globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak se správně starat o crossku
 
23.1.2010 v 21:29
Zdravím
mám ted kx 85,a chci na jaře nějakou 125(jedno jaká značka-yamaha,honda,ktm,suzuki,kawasaki,tm....)
a zajímá mě jak se o ní starat abi se moc nesrala(např. jak často měnit olej,co kontrolovat po jízdě atd...)
díky

Naposledy editováno 23.01.2010 21:30:48

Jak se správně starat o crossku

23.1.2010 v 21:34 | Nahoru | #1
všechny tyhle odpovědi si přečteš v uživatelským manuálu k dáne motorce

1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně starat o crossku

23.1.2010 v 21:36 | Nahoru | #2
Pořádně ji zahřejvat, lejt předepsaný paliva a maziva. Ostatně to samý co bys měl teď dělat s KX 85 .Taky bych chtěl nějakou crosku kurňa

Naposledy editováno 23.01.2010 21:55:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně starat o crossku

23.1.2010 v 22:01 | Nahoru | #3
Deagle> Já mám kawu 85...ale nějak se ve vysokých otáčkách dusí nevím čím to je,chci ted nějakou 125,nebo 250 2T at se sranda:D

Jak se správně starat o crossku

23.1.2010 v 22:03 | Nahoru | #4
Tak to ješ docela odvážnej . Jak se jako dusí ? Může to bejt jenom zanesenej karbec nebo přívěra.

(reakce na) Jak se správně starat o crossku

23.1.2010 v 22:25 | Nahoru | #5
pablo199> jestly scháníš dvácu tak prodávím tu mou, jinak nech natryskovat karbec rm 125

1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně starat o crossku

23.1.2010 v 22:29 | Nahoru | #6
zajímavá nabídk....jak jako natryskovat?nerozumím tomu moc...díky za odpověd

(reakce na) Jak se správně starat o crossku

23.1.2010 v 22:47 | Nahoru | #7
pablo199> jo jako fakt sem na tom moc neodjel nebyl a není moc čas , jinak trysky se mění dle teploty a nadmořský výšky, tudíž jestly v pohodě jela v létě a teď kdy je zima nejde do otáček tak je jasny že to chce předělat karbec, ale nechat na odborníky!! není to jako u fichtla

Naposledy editováno 23.01.2010 22:48:22

1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně starat o crossku

24.1.2010 v 10:08 | Nahoru | #8
Díky,mám ted 40tis ale potřebuju se zbavit nějkých motorek a chci něco na papírech a něco na blbnutí
(cross)tak za 35tis. maximálně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně starat o crossku

24.1.2010 v 10:39 | Nahoru | #9
pablo199> Tak ty napises ze chces motocros a pak neco na papirech na blbnuti!!!

(reakce na) Jak se správně starat o crossku

24.1.2010 v 13:01 | Nahoru | #10
Majklr1> trochu nepochopitelný ale budiž

1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně starat o crossku

31.1.2010 v 16:32 | Nahoru | #11
Tak o dvácu se starej pořádně!Nejlepší je po každý nebo po každý druhý jízdě prát řádně filtr!Neměl by se prát v benzínu,techničáku a tak, nejlepší je jarová voda, potom to akorát venku vymeješ pod proudem zahradní hadicej, ze vnitř!!Potom to musíš pořádně namazat (filtr), vymačkat ale ne zas tak moc, hlavě nekruť filtr, mohl bys potrhat póry a nebo celej filtr. Měl by si v převodovce měnit každých 10 mth. převodovej olej, místo syntetiky nebo minerálu je dobreá taky plná syntetika ale do 4T, to je na tobě co tam budeš lejt.U dvoutaktů měnim klidně po 20 motohodinách svíčku (kupuju druhou třídu svíček od Brisk, 80 korun), do ostrýho dvoutaktu nedoporučuju svíčky NGK který jsou za kilo, a vůbec ne NGK, ty jsou hodně háklivý na bohatou směs, hned se uchčijou nebo většinou se skurvěj už nafurt! Potom musíš kvalitně mazat, benzín se ředí bud 1:33 nebo max. 1:40! Nejlepší je plná syntetika, dá s ejezdit i na kvalitní minerál, jenže ten tolik nemaže při plnym zatížení a víc smrdí/voní ale zase víc znečisťuje spalovací prostor, drážky na kroužky, vejfuk a přívěru.
U dvoutaktu je důležitý si dávat vyčistit vejfuk, dá se bud vyfoukat nebo doma ho zapálíš(opatrně), potom je důležitý čistit přívěru, která se docela rychle zasrává od karbonu.
Normálně by se měla vejfuková přívěra měnit po určitejch hodinách, ale nikdo to nedělá.
Píst by se měl měnit každých 40-50 motohodin.Nedoporučuju hnedka nasazovat novej píst když ti příjde, je lepší si ho doma poupravit.To nejjednoduší co mužeš s novym pístem udělat je, srazit hrany dole ze stran, z výroby jsou malinko sražený, ale nejsou úplně, a můžou ti potrhat olejovej film kterej se ti udělá ve válci a není to takový jako když jsou sražený, potom se vyvrtávaj dirky do pistu, ted nevim přesně průměr dirky, to ti dyštak napíšu v SZ, vrtaj se přesně u v vejfukovýho kanálu, protože to je docela velkej průměr kterej je ve válci, a není tam chladící mezera kde by byla voda, takže tam se to nejvíc hřeje, takže když tam vyvrtáš čtyři dirky ( na každou stranu kanálu dvě) a u nich sraziš hrany (myslím že mají sklon 45 stupnů) tak se ti do nich dostane olej, a bude to nohem líp mazat.Při každý výměně pístu vomrkni spodní jehli na ojnici, jestli ti nemodraj a zkus vůli ojnice, potom dej s pístem samozřejmě nový pístní ložisko!

To je tak asi k tý základní údržbě, kdybys potřeboval něco vědět třeba o ojnici, spojce nebo tak, tak dej vědět

Jak se správně starat o crossku

31.1.2010 v 18:49 | Nahoru | #12
jak tu ctu o tom vrtani do pistu, je to hodne dulezity. Ja jsem tam v zivote nic nevrtal.

Jak se správně starat o crossku

1.2.2010 v 18:00 | Nahoru | #13
Tak není to úplně důležitý, dělaj to ťi ostřílení mechanici protože to má potom menší tření okolo vífukovýho kanálu

Jak se správně starat o crossku

1.2.2010 v 21:40 | Nahoru | #14
Ale asi na tom neco bude, jelikoz zrovna tam se me predtim zacal loupat nikasil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně starat o crossku

3.2.2010 v 10:00 | Nahoru | #15
Skalák> Ja jen dodam kdyz se meni tak casto olej v prevodovce tak staci tam lit klasiku motorovej olej 10W40 neni drahej a svou potrebu vykona. ale to je jen tak okrajove a ktemu pistu ja osobne bych tam raci nic nevrtal kdyby to tak pomahalo tak proc se to uz nevrta hnet ve vyrobe??

Naposledy editováno 03.02.2010 10:03:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně starat o crossku

8.2.2010 v 11:55 | Nahoru | #16
Domes44>
Myslím, že vrtáním nic neskazíš, vrtá se to ohledně výfukovýho kanálu, takže jestli píst je na více motorek které mají malinko jiný kanály,tak by to nesouhlaislo, nebo si to neumim jinak vysvětlit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně starat o crossku

8.2.2010 v 17:41 | Nahoru | #17
Skalák> čeče tak sem koukal na starej píst z yz 250 od wiseca a ten navrtanej je sou tam čtyři díry u vejfukovýho kanalu

1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně starat o crossku

8.2.2010 v 19:05 | Nahoru | #18
jak tak koukam na starej pist, tak tu mam taky dve dirky :D

(reakce na) Jak se správně starat o crossku

9.2.2010 v 10:04 | Nahoru | #19
styblow> No tak to máš fajn

(reakce na) Jak se správně starat o crossku

9.2.2010 v 10:07 | Nahoru | #20
jeny> Ano ano.. taky jsme koukal na píst ten jak mam od tebe.. a taky tam mám dirky
A kámoš má na svý dváce(YZ 125) čtyři dirky a dokonce tam má i vybroušenej křížek.. přímo u kanálu, takže na tom něco bude.

Jak se správně starat o crossku

26.2.2010 v 22:59 | Nahoru | #21
Hlavně vždycky pečlivě vytřít mezi špunty

Jak se správně starat o crossku

16.3.2010 v 16:34 | Nahoru | #22
Kurna toz sem take kokl na ten muj pist a taky tam so dirke
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist