globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterka a problémy s ní
 
20.10.2007 v 21:19
Potřeboval bych vyřešit tento problém,vlastnm Hondu Hornet 600 2001,po té co mi odešla baterie jsem zakoupil v Hondě novou gelovku Yuasa,vše bylo ok,a pak asi po měsíci ježdění jsem po ujetí cca 100km zastavil a baterie pískal,byla nafouklá a dost horká,počkal jsem až vychladla a zkusil funkci a bylo to ok.Pak jsem moto asi na 14dní odstavil a už jsem to nenastartoval,pomocí nabíječky se mito po chvíli povedlo,ale druhý den už zase nic.Teď už to nejde a ani nabíječka nepomáhá.Mám v plánu výměnu svíček(uvítal bych radu jaké koupit). Děkuji za všechny rady co s tím.

Baterka a problémy s ní

20.10.2007 v 22:03 | Nahoru | #1
svicky pro jistotu vymen ;)
ale tu baterku bych reklamoval
mozna taky by mohl bejt spatnej alternator

Baterka a problémy s ní

21.10.2007 v 03:32 | Nahoru | #2
pravdepodobne mas podelanej reguletor nabijeni, nech to checknout u nekoho, kdo tomu rozumi.
Za piskajici nafouklou baterii svicky nemuzou ;)

1 reakcí na tento příspěvek Baterka a problémy s ní

21.10.2007 v 08:43 | Nahoru | #3
Pokud baterie pískala a byla nafouklá, tak:
1) máš špatný regulátor dobíjení
a/nebo
2) tvoje mašina není dělaná na provoz s gelovou baterií
(gelovka má strop maximálního napětí níž než klasická baterie)

Jakou nabíječku si použil? Jestli klasickou, tak jsi pravděpodobně baterii dorazil. Pokud tomu tak je, tak na reklamaci zapomeň - stejně tak v případě, že máš moc vysoké dobíjecí napětí. To bych doporučoval změřit s jinou - obyčejnou - baterií. Jestliže je to moc špatné, bylo by vhodnější na měření použít autobaterii, ta se, díky své větší kapacitě, s přebytkem napětí vyrovná lépe.

A rada na závěr: V případě, že tomu nerozumíš (a z Tvého dotazu mi připadá, že ne - nic ve zlým), tak to radši svěř někomu, kdo se v tom vyzná.

Hodně štěstí s opravou ! :)

Baterka a problémy s ní

21.10.2007 v 12:43 | Nahoru | #4
Chlapi,díky za rady. Mě napadal taky ten regulátor. Dám to asi kámošovi aby se na to podíval. Čágo

(reakce na) Baterka a problémy s ní

21.10.2007 v 12:53 | Nahoru | #5
C) Gelový akumulátor
zde je vnitřní konstrukce značně odlišná od olověného akumulátoru a bylo by zcela zbytečné ji v tomto článku podrobně popisovat. V úvodu tohoto článku jsem se již zmínil o omylu - kdy si většina z vás myslí, že má ve svém stroji geklový akumulátor což je ovšem obecně vžitý omyl neboť ve skutečnosti máte obyčejné uzavřené olověné akumulátory. Podívejte se schválně doma na označení své "gelovky" a pokud tam najdete něco jako : Lead/Acid (v překladu Olovo/Kyselina) nebo Pb/Acid případně Pb/H2 SO4 a podobně, tak jde o zcela normální uzavřený olověný akumulátor - viz. výše. <strong>Nicméně, mimo zhruba o třicet procent vyšší nabíjecí proud, nižší vnitřní odpor a 150% vyšší cenu se parametry gelových akumulátorů příliš neliší od parametrů uzavřených AKU a pro nabíjení gelových akumulátorů platí naprosto stejná pravidla, jako pro nabíjení a udržování uzavřených olověných akumulátorů</strong>, takže vše, co bylo a bude řečeno o uzavřených akumulátorech (B "bezúdržbové"), platí obdobně i pro gelové akumulátory, které má ve svém stroji opravdu jen málo kdo.

zdroj: http://k1400.cz/cla...imate/nabijeckaI.htm


<strong>"Gelové" baterie by se měly nabíjet velmi opatrně a pokud možno speciálními nabíječkami, protože hodnota jejich plného nabití není 16,5 V (14,4 nezatíženo), nýbrž 14,4 V resp. 12,8 V. Palubní síť stroje je pro jejich použití uzpůsobena místo 14 až 14,3 V na 13,8 V.</strong>

zdroj: http://www.uamk-cr....id=1743&rok=2007

tak nevim...

Baterka a problémy s ní

21.10.2007 v 17:08 | Nahoru | #6
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist