globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: koně nebo Nm
 
1.2.2010 v 08:48
Zdar tak mě napadla myšlenka, která mi nedala celý víkend spát.... co je vlastně využitelnější v běžným provozu velký výkon v koních nebo točivý moment...měl jsem Z1000 s 130k, mám s2r s cca 80k a zajímám se o Mt-01 cca 90k a 150Nm

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

3.2.2010 v 10:47 | Nahoru | #151
muzu mit dalsi dotaz?

pac jsem se do toho zacyklil :D

na brzde si necham zmerit motorku, vybleje mi to graf, kde mam vykon na zadnim kole ... ale ten urcim z ceho? z krouticiho momentu prenasenyho zadnim kolem na silnici (na valec) ... jenze ten kroutak je uz snizenej o ruzny ztraty v prevodech, retezu, spojce atd (cca 12%?).

Proc tedy nerikat, ze mam na zadnim kole vykon (at se to dobre pocita) 100koni (a k tomu logicky odpovidajici i kroutak), jelikoz na motoru mam 112 koni (a kroutak taky o neco vyssi, ne?!)

pochopili jste muj dotaz ? :)

koně nebo Nm

3.2.2010 v 10:47 | Nahoru | #152
Lobo:to teda

poměr otáček motoru a kola je převodovej poměr. tzn. jak už se tu psalo, pokud se snímáš
točky motoru (třeba od zapalování) a točky válce (kola) tak to prostě vyjde.

Naposledy editováno 03.02.2010 10:48:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 10:58 | Nahoru | #153
mateSAS> udává se výkon a krouťák motoru měřený na zadním kole, celou dobu je řeč jenom o tom že reálný krouťák na zadním kole je násobený převody

(reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 11:05 | Nahoru | #154

mateSAS>muzu mit dalsi dotaz?

pac jsem se do toho zacyklil :D

na brzde si necham zmerit motorku, vybleje mi to graf, kde mam vykon na zadnim kole ... ale ten urcim z ceho? z krouticiho momentu prenasenyho zadnim kolem na silnici (na valec) ... jenze ten kroutak je uz snizenej o ruzny ztraty v prevodech, retezu, spojce atd (cca 12%?).

Proc tedy nerikat, ze mam na zadnim kole vykon (at se to dobre pocita) 100koni (a k tomu logicky odpovidajici i kroutak), jelikoz na motoru mam 112 koni (a kroutak taky o neco vyssi, ne?!)

pochopili jste muj dotaz ? :)



dawe to uz psal.. zalezi jak si ten vykon na tom kole zjistil pri staticke zkousce oprvdu meris primo moment z nej spoctes vykon.. vykon mas na kole (vykon se prevodama nemeni) a prepoctes ho na "motor" tak ze k nemu prictes ztraty - jejich urceni je slozitejsi a s ruznym vysledkem se k nim dopracujes ruznejma metodama.. kroutak na kole by ti byl k nicemu, protoze zalezi na prevodu, tak se taky prepocte na motor, prevodovym pomerem a ztratama...

pokud meris dynamicky tak vlastne neznas kroutak ani vykon na kole, muzes jen sledovat jak se v case meni otacky valce jehoz moment setrvacnosti znas, z toho jak rychle se roztaci (derivace) dokazes spocitat jakej vykon je toho pricinou... ovsem nevis jaky dalsi momenty (kolo,kola v prevodovce) roztacis spolecne s valcem.. to je pak kamen urazu pri tom vypoctu...

tzn kroutak na zadnim kole udavat je blbost, protoze na jednicku tam budou jiny cisla nez na dvojku, nez na trojku atd .. musel bys pak vykreslovat ten graf ne jako zavislost na otackach motoru, ale na otackach kola...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 11:14 | Nahoru | #155

Stev>udává se výkon a krouťák motoru měřený na zadním kole



hua jedinou vetou dostacujici odpoved :)

(reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 11:21 | Nahoru | #156

Stev>kov> vždyť to píše, buď se zná převodovej poměr, nebo se určí rozdílem otáček motoru a kola ...


OK. Jasné. Já jsem vrazil do varana o zub menší pastorek a nešlo mi do hlavy, jak to ovlivní výsledek měření. Protože kdyby se tam jen zadával typ stroje, jak jsem se domníval, tak by byl výsledek blbost.

Naposledy editováno 04.02.2010 13:57:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 11:22 | Nahoru | #157

mateSAS>hua jedinou vetou dostacujici odpoved :)



mereny na zadnim kole to je.. ale je to vykon a kroutici moment na motoru :) vykon je totiz svazanej s momentem prave otackama.. a jelikoz kroutak na kole je svazanej s otackama kola do grafu kde jsou otacky motoru by se trefoval spatne... proto se to proste vse prepocte na motor aby nezavisla promena - otacky byla totozna pro obe veliciny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 11:38 | Nahoru | #158
assassin> vždyť jsem to tak napsal

(reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 11:48 | Nahoru | #159

Stev>assassin> vždyť jsem to tak napsal



jasny, ale ono lidi si mysli ze "mereny na kole" je to same jako "udavany na kole"

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

3.2.2010 v 14:40 | Nahoru | #160
Může ještě dotaz. Pokud jsem vrazil na motorku o zub menší pastorek, tak se proti standartní motorce změnil i kroutící moment a výkon, nebo se jen posunul dolů? Podle toho, co jste tu psali, tak se změnou převodu(což jsem provedl) změní krouták. V mém případě by měl být větší. Měnil jsem tuším z 16 na 15 zubů,tzn,že se mi otáčí zadní kolo o 1/16-tinu pomaleji. Je taky o tu 16-tinu vyšší krouták?
O měření výkonu tu nebyla moc řeč, takže fakt nevím. Rozhodně bude jeho maximální výše v nižších otáčkách, ale jestli bude větší...?
Budu muset najít zpětně ten dokaz na článek o tomto tématu a až bude chvílka, tak to pročíst.

Naposledy editováno 03.02.2010 15:05:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 14:43 | Nahoru | #161

kov>Může ještě dotaz. Pokud jsem vrazil na motorku o zub menší rozetu, tak se proti standartní motorce změnil i kroutící moment a výkon, nebo se jen posunul dolů? Podle toho, co jste tu psali, tak se změnou převodu(což jsem provedl) změní krouták. V mém případě by měl být větší. Měnil jsem tuším z 16 na 15 zubů,tzn,že se mi otáčí zadní kolo o 1/16-tinu pomaleji. Je taky o tu 16-tinu vyšší krouták?
O měření výkonu tu nebyla moc řeč, takže fakt nevím. Rozhodně bude jeho maximální výše v nižších otáčkách, ale jestli bude větší...?
Budu muset najít zpětně ten dokaz na článek o tomto tématu a až bude chvílka, tak to pročíst.



ano kroutak na kole bude o 1/16tinu vetsi nez predtim, vykon bude stejnej... jak uz bylo receno vykon= kroutak * otacky .... o co si zvetsil kroutak a to si zmensil otacky.. takze vykon zustal nezmenen...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 14:52 | Nahoru | #162
kov> Bych jeste dodal ze to co jsi zmenil se jmenuje pastorek. Rozeta je ta velika mrcha.

(reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 15:04 | Nahoru | #163

pylot>kov> Bych jeste dodal ze to co jsi zmenil se jmenuje pastorek. Rozeta je ta velika mrcha.


Ouuu. Jasně že pastorek. To ale vím, to je ejn překlep

koně nebo Nm

3.2.2010 v 18:08 | Nahoru | #164
Na motorkari.cz se to jen hemží hláškami o krouťáku. V tomhle vláknu je vidět, že se stále najdou lidi co ani netuší vo co gou. Jó ono se hold nevyplácí chodit místo fyziky kouřit za školu...

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

3.2.2010 v 18:10 | Nahoru | #165
kluci, pokud chcete něco , co má skutečně pořádný grády a jede to curwa čím dál víc a víc...tak je to tady

koně nebo Nm

3.2.2010 v 18:34 | Nahoru | #166
například mě se z toho udělalo až na blití, jakej je to fofr , to je panečku výkon!!

(reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 18:56 | Nahoru | #167

lubin>kluci, pokud chcete něco , co má skutečně pořádný grády a jede to curwa čím dál víc a víc...tak je to tady



tomuhle říkám točivej moment

(reakce na) koně nebo Nm

3.2.2010 v 19:34 | Nahoru | #168

assassin>ano kroutak na kole bude o 1/16tinu vetsi nez predtim, vykon bude stejnej... jak uz bylo receno vykon= kroutak * otacky .... o co si zvetsil kroutak a to si zmensil otacky.. takze vykon zustal nezmenen...


Ok a dík za trpělivost

koně nebo Nm

3.2.2010 v 21:06 | Nahoru | #169
Tak jsem pánové pročítal článek na který tu byl odkaztenhle a zaujala mě tabulka číslo 4, kde je krásně názorně porovnáván kroutící moment u dost odlišných strojů. Yamahy BT1100 a bandita600. Je z něj patrné, že u Bandit bude při předjíždění v rychlosti kolem 120km/hod na zadním kole vyšší kroutící moment než u BT. Bude mít ale zařazenu o jednu rychlost míň než BT. To samé je tam patrné při rychlostech okolo stovky. Kurňa, pak že objem ničím nenahradíš...

koně nebo Nm

3.2.2010 v 21:13 | Nahoru | #170
Lubin-udělalo se mi taktéž na blití.Už to nedělej,posílat takový odkazy...

Měl bych taky dotaz:Na své mašině jsem při jednom experimentu změnil převodový poměr primáru "do pomala".Očekával jsem větší "krouťák" a "odpich".K mému překvapení byl pocitově záběr motoru menší.Kvalty se podstatně rychleji vytáčeli ale chyběl pocit zátahu.
Mám to chápat tak,že nejlepší pocit ze zátahu dává určitý převodový poměr k výkonu motoru?

koně nebo Nm

3.2.2010 v 23:12 | Nahoru | #171
už tu psali že mužeš měnit převody jak chceš ale vykon a krouták zustane stejny!!! jen se jinak rozloži pruběh.. a jestli si dal věši rozetu nebo menši pastorek a pocit zaběru byl menši někde je chyba.. motorka musi ožít..

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 00:44 | Nahoru | #172

Lobo>tady je sranda



Dikybohu za to
Ale neni se cemu divit, kazdy nemuze byt studovany

Naposledy editováno 04.02.2010 00:48:26

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

4.2.2010 v 01:34 | Nahoru | #173
Tak jsem si dovolil, k již zde kolujícímu odkazu 2 motorky přidat na víc...

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 06:30 | Nahoru | #174
SiSpo> Se doma asi hodně nudíš co? Ale máš to fakt moc pěkně udělané, paráda

koně nebo Nm

4.2.2010 v 07:57 | Nahoru | #175
víš co se říká... Koně prodávají, krouťák vyhrává závody:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 08:50 | Nahoru | #176
pylot> nemam tam 100 Nm 180rwhp/210Nm jezdim na tom denne,a HD cka resim od 2002 pred tim vic jak 500tis km na japan a bmw, teorii neresim masiny merim na brzde a grafy co dava prodavaj moji praci(dela to tak celej svet proto je to dyno),priste Te pozvu abys mi neco vypocital na papire treba to nekdo zaplati.Tady mas znova kontakt jestli se nebojis "marnej kluku" 777208601

Naposledy editováno 04.02.2010 08:51:33

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 08:52 | Nahoru | #177

SS124>pylot> nemam tam 100 Nm 180rwhp/210Nm jezdim na tom denne,a HD cka resim od 2002 pred tim vic jak 500tis km na japan a bmw, teorii neresim masiny merim na brzde a grafy co dava prodavaj moji praci(dela to tak celej svet proto je to dyno),priste Te pozvu abys mi neco vypocital na papire treba to nekdo zaplati.Tady mas znova kontakt jestli se nebojis "marnej kluku" 777208601



[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 09:11 | Nahoru | #178

SS124>pylot> nemam tam 100 Nm 180rwhp/210Nm jezdim na tom denne,a HD cka resim od 2002 pred tim vic jak 500tis km na japan a bmw, teorii neresim masiny merim na brzde a grafy co dava prodavaj moji praci(dela to tak celej svet proto je to dyno),priste Te pozvu abys mi neco vypocital na papire treba to nekdo zaplati.Tady mas znova kontakt jestli se nebojis "marnej kluku" 777208601

Volat ti nebudu. Zas tolik zbytecnejch penez opravdu nemam abych ti neco hodinu vysvetloval pres telefon. Jestli to chces probrat tak mam skype a nick petaskralik. Kdyby to nebylo do Bavorova pres celou CR tak si s tebou o tom prijedu pokecat ale jsi kurevsky daleko cili asi to zustane na ten skype. Ja tvoje jezdecky zkusenosti nezpochybnuju ale jak rikas teorii moc neresis a to bude ten problem. A pokud chces videt nejaky vypocty tak se podivej o par prispevku vis a tam uvidis par hezky udelanejch tabulek. Jinak pokud chces vypocet ode me a sice kroutak na zadnim kole (je podle toho krasne videt kdy se vyplati radit i kdyz to neni uplne presny protoze to by bylo trosku nad moje sily) tak mi dej graf kde je vypsanej vykon nebo kroutici moment podle otacek. Staci par hodnot ve spicce. Ja ti z toho graf udelam.

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

4.2.2010 v 09:26 | Nahoru | #179
bohuzel dneska praci prodaji i grafy z brzdy od clovek co nevi co meri...

(reakce na) koně nebo Nm

4.2.2010 v 10:03 | Nahoru | #180

assassin>bohuzel dneska praci prodaji i grafy z brzdy od clovek co nevi co meri...



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist