Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!

Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

28.8.2010 v 10:50 | Nahoru | #1
jméno GH do názvu 300 zatáček, nebylo až tak za jeho vítězství, ale z velké části i za jeho vztah k Hořicím,on totiž jezdil trávit dovolenou téměř výhradně do autocampu,nebo-li do depa 300 zatáček...

já si ho pamatuju jako kluk, vím že se pořád smál...vím jak jeho smrt zasáhla lidi kolem 300 zatáček, paní Eli pak souhlasila, aby se závody v Hořicích jmenovali 300 zatáček Gustava Havla...

jinak vztah mezi ním a Fr.Šťastným,nebo zrovna exra přátelský,protože Franta se na Gustu díval jako na protekčního...když jsem byl osobně na Frantových narozeninách u něj doma, tak po několika Frankovkách a Fernetech,jsme to slyšeli dost často...

dokonce se nás i několikrát ptal, proč se závody v Hořicích jmenují právě Gustava Havla, vytýkal mu,že měl Gusta v Jawě teplý místečko vzhledem k bývalým potentátům Svazarmu...

nebylo to snad o materiálu, ale spíš o možnostech cestovat ven...ale pak Franta přiznal,že i on mohl cestovat a to hlavně díky nějakýmu bývalýmu plukovníkovi někde na Svazarmu, ač velkýmu komančovi, tak stejně oba pouštěli do světa...

v Hořicích se držela tradice,že po smrti GH, ležela kytička na pole position před startem 350cc...

Franta těžce nesl i skutečnost, že se mu v Hořicích nedařilo...Franta vyhrál Hořice jednou a to v roce 1962,když vyhrál 250cc....

zatímco Gusta vyhrál 350cc v 1962, 350cc v 1963, 350cc v r.1965, 350cc v 1966, a pak už vévodil Hořicím Bogan Staša....

v roce 1963 Havel vyhrál se štěstím, protože jasně vedoucí Slavíček havaroval...naopak v roce 1964 měl Gusta snmůlu,když první místo musel opustit v posledním kole pro zadřenej motor, ale motorku tlačil dachovským kopcem do cíle a došel na pátým místě ...

a v roce 1966, jel Franta na zbrusu nový Jawě, ale jel mimo pořadí a stál v poslední řadě...předjel všechny, kromě vítěze Havla, ale Frantovi se druhý místo nepočítalo, jak bylo před závodem domluveno...

Havel byl i prvním držitelem oficiálního traťáku 2:53,4 min, což byl pprůměr 107km/h

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

28.8.2010 v 10:55 | Nahoru | #2
Larry>

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

28.8.2010 v 23:07 | Nahoru | #3

Larry>jméno GH do názvu 300 zatáček, nebylo až tak za jeho vítězství, ale z velké části i za jeho vztah k Hořicím,on totiž jezdil trávit dovolenou téměř výhradně do autocampu,nebo-li do depa 300 zatáček...

já si ho pamatuju jako kluk, vím že se pořád smál...vím jak jeho smrt zasáhla lidi kolem 300 zatáček, paní Eli pak souhlasila, aby se závody v Hořicích jmenovali 300 zatáček Gustava Havla...

jinak vztah mezi ním a Fr.Šťastným,nebo zrovna exra přátelský,protože Franta se na Gustu díval jako na protekčního...když jsem byl osobně na Frantových narozeninách u něj doma, tak po několika Frankovkách a Fernetech,jsme to slyšeli dost často...

dokonce se nás i několikrát ptal, proč se závody v Hořicích jmenují právě Gustava Havla, vytýkal mu,že měl Gusta v Jawě teplý místečko vzhledem k bývalým potentátům Svazarmu...

nebylo to snad o materiálu, ale spíš o možnostech cestovat ven...ale pak Franta přiznal,že i on mohl cestovat a to hlavně díky nějakýmu bývalýmu plukovníkovi někde na Svazarmu, ač velkýmu komančovi, tak stejně oba pouštěli do světa...

v Hořicích se držela tradice,že po smrti GH, ležela kytička na pole position před startem 350cc...

Franta těžce nesl i skutečnost, že se mu v Hořicích nedařilo...Franta vyhrál Hořice jednou a to v roce 1962,když vyhrál 250cc....

zatímco Gusta vyhrál 350cc v 1962, 350cc v 1963, 350cc v r.1965, 350cc v 1966, a pak už vévodil Hořicím Bogan Staša.

v roce 1963 Havel vyhrál se štěstím, protože jasně vedoucí Slavíček havaroval...naopak v roce 1964 měl Gusta snmůlu,když první místo musel opustit v posledním kole pro zadřenej motor, ale motorku tlačil dachovským kopcem do cíle a došel na pátým místě ...

a v roce 1966, jel Franta na zbrusu nový Jawě, ale jel mimo pořadí a stál v poslední řadě...předjel všechny, kromě vítěze Havla, ale Frantovi se druhý místo nepočítalo, jak bylo před závodem domluveno...

Havel byl i prvním držitelem oficiálního traťáku 2:53,4 min, což byl pprůměr 107km/h



Promiň Larry, ale přece jen si dovolím v něčem nesouhlasit! V tom roce 1963 totiž vůbec nevyhrál Havel se štěstím, žádný jasně vedoucí Slavíček totiž nebyl, Slavíček jel v závěsu za Havlem a havaroval už ve DRUHÉM kole, kdy byl na druhém místě! Závod se jel na 14 kol...!

V tom roce 1966 jel Šťastný mimo závod, protože si potřeboval vyzkoušet motocykl o objemu 410 ccm pro MS a jel ve 350kách protože se pětistovky v Hořicích, ani při M. ČSSR nejezdily a dojel druhý, ale body pochopitelně neměl žádné, když startoval se silnějším motocyklem.

Že měl s Šťastný s Havlem spíš kolegiální vztahy bylo známé, byli to přímí konkurenti a Havel byl "koněm" tehdejšího šéfkonstruktéra Křivky, což Šťastný špatně nesl. Navíc okolo roku 1966 už Šťastný stárnul a pociťoval následky těžkých úrazů a Havel šel přes něho. Nebyl sice taky žádný mladík, ale byl o 3 roky mladší než Šťastný!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist