globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: moderní zajíždění motoru
 
8.2.2010 v 13:05
Tak jsem na jiném nejmenovaném fóru narazil na diskuzi o zajíždění motorů po výbrusu, resp. výměně pístních kroužků a nevěřil jsem svým očím co vidím...
Spousta lidí tam zajížděla stylem plyn/brzda, jako důkaz na můj argument že ve všech příručkách je postup:1-nehonit do červenho
2- střídat otáčky
3- méně plynu dle km (prvních 100, 500, 1000)... však to znáte....
4- vyměnit olej

Tak jako argument mě bylo předloženo tohle:

skoda.panda.cz/clanek.php3

Co si o tom myslíte, mělo by se to hned po zahřátí honit do červenýho?
Abych řekl svůj názor tak na mě ten článek působí usměvně, něco ve stylu jak vyčistit sání- vemte pytlík písku přidejte max plynu a sypte do sání....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 13:22 | Nahoru | #61
Blackadder> ináč sem ti mrknul do profilu a ten nosič na tašky je docela husťárna, to je od Givi? proč je ta zadní tak vysoko?

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 13:31 | Nahoru | #62

Wokurka>Blackadder> ináč sem ti mrknul do profilu a ten nosič na tašky je docela husťárna, to je od Givi? proč je ta zadní tak vysoko?



hehe, vdaka, nosic na tasky je moja vlastna vyroba

ta zadna taska nie je tak vysoko ako sa to zda - mal by som to asi odfotit s jazdcom a spolujazdcom, takto samotne to vyzera naozaj divne.
ked som to vyrabal, skusal som mat tu zadnu tasku nizsie, ale su s tym dva problemy: tie ocelove 16mm trubky sa len tak lahko s mensim polomerom v domacich podmienkach nedaju ohnut a ked bola taska nizsie tak sa mi zdalo, ze to zakryva zadne svetlo.

Naposledy editováno 10.02.2010 13:46:46

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 13:45 | Nahoru | #63
jasný chápu, taky budu chtít letos pořešit tašky na monstera ale počitam že mi budou stačit jenom boční a tankvak, takže žádný velký složitosti vyrábět nehodlam. Jinak slušná práce

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 14:12 | Nahoru | #64

Wokurka>jasný chápu, taky budu chtít letos pořešit tašky na monstera ale počitam že mi budou stačit jenom boční a tankvak, takže žádný velký složitosti vyrábět nehodlam. Jinak slušná práce



diky, som aj celkom na ten nosic pysny, je to prva vec co som vyrobil zo zeleza, ale sedlo spolujazdca som si nechal spravit u firmy co robi calunenia.
minuly rok som zacal chodit jazdit na okruhy a v podstate ziaden (az na Brands Hatch) nemam tak blizko aby som tam rano isiel, takze ked idem jazdit tak vyrazim vecer pred a prespim na mieste v B&B a cerstvy mozem ist blbnut. toto vsak chcelo nosit so sebou nejaku batozinu a tak po troche hladania a rozmyslania som nakoniec nieco vyrobil. a kedze cely ten nosic je jeden kus so sedlom tak sa to da pouzit aj ako stolicka na posedenie si medzi jazdami

dalsi projekt co mam v plane bude privezny vozik za moto na vozenie dvoch setov nahradnych kolies ale to zavisi od toho, kolko dostanem odskodne za tu nehodu vdaka ktorej mam teraz nove moto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 14:38 | Nahoru | #65

Jurawood>....ale pouze při profi účelech(závody kde se motor po projetí cílem hází do šrotu) ...



kdes takovou blbost prosimte slysel, co je to za zavody?
pokud nepocitam dragstery unlimited apod..

jinak ja treba jezdim autem (daily driver) ktery sem zajel timhle zpusobem, natoceno uz 30t km a vsechny tlaky jsou nahore, olej nezere a jede v poradku, takze je to taky blbe teda jo?

Naposledy editováno 10.02.2010 14:39:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 14:45 | Nahoru | #66
je rozumné srovnávat auto, které točí do 6-7 tis a moto které točí do 10-16 tis ?

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 14:55 | Nahoru | #67

vitas81>je rozumné srovnávat auto, které točí do 6-7 tis a moto které točí do 10-16 tis ?



samotne otacky motora nehovoria celkom o co ide: Mean piston speed

moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 15:45 | Nahoru | #68
No zajíždění? Hmm Dávat tomu plnej plyn ze záčatku? To asi né. Ale né zas to podtáčet. V manuálu o motorky asi nepíšou lži. Že třeba prvních 500 km netočit nad 5000 ot a do 1000 netočit nad 6000 ot pak dát nevej oil a plnej výkon. Borci co zajíždějí mašiny na závody nebo mají prachy a je jim to jedno tak dají plnej kotel hned a nesere je že ten motor vydrží 50000 nebo 100000km. Oni to prodají po 20000km a ty se s tím už prcej. To je můj názor.Když dají plnej ze začátku možná má ta moto víc koní a jede líp, ale v provozu je nám to jedno. Kámoš zajel gsx-r 1000 k7 přesně podle manuálu a jel se projet s kámošama jeden zx-10r 05 nebo 06 už nevím a druhý cbr 1000 rr 04. A trochu mu hoši nestíhali. A zatim říkal že ho nikdo na dálnici nepředjel. Tak to asi nebude blbost zajíždět podle manuálu. Můj názor.
Jasně závodáky třeba nemaj čas zajíždět podle manálu ale my co chceme aby nám moto vydržela dlouho tak to tak uděláme, máme na to čas.

Naposledy editováno 10.02.2010 16:13:10

2 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 19:02 | Nahoru | #69
Hodina na brzdě a je zajeto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 19:38 | Nahoru | #70

Murkin>Hodina na brzdě a je zajeto


A já si vždycky myslel že to chce čas. Takže jsem se zase mýlil. Ale to je lidské. Opravdu stačí hodina na brzdě a je to? Nesníží se životnost motoru a nehrozí závada? Jen ták. Kdybych si někdy v budoucnu koupil nové moto. Slyšel jsem o vás jen to nej. Že ladíte motory atd. Tak se jen ptám toho nejpovolanějšího Dík za odpověd

Naposledy editováno 10.02.2010 19:42:56

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 19:53 | Nahoru | #71

adamosr1>A já si vždycky myslel že to chce čas. Takže jsem se zase mýlil. Ale to je lidské. Opravdu stačí hodina na brzdě a je to? Nesníží se životnost motoru a nehrozí závada? Jen ták. Kdybych si někdy v budoucnu koupil nové moto. Slyšel jsem o vás jen to nej. Že ladíte motory atd. Tak se jen ptám toho nejpovolanějšího Dík za odpověd



No,je na to taková metodika ve statickém režimu na brzdě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 20:04 | Nahoru | #72
adamosr1> mal som blade 2008, zabehol som ho tymto ostrym sposobom. bohuzial ked mal najazdenych 28 tis. mil (45 tis. km) tak moto zahynula pri nehode (ktoru som nesposobil, preto mam teraz novy blade 2010). co myslis, ake zavady stara moto mala - ziadne, dokonca od okolo 12-14 tis. mil prestala vyzierat tolko oleja ako ostatne fireblady.

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 20:25 | Nahoru | #73

Blackadder>adamosr1> mal som blade 2008, zabehol som ho tymto ostrym sposobom. bohuzial ked mal najazdenych 28 tis. mil (45 tis. km) tak moto zahynula pri nehode (ktoru som nesposobil, preto mam teraz novy blade 2010). co myslis, ake zavady stara moto mala - ziadne, dokonca od okolo 12-14 tis. mil prestala vyzierat tolko oleja ako ostatne fireblady.


Hmm taky zajímavé. Já nevěděl že i Hondy berou olej. Jsem si myslel že ty neberou ani kapku.
Mě bere R1 99 asi 2-3 deci oleje za 5000 km. A to je u R1 uplný nic.

Naposledy editováno 10.02.2010 20:26:53

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 20:35 | Nahoru | #74
Moje rada k zabíhání motoru jak diesel tak benzín 2t i 4t je že se nový nebo generálkovaný motory nesmí honit za studena ale teplej tu a tam snese i plnej plyn ale jen krátce motoru všeobecně svetčí svyžný otáčky s včasnym podřazovánim.Kdysy jsem jezdil se zetorem k motoru jsem se choval jak se má včas ven olej atd. a taky jsem kromě kontroli vstřiků a vůle ventilů na motoru nemusel nic dělat a šlapal jak hodinky.Otáčky cca 1900 mu evidentně světčily.(plnej kotel je 2400ot.min)Po mě ho dostal mladej kluk přeštěloval čerpadlo,probrousil pedál plynu a motor šel do kytek.......

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 20:37 | Nahoru | #75

Černín>Moje rada k zabíhání motoru jak diesel tak benzín 2t i 4t je že se nový nebo generálkovaný motory nesmí honit za studena ale teplej tu a tam snese i plnej plyn ale jen krátce motoru všeobecně svetčí svyžný otáčky s včasnym podřazovánim.Kdysy jsem jezdil se zetorem k motoru jsem se choval jak se má včas ven olej atd. a taky jsem kromě kontroli vstřiků a vůle ventilů na motoru nemusel nic dělat a šlapal jak hodinky.Otáčky cca 1900 mu evidentně světčily.(plnej kotel je 2400ot.min)Po mě ho dostal mladej kluk přeštěloval čerpadlo,probrousil pedál plynu a motor šel do kytek.......



SVYŽNÝ otáčky jsem tu fakt ještě neviděl...

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 22:16 | Nahoru | #76

Murkin>Hodina na brzdě a je zajeto



tady to nevysvetlis, maji svoji pravdu

moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 22:36 | Nahoru | #77
Na těch dvou způsobech zajíždění rozhodně něco je a vozidlo (auto,motorka) se pak podle toho i chová.
Na vlastní kůži jsem zažil velké rozdíly i mezi kamiony.Do firmy byly kupovány pouze nové,většinou v seriích stejné značky i výkonu a už po roce provozu byly znát veliké rozdíly.Některé auto se neskutečně loudalo i prázdné a jiné letělo jako blesk.A odpovídalo to i jejich původním řidičům-auta pantátů prostě nejela.

moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 23:21 | Nahoru | #78
Když se mi dostala moje Jawička 350 po generálce pod palec, tak jsem jí zajížděl stylem prvních 500km do 50km/h, potom jsme postupně dle najetých km zvyšoval rychlost cca do 80km/h po 1000km a do otáček jsem to nehnal, i přes to se mi stejně jeden den v tom horkým létě a bezvětří povedlo jí v kopci přidřít levej píst, pěkně se mi do něj zapekly kroužky...stálo mě to výměnu pístu, válec to přežil, ale tlačit to domů i tak naštvalo, pak jsem pro jistotu ještě tak 600km byl hodně opatrnej, dneska lítá jako bejk a nemám k ní žádný výhrady.

[img]

moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 23:29 | Nahoru | #79
No já do toho moc nevidím, ale nový moto bych asi zajížděl podle návodu, přece jenom výrobce to tam taky nepíše jen tak ze srandy...
U toho svýho fichtla žijíždím akorát tak výbrus, ale tam je mi to jedno, když se to nepovede, tak to prostě nechám za 500,- vybrousit znovu a hotovo.
Ale odpálit si novou motorku za šílený prachy špatným zajížděním (ať už je to který chce), to by mě asi naštvalo.

(reakce na) moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 01:30 | Nahoru | #80

Dingo>Když si člověk přečte postupy jak zajíždět, návody od výrobce pro provoz vozidla....tak zjistí ŽE STAČÍ JEZDIT PODLE PŘEDPISŮ A SPOLEHLIVĚ ZAJEDE JAKÉKOLI VOZIDLO.



Nejuniverzálnější způsob

moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 07:08 | Nahoru | #81
No panove je dobre ze VECINA za VAs si NIKDY NOVOU motorkou nekoupi a tak muzete Zajizdet aspon tady hubou a podle hodne prispevku jedine DOBRE

Lobo - Zajizdeni vasim zpusobem zavodnich motorru chapu...Ale bohuzel ja potrebuji u auta aby vydrzelo vice jak 30tis km Rovnou tak aspon 200TIS km v normalu.

Zbytek svuj zazitek jsem zazil a neni to jedna baba povidala.

(reakce na) moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 11:13 | Nahoru | #82

Dingo>Když si člověk přečte postupy jak zajíždět, návody od výrobce pro provoz vozidla....tak zjistí ŽE STAČÍ JEZDIT PODLE PŘEDPISŮ A SPOLEHLIVĚ ZAJEDE JAKÉKOLI VOZIDLO.



1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 14:38 | Nahoru | #83
přidávám svou trošku do mlýna Hard zajíždění
nutno dodat, že technologie výroby motorů za posledních pár let notně postoupila a 30let stará pravidla už úplně neplatí,
písty se nevyrábí kruhové ale šišaté a to dost, nejsou válcové ale mají tvar jakéhosi sudu, co automobilka to jiný tvar,
materiály a opracování jsou mnohem lepší,
před rokem jsem zajížděl 2litrovou naftovou oktávku, jezdil jsem s ní výrazně ostřeji, než s tou předešlou a je mnohem živější, spotřeba oleje stejná, spotřeba nafty cca o 0,3 l vyšší

(reakce na) moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 18:47 | Nahoru | #84

Midloch2>přidávám svou trošku do mlýna Hard zajíždění
nutno dodat, že technologie výroby motorů za posledních pár let notně postoupila a 30let stará pravidla už úplně neplatí,
písty se nevyrábí kruhové ale šišaté a to dost, nejsou válcové ale mají tvar jakéhosi sudu, co automobilka to jiný tvar,
materiály a opracování jsou mnohem lepší,
před rokem jsem zajížděl 2litrovou naftovou oktávku, jezdil jsem s ní výrazně ostřeji, než s tou předešlou a je mnohem živější, spotřeba oleje stejná, spotřeba nafty cca o 0,3 l vyšší


Nooo...
Nové díry ve válci jsou geometricky přesné...zastudena. Co myslíš, jak vypadá nový válec zatepla? Je to válec a nebo něco jiného?!
Nové písty byly odjakživa obráběny tak, aby po zahřátí byly přibližně válcové. Dnešní materiály mohou být i horší než staré...
Závodní motor vastně ani nelze zajet, páč jeho živonost je malá. Ale zrychleně "zabíhat" auto, to teda neé. Obé mám vyzkoušeno, oba typy záběhů umím. Ale s svými werky si dělejte, co chcete, já si taky koupím, co chci .

Naposledy editováno 11.02.2010 18:48:01

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 20:52 | Nahoru | #85
uzitecne tema, na jaro budu zajizdet pionyra tak vim jak na to, trojka plnej a pokud se dostanu nad 60kmh tak to bude jako v cervenym

moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 21:14 | Nahoru | #86
já zajížděl dle manuálu, čili cca.500km do 4500 otáček (dlouhodobě), pak do cca.1000 km do cca.6000 otáček (dlouhodobě). Tím se myslí, že překročení těchto otáček na danné kilometry nesmí být DLOUHODOBÉ. Tedy krátkodobě je můžete překročit, což jsem také po ujetí cca. prvních 500 km dělal. Prostě jsem si občas dvojku krátce podržel do červenýho Po ujetí cca.1600 km jsem ji dával dle libosti. Prostě jezdil jsem i klidně, i do červenýho. Během celýho zajíždění jsem nepodtáčel a hodně řadil. V podstatě jde o to, aby jste motor při prvních stovkách km nepřehřáli vlivem větších tření a tím pádem i teplot. Proto to dlouhodobé omezení otáček je důležité. Krátkodobě však i v záběhu můžete dát "kalup", jsem přesvědčen o tom, že tím nic nezkazíte. Je ale pravdou, že jsem s tím pro jistotu počkal prvních 500km a až potom jí občas dal do těla. Výsledek měření je po ujetých cca.3800 km. V manuálu má mít 98 koní při 8000 ot a 108 Nm při 6000 ot.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 21:41 | Nahoru | #87

DRN>uzitecne tema, na jaro budu zajizdet pionyra tak vim jak na to, trojka plnej a pokud se dostanu nad 60kmh tak to bude jako v cervenym


A po tom červeným hned v .
V záběhu by se měl motor lehce točit, nedotahovat. Jednotvárná jízda (dálnice) je mor. A sem tam protahnůt neškodí (špóny musí vylítat, né?!).

Naposledy editováno 11.02.2010 21:47:23

moderní zajíždění motoru

11.2.2010 v 21:51 | Nahoru | #88
Technologie pokrocila v tom, ze dneska se nikomu nepridre pist ve valci, ale poctivej zabeh ma stale svuj vyznam. Vy co zajizdite stylem hard, tak vase motorky nikdy nedosahnou takovy zivotnosti jako tech ktery zajeli poctive. Ano, tvrde zajety motor treba bude "ostrejsi" ale taky si bude od pocatku brat treba o chlup vic oleje, poctive zajety motor je diky mensim vulim mozna tupejsi, ale rozhodne dele vydrzi s nizsi spotrebou oleje. To ze se dneska vyrabi spravne sisaty pisty a valce je sice fakt, ale zajet motor znamena zajet vsechny casti a ty jsou stale stejny - pravda, treba presneji vyrobeny, nicmene stale to nejsou dokonaly soucasti. K cemu ale nakonec humbuk kolem zajizdeni kdyz pak kokoti na srazech turujou studeny zanovni masiny, to rve srdce kazdyho motorare.

moderní zajíždění motoru

12.2.2010 v 11:27 | Nahoru | #89
Zdenalbenal: souhlas

moderní zajíždění motoru

12.2.2010 v 16:04 | Nahoru | #90
Tohle tema asi bude vecne :) bohuzel muzu jen zminit auta, presne benzinove turbomotory. Slozit, polosynteticky nebo mineralni olej, nechat to ma miste zahrat na provozni teplotu motoru a oleje, vypustit, nalit poradne olej, znovu nechat prohrat, vyjet, na co nejnizsi tlak tomu dat co proto, pak zase vypustit olej, nalit novy a hura na brzdu a merit nejvyssi vykon. A funguje to vic nez dobre :) Pistni krouzky si sedaji asi prvnich 20 km a tady lze dosahnout vybornych tlaku ve valcich a tesnosti krouzku. Kdyz je to slozene kvalitne a z dobrych komponent, nema se co posrat. Krom "spon" v oleji, proto ty vymeny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist