globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Která je pro mě ta pravá?
Zdravím, chtěl bych pořídit druhou motku a ocenil bych nějaké ty rady. Mám odježděnu jednu sezonu na otevřené dvoutaktni dvace, kterou si chci nechat (nemam silu ji prodat) do terenu a koupit druhou motorku pro tyto ucely:

- pravidelne dojizdeni do skoly 15km
- caste projizdky po okreskach okolo 100km
- obcasne vylety tak 200km a vyjimecne nejake cestovani v ramci republiky
- potrebuji 25kW v TP a pritom otevrena
- cim lehci tim lepsi - mam 175cm a 60 kilo
- o vykon mi tolik nejde - i soucasna 125ccm mi vykonove dostacuje, dokud nedojde na rychlosti pres 120km/h, kde uz ztraci dech
- cena - ted disponuji 60k a nasel jsem slusne BMW za 50k, jinak na jare kdyz pockam bych mel mit na motku okolo 80k, max chci dat 90k...

Nakonec mi z toho vylezlo cestovni enduro 650ccm a favority jsou KLR 650 rocnik 2004 az 2007 (ta s malym plexi a pritom bez kapotaze), BMW F 650 ST/GS, Transalp 650 a V-Strom 650.

KLR vitezi kvuli tomu ze se soucasnou KMX 125 mam skvele zkusenosti, je nejlehci a zvladla by i lehci teren. BMW mam ted moznost koupit dost vyhodne tak o te potrebuji vedet co nejvice. Transalp se mi moc nelibi, vykon na urovni jednobuchu ale vyssi spotreba nez BMW, ale zase asi vyssi pohodlnost. V-Strom by pak byl jasny favorit, jenze je hodne tezke ho sehnat s 25kW a navic je mnohem drazsi nez ostatni.

Takze bych poprosil o rady s vyberem, zkusenosti s motorkami a navrhy jinych modelu, predem diky.
Anketa: Ktera je pro moje ucely nej a proc?
KLR 650
10%
5
F 650
42%
20
Transalp
8%
4
V-Strom
40%
19
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:32 | Nahoru | #1

- potrebuji 25kW v TP a pritom otevrena


A to jako proč? Někam spěcháš?

Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:34 | Nahoru | #2
Stříkačkový bmw má nejnížší spotřebu z uvedenejch.Jinak už to tu párkrát bylo a zase se budu opakovat- moje má najeto 97tisíc km bez nějakejch větších závad-jen spotřební věci.

1 reakcí na tento příspěvek Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:35 | Nahoru | #3
bmw, pak strom .... na stroma tu najedeš recenzi je to taky velkej držák , spíš bych se rozhodoval co seženeš v lepším stavu

1 reakcí na tento příspěvek Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:36 | Nahoru | #4
Chceš otervřenou, ale o výkon ti nejde.. To je nějaký divný..

1 reakcí na tento příspěvek Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:36 | Nahoru | #5
V Tvém případě bych nerozmýšlel a sáhl po BMW

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:51 | Nahoru | #6
kadeloid> Protoze kdyby mela 25kW tak to bude linejsi nez moje dvaca co ma neco pod 20kW ale vazi jen 110kg, je zprevodovana vic do akcelerace a ma 6 stupnu... Proste nakej rozumnej vykon aby to jelo, jde o to ze nejsem zadnej zavodnik...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:53 | Nahoru | #7
vonZahn> Chci si pristi sezonu pred vejskou poradne zajezdit, taky abych nemusel vyhodit za ridicak, ktery bych mel stejne az v zari 2011 = o dve sezony pozdeji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:57 | Nahoru | #8
jetam> Precteny mam o nich vsechno, jen ted prave mam moznost koupit slusnou BMW tak se chci ujistit ze to pro me bude ono na to na co to chci - takze nejvic ocenim kdyz mi nejaky majitel okomentuje to co me zajima (pohodlnost na ruzne dlouhych trasach, pohodlna cestovni rychlost, spotreba...)

(reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:57 | Nahoru | #9
mm-art-airbrush> Z jakeho duvodu? Jen takovahle veta mi toho moc nerekne, tos mohl rovnou jen zahlasovat a jit dal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:58 | Nahoru | #10
SirIndy> jestli budeš na vejšku dojíždět tak nato stejnak nebudeš mít čas a prodáš to ale počkej do jara, za 90k seženeš už hodně dobrý věcičky, jinak u mě vede BMW

Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 20:58 | Nahoru | #11

(reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 21:00 | Nahoru | #12
SirIndy> tak máš tu Toliho jinak mám pocit že bmw je menší/nižší, zkus napsat nějakýmu majiteli

a věř že i když bude mít 25kW tak to NEBUDE stejně líný jak 125ccm byt s 20kW

Naposledy editováno 09.11.2009 21:00:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 21:04 | Nahoru | #13
sharkis> EE, dojizdeni jen ted posledni rok gympl. Za 90k bych rozhodne sehnal hodne dobrou, ale kdyz prihodim podminku 25kW tak se to neuveritelne zuzi...

(reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 21:05 | Nahoru | #14
SirIndy> pokud je ti jasný, co by se stalo při nehodě a zjistilo by se že nemáš 25kW, tak OK.
A nejlip se jezdi na Vejsce, je vic casu

Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 21:08 | Nahoru | #15
moje esvo za 60 si pro něj zítra přijeď

1 reakcí na tento příspěvek Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 21:21 | Nahoru | #16
Do terénu s tím nechceš, takže nemá smysl Alp nebo BMW. S tou váhou si nějak poradíš. Takže jedině V-Strom

(reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 21:21 | Nahoru | #17
SirIndy> Ta to ber tak,jako že jsme hlasoval Mimo Kawy jsem si projel celou Tvou nabídku - co se týče starších modelů - těch 60-80.000,- by bylo úměrné. Také mimo Kawy jsem měl tyhle 3 motorky otevřené a dělal jsem na nich opravdu dost, já bych prostě sáh po dobře udržovaném Rotaxu v BMW s obrácenym chodem kliky ( to jen,až budeš štelovat ventily )
Víc k tomu asi neřeknu,nikdy jsem nevlastnil. Možná ještě,když by byl pěknej Transalp,jen už se mi nezdál tak svižnej. Ale to je jen věc názoru. Tyhle motorky mě neberou.

Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 21:43 | Nahoru | #18
Jezdil sem na ní do školy,odpoledne proháněl kelímkáře po kopcích a zatáčkách,o víkendu zajel na chatu+trochu terénu,no a v létě se zbalil a odjel na 11dní do rumunska.Samozřejmě že během těch 97tisíc se objevily závady který neminou žádnej stroj(ložiska v kolech a řízení,repase přepákování,gufera vidlic,regulátor dobíjení) Na motor kromě výměny rozvodáku a hřídelky vodní pumpy(980kč) nebylo šáhnuto.Dneska jsem počítal mojí letošní statistiku:
24000km při 50km/h to vychází na 20dní v kuse a při 10h jízdě to vychází na 48dní .Dále projetejch 1080l benzínu při spotřebě 4,5l to dělá 30240kč př ceně 28kč/l.Na benzínce beru vždycky kolem 13l tzn 83x jsem tankoval.Nejvyšší tachometrová rychlost 180km/h- na mitas E09

Přeji dobrou volbu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 22:40 | Nahoru | #19
Dr.Houba> Proc jsi nenapsal ze nema smysl KLR, to je z nich nejendurovitejsi, nejvic do terenu... Jak jsem psal, kdyby se nasel V-Strom s 25kW za slusnej peniz tak je to jasny, ted mam v hledacku jedno urcite hodne vyhodne BMW, dalsi v poradi je Kawa a nouzovka kdyz nepujde nic sehnat tak Transalp, pokud me tady nekdo nejak nepresvedci se rozhodnout jinak. Nebo to dopadne jako u vyberu 125ccm vybiral jsem mezi XR 125 a DT 125 a nakonec koupil KMX 125 :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

9.11.2009 v 22:58 | Nahoru | #20

SirIndy>Dr.Houba> Proc jsi nenapsal ze nema smysl KLR, to je z nich nejendurovitejsi, nejvic do terenu... Jak jsem psal, kdyby se nasel V-Strom s 25kW za slusnej peniz tak je to jasny, ted mam v hledacku jedno urcite hodne vyhodne BMW, dalsi v poradi je Kawa a nouzovka kdyz nepujde nic sehnat tak Transalp, pokud me tady nekdo nejak nepresvedci se rozhodnout jinak. Nebo to dopadne jako u vyberu 125ccm vybiral jsem mezi XR 125 a DT 125 a nakonec koupil KMX 125 :)


No, hlavně proto, že na KLR jsem neseděl a vůbec ho neznám . Strom je prostě ideální na cestování, pohodlnější naproti tomu BMW a Alp více do terénu. Třeba to BMW je prostě jednovál se všema výhodama a nevýhodama které k tomu patří. Alp je zase pro cestovaní slabší výkonem a starší koncepcí, ale v terénu má pořád navrch.Další věc ale zase je, že k tvojí výšce se bude nejvíc hodit to BMW, prostě má nejníže sedlo...A taky je fakt, že 25kw Strom se nevidí moc často
Edit: a pokud by jsi nechtěl třeba tak moc to enduro, tak tady máš úplně super motorku s motrem z Alpa

Naposledy editováno 10.11.2009 09:47:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 12:04 | Nahoru | #21

SirIndy>kadeloid> Protoze kdyby mela 25kW tak to bude linejsi nez moje dvaca co ma neco pod 20kW ale vazi jen 110kg, je zprevodovana vic do akcelerace a ma 6 stupnu... Proste nakej rozumnej vykon aby to jelo, jde o to ze nejsem zadnej zavodnik...



tak to je kravovina nejkravovinovatejsi jel jsi nekdy na masine seskrcene na 25kW?? nejspis ne.. tak se na tom projed a uvidis ze na to nema ani jedna seriova plne otevrena dvacka.. ani RS se kterou jsem to primo porovnaval... RS a Mito na to maji mozna tak maximalkou, ale ja s 25kW Kawou ER-5 na te maximalce byl daleko driv, a rozdil v zatahu byl kurevsky znatelny, cvajtakt je i po otevreni privery oproti ctyrtaktu lenivy jako babetka.. a vis proc?? pac spickovy vykon neni vsechno, jde taky o jeho prubeh a taky o kroutak chlape... o kroutak ktery dvoutaktni dvacka moc nepobrala, kdezto ctyrtaktni pullitry a vic ho v tyhle kategorii maj na rozdavani (oproti dvackam)... treba moje ER-5 kdyz se skrti na 25KW.. tak vykon spadne z 37kW na 25kW, ale max.kroutak to tim skrceni ztrati asi jen o 5Nm z 45 na 40Nm... i kdyz vezmu plne otevreny 30ti konovy RSo tak ma kroutak jen 15Nm a svuj maximalni vykon dosahuje az v silenych tockach pres 11 tisic.. vsechny tady ty masiny co jsi poslal jsou jedno- nebo dvouvalce, takze pary odspodu jako prase (oproti dvacce) i zavreny na 25KW... tak se na tom zkuse nekdy projet, a mozna te to prekvapi jak to jede i s "jen" 25KW...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 15:50 | Nahoru | #22
Dr.Houba> O nizke sedlo mi tak nejde - to co mam ted ma 86cm a kdyz jsem sedl na spoluzakovo XR co je nizsi tak se mi ta motorka zdala moc nizka a BMW ma 80cm... Bojim se spis hmotnosti. Vim ze to souvisi i s vyskou sedla a u nizsiho se ta vaha zvladne lepe ale zda se mi ze ta vyska co mam ted je tak akorat... A to co jsi nahodil tak takove motorky me vubec neberou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 15:52 | Nahoru | #23
Cosmogagy> Ok, diky za vysvetleni - takze kdyz se mi zda ze na dvojku a trojku vytocenou jede 125ccm dvoutakt otevreny az az tak nebudu mit ani u zavrene 650 s nedostatkem vykonu problem? :)

1 reakcí na tento příspěvek Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 16:07 | Nahoru | #24
Pises ze nad 120 tvoje dvaca ztraci dech...Neni z toho poznat jestli ti to vadi nebo ne...Ja jenom aby sis uvedomil ze ten jednobuch taky o moc vic nepojede...alespon ne dlouhodobe.

(reakce na) Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 16:38 | Nahoru | #25
Wenca24> De spis o to ze ve velkejch rychlostech ta dvaca co mam neni pohodlna - hlavne zadna ochrana proti vetru, konstantni dvoutaktni upeni (mam rad zvuk pri akceleraci kdy narusta, zaradi se, narusta - prestava se mi libi kdyz drzim porad stejnou rychlost = cestovani po vetsich silnicich a dlouhe rovinky)... Takze ocekavam spis vetsi pohodlnost v tech rychlostech + trochu vyssi akceleraci aspon, maximalka me netrapi, staci mi ze na vsech tech motorkach se da jet tak tech 130 pri stale slusnem zachovani pohodlnosti jizdy - nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 16:42 | Nahoru | #26
Ja myslim ze az na to KLR jo...Ale k tomu at se vyjadri jini ja jsem nejel ani na jedne z nich. Mam XT 600 E a tam to pri 130 fakt neni pohodlny...jezdim cestovku tak kilo...

(reakce na) Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 16:56 | Nahoru | #27
Wenca24> Prave proto jsem vyloucil XT 660 a DR 650 - v te cestovni rychlosti bych si proti KMX 125 vubec nepomohl (mam cestovku 100 az 110, kratkodobe po rovinkach okolo 120 a maximalku 135). U toho KLR 650 si nejsem jistej - prave proto jsem zalozil tohle vlakno aby mi to nejaky majitel napsal...

(reakce na) Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 18:04 | Nahoru | #28

SirIndy>Dr.Houba> O nizke sedlo mi tak nejde - to co mam ted ma 86cm a kdyz jsem sedl na spoluzakovo XR co je nizsi tak se mi ta motorka zdala moc nizka a BMW ma 80cm... Bojim se spis hmotnosti. Vim ze to souvisi i s vyskou sedla a u nizsiho se ta vaha zvladne lepe ale zda se mi ze ta vyska co mam ted je tak akorat... A to co jsi nahodil tak takove motorky me vubec neberou...


V pohodě, nelíbí, tak se nedá nic dělat . Ale pokud ti nevadí výška sedla, tak se Stroma bát nemusíš, má těžiště docela nízko...

(reakce na) Která je pro mě ta pravá?

10.11.2009 v 20:46 | Nahoru | #29

SirIndy>Cosmogagy> Ok, diky za vysvetleni - takze kdyz se mi zda ze na dvojku a trojku vytocenou jede 125ccm dvoutakt otevreny az az tak nebudu mit ani u zavrene 650 s nedostatkem vykonu problem? :)



tak to rozhodne nebudes, zavrena 650 jede i tak o dost vic

Která je pro mě ta pravá?

13.11.2009 v 13:54 | Nahoru | #30
Nejaky majitel KLR by nemohl okomentovat cestovani na teto motorce?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 4 Včera v 15:24 Anti
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist