globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ilegální ježdění na letištích a postihy za ně

13.1.2010 v 15:21
Přispěl jsem do Rutanova tématu následujícím příspěvkem a pak ještě jedním na téma legálnosti, který byly vymazány s tím, že je mám přehodit do vlastního tématu.

Takže tady je. A na okraj, já tomu říkám cenzura, tohle hoši neošetřili, je sranda vidět v přehledu diskuse poslední příspěvek "Dnes 11:16 rrss" - a v tématu nic, diskuse končí o hodinu dřív

Příspěvek 1:

Jo jen tak na okraj, na stuntriding.cz máte u většiny ploch vtipně napsáno "dostupnost neznámá". Výjimek moc není, konkrétně mě zaujalo "letiště Svinišťany" - poznámka, že je tam super šikovná a široká dráha. Kluci pozor na tři věci. Zaprvé na vjezdu je značka Zákaz vjezdu doplněná informační cedulí, v čím majetku plocha je. Zadruhé, když už se tam koná oficiální akce, např. Třebešovská třístovka (někdy součást MČR dragsterů), tak je akce předem oznámená a povolená. Jakmile poleví zima, začnou tam přistávat ultralajty, trénoval jsem tam přistání na asfalt, když jsem ještě hangároval na letišti s travnatou drahou - protože asfalt "nic neodpustí". Vím o dvou leteckých školách, které tam nacvičují nouzová přistání. Opakuji, na této ploše riskujete, že vás někdo ze vzduchu nebo z baráků, které jsou u vjezdu, vyfotí a pošle to na příslušná místa. Zatřetí, neoprávněný vjezd na leteckou plochu (platí i pro pojížděčku) je řešen leteckým zákonem, pokuta do půl milionu korun, tak bacha, ÚCL /říkáme mu protiletecký úřad/ je nekompromisní, jak zahájí šetření, tak ho dotáhne do konce. Chválím, že třeba u letiště Mnichovo Hradiště máte uvedeno, že po zaplacení 50 Kč za hodíinu můžete používat pojížděčku. To je správný přístup, pronajmout si málo využívané letiště. Mnichovo Hradiště je dokonce mezinárodní letiště a přesto vám takto vychází vstříc...

Příspěvek 2: (byl delší, ale Rutan ho smazal a neposlal mi ho, tak ho hodně zkrátím)

Pokud by chtěl někdo vědět víc o postizích, tak zákon o civilním letectví uvádí v paragrafu 92 možnost pokuty 50, 300 nebo 500 tisíc, přičemž vjezd na letištní plochu je vždy ohrožení letového provozu a proto vždy za nejvyšší sazbu. Rozhodně nebudu dělat problémy klukům z vesnice, kteří začnou gumovat ve staré stodváce, ale instruktoři z leteckých škol budou nekompromisní. Na okraj dodávám, že jsem takhle jednou vezl kámoše, v Trutnově je ofiko krosová trať hned vedle letiště, přelétali jsme ji a když viděl, že jim ji ničí teréňák, který tam nemá co dělat, požádal mě o nízký průlet a hned ho fotil a fotku posílal správci plochy. Chápu ho, něco vydupali ze země a horko těžko to udržují, takže si to chrání. Takže pozor na to, že pokud vás někdo vyfotí, tipoval bych to spíš na obyvatele těch vilek, můžete se šeredně divit.

Třetí příspěvek se týkal toho, jak si Rutan představuje, že se vyhne přistávajícím letadlu (kdyby se chtěl hádat o tom, jak se vyhne postihu) - nevyhne se, letadla nasazujícího na finále 3 km daleko nemá šanci si všimnout, ani kdyby neměl helmu a netrénoval právě wheelie. Nepomohl by mu ani marshall s vysílačkou nebo praporkem - necvičené oko nemá šanci včas si všimnout přistávajícího letadla a pilot není povinen kroužit a varovat osoby na zemi. Letiště jsou k létání. ÚCL teď hledá aktivity, kterým by se mohl věnovat, aby mu nebyly omezeny prostředky. Od nového roku se zpřísňuje ochrana letišť, dosud provozovatelům hrozila velká pokuta za neplnění povinností v ochraně letišť, které jim zákon ukládá, ale v praxi se neudělovala. Letos se to změní. Kdo před tím chce strkat hlavu do písku, jeho volba.
Pokud tomu někdo nevěří,

14.1.2010 v 13:23 | Nahoru | #61
[quote]Honzuna>Hromade keců někoho kdo se snaží spasit svět ... lidi na letiště jezdili a jezdit budou dokuď tam nebudou vostnatý dráty a brány tak se to nezmění. A i já si tam vesele na pul hodinky zajedu, a ty a podobní mi můžete klidně vlízt třeba na záda.[/quote
Debilů jako jsi Ty naštěstí ubývá.......

2 reakcí na tento příspěvek Ilegální ježdění na letištích a postihy za ně

14.1.2010 v 13:30 | Nahoru | #62
Oni už byly i průsery: Jeden známej přistával s P96 Golfem a trefil náběžkou do hlavy dědka na kole (na ranveji). Dědek mrtvej....... Je to už cca 10 let.....

Taky jsem si byl vyzkoušet závodní motorku na letišti. Zastavil jsem se na věži a oni řekli. Jasně, můžeš tam a tam - víme o Tobě. Žádnej problém. Přijde mi zcela normální se zeptat. Jsou různé zájmové skupiny, každá provozuje jiné hobby, a je jen v lidech, zda se dokáží domluvit a koexistovat spolu. Myslím, že k tomu stačí elementární slušnost a soudnost....

Naposledy editováno 14.01.2010 13:50:10

14.1.2010 v 14:30 | Nahoru | #63
A všichni to tady obhajují, jak kdyby tam jezdili denně, podle mě ani půlka lidí co tady něco píše nikdy na letišti nebyla...ale obhajovat to musí do krve..

14.1.2010 v 15:05 | Nahoru | #64
rrss> no upřímně si nejsem jist zda-li je tvůj výklad úplný, v ČR je spousta letištních ploch v dlouhodobém pronájmu a opravdu pochybuju, že někdo bude uhánět nájemce za to, že vstoupil na pozemek, který si pronajal Ikdyž u nás je všechno možný. Co se týče přistání, tak to jsem zažil 2x společně s inlinisty a viděli jsme letadla min o 5min dřív, než přistávaly, stroje velikosti "čmeláka".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ilegální ježdění na letištích a postihy za ně

14.1.2010 v 16:26 | Nahoru | #65
Danielos> Nevím, byl jsem tam mnohem dřív než ty, možná ten plot odstranili. Ale byl tam, a nepochybně to je soukromý pozemek (resp. není můj). Právě proto se ptám na postih, že mě vykážou, oki, nemám problém, ale jde mi o ty finance...

14.1.2010 v 16:30 | Nahoru | #66
radi5> Naprosto souhlasím. Když mě od tamaď někdo příjde vyhnat, tak slušně bez keců odjedu - s největší pravděpodobností se i omluvím, protože vím, že tam nemám co dělat.

Jen mě zajímalo, jestli někdo tady neví ten postih. Mám z doslechu, že tam někdo zaplatil 5k pokutu, což se mi nezdá málo...

14.1.2010 v 16:33 | Nahoru | #67

Sefo>Zdar, tak mě tak trochu přijde, že Vám ty motorky vlezly na mozek trošku, kdokoliv jen někdo něco namítne proti motorčičkám je hned kokot a ubrečenec. Já náhodou zakladatele témata chápu moc dobře, taky jsem párkrát letěl s kámošem letadlem a přistávali jsme na různých plochách a nebyl bych rád kdyby tam někdo zrovna testoval topspeed.

Všichni taky ne. Kdo jezdí na motorce na aktivní přistávací dráze je podle mě blázen a minimálně těžce bezohledný... Stačí málo, a průser je na světě. Hlavně tam ti lidi nemají co dělat. Tak nechápu, jak to tu vůbec může někdo obhajovat, pokud se tak dělo...

14.1.2010 v 17:39 | Nahoru | #68
radi5> fajn, ale když už tam nějakej ten pátek jezdíš, tak už víš, která plocha je volná a která ne - viz ty hoškovice - takže s tím tam člověk občas prostě jede a jezdí, aniž by se obtěžoval jít na věž - konkrétně Hoškovice řeším jednoduše - v létě jak je otevřenej hangár, jdu pro vstupku, když ne, tak prostě jedu jezdit.
v zimě je hangár zavřenej furt, tak se neptám nikdy - ta plocha na ježdění není stejně prohrnutá, tak by to s letadlem asi neklaplo
mnohem víc nebezpečná mi přijde kombinace cyklisti a inlajnisti vs. motorkáři - to budou asi častější střety, než letadlo vs. kdokoliv, kdo by tam neměl být..

14.1.2010 v 22:17 | Nahoru | #69

Mrzout>Osobne jsem byl svedkem na Lnarskem/Tchorovickem letisti jak kluci davali sprinty a protoze to bylo k veceru tak jeli proti slunicku a vubec nevideli pristavajici letadlo... Mama-RM a maxxx10 by mohli vypravet jak to asi vypada, kdyz jim do xichtu sviti slunicko a pred nima se vyloupne letadlo...

JJ to bylo hustý jel jsem skoro 280 a najednou sem pred sebou videl letadlo...byl sem ztoho chvily docela spatnej,nic moc pocit.

15.1.2010 v 18:17 | Nahoru | #70

15.1.2010 v 23:57 | Nahoru | #71

16.1.2010 v 00:13 | Nahoru | #72

Naposledy editováno 16.01.2010 00:31:41

16.1.2010 v 17:08 | Nahoru | #73
Ja k tomu nechtel puvodne nic psat, ale neda mi to. Je videt, ze nekomu dost vadi, ze se jezdi stunt na letistich. Ve stuntu se vubec nevyznam, tak k nemu nic psat nebudu, jde mi spis o ten spor a problem. Proc asi jezdej na letistich, he? A proc kluci co jezdej enduro, jezdej po lesich? Pokuty hrozej, media a ruzny aktivisti delaj bububu a snazej se proti tomu stvat verejnost, ale rozhodne to jezdeni samotny neomezi. Procpak je tady ten problem a cim je zpusobenej? Odpoved nema ani cenu psat, vsichni ji zname.

16.1.2010 v 21:15 | Nahoru | #74

Liqid>Celekm by me zajimalo jak jsi zareagoval resp. co jsi udelal. A predpokladam ze vse dobre dopadlo.

Hrozne jsem se lek a jediný co jsem udelal bylo to že jsem trochu ubral plyn,byl to jako spatnej sen.Kdyby mi nekdo řekl udelej to znovu a s vedomím co se muže stst neudelal bych to.Letadla si tam selaj co chtej ,težko říct jestli maj pravo tam naky kluzaky pravo pristavat...ale asi maj pravo vetsí než motorkari na letisti.Jsem zvedavej na pristí rok.Porad slíchám hrozby pokuty při vjeddu na letiste u lnařu nebo nutnost platit obecnímu joudovy ve feliicii kterej tam prý obcas jezdí na kontrolu a vybírá od motorkaru peníze za přitomnost na letisti. :\

17.1.2010 v 16:46 | Nahoru | #75
Wiblyz - já tu odpověď neznám a ani nemám čas to tu pořád číst, v pátek i sobotu jsem létal, viz video můžu ti říct, že jsem žádného motorkáře neviděl, a ne že by mi vadil. Každopádně s leteckým provozem tam musíš počítat.
Pak jsem mrzl s Jawaři v Krucemburku, parádní akce, shrnul bych ji slovy "demo Stalingradu". Teplota jen -5 a vítr jen 80 km/h a hlavně.... byli jsme tam jen jeden den.
Ale můžeš mě poučit, proč se jezdí ilegálně po letišti nebo po lese. Že by to v obou případech mělo stejný důvod, dotyčnému je líto dát pár desetikorun za vstup na trať nebo dráhu? Krosové dráhy i letiště to nabízejí. Nebo jsi ten jeden z tisíce, co prostě musí přestříhat plot nebo jezdit po cizím? To bych tě litoval.

17.1.2010 v 20:59 | Nahoru | #76
ještě že poctivě jezdim jenom po silnici tam mě můžou sebrat jenom fízlové a ne rounou celý letadlo a kort v provozu jsou aspoň diváci

Naposledy editováno 17.01.2010 20:59:18

18.1.2010 v 06:47 | Nahoru | #77

Pepino.rb>Jezdim na letiste do Mimone a casto je tam hafo lidi-bruslari,modelari,plechovkari a motorkari...nikdo nikdy z pristavajicich pilotu nic nenamital a neprudil,myslim si ze kdyz se tam dodrzujou zakladni pravidla tak se zas tak moc nedeje,kdyz tam lidi jsou.

Opakuju. mě zatím nikdy žádný člověk na ploše nevadil, ale snad jsi četl historky ostatních, že to je fakt o hubu, ke srážce může dojít. I kdyby nedošlo, může přijet nějaké auto s funkcionářem a "řešit tě". Pokud jde o bruslaře, v Mimoni jsem sedal několikrát a jezdili po úplném kraji dráhy, stejně jako pejskaři. A hlavně - slyší tě.
Stunt uprostřed je něco úplně jiného. Nevím, co bylo v tebou vymazaném příspěvku, jak píšu výše, byl jsem pátek-sobota-neděle pořád průměrně 200 km od svého PC.

21.1.2010 v 10:36 | Nahoru | #78
rss> Já bych to zas tak nedramatizoval.. Za a) je mi zcela jasné, že ti vadí že motorky po drahách jezdí a snažíš se to velice hezky kamuflovat požadavkem bezpečnosti, jak moc není z letadla na dráze nic vidět, to samý jak moc se dá přehlédnout letadlo z dráhy... K tomu bych podotkl akorát, že by to byla kurva blbá shoda okolností, aby se to stalo. Inteligentní pilot nikdy nepůjde na přistání někde, kde není v kontaktu s věží ohledně situace na dráze, aniž by si předtím neprohlíd stav dráhy a situaci. Pokud jo, tak je to tvrdě nezodpovědnej hazardér.
za b) fakt není pravda, že z letadla nic nevidíš na dráze,natož aby si všimnul objektů velikosti motorky. Pokud to tvrdíš, je čas zajít si na oční vyšetření. Nikdy jsem s identifikací podobně velikých objektů z letadla neměl. Možná tak leda otec u stíhačky
Za c) s tou identifikací: až bude platit princip objektivní odpovědnosti majitele za provoz vozidla, tak mu za to může někdo uložit pokutu, jinak ne... Protože pravděpodobnost identifikace je skoro nulová.
Takže bych to vážně neviděl s ježděním na letištích bez poplatku tak dramaticky.

btw, s tím oháněním se aby lidi byli odpovědní, zrovna malí poletucháři tolik toho nemaj co říkat, vím kolik s nima bývá věčně problémů, vyhánět je z prostor kde nemaj co lítat atd:) Lidi na věžích by je povětšinou nejraši povraždili

Naposledy editováno 22.01.2010 11:18:22

22.1.2010 v 07:37 | Nahoru | #79
Nic nekamufluju, od začátku píšu, že dělám osvětu. Co si z toho každý vezme, jeho věc.
Jak píšeš, byla by velká náhoda, že by někdo někoho identifikoval a pokutoval, to máš pravdu, já jen nastínil, že je na každém, zda mu stojí za to riskovat půl mega pokutu. Zopakuji, že bych nevyhodil 500+DPH za bezpečnostní školení a hlavně tam neseděl 6 h jako trubka, kdyby se letos kontroly nepřitvrzovaly. Pokud jde o tvůj poslední "argument" (toto je téma o postizích za ježdění po ploše, ne o létání jako takovém), já se s approach/tower vždy v pohodě domluvím, ještě mě nikdy nikdo od nikud nevyhazoval. Obvyklou reakcí při opuštění frekvence je "příjemný let, pane", a to nejen od vojáků.

22.1.2010 v 11:20 | Nahoru | #80
Omlouvám se za chyby v předchozím příspěvku, psal jsem hodně narychlo.
Shrnul bych to tak, že rozumný člověk nepůjde jezdit na letiště, pokud to tam vypadá, že probíhá nějaká aktivita na dráze. A na druhou stranu se mi nezdá rozumné, aby pokud vůbec nebezpečí nehrozilo, aby byly takovéhle pokuty za to...

2 reakcí na tento příspěvek Ilegální ježdění na letištích a postihy za ně

25.1.2010 v 20:28 | Nahoru | #81
Konkretne letiste svinistany... nechce se mi to cele cist tak treba to tu uz nekdo psal...jezdim jenom tam a jsem tam v lete ctyrikrat do tydne...u vjezdu je cedule zakaz vjezdu... ale vede tam oficialne jeste jedna cesta a tam znacka neni... Loni jsem tam na policajty narazila jen asi trikrat a vzdy mi v klidu rekli at se pakuju ze tam nemam co delat...ale bylo to reseno vzdy s usmevem... letiste patri jzdakum z Dolan a pry je snima domluva..takze se tam letos chystam s prosikem..abych to mela oficialne.. jo a ty letadla tam fakt trenujou pristavani...loni me tam jeden pilot malem sundal...a asi mu to prislo desne vtipny

25.1.2010 v 20:29 | Nahoru | #82

[img]

26.1.2010 v 10:18 | Nahoru | #83
[quote]stefi>jo tady fotka toho pilota..kdyby jste ho poznali tak ze mu vzkazuju ze to zas tak vtipne nebylo [img] bych ho, kdybys fotil asi o 4 sekundy později
Nemyslím, že tě chtěl sejmout, prostě čekal, že uhneš, je to letiště, ne závodní dráha.
Jinak díky za vstřícný a věcný popis tvé zkušenosti.
Plochu Svinišťany jsem přelétal tuto sobotu i neděli, v obou případech tam jezdily staré škodule drifty a kolečka.
V sobotu jsem vezl Ježka (odsud z m.cz), v neděli letěl sám. A do HK (odkud létám) jsem a zpět jel na moto - bylo sucho a celkem teplo.
Pokud si někdo chce prohlédnout libovolné místo ze vzduchu, stačí, když mi napíše zprávu.

26.1.2010 v 17:12 | Nahoru | #84

26.1.2010 v 18:08 | Nahoru | #85

BarčaCBR>stefi> Ahoj, by mě jenom zajímalo, co jsi se na tom letišti už naučila, páč 4x týdně, jak píšeš že tam jsi, je dost času!!!!! Máš někde fotky??? Pochlub se.. díky B.

nemam ucitele, placam se vtom sama..takze zatim porad nic moc neumim.. a porad se desne bojim..jezdim tam sama a mam fakt blbej pocit ze tam sebou placnu a nez me nekdo zacne hledat tak tak umru a co ty? kdyz jsem te videla naposledy tak si to davala uz moc pekne

14.5.2010 v 20:32 | Nahoru | #86

Mezi Opavou a Hlučínem je v Zábřehu letiště, byli jsme tam s kámošem v neděli, dal jsem si cígo a na parkoviště došel správce, tak jsem se ho zeptal jesti mužem vyzkoušet runway a on na to jasne klidně jedte, ale at vás nemusím zbírat. Koukal jsem na něj jak bacil do lékarny, ale ta dráha je rozbitá, cca co 50m hrbol na spojích a ty kříže na dráze viz. obrázek, znamenají že tam už nikdo nepřistává. Na to moje zkoušení je to OK, lepší než v provozu.

15.5.2010 v 02:04 | Nahoru | #87
Rufus - díky za info!

14.6.2010 v 17:24 | Nahoru | #88

Tak já byl o víkendu omrknout nouzovou plochu u Č.Lípy a musím říct, že velice dostačující. Asfalt ok, zákaz vjezdu žádnej a kromě dvou maníků s modelama letadel uplně pusto. Plocha dlouhá cca 600m , takže na nějaký to vyblbnutí bohatě stačí!!!

14.6.2010 v 17:37 | Nahoru | #89
Rutan je dement

14.8.2010 v 23:38 | Nahoru | #90
rufus> takhle to funguje odkaz na tu dráhu ...