globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Natoceni kola a riditek
 
14.10.2007 v 04:10
kamaradka pred mesicem koupila Hondu VFR 750F a nedavno jsem si u ni vsiml rozdilu mezi primou polohou riditek a predniho kola. Pokud ma kolo smerovat presne dopredu, riditka jsou mirne doprava (je to poznat napr. pri optickem licovani s prvky kapotaze a palubky). Zajimalo by me cim by to mohlo byt a jak se to da srovnat. Vidlice by mely byt OK, mohlo by to byt jejich vzajmenou nepresnosti v nastaveni predpeti tlumeni? Nebo je v jejich uchyceni jiny stupen volnosti? Motorka jede bez riditek stabilne, rovne, netahne do strany, jen ta drobna nepresnost mezi uhlem kola a riditek...

Natoceni kola a riditek

14.10.2007 v 10:38 | Nahoru | #1
Protočení vidlí v brejlích?
Taky může mít křivou kapotáž - na to stačí pád ze stojánku do trávy, aniž by byl škrábanec na kapotě - sundejte plasty a změřte prvky, které plasty drží. Kdyby to nebylo tím, tak už máš plasty sundaný a můžeš kouknout na brejle.

No, a když srovnáš brejle, můžeš zjistit, že motorka přestala jet rovně. ;o)

Natoceni kola a riditek

14.10.2007 v 11:29 | Nahoru | #2
zkusil bych povolit vsechny srouby kteryma drzi bryle vidle a natocit riditka do rovny polohy s kolem..pak to dotahnout a melo by to byt v pohode..je taky mozny ze mas jen lehce pootoceny riditko na vidli nebo lehce prihnutou trubku riditka..

Natoceni kola a riditek

14.10.2007 v 11:44 | Nahoru | #3
padla asi na pravou stranu a dostala přitom pecku na přední kolo..
někdy stačí povolit jak se tu už psalo krk a šavle, a řidítka se srovnají

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natoceni kola a riditek

14.10.2007 v 20:21 | Nahoru | #4
a jak zhruba velka nepresnost muze byt dana spatnym utazenim savli v brylich?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natoceni kola a riditek

14.10.2007 v 20:39 | Nahoru | #5
jevle>i dost velká,vfr má na brejlích jen jeden šroub,to udává svislou šíři brejlí a tím i možnost zkřížení....povol a uvidíš jak s tím jde laborovat! :) už dlooouho toužím po tříšroubových brejlích,ty se zkroutit snad nemůžou,pokud teda nepokácíš nějakej stromeček :cool:

(reakce na) Natoceni kola a riditek

14.10.2007 v 21:45 | Nahoru | #6
los fazeros> řek bych že můžou :lol:

(reakce na) Natoceni kola a riditek

15.10.2007 v 10:55 | Nahoru | #7
jevle>Motorka mohla být bouchlá na předek,někdo tam dal rovné trubky.Zkontroluj pořádně spodní i horní brýle,minulý týden jsem řešil stejný problém na fazeru,po vyndání vidlí jsem je nemohl dostat zpět do brýlí.

Natoceni kola a riditek

15.10.2007 v 11:22 | Nahoru | #8
A nebo někdo po bouračce plasty nějak nabastlil a jsou nakřivo, potom když porovnáváš, tak se ti zdá, že jsou řidítka nakřivo, ale ve skutečnosti jsou nakřivo kapoty.

Natoceni kola a riditek

15.10.2007 v 15:02 | Nahoru | #9
Já mám stejný problém. Motka byla asi trochu bouchlá na předek, vidle jsou nové, ale řidítka jsou pořád trochu doprava, není to křivýma kapotama (je to křivé i bez kapot) a i jsem se snažil znovu upevnit vidle do brejlí ale bez výsledku. Možná budou trochu křivé spodní brejle. Ale v podstatě jde o zvyk, mě to taky nikam netáhne, nezahýbá atp. Jediné co můžete zkusit je povolit samotná řidítka, ty mají jednotlivě trochu vůli dopředu/dozadu tak jsetli to opticky nepomůže trochu srovnat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natoceni kola a riditek

15.10.2007 v 19:07 | Nahoru | #10
krivyma kapotama to neni urcite, to me samozrejme napadlo, takze sem pak meril orientacne i jiny vzdalenosti (riditka - nadrz apod.) a vychazi to stejne...
Robert VFR> je to imho tak 2°, kdyz si pretahoval brejle, nedalo se s tim hnout vubec o nic? co se tyce optickeho srovnani, spis nez na riditkach mi to vadi na cele hornich brejli, tam je videt ze to nelicuje se zbytkem predku. Pokud by to neslo pretazenim savli ma cenu zkouset rovnat ty dolni brejle? vi nekdo kdo by to umel?

(reakce na) Natoceni kola a riditek

15.10.2007 v 22:47 | Nahoru | #11

jevle píše: krivyma kapotama to neni urcite, to me samozrejme napadlo, takze sem pak meril orientacne i jiny vzdalenosti (riditka - nadrz apod.) a vychazi to stejne...
Robert VFR> je to imho tak 2°, kdyz si pretahoval brejle, nedalo se s tim hnout vubec o nic? co se tyce optickeho srovnani, spis nez na riditkach mi to vadi na cele hornich brejli, tam je videt ze to nelicuje se zbytkem predku. Pokud by to neslo pretazenim savli ma cenu zkouset rovnat ty dolni brejle? vi nekdo kdo by to umel?


Spodní brejle jsou většinou (neviděl jsem VFR rozebranou do atomu) zároveň i vnitřkem krku. Mohli by to srovnat tam, kde rovnají rámy. Každopádně si nech dát protokol o měření.
Měl jsem něco podobnýho s předchozím hornetem. Na pojistku opravili a pak jsem zjistil řidítka lehce šejdrem. Tak ještě vyměnili spodní brejle a ložiska v krku

Edit: A pokud to bude hnutý tak, že to vidíš pouhým okem, nech proměřit krk řízení

Natoceni kola a riditek

16.10.2007 v 00:06 | Nahoru | #12
křivé spodní brejle, nic jinyho, jestli to nepůjde natáhnout z5 stylem kolo mezi nohy a řidítka přetáhnout do protivky + v tom tahu utáhnout, tak se musíí vytáhnout brejle a srovnat vzájemnou polohu , napoví ti když vytáhneš trubku jestli odskočí a z5 ji musíš pomáhat do oka , potom je to ohlé ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist