globalmoto_kveten





Téma: směs?
 
12.11.2009 v 00:36
zdár, mám takový problém s CR 250 03 a to je ten že motorku nakopnu normálně nechám chvíly zahřát cca 2minuty vypnu sytič a jedu motorka nejde do vysokých což je jasné u 2T pak chytne a jede ůplně normálně, ale pak třeba na chvíly zastavím nechám ji klapat na volnoběh třeba 30sekund pak zase jedu a nejde do vysokých jako by byla studená a po chvilce chytne a zase je to ok , a to mi dělá i když jedu třeba pod otáčky a pak přidám. Brácha má CR 250 06 a jak ji zahřeje a chytne mu tak už mu pak jde normalně i když ji nechá stát a pak jede tak mu de normálně do vysokých. Prostě když ji furt neproplachuju tak se pak jakoby hltí... Mám takový dojem že to bude moc bohatá směs že bych mohl zkusit hodit jehlu o držák niž, ale nechci do toho moc hrabat. Předem dik za jakoukoliv odpověd..
Předchozí
1 2
Následující

směs?

12.11.2009 v 06:12 | Nahoru | #1
Taky jsem zakladal kvuli tomu vlakno a nic jsem se poradne nedozvedel,pak uz mi to nedalo tak jsem to dal do servisu soupnul mi tam jinou trysku s vetsim prumerem poladil karbec a ted to lita jako drak!

směs?

12.11.2009 v 06:29 | Nahoru | #2
Vetsi trysku a nebo dej jehlu nahoru.

směs?

12.11.2009 v 07:12 | Nahoru | #3
Hoši pokud se mu to přechlastává tak dát vetší trysku nebo jehlu hore a tím udělat směs ještě bohatsší?No nevím..
Začlo to dělat z ničeho nic,nebo to dělá od doby co jsi motorku koupil?

1 reakcí na tento příspěvek směs?

12.11.2009 v 07:43 | Nahoru | #4
no vychazim z toho ze oproti letu jsou nini teploty nizsi to znamena vice vzduchu ja bych dal vetsi trysku u 2t je to v zime normalni.

(reakce na) směs?

12.11.2009 v 08:19 | Nahoru | #5
Joraell> u tak staré motorky bych napřed zkontroloval co všechno je v karburátoru vytlučené - hlavně jehla, komínek, šoupátko.
Tipnul bych si hlavně na opotřebovanou jehlu a komínek, kvůli čemu může být směs moc bohatá

nouzově bych to zkusil ochudit posunutím jehly dolů a případně chudším nastavením volnoběhu nebo menší volnoběžnou tryskou

směs?

12.11.2009 v 11:54 | Nahoru | #6
Kovi-Ano už jsem to tak koupil, pujdu zkusit hodit tu jehlu o držák níž a pak napíšu co to dělalo...

směs?

12.11.2009 v 12:26 | Nahoru | #7
Podle mě jsou dva důvody proč se to zahlceje 1.motor se musí točit, žadné zastavování, ta bohatost směsi to sice může ovlivnit, že se to zlepší, ale tím, že se ta chudší směs bude víc ohřívat motor(nedoporučuju) a z toho plyne 2.venku je vetší kosa, takže motor neni zahřátý na svoji provozní teplotu. Moje rada je zadělat chladič a sypat tomu, záleží taky co jezdíš, jestli pole nebo trat.

směs?

12.11.2009 v 12:53 | Nahoru | #8
Taky to může být tím, že netěsní jehla plováku. To se zkusí tak, že se oddělá kryt komory, pustí se benzín a rukou za plovák se přívod benzínu zacpe. Nesmí to ucmrndávat (pokud jehla správně těsní a výška hladiny v plov. komoře je O.K. (tím to může také být), nesmí benzín volně vytékat z emulzní trubice).
Když je todle O.K., tak je bohatý volnoběh:
1. je špatně seřízený,
2. jehla šoupátka je moc nahoře a nebo je komínek vyšlahaný.
Takže:
- seřídit volnoběh a nebo dát jehlu dolů. Klidně i o víc, než jeden dílek, aspoň bude změna markantnější. Doladilo by se to později. Vždy ale měnit jen jednu věc a vyzkoušet, páč jinak nedojdeš na to, čím to bylo.
Já jsem u Hondy problémy s volným šoupátkem neměl, bo tam bylo placaté a eště pochromované. Jikov u Jawy je inší kafé .
Ale i tak,jakékoliv větší opotřebení se projeví zhoršením přechodů.
Pokud by bylo motorce zima, bylo by to po volnoběžení chudé, po přidání plynu by tam byla díra.
V praxi jsem si motor otryskoval o malinko chuději, líp to reaguje na plyn.

Naposledy editováno 12.11.2009 12:57:56

1 reakcí na tento příspěvek směs?

12.11.2009 v 13:25 | Nahoru | #9
Kdyby netěsnil plovák, tak by bylo pod motorkou kaluž a volnoběžnou tryskou to taky nebude, ta na to nemá skoro vůbec žádný vliv. Natryskování karburátoru musí přizpůsobit jeho stylu jízdy, jestli tomu sype nebo jezdí brblačku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?

12.11.2009 v 13:40 | Nahoru | #10
CRr> tak to má honda nějak blbě

mi na EXC200 i 300 karburátor vždycky fungoval úplně stejně dobře ať jedu turistiku nebo naplno
žádné koktání, žádné ulívání ani po dlouhém sjezdu
jednoduše neexistuje aby motor byť jedinkrát škytnul
a to bez ohledu na teplotu, od nuly do plus třicet nepoznám žádný rozdíl

kdyby to jednou škytlo, tak hned hledám závadu
ale ještě se mi to myslím nestalo

Naposledy editováno 12.11.2009 14:06:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?

12.11.2009 v 14:07 | Nahoru | #11
Vana666> No tak to mě ne, já pocituju rozdíl při změně teploty třeba o 10°C, mám 125ku,dřív když jsem s motocrossem začínal, tak mě odcházela jedna svíčka za druhou, prostě nemohl jsem jezdit na to, jak píše manuál, tak se zhodila tryska o dvě velikosti níž, volnoběžka o jednu jehla o zářez dolů a drželo to, po roce sem se postupně dostal zpět na původní nastavení i bohatší a motorka jede. Musím říc že jezdím pouze tratě, takže podle toho to mám tak nastavené, na enduro bych volil jinak, je to individuální, to jen tak bokem. K těm tvojim ktmkách, já neříkám, že to tak neni, dvacky se musí víc honit než větší objemy a pokud máš endura s termostatem, tak ti to víc drží teplotu. Zas na druhou stranu taky nejsi v žádný začátečník, který se bojí otočit plynem a nějaký kompromis nastavení karburátoru tam bude už od výroby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?

12.11.2009 v 14:22 | Nahoru | #12
CRr> já karburátor nastavím na fungl nové motorce (když ji otvírám) přesně podle knihy, zkusím jak to jede a obvykle zjistím že je lepší dát jehlu o zářez níž - tj. ochudit.

Tak to udělám a pak dva roky jezdím jen s dolíváním benzínu a všechno funguje, v zimě v létě, při opravdu pomalé turistice (trialové úseky) nebo v plném motokrosovém kalupu nevím co je to škytání a tarokování, po sebedelším sjezdu motor okamžitě zabere a o svíčce nevím ani jaká tam je. Neměním trysky, neposouvám jehlu, neseřizuju volnoběh (max. když je hodně pod nulou)

Nemám zkušenosti z jiných motorek, ale EXC 200 i 300 jsou minimálně v tomhle směru určitě zatraceně dobré

jediný problém jsem měl v italských alpách, kdy ve výškách nad 2000 metrů už bylo fakt málo vzduchu a musel jsem jehlu posunout ještě víc dolů

1 reakcí na tento příspěvek směs?

12.11.2009 v 14:23 | Nahoru | #13
já myslím, že to je problém všech dvoutaktů. jakmile je necháš delší dobu bežet na volnoběh, tak se zasere svíčka a při následném přidání plynu jde motor blbě, jakoby na druhý zápal, když přidáš moc začne se dusit. mě to taky u dvácy udělá po chvilce, takže mám nejspíš bohatší směs a chtělo by to kapku přiškrtit, ale u krosky je to celkem jedno

(reakce na) směs?

12.11.2009 v 14:29 | Nahoru | #14
markus> to se samozřejmě při delším volnoběhu může stát
ale motor nesmí být citlivý na tempo jízdy
tzn. jak už jednou jedeš, tak to musí pálit a nevynechávat bez ohledu na plyn
nejvíc to bývá poznat ve sjezdech, to se motor rád zahltí
ale u EXC fakt ne

směs?

12.11.2009 v 15:53 | Nahoru | #15
Je to taky asi motorce, jinak pojede enduro a jinak motokross, základ je si to na sebe otryskovat, dvoutakt je dvoutak. Já ted taky jezdím furt na jedno nastavení a je to v pohodě, maximálně vyměním tu trysku jinak nic, třeba v létě, když bylo vedro jak svina byla svíčka světlá, tak sem tam hodil o číslo větší trysku a jelo to, jakmile se ochladilo, pod 20°C, tak byla černá a mokrá. Je to taková anomálie, mělo by to být spíš naopak, tot moje zkušenost.

směs?

12.11.2009 v 16:47 | Nahoru | #16
Ted nevím každý píše něco jiného... Neznáte někdo základní směs karburátorů na CR 250R 03? Zkusil bych to podle toho, nebo se ještě zajdu zeptat přímo do Hondy jetli mi poraděj, aby mi to pak nejelo ještě hůř

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?

12.11.2009 v 18:10 | Nahoru | #17
Vana666> ten komínek se dá vyměnit??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?

12.11.2009 v 18:23 | Nahoru | #18
žaky> hm, tos mě zaskočil
zrovna koukám do sestavy dílů pro KEIHIN model 2000 a komínek tam rozkreslený samostatně není, takže to asi nebude tak jednoduché
možná to někde jde a někde ne

já ho měnil naposledy v karburátoru JIKOV, ale to bylo před třiceti rokama

Naposledy editováno 12.11.2009 18:23:37

(reakce na) směs?

12.11.2009 v 18:34 | Nahoru | #19
novej karbec to asi bude ranec co?

směs?

12.11.2009 v 19:05 | Nahoru | #20
takle mi 250cr nešla do otáček když bylo pod mínus10.Zakryl jsem oba chladiče zpředu folií a gut.V tvém případě by to mohla být zadělaná přívěra karbonem nebo olejem,zkouknul bych i zabarvení svíčky.

1 reakcí na tento příspěvek směs?

12.11.2009 v 19:07 | Nahoru | #21
Motorka musí byt seštelovaná tak, jak píša Vana666. Fakt je taky to, že malorážky jsou háklivější, ale motorka musí jet i v pomalých úsecích, se zavřeným plynem a po přidání musí odjet po zadním, žádné zaváhání, žádná díra! Prostě se práskne heftem a musí to jít!
Netěsná jehla - ona nemusí netěsnit furt, ale až tehdy, kdy se zvýší hladina v plovákovce, zavře, až plovák tlačí větší silou. Naplno odchází víc paliva do hlavní trysky, na volnoběh už tolik ne a v součinnosti s vibracema máš bohatou směs ajn cvaj. Neříkám, že to je ono, ale může to být ono. A v klidu z emulzky nic neteče, bo se motorka netřepe a jehla těsní.
Komínek a jehla na CRko musí být k sehnání. Pokud není vyžvychlané šoupě, karbec se nemění. U Keihinu i u Mikuni je tolik variant průměrů emulzek a tvarů jehel, že až. V úplné nouzi se dá emulzka vytočit na soustruhu - díru udělat podle nejmenšího rozměru té šišaté - horší to sichr nebude. Napřed si ju ale změř, jestli je opravdu vyšlahaná. Jesli nemáš čím, tak si ji vem proti světlu, dej do ní něco kulatého a šišu uvidíš.
A žeby emulzka nebyla vyndavací - no, neviděl jsem to, ale možné je všecko. Ale dost bych se teda divil .
Volnoběžný okruh není jen volnoběžná tryska, ale zpravidla i "šroubek bohatosti směsi". Můžeš mít trysku O.K., ale jak máš blbě nastavený onen šroubek...

Naposledy editováno 12.11.2009 19:16:03

(reakce na) směs?

12.11.2009 v 19:13 | Nahoru | #22
Zdenalbenal> emulzka a komínek je to samé nebo ne?

směs?

12.11.2009 v 19:16 | Nahoru | #23
Jo. Je to to, do čeho zalízá jehla šoupátka.

1 reakcí na tento příspěvek směs?

12.11.2009 v 20:15 | Nahoru | #24
Já jsem měl takový problém u Kawasaki KX 125.Jenom jsem vyjel a byla svíčka v prdeli,když jsem ji vytáhl bylo totálně mokrá..Přes zimu jsem rozdělal karburátor a zkontroloval jsem všechny trysky a nastavil jsem karburátor přesně podle manuálu a od té doby mám pokoj.Motorka se nezahlcuje,nekucká a řekl bych,že je více živější než před tím.

Kamarád má na Yamaze YZ 125 takový problém, na motorce normálně jede,ale když ji pořádně osolí tak v určitých otáčkách jako kdyby vynechala, a pak jede zase normálně. Co tento problém způsobuje?

(reakce na) směs?

12.11.2009 v 21:55 | Nahoru | #25

Raffaello>Kamarád má na Yamaze YZ 125 takový problém, na motorce normálně jede,ale když ji pořádně osolí tak v určitých otáčkách jako kdyby vynechala, a pak jede zase normálně. Co tento problém způsobuje?



vsadil bych na přívěru, na starej su¨ze to bylo podobně ale nikdo mi nedokáže vysvětlit proč

1 reakcí na tento příspěvek směs?

13.11.2009 v 18:28 | Nahoru | #26
Tak jehla byla na před posledním náhoře tak sem ji šoup uplně nahoru , pořád se to zahltí když tomu nedávam ale už né tak moc zdá se mi že se i celkově zlepším průběh výkonu ale zase se mi zdá že zmizla špička, moc sem to nezkoušel už je tma tak zítra to zkusím pořádně projed jestli to bude lepší tak to nechám a jestli ne tak to hodím do servisu...

(reakce na) směs?

13.11.2009 v 18:47 | Nahoru | #27
liborrider> zadělej ten chladič a tu jehlu vrat kde byla

směs?

13.11.2009 v 21:14 | Nahoru | #28
CRr- Ok zkusím zítra...

směs?

14.11.2009 v 21:19 | Nahoru | #29
Tak tu jehlu jsem nechal a dal jsem tam ještě kryty chladiču protože jsem je tam neměl a už je to OK, už se to zahltí jen když to nechám dlouho klapat na volnoběh a myslím si že to jede i líp celkově...

směs?

14.11.2009 v 21:43 | Nahoru | #30
Na ten volnoběh se ti to bude po delší době zachlastávat vždycky, s tím vpodstatě nic neuděláš, ale hlavně že se to celkově zlepšilo.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist