1 reakcí na tento příspěvek Baterka a problémy s ní
1) máš špatný regulátor dobíjení
a/nebo
2) tvoje mašina není dělaná na provoz s gelovou baterií
(gelovka má strop maximálního napětí níž než klasická baterie)
Jakou nabíječku si použil? Jestli klasickou, tak jsi pravděpodobně baterii dorazil. Pokud tomu tak je, tak na reklamaci zapomeň - stejně tak v případě, že máš moc vysoké dobíjecí napětí. To bych doporučoval změřit s jinou - obyčejnou - baterií. Jestliže je to moc špatné, bylo by vhodnější na měření použít autobaterii, ta se, díky své větší kapacitě, s přebytkem napětí vyrovná lépe.
A rada na závěr: V případě, že tomu nerozumíš (a z Tvého dotazu mi připadá, že ne - nic ve zlým), tak to radši svěř někomu, kdo se v tom vyzná.
Hodně štěstí s opravou ! :)
zde je vnitřní konstrukce značně odlišná od olověného akumulátoru a bylo by zcela zbytečné ji v tomto článku podrobně popisovat. V úvodu tohoto článku jsem se již zmínil o omylu - kdy si většina z vás myslí, že má ve svém stroji geklový akumulátor což je ovšem obecně vžitý omyl neboť ve skutečnosti máte obyčejné uzavřené olověné akumulátory. Podívejte se schválně doma na označení své "gelovky" a pokud tam najdete něco jako : Lead/Acid (v překladu Olovo/Kyselina) nebo Pb/Acid případně Pb/H2 SO4 a podobně, tak jde o zcela normální uzavřený olověný akumulátor - viz. výše. <strong>Nicméně, mimo zhruba o třicet procent vyšší nabíjecí proud, nižší vnitřní odpor a 150% vyšší cenu se parametry gelových akumulátorů příliš neliší od parametrů uzavřených AKU a pro nabíjení gelových akumulátorů platí naprosto stejná pravidla, jako pro nabíjení a udržování uzavřených olověných akumulátorů</strong>, takže vše, co bylo a bude řečeno o uzavřených akumulátorech (B "bezúdržbové"), platí obdobně i pro gelové akumulátory, které má ve svém stroji opravdu jen málo kdo.
zdroj: http://k1400.cz/cla...imate/nabijeckaI.htm
<strong>"Gelové" baterie by se měly nabíjet velmi opatrně a pokud možno speciálními nabíječkami, protože hodnota jejich plného nabití není 16,5 V (14,4 nezatíženo), nýbrž 14,4 V resp. 12,8 V. Palubní síť stroje je pro jejich použití uzpůsobena místo 14 až 14,3 V na 13,8 V.</strong>
zdroj: http://www.uamk-cr....id=1743&rok=2007
tak nevim...