globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak se správně starat o crossku
 
23.1.2010 v 21:29
Zdravím
mám ted kx 85,a chci na jaře nějakou 125(jedno jaká značka-yamaha,honda,ktm,suzuki,kawasaki,tm....)
a zajímá mě jak se o ní starat abi se moc nesrala(např. jak často měnit olej,co kontrolovat po jízdě atd...)
díky

Naposledy editováno 23.01.2010 21:30:48

1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně starat o crossku

31.1.2010 v 16:32 | Nahoru | #1
Tak o dvácu se starej pořádně!Nejlepší je po každý nebo po každý druhý jízdě prát řádně filtr!Neměl by se prát v benzínu,techničáku a tak, nejlepší je jarová voda, potom to akorát venku vymeješ pod proudem zahradní hadicej, ze vnitř!!Potom to musíš pořádně namazat (filtr), vymačkat ale ne zas tak moc, hlavě nekruť filtr, mohl bys potrhat póry a nebo celej filtr. Měl by si v převodovce měnit každých 10 mth. převodovej olej, místo syntetiky nebo minerálu je dobreá taky plná syntetika ale do 4T, to je na tobě co tam budeš lejt.U dvoutaktů měnim klidně po 20 motohodinách svíčku (kupuju druhou třídu svíček od Brisk, 80 korun), do ostrýho dvoutaktu nedoporučuju svíčky NGK který jsou za kilo, a vůbec ne NGK, ty jsou hodně háklivý na bohatou směs, hned se uchčijou nebo většinou se skurvěj už nafurt! Potom musíš kvalitně mazat, benzín se ředí bud 1:33 nebo max. 1:40! Nejlepší je plná syntetika, dá s ejezdit i na kvalitní minerál, jenže ten tolik nemaže při plnym zatížení a víc smrdí/voní ale zase víc znečisťuje spalovací prostor, drážky na kroužky, vejfuk a přívěru.
U dvoutaktu je důležitý si dávat vyčistit vejfuk, dá se bud vyfoukat nebo doma ho zapálíš(opatrně), potom je důležitý čistit přívěru, která se docela rychle zasrává od karbonu.
Normálně by se měla vejfuková přívěra měnit po určitejch hodinách, ale nikdo to nedělá.
Píst by se měl měnit každých 40-50 motohodin.Nedoporučuju hnedka nasazovat novej píst když ti příjde, je lepší si ho doma poupravit.To nejjednoduší co mužeš s novym pístem udělat je, srazit hrany dole ze stran, z výroby jsou malinko sražený, ale nejsou úplně, a můžou ti potrhat olejovej film kterej se ti udělá ve válci a není to takový jako když jsou sražený, potom se vyvrtávaj dirky do pistu, ted nevim přesně průměr dirky, to ti dyštak napíšu v SZ, vrtaj se přesně u v vejfukovýho kanálu, protože to je docela velkej průměr kterej je ve válci, a není tam chladící mezera kde by byla voda, takže tam se to nejvíc hřeje, takže když tam vyvrtáš čtyři dirky ( na každou stranu kanálu dvě) a u nich sraziš hrany (myslím že mají sklon 45 stupnů) tak se ti do nich dostane olej, a bude to nohem líp mazat.Při každý výměně pístu vomrkni spodní jehli na ojnici, jestli ti nemodraj a zkus vůli ojnice, potom dej s pístem samozřejmě nový pístní ložisko!

To je tak asi k tý základní údržbě, kdybys potřeboval něco vědět třeba o ojnici, spojce nebo tak, tak dej vědět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně starat o crossku

3.2.2010 v 10:00 | Nahoru | #2
Skalák> Ja jen dodam kdyz se meni tak casto olej v prevodovce tak staci tam lit klasiku motorovej olej 10W40 neni drahej a svou potrebu vykona. ale to je jen tak okrajove a ktemu pistu ja osobne bych tam raci nic nevrtal kdyby to tak pomahalo tak proc se to uz nevrta hnet ve vyrobe??

Naposledy editováno 03.02.2010 10:03:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist