globalmoto_kveten





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!

Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 21:29 | Nahoru | #1

AKRO píše: Imoladu - Vůbec nepochybuji, že Rain a Voňka to přenechali a prodali Jawě, v tom máš pravdu!



Tvůrci strojů RAVO pánové Rain a Voňka zkonstruovali stroje nejdříve pro třídu 250ccm a později pro třídu 125ccm. 350tku nikdy. Jawa 350 Rampouch byl čistě počin Jawy. V roce 1965 snad měla být předána do Jawy dokumentace a jeden motocykl pro třídu 250. Jawa podle toho pak vyrobila několik 250tek a 350tky zvané Rampouch. Jak moc stroje oproti RAVU upravila nevím. Snad měl být vyroben i 1 motor stejné koncepce 175ccm. Ten ale nikdy nebyl zabudován do rámu. Kolik zůstalo v Česku motocyklů RAVO?Vím o těch pana Jadrníčka a posledním RAVU 5. Jinak Helikar jezdil v roce 1965 po tom co mu shořely v Dukle motorky ČSAO 350, tedy motocykl podobné konstrukce který mu zapůjčil pan Rathouský. Třeba se AKRO přehlédl Podle pamětníků ale řešili spoustu technických problémů na RAVECH už Rain s Voňkou. A podobné technické trable měl i Rathouský se svýma konstrukcema, takže mě poruchovost Rampouchů nepřekvapuje.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 22:40 | Nahoru | #2
knizepekel> Mě je to nakonec jedno, ale mám tady knihu Zkrocené oktany, která popisuje Helikarovu kariéru a kde sám píše o posledním závodu, který v životě František Helikar jel na silnici. Byly to Neratovice 1967, kde ukončil závodní činnost. Vyhrál třídu 250 ccm před Miroslavem Špakem a také třídu 350 ccm, před Gustavem Havlem, Jiřím Hlaváčem a Františkem Šťastným. Píše sám takto: Moje třistapadesátka RAVO byla vždy na začátku trochu ulitá, přehlcená, než se ohřála atd. Tak co s tím, kde se tam ta 350tka Ravo vzala? František Helikar tuto knihu se spisovatelem Janem Suchlem psal už v roce 1968 a tak těžko za necelý rok po skončení závodění mohl zapomenout na jaké značce vyhrál svůj úplně poslední závod....

Naposledy editováno 27.01.2015 03:44:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist