globalmoto_kveten





Téma: TM EN 300 rady a zkušenosti
 
27.3.2010 v 17:01
Zdravim vás chtěl bych se zeptat kdo máte doma nebo kdo má zkušenosti s TM EN 300 rok 08 a vejš.pište sem vsichni kdo o tom neco vite kde berete díly jak je to s cenou dílů jak dlouho je čekací doba,jizdni vlastnosti,servisni intervali zajimá mě všechno.moc sem tady toho o ni nenašel tak doufám ze se neco dozvim zde.předem děkuji za odpovědi
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

27.3.2010 v 18:05 | Nahoru | #1
Čus, něco se můžeš dočíst tady snad ti to trochu pícne jinak osobně bych bral buď TM nebo Gase ale kdybys chtěl závodit asi TMku-už je nalazená-v sérii lazenej vejfuck, velký kotouče, dobrej podvozek. Zase Gas je za fakt dobrou cenu a mašina je to taky dobrá. Ale sposta lidí může mít názor jinej...

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

27.3.2010 v 18:25 | Nahoru | #2
zitan> jj dík moc test sem četl

TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 07:57 | Nahoru | #3
Rozhodně neprohloupíš. Napíšu navečer,teď letím makat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 12:04 | Nahoru | #4
zitan> Fakt se mi nezdá že bych měl na Gasovi malé kotouče a vyloženě špatnej podvozek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 12:06 | Nahoru | #5

maras>zitan> Fakt se mi nezdá že bych měl na Gasovi malé kotouče a vyloženě špatnej podvozek...



A kde píše, že má malé kotouče a špatnej podvozek? Z toho co napsal vyplívá jen to, že ta TMka bude o něco lepší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 12:09 | Nahoru | #6

Fanda29>A kde píše, že má malé kotouče a špatnej podvozek? Z toho co napsal vyplívá jen to, že ta TMka bude o něco lepší...



Ale z jeho textu to téměř vyplYvá... Aha čím větší kotouč, tím lepší motorka jo Tak jo hoši

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 12:13 | Nahoru | #7

maras>Ale z jeho textu to téměř vyplYvá... Aha čím větší kotouč, tím lepší motorka jo Tak jo hoši



čím větší kotouč, tíl lepší brzdný učinek řekl bych Nesmíš bejt tak háklivej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 12:15 | Nahoru | #8

Fanda29>čím větší kotouč, tíl lepší brzdný učinek řekl bych Nesmíš bejt tak háklivej



Tak si tam cpěte kotouče z motárdu ať vám to pořádně brzdí a zatěžuje přední kolo
Já si teda nemůžu stěžovat, ty Nissiny brzdí parádně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 12:19 | Nahoru | #9

maras>Tak si tam cpěte kotouče z motárdu ať vám to pořádně brzdí a zatěžuje přední kolo
Já si teda nemůžu stěžovat, ty Nissiny brzdí parádně



Přiznej že ta TMka je prostě lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 13:08 | Nahoru | #10
Fanda29> Já nemusím nic přiznávat...Já TM nikdy neměl ani na ni nejel, stejně jako polovina dalších odborníku co tady budou psát, tak nevidím důvod tady přiznávat, že TM je lepší... Kromě Kopce, a dalších majitelů...

TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 13:31 | Nahoru | #11
Tak já měl TM i GG...TMka má v současnosti lepší podvozek ( především přední tlumiče, pokud je tam dvoukomora Marzocchi a né ty levný verze s Paioli), GG zase lepší motor a zpracování. Novou TM bych si už nekoupil, protože GG ve verzi Racing je o cca 30 tis levnější, přitom s příbalem (k TM nedávají nic ), a na moje ježdění mi GG sedí víc. Konkrétně u 08 TM 300 mi motor přišel dost divnej, moje stará 03 měla příjemnější průběh. Zase podvozkově je to opravdu povedený

TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 15:37 | Nahoru | #12
Svezl jsem se na racingovým Gasovi r. 2008 a současně jezdím několik měsíců Tm en 2007. Obě motorky v dobrým stavu. Rozdíl vidím v projevu motoru a v těžišti motorky, který se zdá bejt u GG výš. Alespoň to je můj pocit a to je alu Tm-ko ještě o pár kilo lehčí. Tm je pro mě hravější a motorově víc do mx. Proti GG v nižších otáčkách o chlup neklidnější, ale při přidání plynu je nástup výkonu větší nebo alespoň pocitově to víc trhá ruce. Zas ale u GG při otáčení přes nohu pustíš spojku a snad i bez přidání plynu bezproblémů odhrábne. Jak traktor;) Jak je to u novějších Tm nevím, ale prý je motorově pořád stejný, možná elektronika jinak naladěná..? V testu se často opakuje, jak je u Tm tuhá spojka. U mé 07 je zas chod páčky tak lehký, kerý sem jinde neměl možnost vyzkoušet. Možná sem se zatim svezl jen na málo motorkách... Náhradní díly jsou prý bez větších problémů, ale zatím jsem skoro nic nemusel kupovat. Jen snad píst je dražší než u ostatních. Zato ložiska by měly být nespeciálních rozměrů a ojnice sedí s Hondou cr 250.

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 15:57 | Nahoru | #13

maras>Fanda29> Já nemusím nic přiznávat...Já TM nikdy neměl ani na ni nejel, stejně jako polovina dalších odborníku co tady budou psát, tak nevidím důvod tady přiznávat, že TM je lepší... Kromě Kopce, a dalších majitelů...



Neber to tak vážně, jen si z tebe trošku dělám prdel

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 17:51 | Nahoru | #14
dík moc za odpovědi jen tak dál pište všichni kdo máte jaký zkušenosti ať se servisem nebo s jizdnima vlastnostma zajimají me taky servisni intervali

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 18:14 | Nahoru | #15

Stáňa>dík moc za odpovědi jen tak dál pište všichni kdo máte jaký zkušenosti ať se servisem nebo s jizdnima vlastnostma zajimají me taky servisni intervali

no intervaly mas u hobbika tak 15 mth prevodovej olej, pist cca. 100 mth (zavodnici samozrejme min), jednou za rok vymenit naplne a udelat tlumice, dat novy loziska kouknout na prepacko. ojka, klika, prevodovka netusim, zatim jsem to delat nemusel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 18:21 | Nahoru | #16
Uvalak> na olej sem našel 30 ale neni problém ho udělat samozdrejme po 15mth na crf ho delám po 10 a na pist 100 neni to nejak málo? cekal sem mozná vic ale nemám predstavu nikdy sem enduro nemel

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 19:12 | Nahoru | #17
Stáňa> nerikam, ze nemuze vydrzet treba 300 mth, ale doporucena vymena u Gase je 100 mth. ten olej je vicemene jednou, avsak ja ho menil po vyjetym litru oleje = cca 15 mth, precejenom ty 200 a 15 minut prace neni zas tak hrozny

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 19:14 | Nahoru | #18
maras> Já jsem taky v žádným případě nechtěl říct že Gas je špatná motorka a mrzí mě jestli sis to tak přebral, jen jsem chtěl říct že Tmka se mi zdá víc naladěná na závodění. Jinak na Gasovi jsem jel a byl super-koupil si ho new jeden týpek co bydlý tady kousek má už ho přes rok a neřekne na něj špatnýho slova a já ho chci taky!

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

28.3.2010 v 19:29 | Nahoru | #19
Když už tady padlo srovnávání TM a GASe ,tak začnu tím,že TM a GAS jsou dvě různé motorky a to už koncepcí motoru.
K motoru: Gas má dva kroužky na pístu a větší setrvačné hmoty na klice. Proto s ním jde jezdit v daleko nižších otáčkách a proto má menší ochotu jít rychle do otáček.
Oboje má svoje výhody i nevýhody.
K podvozku: Paioli mi přijdou "na enduro" lepší než Marzocchi. Ty mě na TM celkem zklamaly,zbytečně krosové.

Na TM je vcelku problém si zvyknout (pro slabšího hobbíka),vyžaduje ostřejší styl jízdy,častější řazení. Rychleji vyčerpá síly jezdce.
Má hodně výkonu kdykoliv si člověk vzpomene-to se občas hodně hodí.

Hodnocení ,ve výše uvedeném testu 2T 300, zvláště od závodníků odpovídá skutečnosti.
Skvělý podvozek,výborně drží stopu a "dostatečně" jede.

Ceny ND jsou většinou o něco vyšší,ale někdy příjemně překvapí velmi nízké ceny některých orig. dílů.
ND jsou nejlépe dostupné u p.Petříčka (dealer TM),přístup dovozce je dost laxní a skladová zásoba ubohá.
Na ojce jsem najel 5,5 tis km,na pístu 4 tis. Olej v převodovce po cca 800 km,lamely mají najeto 5,5 tis km a jsou ještě dobré.
Špatně je vyřešené uložení páky zadní brzdy,brzy se vychodí a je nutné dělat nová pouzdra.Při roztržení řetězu většinou zařve ovládání spojky (cca 1.100 Kč).
Drahé jsou plasty,levný potah na sedlo,levné orig.řidítka.

TM bych měnit nechtěl,budu muset víc jezdit abych měl na ni sílu i na dvouhodinových CC.

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

29.3.2010 v 19:14 | Nahoru | #20
dá se na model 08 namontvat prepináni map jako je na modelu 09???

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

29.3.2010 v 20:36 | Nahoru | #21

Stáňa>dá se na model 08 namontvat prepináni map jako je na modelu 09???


Určitě,pokud vyměníš CDI. Ale jestli chceš na TM přepínat mapy tak si kup raději Gase.

TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 13:51 | Nahoru | #22
nene jen sem to chtel vědět informativně

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 13:55 | Nahoru | #23
a ještě bych se chtěl zeptat kolik je zhruba spotřeba prece jenom na enduru je to taky podstatná věc? a nevite nedelá taky tm neco jako test day jako maji treba u ktm?

2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 16:37 | Nahoru | #24
TM EN 300 je v sérii vyráběna jako závodní nářadí, které lze za min. finančních nákladů naladit pro hobby jezdce. GG v základní sérii je bezvadná motorka pro hobby jezdce, který pokud chce soutěžit si asi něco poladí, nebo rovnou koupí Racing verzi. Ale hlavní rozdíl vidím v tom, jak se ti na nich jede. Je to dost obtížné popsat, proto vznikl výše uvedený test, který měl zachytit názory různých skupin jezdců.

TM z testu měla najeto cca 400km. Navíc měla sériově nastavený plyn (po 5-ti mm skoro plný kotel). Měla jet původně moje, ale ta nemá přepínání map, tak se narychlo "zajela" funglovka. Při zajíždění jsem jel souvisle až v cca 1.500km, jinak to byl očistec.

Pár tipů:
Pokud vybíráš moto i srdcem neváhej a jdi to vyzkoušet. Nejlépe obě motorky vedle sebe, nebo v krátkém intervalu po sobě.
Pokud nevíš jak na to, zavolej jako prvnímu hlavnímu importérovi a až potom řeš co říkal soused v hospodě a co se píše na fórech.
Nikde se moc nezmiňuje geometrie, přitom to o tom dost je - to je potřeba si vyzkoušet při jízdě.
Lidi co se svezli na TM EN 300 lze rozdělit dost radikálně do dvou skupin:
1. Nechci to ani zadarmo.
2. Lítáš za ním po trati a nechce ti ji vrátit. Přijede zmordovaný, ale vysmátý jak lečo...

Jak už bylo velmi správně napsáno: Je to motorka plná emocí, ale nesedne každému. Ale koho osloví, těžko se mu hledá cokoliv jiného.

PK

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 16:43 | Nahoru | #25

PavelTM>TM EN 300 je v sérii vyráběna jako závodní nářadí, které lze za min. finančních nákladů naladit pro hobby jezdce. GG v základní sérii je bezvadná motorka pro hobby jezdce, který pokud chce soutěžit si asi něco poladí, nebo rovnou koupí Racing verzi. Ale hlavní rozdíl vidím v tom, jak se ti na nich jede. Je to dost obtížné popsat, proto vznikl výše uvedený test, který měl zachytit názory různých skupin jezdců.

TM z testu měla najeto cca 400km. Navíc měla sériově nastavený plyn (po 5-ti mm skoro plný kotel). Měla jet původně moje, ale ta nemá přepínání map, tak se narychlo "zajela" funglovka. Při zajíždění jsem jel souvisle až v cca 1.500km, jinak to byl očistec.

Pár tipů:
Pokud vybíráš moto i srdcem neváhej a jdi to vyzkoušet. Nejlépe obě motorky vedle sebe, nebo v krátkém intervalu po sobě.
Pokud nevíš jak na to, zavolej jako prvnímu hlavnímu importérovi a až potom řeš co říkal soused v hospodě a co se píše na fórech.
Nikde se moc nezmiňuje geometrie, přitom to o tom dost je - to je potřeba si vyzkoušet při jízdě.
Lidi co se svezli na TM EN 300 lze rozdělit dost radikálně do dvou skupin:
1. Nechci to ani zadarmo.
2. Lítáš za ním po trati a nechce ti ji vrátit. Přijede zmordovaný, ale vysmátý jak lečo...

Jak už bylo velmi správně napsáno: Je to motorka plná emocí, ale nesedne každému. Ale koho osloví, těžko se mu hledá cokoliv jiného.

PK



Co máš konkrétně na mysli tím laděním pro hobíka? Trochu po ní pošilhávám tak sbírám jakékoliv informace.

TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 16:56 | Nahoru | #26
Hlavně doporučuji neladit u p. Coufala....ono ladění přívěry tím že se poleví šroubek na táhle mi nepřijde jako nejideálnější způsob ....ale prej už se poučil, tuhle o něm něco vykládal kámoš a už to trochu mělo hlavu a patu....jen mi není jasný proč už nepřišli na to, že nejvíc dvoutakt uklidněj zvýšením hmotnosti zapalka...to bude asi až další "vývojová fáze"

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 16:57 | Nahoru | #27
PavelTM> taky by me zajimalo co myslíš tim naladenim pro hobby jezdce?

(reakce na) TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 20:15 | Nahoru | #28

Stáňa>a ještě bych se chtěl zeptat kolik je zhruba spotřeba prece jenom na enduru je to taky podstatná věc? a nevite nedelá taky tm neco jako test day jako maji treba u ktm?

ja osobne mam spotrebu kolem 10

TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 20:33 | Nahoru | #29
Spotřeba u TM (mojí) : 10 minimum ,v náročném závodě i 20 na sto.

Co psal Pavel TM,je pravda (i když to ladění není zrovna jednoduché a hodná motorka nikdy z TM nebude) . Mimochodem,buď zdráv kamaráde.

O Coufalovi se raději nebavit!

TM EN 300 rady a zkušenosti

30.3.2010 v 21:44 | Nahoru | #30
To ladění je laciné, ale musí se vědět jak na to - je to vyvážení několika věcí zároveň. Odborně toho moc neřeknu, protože tomu nerozumím, ale zato jsem to tak měl nastavené...
Pokud vím dává se těsnění pod válec, tím se snižuje komprese i výkon ve špici a při té příležitosti pomocí nastavení pružiny na přívěře (podložení) se poladí okamžik kdy a jak ostře nabíhá, má to ještě nějakou souvislost se sáním a podle toho se to celé chová. Motorka je hodnější, křivka vyrovnanější, ale 4takt to fakt není.

Zdar Kopec, upřesni to technicky ať sem nepíšu blbosti...

Nevím jestli to není moc reklama a jestli to nesmažou, třeba ne.

Servis a ladění TM:
Petr Čech, mob.: 731 116 875
Miroslav Závrbský, mob.: 607 510 220
a samozřejmě ten nejlepší...BLÁBOL...Kopec pozdravuj...

Mimochodem po roce jsem podložení vyndal a vrátil plný výkon... Má to něco do sebe...

Před nákupem TM mi pan Čech řekl, že jako dlouholetý jezdec, příznivec 2T a servisman dokáže TM vyladit i pro hobíka, byť z obchodu tak není ani vyrobena, ani nastavena (proto možná někdy lidé neznalí věcí zbytečně nadávají na průběh motoru, chodu tlumičů, apod.).

Mj. i na základě tohoto slibu jsem do TM šel a v žádném případě nelituji. Zároveň testem i tímto kontaktem plním svůj slib, že pokud je to pravda (nebo taky ne) tak se to pár lidí dozví.

Hodně štěstí při výběru.

PK
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist