globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd
 
17.2.2010 v 18:04
Vazeni pratele motorek

Rad bych navodil debatu ohledne pouzivani zadni brzy v krizovce.
Podobne tema zde nedavno bylo a alespon pro me s nejasnym zaverem.

Stojim o vase nazory na modelovou situaci, kterou priblizim nize.

Predstavme si prumerneho jezdce, nikoliv okruhoveho strelce, ktery jede v poklidu po silnici a nahle musi krizove brzdit a to zcela necekane. Terenem je asfalt, ktery je suchy a neni zasterkovany. Jede se po rovine nebo temer po rovine. Motocykl nema ABS nebo CBS a podobne vychytavky a typ motocyklu je supersport/nahac a jim podobne, ne napr. chopper, kde je jine rozlozeni hmotnosti.
Nikoliv tedy situace, kdy se zenu od zatacky k zatacce, presne vim, kde musim a kdy brzdit a mam spoustu zkusenosti!
Modelova situace je dle me docela bezny stav za jizdy, nikoliv nerealna smyslenina.

Muj nazor na tuto situaci je brzdit jen predni brzdou.

Moje duvody?
Ve zcela necekane situaci je se soustredeni pouze na davkovani jedne packy, navic citlivou rukou dle me pro prumernou osobu unosne.

Naopak zadni brza, ovladana mene citlivou nohou v pevne bote dale snizujici citlivost muze v necekane rizikove situaci snadno vest k zablokovani zadniho kola, ztrate stopy, nutnosti korekce smeru a tim padem snizeni efektivity brzdeni predni brzdou.

Prosim o vase nazory k tomuto tematu a prosim pouze o nazory skutecne k tematu a to takove, ktere k tomu maji co rici , jelikoz bych chtel z vlakna vydolovat nejakou hodnotu. Lepe, at neprispeje nikdo, nez zbytecne. Prispevky se budu snazit moderovat tak, abych prispel k vyse popsanemu.

Dekuji za pochopeni a dekuji vsem za snahu se podelit o sve zkusenosti a nazory.

EDIT: Jelikoz bych rad udrzel vlakno fakt v lajne a strucne, tak budu mazat asi vic, nez by se kdekomu libilo, at se to nezmeni jen v nejaky pokec. Takze se predem omlouvam tem, kteri napisi i prispevky v pohode a ve snaze nejak pomoci, ze jim zmizi...
Nezlobte se prosim

EDIT2: Jelikoz jsem to asi nevysvetlil zcela jasne, tak doplneni: Ja nemam pochybnosti o tom, ze by brzdeni pouze predni brzdou bylo na kratsi draze, nez brzdeni obema.
O cem mam pochybnosti, je to, ze prumerny pilot motorky nezvladne v krizovce efektivne brzdit zadni brzdou a dojde k zablokovani kola.
Jde mi tedy o to, ze motorka by to zvladla, ale clovek to nezvladne.

Naposledy editováno 17.02.2010 20:15:36

2 reakcí na tento příspěvek krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

17.2.2010 v 18:32 | Nahoru | #1
panove i kdyz se slapne na zadek, tak se motorka musi zakonite o kus do vidli ponorit.. sice zdaleka ne tak razantne jako kdyz se brzdi predkem (a mozna ani ne znatelne aby to jezdec vyrazne poznal), ale zanorit se trochu musi, protoze tak jako tak zpomaluje.. tot muj nazor na to zanorovani pri brzdeni zadni brzdou (mozna je spatny ).. ja to teda nepraktikuju, a ani jsem to nevymyslel, jen jsem to cetl v nejakem motorkarskem casopisu, ze se tak nastavuji CABS, CBS a podobne srance, veskere tady ty brzdove systemy ktere brzdi samy obema brzdama.. prvne zadek aby trosinku presla vaha na predek - aby ten pri prvnim razantnim zaberu mel mensi tendence se blokovat, a pak hned predek.. v radu setin sekundy

edit: duvod proc si myslim ze masina klesne trochu na predek i pri brzdeni zadni brzdou.. vychazim z fyziky - setrvacnosti... kdyz hamstnu zadni brzdu tak zpomaluju otacky zadniho kola - nicmene motor, ram, nadrz, kapoty, ridic a kdovicovsechno ma snahu pokracovat dale v ceste - vice zatizi predek, ten se malinko potopi... samozrejme ze efekt zdaleka neni tak vyrazny jako pri brzdeni predni brzdou...

Naposledy editováno 17.02.2010 18:35:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist