globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začínám a nevím. Poraďte prosím
19.3.2010 v 19:07
Zdravím ve spolek.
Chtěl bych požádat o pomoc při výběru mota. Mám určitá kritéria:

Mělo by se jednat o cestovní enduro. Preferoval bych dvouválec. U jednováců se obávám vibrací.Motorku bych měl za účelem dálkového cestování hlavně po asfaltu, ale nebránil bych se off-roadovějším výletům (šotolina, lesní cesta, stezky, kamení, brod??, silnice v ČR :D ...) . Prioritou je naložit kufry, spolujezdkyni a vyrazit. Ale cesťáka opravdu nechci. Nepotřebuji tryskáč, ale ikdyž budu plně naložen, tak chci poznat, že jsem přidal plyn. Důležitá je spolehlivost a pohodlí. Jde mi o to, abych se mi někde v zahraničí nebo v terénu stroj neodporoučel a já tam nezůstal viset. A také o to, aby naše pozadí byla v pohodlí. Samozřejmě čím menší provozní náklady, tím lépe :) . Nebráním se novým podnětům (Africa Twin, KTM, Tiger, Stelvio 1200, Transalp, Tenere...), ale mým favoritem je BMW 1150 GS/GS Adventrue. Nejradši bych kardan (ale když nebude, tak nebude), vyhřívané hefty, ABS... Důležitá je i ochrana proti dešti a větru. Ale to se dá různými doplňky vypilovat k dokonalosti. Jsou tyto stroje "uživatelsky přivětivé"? Jsem totiž úplný začátečník... Jsem schopen investovat max 190000Kč. Pokud by byly nějaké tipy, bylo by to fajn :)
Jsem s rozumem v koncích. Je tolik úžasných strojů... :)
Položil jsem mnoho otázek, tak doufám, že mi alespoň některé budou
zodpovězeny. Pěkně prosím :)
Přeji pěkný den

Eventuálně bych uvažoval o BMW 1100 GS. Přeci jen je o něco levnější než 1150.

Naposledy editováno 24.03.2010 07:49:53
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:14 | Nahoru | #1
[lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] tebe bych chtěl doma

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:20 | Nahoru | #2
Myslím, že sis odpověděl sám.

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:22 | Nahoru | #3
Transalp 650-700,Africa Twin -Tenere,KTM-Varadero-BMW GS 1150
Tak pokud jsi začátečník a nemyslíš to jako šprým tak jsi si vybral hezkou řádku motorek,Já osobně bych šel do Africi Twin,KTM BMW ale vše jeto docela ranec váhy a s penězma jsi dost na Knop až na tu Africa Twin tam máš i na pár věcí do výbavi abys neřekl že jsem ti neporadil

Naposledy editováno 19.03.2010 19:23:24

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:23 | Nahoru | #4
Mit takovej rozpocet na moto, asi bych si taky moc nedokazal vybrat. Ja na endura moc nejsem, ja radeji sport-touring, ale kdyz uz bych si vybiral z otoh co si napsal a vazl v uvahu ty tve pozadavky, tak asi to BMW.

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:30 | Nahoru | #5
to by byla tvá první motorka?? pokud jo, tak bych báwo asi vymazal, protože to celkem jede a je to těžké jak kráva, prnvě by ses měl naučit manipulovat s nějakou menší a lehčí motorkou..

(reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:31 | Nahoru | #6
Přesně jak říká CSholka.... není co vybírat, už sis vybral A kdo moc vybírá přebere!!!

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:40 | Nahoru | #7
Všem děkuji za rady. Abych reagoval na přispěvek uživatele steag, tak vím, že taková kubatura na začátek je šílenství. Ale při troše rozumu... Snad by to tak žhavé nebylo.
Klidně bych si pořídil menší obsah, ale jde mi o pohodlí i při plném naložení a spolujezdci.
Ta váha je dost velká. Ale myslím, že při své váze bych to zvládl.

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:51 | Nahoru | #8
esli začinaš tak si kup nějaky dr 650 nebo nějaky xt 600 , do 50 litru, nějakou vranu a uč se, pak to budeš mit jednodušší

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:52 | Nahoru | #9
Ber Transalpa Z vlastní zkušenosti na začátek naprosto ideal...

(reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:54 | Nahoru | #10
janb> tady ani nejde o kubaturu, co se tyce kubatury, tak kluci na tomhle foru rozmluvaj spis litry silnice mladasum a holkam... u takovyhle moto jde spis o hmotnost. Nejde tolik o to, jesli mas nebo nemas rozum, ale ze nekere veci o rozumu nejsou, musej se ti podvedome vrejt do hlavy ab si je delal automaticky, neco jako kdyz plaves, taky kdyz skocis do vody tak nersis co mas delat, ale automaticky plaves. tak i u moto je potreba spoustu veci delat automaticky.

Naposledy editováno 19.03.2010 19:54:32

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:54 | Nahoru | #11
ještě dvacka zbude teda když bude sleva

Naposledy editováno 19.03.2010 19:55:58

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 19:55 | Nahoru | #12
Vem prachy,zajdi do motobazaru,slož "nějakou částku" co vyžadujou za vyzkoušení mota a uvidíš...
Ti tady každej doporučí TA a při koupi zjistíš,že ti vadí prolis od nádrže do nohy,nebo že jsi od toho čekal víc... Nebo že BMW je moc těžký atd...

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 20:06 | Nahoru | #13
Přesně jak píše MaraXJ...jde spíš o hmotnost.Zvedals někdy větší mašinu ze země?

(reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 20:15 | Nahoru | #14
czech_pilot>
občas mám problém zvednout sám sebe
ne, popravdě- nezvedal. a pochybuji, že mi někdo dovolí plácnout s jeho motkou, abych si ji mohl zvednout

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 20:34 | Nahoru | #15
Jen mě tak napadlo koukal si na Discavery na The Long Way Round ,myslím že tam pochopíš z jakého důvodu ja sám doporučil tu Afriku (da se to stáhnout na Uložto) a ta cena je docela mazec - jinak nekoukej na tacho ale na stav mota při kopi,ještě maš nějaké ridičské oprávnění na moto?? jezdil si aspon na nějaký motorce?? To myslím že je dost podstatný!!Mě se taky BMW libí ale už bych radši 1200(vzhled) je to docela masivní kousek a TA je sic lehký ale na cestování s plnou a spolujezdcem rapidně chybí síla,tak když vzducholod tak Africu(brát s rezervou) jinak měl bys to vyzkoušet co ti bude nejvíc sedět každej je jinej.
A vybávko už máš??Helma bunda kalhoty rukavice boty??
Jinak MaraXJ ma fakt dobrý přirovná stím plně souhlasím,věř tomu že jízda na motorce kor takový není jen o hlavě,praxe jako ve sváření jízdě v autě,kácení dřeva atd je k nezaplacení!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 20:52 | Nahoru | #16
steag>
V 13,14 letech jsem párkrát zkoušel fichtla. Ale to se ani nedá počítat jako zkušenost. Zatím papíry na motorku nemám- příští týden nastupuji do fahrschule. Výbavu nemám, ale samozřejmě s ní počítám. the Long Way Round jsem viděl jen trailer. 1200 gs je údajně poruchovější (elektronika). U 1150 gs se mi líbí právě ta mohutnost, "nezničitelnost" i design. Praxe dělá mistry. A musím říct, že už se na to učení moc těším :)

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 20:57 | Nahoru | #17
Transalp není špatný stroj. Ale co jsem tak četl na fórech, tak to cestování ve dvou je sporné. Někdo si ho chválí, jiný nedoporučuje.
Viz: cyborg
Zápory:
- na delších cestách chybí výkon
- jízda v dvou = utrpení (moje subjektivní hodnocení - nemusí každý souhlasit)

(reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 21:09 | Nahoru | #18
janb> tak tak,alp jo opravdu hodne subjektivni na to cestovani,co jednomu je dostacujici,druhy ma jako citelne -,ja jsem treba spokojen,ve 2 plne nalozen a v ramci mezi pohoda,ale jinak bych asi opravdu tu afriku,potazmo tusim,ze se zde neukazal Varan

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 21:12 | Nahoru | #19
tak si kup 2krát XTZ 750 a ještě ti něco zústane na to oblečení.

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 21:26 | Nahoru | #20
Hmm, tak koukám, že je tu Afrika hodně zmiňována. Asi to bude mít svůj důvod :) Ohledně Varánka jsem trochu rozpačitý... Váha je taky dost velká a moc se mi nelíbí Tím nechci naštvat jejich majitele
Mít 2 kousky XTZ? To zní jako plán. Stroj v záloze se vždycky hodí

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 21:32 | Nahoru | #21
Každy Týden Montovat devětsetdevadesátku Adevnčra...

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 22:20 | Nahoru | #22
Africa vypadá přijatelně, ale hmotnost je bez 20kg stejná jako u BMW... Nemýlím-li se.
Má zde s ní někdo zkušenost? Je na ní i ve dvou lidech zachováno pohodlí na delších cestách?Díky

(reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 23:06 | Nahoru | #23
janb> je,mel ji otec a dovolena v klidu chorvatsko...

Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 23:25 | Nahoru | #24
Já si na začátek (po 23 letech) pořídil Africu 1993 loni v listopadu, jestli mi to nadšení s moto vydrží. Jsem z ní za tu chvilku nadšenej ale stejně pošilhávám po BMW 1150GS. Jen mi bylo na začátek líto financí. Nespěchám. Ale stejně si myslím, že skončíš u toho BMW. Hlavně si dobře vybrat - nespěchat s koupí. Taktéž si moto vyzkoušet s někým, kdo tomu rozumí, nejlépe kdo ji má. Dnes jsem na benzině v Mikulově potkal dva na BMW 1100GS a 1150GS, jezděj skoro 20tkm ročně. Říkali že jezdili na kdečem a skončili u těch GS a neměnili by. Přeji šťastnou ruku při výběru.

1 reakcí na tento příspěvek Začínám a nevím. Poraďte prosím

19.3.2010 v 23:55 | Nahoru | #25
Ještě jednou všem děkuji za poradenské služby
Právě že po tom BMW taky pošilhávám a to silně. Ale ve hře je i ta Afrika. Hádám, že na BMW si takhle nezařádím, co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

20.3.2010 v 01:13 | Nahoru | #26
[quote]janb>Ještě jednou všem děkuji za poradenské služby
Právě že po tom BMW taky pošilhávám a to silně. Ale ve hře je i ta Afrika. Hádám, že na BMW si takhle nezařádím, co?

proč by ne, bawo to taky zvládne nevím, ale být tebou, koupím nejnovější afru, vybavím si ji dle svého za zbylé prachy, ještě ti zbude na svou a přítulkovou výbavu a jsem vysmáty od ucha k uchu třeba takovou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

20.3.2010 v 01:30 | Nahoru | #27
naprcccs> Ta je pěkně šlechtěná + ty ušetřené peníze by byly fajn.
Na druhou stranu kardan a ABS je kardan a ABS..
Jaký je tedy rozdíl (nemyslím technické paramtery) v cestování, ovladatelnosti a pohodlí (i ochrana proti větru a vodě) mezi BMW a AT?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

20.3.2010 v 01:35 | Nahoru | #28

janb>naprcccs> Ta je pěkně šlechtěná + ty ušetřené peníze by byly fajn.
Na druhou stranu kardan a ABS je kardan a ABS..
Jaký je tedy rozdíl (nemyslím technické paramtery) v cestování, ovladatelnosti a pohodlí (i ochrana proti větru a vodě) mezi BMW a AT?



tak jasně no, někdo to potřebuje, já třeba ne.. v tom ti neporadím, na afře jsem sice jel, ale na báwu ne, ale podle mě to bude cca stejné

(reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

20.3.2010 v 01:51 | Nahoru | #29
naprcccs> Když jsi AT už sedlal, povíš mi k tomu něco, prosím? Jak to brzdí, dojmy z jízdy, atd... Pomaličku se nechávám zviklat. Hodně pro Afriku mluví cena. Ale to BMW byla láska na první pohled

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám a nevím. Poraďte prosím

20.3.2010 v 02:06 | Nahoru | #30

janb>steag>
V 13,14 letech jsem párkrát zkoušel fichtla. Ale to se ani nedá počítat jako zkušenost. Zatím papíry na motorku nemám- příští týden nastupuji do fahrschule. Výbavu nemám, ale samozřejmě s ní počítám. the Long Way Round jsem viděl jen trailer. 1200 gs je údajně poruchovější (elektronika). U 1150 gs se mi líbí právě ta mohutnost, "nezničitelnost" i design. Praxe dělá mistry. A musím říct, že už se na to učení moc těším :)



Z toho, cos tam vyjmenoval, je STELVIO nááádherná mašina... Ale nejdražší.
BMW je do terénu nesmysl, jednou s tím praštíš a hlava v hajzlu. Myslím motoru, ne Tvoje.
A jestli Ti něco z fyziky říká "Neodpružené hmoty"... no spíš z nějakých "Části strojů" nebo podobných předmětů, tak přece chápeš, že do terénu s kardanem je hnus. Kardan je dobrý na líné cestovatele, když nemusí udržovat a měnit řetěz, přitom cestují stovky kilometrů klidnou jízdou.
V šotolině a jiné polní nebo i lesní cestě to chce lehkou a jednoduchou kyvku, ne kardan.
Ale hlavně, když děláš papíry, nekupuj žádnou těžkou krávu s obsahem litr a víc
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS lubiks 11 6.11.2023 v 19:35 lubiks
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.


TOPlist