globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měnit Kawu ER5 za ZR7?
28.11.2009 v 18:17
Ahoj, mám jednu sezonu Kawu ER5, rok 2006, najeto má má cca 6500 km, z toho mnou za letošek asi jen 1500. Stačí mi na občasné vyjížďky, stačí mi i výkon motoru, ale uvažuju nad něčím větším. Nejvíc se mi líbí Honda CB750 Sevenfifty a Kawa ZR7. Hondu jsem už zavrhl, je dražší a nejvíc mi vadí, že všechny, ač mají od 6 do 15 let, mají najeto 30000 km. Takže koukám na Kawu. Má to větší výkon, jezdit vyšší rychlostí asi ale moc nebudu. Jezdím vyhlídkově 90-120- výhodu vyššího výkonu vidím tak asi spíš v tom, že bude víc zrychlovat a bude pružnější, na půllitru furt řadím. Hlavně jsem si ale myslel, že bude motka větší, ale srovnával jsem data a sedlo je o 1cm vyšší u ER5 a rozvor o 2,5 cm větší u ZR7. Takže zas takovej rozdíl to není. Navíc si pohorším o 3 roky starší motorkou, která bude mít aspoň třikrát tolik najeto, místo vodníka budu mít vzducháč,bude to těžší, ale asi to bude líp brzdit. Měl nebo déle jezdil někdo na obou, že by mohl srovnávat? Má cenu do toho jít? Podotýkám ještě, že neřeším jiný motky, líbí se mi klasický naháče koncepčně z půlky devadesátých let. S ručičkovýma budíkama, prostě klasika, nelíbí se mi třeba Hornety nebo naháče, co se dělají teď. Takže máte nějaký srovnání posezu na těchto motkách? Jo, mám 184 cm.

1 reakcí na tento příspěvek Měnit Kawu ER5 za ZR7?

28.11.2009 v 23:31 | Nahoru | #31
Venca00> To zas se mi ten Bandit líbí než Hornet. Hornet je takovej divnej.

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

28.11.2009 v 23:35 | Nahoru | #32
kury72> Inazuma se mi taky moc nelíbí. Od Suzy je hezkej Bandit a SV, ale motorem je pro mě oboje házení perel a velikostně bych si pomoh jen Banditem, SVéčko je krásný, lehký, zábavný asi bude taky, se super motorem, ale malý.

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

28.11.2009 v 23:37 | Nahoru | #33

rhunka>Venca00> To zas se mi ten Bandit líbí než Hornet. Hornet je takovej divnej.


Jestli myslíš ten poslední model,tak ten taky moc nemusím...Spíše ty s kulatým svělem

Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 00:06 | Nahoru | #34
ER 5 sem mel necely 2 sezony, ZR 7 necely 3 sezony,takze muzu pomerne relevantne porovnat. Ptas se hlavne na to, zda se prestup vyplati. Ja tvrdim, ze urcite ano, rozdil je hodne znatelnej. Kdyz pominu,ze ZR 7 je uz zkratka "dospela" masina s adekvatnim rozmerovym obutim a celkovymi rozmery (mam 183 cm a konecne sem se na ni citil jak na dospele masine,zadny krceni,sirsi seriovy riditka,atd.), tak i jizdnim projevem. Motor ma nesrovnatelne vetsi kroutak odspodu, na petku (nejvyssi kvalt) u ZR 7 vyjedes skoro vse a to s adekvatnim zrychlenim, elasticita motoru je fakt super. ER 5 chce svuj kvalt, pri nizsich ot. pod 3 tis. skube retezem (viz charakter 2 valu),atd. Koniky navic sou pochopitelne taky znat, i kdyz 78 koni neni nejvic,ale rozdil oproti 50 vazne poznas. Pro tvoje potreby si myslim ZR 7 ideal, idealni moto na pohodovy jezdeni s peknym zatahem, je taky nesrovnatelne vhodnejsi pro jezdeni ve 2 os. Brzdy o neco lepsi nez u ER 5,ale zadnej veletrh to neni,na to,ze to ma o 2 kotouce vic. Spotreba u ZR 7 o neco malo vyssi,ale mota se kolem 5 L (pohodova jizda, s ER 5 sem jezdil tak za 4,5-pohoda),celkovy naklady u ZR 7 o neco malo vyssi (hlavne za gumy, retezovku), ale zas nemus kupovat chladici kapalinu. A co se trvanlivosti motoru tyce,nedelal bych si vbec starost,ze motor ZR 7 ma najeto 30 tis.,je stavenej na daleko vetsi porci km a pri tvym najezdu km uz bych to vubec neresil,to driv dojde ropa,nez ty ho utahas. Posledni srovnani bych zameril na jizdni vlastnosti a ovladatelnost. Jizdni vlastnosti sou diky centralni tlumici jednotce, o neco tvrdsi teleskopicke vidlici a mozna i ramu? o neco malo lepsi u ZR 7, moto se tolik nevlni v zatackach (ale obe umi pekne zaplavat), ovladatelnost je ale vyrazne lepsi u ER 5 (viz hmotnost, uzsi pneu,hlavne predni 110 dela svy). Moje prvni dojmy pri presednuti na zr 7 prave z duvodu horsi ovladatelnosti nebyli nic moc, ale zvyk sem si rychle a zmenuju sem nakonec vice nez kvitoval. Co se bandasky tyce, nesedla mi ani sestka,ani dvanactka, pokud bych vybiral mezi bandasko 6 a ZR 7,ja bych sel na 100 % do ZR 7. Vic info mas v mym profilu

Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 00:21 | Nahoru | #35
Srovnávat ZR 7 s ER 5 může jen někdo, kdo je viděl na obrázku!

Samozřejmě je ZR 7 daleko větší "lokomotiva", která tahne parádně, ale je to síla krásně předvídatelná. Výkon nepřiběhne náhle, ale plynule a důrazně, ale nikoli divoce.
Morka má spoustu "fajnšmekrovin" co si tak vzpomínám pomerně dost prostoru pod sedlem, podsedlovka je pripravná na namontování nosiče na kufry, palivoměn, něco elektronicky na karburaci....ad..
Je to motorka s duší, takové nakouknutí časem do 70-tých let, ale jen nakouknutí, protože technika patří současnosti (tedy není až tak úplně TOP, ale jedná se přeci o krásnou klasiku a tak antihopking asi není to co by potřebovala).
Mimochodem rám Hondy CB 750 je "had" oproti Kawe ZR 7. Další parametry jako pneumatiky(šíře), spotřeba...vzhled ad..
Kawasaki vždy uměla udělat krásné naháče a podle mého subjetivního názoru - nejhezčí (řada Z, Zephyr, ER, ZR...).
Bandit 6 byl vždy takový "prdolet" - celkem hezký, ale motor mi nikdy nesednul.

Osobně bych šel do ZR 7 ve stříbro-zlaté kombinaci .

Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 00:27 | Nahoru | #36
Koukám Slávo, že aniž bych tušil vychválil jsem Tvojí motorku

1 reakcí na tento příspěvek Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 01:16 | Nahoru | #37
Franky>máš prostě dobrej vkus

1 reakcí na tento příspěvek Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 08:13 | Nahoru | #38
to Rhunka: Nevím proč řešíš tuto výměnu rozumem (ten je ti platný pouze k přečtení Frankyho velmi fundovaně napsanýho komentáře ), změna motky je především srdeční záležitost, pokud chceš být po výměně spokojenej, podřiď se hlavně emocím.
Podle toho co jsi tady už napsal bych řekl, že už jsi stejně rozhodnutý pro ZR7, jen si to potřebuješ "rozumově zdůvodnit"

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 08:50 | Nahoru | #39
DALLAS4545> Samozrejmě nejsem rozhodnutý pro ZR, resp. pokud budu měnit, tak zřejmě za ZR, ale řeším, jestli měnit a chtěl jsem najít někoho, kdo měl obě a může srovnávat. Samozřejmě si ji po přečtení diskuse neobjednám po netu , ale až to bude aktuální, najdu si ji, sednu, projedu, vyzkouším. To je jasný, jen jak jsem psal, je jich málo a v bazarech jsou teď jen v Čechách

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 09:06 | Nahoru | #40
Sláva> Dík, Tvůj profil jsem četl už dřív, dokonce jsem se radoval, že tam máš fotku, kde obě stojí vedle sebe, než jsem zjistil, že to není erka, asi nějaká Suza nebo Zephyr?

Ohledně motoru- je mi jasný, že 30 tisíc km nic není, ale kdoví, kolik má motor natočeno opravdu Jinak nepochybuju, že motorový srovnání půllitru a 750 bude jasný, Ani ne ty koníky, ale točák bude to, co dělá větší objem příjemně pružným motorem. Nemusím furt koukat na otáčkoměr a jedu.

Spíš mi šlo o srovnání rámu, ten je prvořadý, že bude motor výrazně lepší, to beru jako smozřejmost a v případě výměny se na to těším. Měříš stejně jako já, co teda rozdíl posezu mezi ER a ZR? Motor a pneu neřeš, tam je výhoda jasná.

Jo a nemáš něakou foto, kde jsou obě vedle sebe? Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 09:12 | Nahoru | #41
rhunka - na tak jestli si myslis ze plecka (jak pises) od 6 do 15 let bude mit najeto do 15tis km tak to si muzes tak max tak prat
Nebo to nekomu nahlas predem a on ti to tak poladi a budes mit klid na dusi.
Na to si musis koupit a prisolit a max 2leta starou motorku.

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 09:25 | Nahoru | #42
z-x-r> Jestli sis to precetl pozorne, psal jsem, ze mi vadi, ze maji vsecky stejne, at maji 6 nebo 15 let = neda se tomu verit a mají stoceny tacho. Takze jsi pochopil spatne, Hondu nechci ne proto, ze bych si blahove myslel, ze ma najeto moc, ale ze prodavaji vrazdy se 100 kkm tvarici se jako zanovni. Ja se nenecham zaslepit jen tim, ze je to Honda.

Jinak Erku jsem si koupil dvouletou. Beru to tak,ze co rok, to 5-10 tisic. Min je nepravdepodobny, i kdyz ja se svymi 1500 km za letosek jsem tim pripadem.

Naposledy editováno 29.11.2009 09:30:40

1 reakcí na tento příspěvek Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 09:38 | Nahoru | #43
Jen doplním Slávu. ZR7 je oproti 500 stabilnější na rovinkách a mnohem míň citlivá na boční vítr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 10:29 | Nahoru | #44
Poggy> To je dáno váhou motorky a pokud je dostečně "urostlý", tak i jezdce. V mém případě je stabilita víc než dostatečná i u ER5

Naposledy editováno 29.11.2009 10:30:15

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 10:59 | Nahoru | #45
rhunka>
Tak jasný, já jezdil GS 500 a na chvilku jsem měl půjčenou ZR7 a ten rozdíl byl ohromnej, ale zas já moc nevážím, no.

Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 11:31 | Nahoru | #46
DALLAS4545>na tom co pises je kus pravdy,zvlast u masin. U me konkretne to bylo zrovna ta.Jak sem psal,prvni dojem na zr 7 diky horsi ovladatelnosti x ER 5 nic moc(hlavne tezkopadnost predniho kola,nevim,jestli to bylo jen vetsi pneu 120 nebo i jinym rozlozenim hmotnosti na predek), ale masina se mi uz dlouho moc libila,tak sem do ni sel. Po chvilce sem se s ni ale szil a niceho rozhodne nelitoval. V tomhle ohledu to neni zrovna masina,ktera sedne kazdymu hned do ruky, spousta pilotu (hlavne tech co jezdi ve stylu fast and furious) ji zavrhne kvuli "nudnymu" motoru, slabym brzdam, mekkymu podvozku,atd., ja ale uprednostnuju zatah odpodu nez kopanec ve vrchu-ted mam Zeda a ten je v prubehu vykonu neco mezi, dole nic moc,ale stred ma hodne slusnej,tady se uz ZRka vubec nechyta, moto je celkove o dost zabavnejsi.

2 reakcí na tento příspěvek Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 11:45 | Nahoru | #47
rhunka>
To je Inazuma 750, jinak posli mail, neco mozna vyhrabu,ale nebude to primy srovnani,pac ja er-ku prodal pred tim, nez sem koupil zr 7 (finance), takze max najdu nejakou skupinovou vyjizdku (ma zr 7 a kamosa er-ka). Po strance jizdnich vlastnosti ci ramu jak sem psal vyse,doporucuju urcite projet,je to něco jinyho než er-ka a ne kazdymu to musi sednout,celkove ale kdyz si zvyknes je Zr-ka stabilnejsi,hlavne v prujezdu zatacek vysimi rychlostmi (pripominam ale, ze na er 5 sem mel neorigo tlumice,coz mohlo sehrat svy). Poses na zr 7 luxus,na prvotni dojem nejvetsi zmena, daleko lepsi sirsi riditka, pohodlnejsi a vetsi sedlo,pred sebou moc hezky tvarovana a velka nadrz, budiky s bilym podkladem, vyska sedla na moji vysku akorat, na er-ce sem se citil trosku prerostlej a pripadala mi jako kolo...

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 12:15 | Nahoru | #48
Sláva> Však když jsme ji jeli s kámošem kupovat, říkal tomu prodejci: "Tak nám ukažte tu koloběžku ". Ale já ji mám v originále, má 3 roky a je jak nová, takže možná by ten rozdíl nebyl takovej. Navíc mám model po FL s vyšším sedlem a tlumiče samozřejmě origo. Mail jsem Ti poslal a pokud bys něco našel, budu rád, ale nespěchám na to. Pokud budu měnit, tak až po létě.

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 12:34 | Nahoru | #49
Já se tenkrát rozhodoval mezi ZR7 a GSX750.
Byl jsem se projet na obou a vyhrála to u mně s absolutním přehledem Inazumka.
Vzhledem jsem tenkrát možná víc tíhnul k ZR,ale v přímým srovnání mi její podvozek přišel v zatáčkách ukrutně gumovej.
Ale čert ví...třeba na tom tenkrát byly nějaký jalový gumy ...nevím.
V každým případě mýho rozhodnutí nelituju (a že už to je 7 let )

3 reakcí na tento příspěvek Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 15:08 | Nahoru | #50
Zkus se podívat do databáze na ZR-7 uživatele Vlček. Ten, pokud vím, taky přecházel z ER-5 na ZR-7 (jako Sláva). Jinak Sláva to vystihl IMHO velmi dobře. ZR-7 ti nemusí hned padnout do ruky, ale jak se ti dostane pod kůži, je to mazec! Za mě . Líbí se mi ty věčný "boje" mezi majiteli banditů a ZR-7 . Teď se dívám ,že tu ještě nebyl CHARLITO .

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 19:03 | Nahoru | #51
FILODENDRON> Ta Tvoje ZR je moc hezká, škoda, že nemáš v profilu víc fotek. V téhle barvě jí to sluší nejvíc, taková Kawa ala Jawa
Bitky mezi Bandiťákama a ZRkářema mě neberou. Myslím, že obě jsou to dobrý motorky, ale ZR je jednoznačně hezčí. Navíc má větší obsah, já na erce jezdím běžně 3-6 tisíc otáček, kromě předjíždění, takže mi ZR přijde pro mě vhodnější a nerozporuju, že pro někoho se víc může hodit Bandit.
Prostě každému soudruhovi dle jeho vkusu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 20:13 | Nahoru | #52

FILODENDRON>Zkus se podívat do databáze na ZR-7 uživatele Vlček. Ten, pokud vím, taky přecházel z ER-5 na ZR-7 (jako Sláva). Jinak Sláva to vystihl IMHO velmi dobře. ZR-7 ti nemusí hned padnout do ruky, ale jak se ti dostane pod kůži, je to mazec! Za mě . Líbí se mi ty věčný "boje" mezi majiteli banditů a ZR-7 . Teď se dívám ,že tu ještě nebyl CHARLITO .


taky se bavím, jak se každý rozhoduje (a už je rozhodnut ), je to vnitřní boj, aby jsi neudělal chybu a koupil jsi to nejlepší co možná za nejmíň peněz........já jsem taky před třemi roky přecházel z ER5 a vybíral jsem mezi ZR7S a GSF600S. Jezdil jsem na obou a mě sedl více bandit, dobře ovladatelný, 16 ventil proti 8 ventilu...... a jsem spokojený a zatím bych neměnil. Stejně nejdůležitější jsou emoce. Co se ti líbí, to nakonec koupiš.......

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 20:27 | Nahoru | #53
lan> To máš pravdu. Ale já proti Banditovi nic nemám, jen si myslím, že pro mě a můj styl jízdy je lepší dvouventil. Měl jsem Fabii HTP 40 kW (2 ventil) a spokojenost. Teď jsem manželce koupil kombíka s 1,4 16V 74 kW. A mám skoro problém se s ním rozjet. A když to trochu začne táhnout, řadím na vyšší rychlost, je pravda, že od 4000 ot. je to letadlo, ale já tyhle otáčky užiju jen při předjíždění a stejně to mám na motce. Ale chápu, že některým (a u motorkářů to bude většina) spíš vyhovuje točivej motor.
A pravda je, že Kawa se mi líbí víc, ale Banďour je taky pěknej. Ale taky je pravda, že se mi nejvíc líbí CB750 a vím, že do ní nejdu ani náhodou.

A rozhodnutej vyměnit nejsem. Jsem rozhodnutej, že pokud vyměnit, jdu do ZR, ale nechci si pak říct- to nemělo cenu, je to to samý.

Naposledy editováno 29.11.2009 20:29:05

1 reakcí na tento příspěvek Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 20:53 | Nahoru | #54
Ja jsem ZR7s po ER5 taky malem koupil. Nakonec jsem sel ale do 900 Ducati. Mne ten trochu svehlavy dvouvalcovy projev vyhovuje a mam radeji tahave motory (jezdim vetsinou na pohodu a kdyz, tak to taky zatahne), takze mirny litrovy vykon a mene razeni preferuji. Pravda, kolem 3000 otacek uz Ducati dost kope a ZR7cka jeste pekne tahala. Jestli nejedes porad jak zavodnik, klidne jdi do ZR7s, viz. Slava a Franky, mel jsem z ZR7s po projeti stejne pocity.

Osobne jsem vubec neuvazoval o nejake 600. Ostrejsi rozjeti z ustalene cestovni rychlosti znamenalo z nejvyssi zarazene rychlosti jit o jednu dve dolu. Ano, na to tam ta prevodovka je, ale... no co napsal rhunka, jak rika klasik: "Objem nicim nenahradis".

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

29.11.2009 v 22:12 | Nahoru | #55
MarioV2> Měnit 500 za 600 nemá smysl. To jsou vyhozený prachy.

(reakce na) Měnit Kawu ER5 za ZR7?

30.11.2009 v 08:52 | Nahoru | #56

FILODENDRON>... Teď se dívám ,že tu ještě nebyl CHARLITO .



už je tu

Hale boje mezi ZR7 a bandity už mě nebaví, jsou to jediný 2 motorky na kterých jsem jezdil a ZR7 pro mě vyhrála na plné čáře, víc k tomu řikat nebudu

Co se týče výměny ER5 za ZR7, tak si myslim že to je bez debat, ZR7 je velká motorka, slušnej zátah hned od nízkejch otáček a ve vyšších pěkně ožije. Samo že nový šestky mají větší výkon, otázkou však je v jakejch točkách a jakej to má celkově průběh. Pokud ale hledáš hledáš klasickýho velkýho naháče na klidný ježdění a chvilkama i sportovněšjí jízdu, tak mohu zr7 doporučit. Často sice slíchám různý debaty o podvozku, brzdách, atd atd, ale nemohu nic potvrdit, jezdil jsem na ní v sosně, mám odřený hlásiče stupaček a řekl bych že paráda

jinak sem ještě přihodim jeden odkaz, kterej jsem nechtěl moc ventilovat, ale mrkni na http://zr7.yx.cz/ kde jsem si jednou značně pod parou vylil srdce o mojí lásce

Měnit Kawu ER5 za ZR7?

30.11.2009 v 17:50 | Nahoru | #57
FILODENDRON> CharlitoCZ> No jo, vy ZRkáři v Jawové červené

Díky všm za rady. Protože nespěchám, příští sezonu odjedu na erce a zajedu hned na jaře kouknout na nějakou ZR. Posedím, projedu a uvidím. Asi ale napřesrok půjdu do ZR, na mé ježdění bude určitě lepší, než Bandit, kterej je ale taky hezkej. Navíc je levnější a hezká, vypadá jako skoro jako erka, teda spíš ER5 vypadá jako ZR po pobytu v Dachau
A když uvidím nějakou neodolatelnou nabídku, půjdu do toho hned.

Naposledy editováno 30.11.2009 17:58:54

Měnit Kawu ER5 za ZR7?

30.11.2009 v 18:10 | Nahoru | #58
na zr7 sem už odjezdil dvě sezony a můžu ji jen doporučit.motor má příjemný tah již od nízkých otáček a má malou spotřebu.na delších cestach se dostanu na 4.5l na 100km.pěkně se vodí v zátáčkách jen v překlápění,když si přibrzdím se rám trochu zavlní.

Naposledy editováno 11.04.2010 11:22:48

Měnit Kawu ER5 za ZR7?

30.11.2009 v 18:37 | Nahoru | #59
Trochu se vlní i erka. A oproti panelce je to nic. Ta se kroutila jako užovka.

Měnit Kawu ER5 za ZR7?

30.11.2009 v 19:43 | Nahoru | #60
Pokud se s ER 5 pereš, tak ne....
Pokud máš pocit, že ji stylem "doraz" zničíš, tak jo.....
Prosté
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1


TOPlist