2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
pac jsem se do toho zacyklil :D
na brzde si necham zmerit motorku, vybleje mi to graf, kde mam vykon na zadnim kole ... ale ten urcim z ceho? z krouticiho momentu prenasenyho zadnim kolem na silnici (na valec) ... jenze ten kroutak je uz snizenej o ruzny ztraty v prevodech, retezu, spojce atd (cca 12%?).
Proc tedy nerikat, ze mam na zadnim kole vykon (at se to dobre pocita) 100koni (a k tomu logicky odpovidajici i kroutak), jelikoz na motoru mam 112 koni (a kroutak taky o neco vyssi, ne?!)
pochopili jste muj dotaz ? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
mateSAS>muzu mit dalsi dotaz?
pac jsem se do toho zacyklil :D
na brzde si necham zmerit motorku, vybleje mi to graf, kde mam vykon na zadnim kole ... ale ten urcim z ceho? z krouticiho momentu prenasenyho zadnim kolem na silnici (na valec) ... jenze ten kroutak je uz snizenej o ruzny ztraty v prevodech, retezu, spojce atd (cca 12%?).
Proc tedy nerikat, ze mam na zadnim kole vykon (at se to dobre pocita) 100koni (a k tomu logicky odpovidajici i kroutak), jelikoz na motoru mam 112 koni (a kroutak taky o neco vyssi, ne?!)
pochopili jste muj dotaz ? :)
dawe to uz psal.. zalezi jak si ten vykon na tom kole zjistil pri staticke zkousce oprvdu meris primo moment z nej spoctes vykon.. vykon mas na kole (vykon se prevodama nemeni) a prepoctes ho na "motor" tak ze k nemu prictes ztraty - jejich urceni je slozitejsi a s ruznym vysledkem se k nim dopracujes ruznejma metodama.. kroutak na kole by ti byl k nicemu, protoze zalezi na prevodu, tak se taky prepocte na motor, prevodovym pomerem a ztratama...
pokud meris dynamicky tak vlastne neznas kroutak ani vykon na kole, muzes jen sledovat jak se v case meni otacky valce jehoz moment setrvacnosti znas, z toho jak rychle se roztaci (derivace) dokazes spocitat jakej vykon je toho pricinou... ovsem nevis jaky dalsi momenty (kolo,kola v prevodovce) roztacis spolecne s valcem.. to je pak kamen urazu pri tom vypoctu...
tzn kroutak na zadnim kole udavat je blbost, protoze na jednicku tam budou jiny cisla nez na dvojku, nez na trojku atd .. musel bys pak vykreslovat ten graf ne jako zavislost na otackach motoru, ale na otackach kola...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
Stev>udává se výkon a krouťák motoru měřený na zadním kole
hua jedinou vetou dostacujici odpoved :)
Stev>kov> vždyť to píše, buď se zná převodovej poměr, nebo se určí rozdílem otáček motoru a kola ...
OK. Jasné. Já jsem vrazil do varana o zub menší pastorek a nešlo mi do hlavy, jak to ovlivní výsledek měření. Protože kdyby se tam jen zadával typ stroje, jak jsem se domníval, tak by byl výsledek blbost.
Naposledy editováno 04.02.2010 13:57:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
mateSAS>hua jedinou vetou dostacujici odpoved :)
mereny na zadnim kole to je.. ale je to vykon a kroutici moment na motoru :) vykon je totiz svazanej s momentem prave otackama.. a jelikoz kroutak na kole je svazanej s otackama kola do grafu kde jsou otacky motoru by se trefoval spatne... proto se to proste vse prepocte na motor aby nezavisla promena - otacky byla totozna pro obe veliciny...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
O měření výkonu tu nebyla moc řeč, takže fakt nevím. Rozhodně bude jeho maximální výše v nižších otáčkách, ale jestli bude větší...?
Budu muset najít zpětně ten dokaz na článek o tomto tématu a až bude chvílka, tak to pročíst.
Naposledy editováno 03.02.2010 15:05:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
kov>Může ještě dotaz. Pokud jsem vrazil na motorku o zub menší rozetu, tak se proti standartní motorce změnil i kroutící moment a výkon, nebo se jen posunul dolů? Podle toho, co jste tu psali, tak se změnou převodu(což jsem provedl) změní krouták. V mém případě by měl být větší. Měnil jsem tuším z 16 na 15 zubů,tzn,že se mi otáčí zadní kolo o 1/16-tinu pomaleji. Je taky o tu 16-tinu vyšší krouták?
O měření výkonu tu nebyla moc řeč, takže fakt nevím. Rozhodně bude jeho maximální výše v nižších otáčkách, ale jestli bude větší...?
Budu muset najít zpětně ten dokaz na článek o tomto tématu a až bude chvílka, tak to pročíst.
ano kroutak na kole bude o 1/16tinu vetsi nez predtim, vykon bude stejnej... jak uz bylo receno vykon= kroutak * otacky .... o co si zvetsil kroutak a to si zmensil otacky.. takze vykon zustal nezmenen...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
Měl bych taky dotaz:Na své mašině jsem při jednom experimentu změnil převodový poměr primáru "do pomala".Očekával jsem větší "krouťák" a "odpich".K mému překvapení byl pocitově záběr motoru menší.Kvalty se podstatně rychleji vytáčeli ale chyběl pocit zátahu.
Mám to chápat tak,že nejlepší pocit ze zátahu dává určitý převodový poměr k výkonu motoru?
2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
Naposledy editováno 04.02.2010 08:51:33
SS124>pylot> nemam tam 100 Nm 180rwhp/210Nm jezdim na tom denne,a HD cka resim od 2002 pred tim vic jak 500tis km na japan a bmw, teorii neresim masiny merim na brzde a grafy co dava prodavaj moji praci(dela to tak celej svet proto je to dyno),priste Te pozvu abys mi neco vypocital na papire treba to nekdo zaplati.Tady mas znova kontakt jestli se nebojis "marnej kluku" 777208601
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm
SS124>pylot> nemam tam 100 Nm 180rwhp/210Nm jezdim na tom denne,a HD cka resim od 2002 pred tim vic jak 500tis km na japan a bmw, teorii neresim masiny merim na brzde a grafy co dava prodavaj moji praci(dela to tak celej svet proto je to dyno),priste Te pozvu abys mi neco vypocital na papire treba to nekdo zaplati.Tady mas znova kontakt jestli se nebojis "marnej kluku" 777208601
Volat ti nebudu. Zas tolik zbytecnejch penez opravdu nemam abych ti neco hodinu vysvetloval pres telefon. Jestli to chces probrat tak mam skype a nick petaskralik. Kdyby to nebylo do Bavorova pres celou CR tak si s tebou o tom prijedu pokecat ale jsi kurevsky daleko cili asi to zustane na ten skype. Ja tvoje jezdecky zkusenosti nezpochybnuju ale jak rikas teorii moc neresis a to bude ten problem. A pokud chces videt nejaky vypocty tak se podivej o par prispevku vis a tam uvidis par hezky udelanejch tabulek. Jinak pokud chces vypocet ode me a sice kroutak na zadnim kole (je podle toho krasne videt kdy se vyplati radit i kdyz to neni uplne presny protoze to by bylo trosku nad moje sily) tak mi dej graf kde je vypsanej vykon nebo kroutici moment podle otacek. Staci par hodnot ve spicce. Ja ti z toho graf udelam.