Tipnul bych si hlavně na opotřebovanou jehlu a komínek, kvůli čemu může být směs moc bohatá
nouzově bych to zkusil ochudit posunutím jehly dolů a případně chudším nastavením volnoběhu nebo menší volnoběžnou tryskou
Když je todle O.K., tak je bohatý volnoběh:
1. je špatně seřízený,
2. jehla šoupátka je moc nahoře a nebo je komínek vyšlahaný.
Takže:
- seřídit volnoběh a nebo dát jehlu dolů. Klidně i o víc, než jeden dílek, aspoň bude změna markantnější. Doladilo by se to později. Vždy ale měnit jen jednu věc a vyzkoušet, páč jinak nedojdeš na to, čím to bylo.
Já jsem u Hondy problémy s volným šoupátkem neměl, bo tam bylo placaté a eště pochromované. Jikov u Jawy je inší kafé .
Ale i tak,jakékoliv větší opotřebení se projeví zhoršením přechodů.
Pokud by bylo motorce zima, bylo by to po volnoběžení chudé, po přidání plynu by tam byla díra.
V praxi jsem si motor otryskoval o malinko chuději, líp to reaguje na plyn.
Naposledy editováno 12.11.2009 12:57:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?
mi na EXC200 i 300 karburátor vždycky fungoval úplně stejně dobře ať jedu turistiku nebo naplno
žádné koktání, žádné ulívání ani po dlouhém sjezdu
jednoduše neexistuje aby motor byť jedinkrát škytnul
a to bez ohledu na teplotu, od nuly do plus třicet nepoznám žádný rozdíl
kdyby to jednou škytlo, tak hned hledám závadu
ale ještě se mi to myslím nestalo
Naposledy editováno 12.11.2009 14:06:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?
Tak to udělám a pak dva roky jezdím jen s dolíváním benzínu a všechno funguje, v zimě v létě, při opravdu pomalé turistice (trialové úseky) nebo v plném motokrosovém kalupu nevím co je to škytání a tarokování, po sebedelším sjezdu motor okamžitě zabere a o svíčce nevím ani jaká tam je. Neměním trysky, neposouvám jehlu, neseřizuju volnoběh (max. když je hodně pod nulou)
Nemám zkušenosti z jiných motorek, ale EXC 200 i 300 jsou minimálně v tomhle směru určitě zatraceně dobré
jediný problém jsem měl v italských alpách, kdy ve výškách nad 2000 metrů už bylo fakt málo vzduchu a musel jsem jehlu posunout ještě víc dolů
ale motor nesmí být citlivý na tempo jízdy
tzn. jak už jednou jedeš, tak to musí pálit a nevynechávat bez ohledu na plyn
nejvíc to bývá poznat ve sjezdech, to se motor rád zahltí
ale u EXC fakt ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) směs?
zrovna koukám do sestavy dílů pro KEIHIN model 2000 a komínek tam rozkreslený samostatně není, takže to asi nebude tak jednoduché
možná to někde jde a někde ne
já ho měnil naposledy v karburátoru JIKOV, ale to bylo před třiceti rokama
Naposledy editováno 12.11.2009 18:23:37
Netěsná jehla - ona nemusí netěsnit furt, ale až tehdy, kdy se zvýší hladina v plovákovce, zavře, až plovák tlačí větší silou. Naplno odchází víc paliva do hlavní trysky, na volnoběh už tolik ne a v součinnosti s vibracema máš bohatou směs ajn cvaj. Neříkám, že to je ono, ale může to být ono. A v klidu z emulzky nic neteče, bo se motorka netřepe a jehla těsní.
Komínek a jehla na CRko musí být k sehnání. Pokud není vyžvychlané šoupě, karbec se nemění. U Keihinu i u Mikuni je tolik variant průměrů emulzek a tvarů jehel, že až. V úplné nouzi se dá emulzka vytočit na soustruhu - díru udělat podle nejmenšího rozměru té šišaté - horší to sichr nebude. Napřed si ju ale změř, jestli je opravdu vyšlahaná. Jesli nemáš čím, tak si ji vem proti světlu, dej do ní něco kulatého a šišu uvidíš.
A žeby emulzka nebyla vyndavací - no, neviděl jsem to, ale možné je všecko. Ale dost bych se teda divil .
Volnoběžný okruh není jen volnoběžná tryska, ale zpravidla i "šroubek bohatosti směsi". Můžeš mít trysku O.K., ale jak máš blbě nastavený onen šroubek...
Naposledy editováno 12.11.2009 19:16:03
Kamarád má na Yamaze YZ 125 takový problém, na motorce normálně jede,ale když ji pořádně osolí tak v určitých otáčkách jako kdyby vynechala, a pak jede zase normálně. Co tento problém způsobuje?
Raffaello>Kamarád má na Yamaze YZ 125 takový problém, na motorce normálně jede,ale když ji pořádně osolí tak v určitých otáčkách jako kdyby vynechala, a pak jede zase normálně. Co tento problém způsobuje?
vsadil bych na přívěru, na starej su¨ze to bylo podobně ale nikdo mi nedokáže vysvětlit proč