Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
já si ho pamatuju jako kluk, vím že se pořád smál...vím jak jeho smrt zasáhla lidi kolem 300 zatáček, paní Eli pak souhlasila, aby se závody v Hořicích jmenovali 300 zatáček Gustava Havla...
jinak vztah mezi ním a Fr.Šťastným,nebo zrovna exra přátelský,protože Franta se na Gustu díval jako na protekčního...když jsem byl osobně na Frantových narozeninách u něj doma, tak po několika Frankovkách a Fernetech,jsme to slyšeli dost často...
dokonce se nás i několikrát ptal, proč se závody v Hořicích jmenují právě Gustava Havla, vytýkal mu,že měl Gusta v Jawě teplý místečko vzhledem k bývalým potentátům Svazarmu...
nebylo to snad o materiálu, ale spíš o možnostech cestovat ven...ale pak Franta přiznal,že i on mohl cestovat a to hlavně díky nějakýmu bývalýmu plukovníkovi někde na Svazarmu, ač velkýmu komančovi, tak stejně oba pouštěli do světa...
v Hořicích se držela tradice,že po smrti GH, ležela kytička na pole position před startem 350cc...
Franta těžce nesl i skutečnost, že se mu v Hořicích nedařilo...Franta vyhrál Hořice jednou a to v roce 1962,když vyhrál 250cc....
zatímco Gusta vyhrál 350cc v 1962, 350cc v 1963, 350cc v r.1965, 350cc v 1966, a pak už vévodil Hořicím Bogan Staša....
v roce 1963 Havel vyhrál se štěstím, protože jasně vedoucí Slavíček havaroval...naopak v roce 1964 měl Gusta snmůlu,když první místo musel opustit v posledním kole pro zadřenej motor, ale motorku tlačil dachovským kopcem do cíle a došel na pátým místě ...
a v roce 1966, jel Franta na zbrusu nový Jawě, ale jel mimo pořadí a stál v poslední řadě...předjel všechny, kromě vítěze Havla, ale Frantovi se druhý místo nepočítalo, jak bylo před závodem domluveno...
Havel byl i prvním držitelem oficiálního traťáku 2:53,4 min, což byl pprůměr 107km/h
Larry>jméno GH do názvu 300 zatáček, nebylo až tak za jeho vítězství, ale z velké části i za jeho vztah k Hořicím,on totiž jezdil trávit dovolenou téměř výhradně do autocampu,nebo-li do depa 300 zatáček...
já si ho pamatuju jako kluk, vím že se pořád smál...vím jak jeho smrt zasáhla lidi kolem 300 zatáček, paní Eli pak souhlasila, aby se závody v Hořicích jmenovali 300 zatáček Gustava Havla...
jinak vztah mezi ním a Fr.Šťastným,nebo zrovna exra přátelský,protože Franta se na Gustu díval jako na protekčního...když jsem byl osobně na Frantových narozeninách u něj doma, tak po několika Frankovkách a Fernetech,jsme to slyšeli dost často...
dokonce se nás i několikrát ptal, proč se závody v Hořicích jmenují právě Gustava Havla, vytýkal mu,že měl Gusta v Jawě teplý místečko vzhledem k bývalým potentátům Svazarmu...
nebylo to snad o materiálu, ale spíš o možnostech cestovat ven...ale pak Franta přiznal,že i on mohl cestovat a to hlavně díky nějakýmu bývalýmu plukovníkovi někde na Svazarmu, ač velkýmu komančovi, tak stejně oba pouštěli do světa...
v Hořicích se držela tradice,že po smrti GH, ležela kytička na pole position před startem 350cc...
Franta těžce nesl i skutečnost, že se mu v Hořicích nedařilo...Franta vyhrál Hořice jednou a to v roce 1962,když vyhrál 250cc....
zatímco Gusta vyhrál 350cc v 1962, 350cc v 1963, 350cc v r.1965, 350cc v 1966, a pak už vévodil Hořicím Bogan Staša.
v roce 1963 Havel vyhrál se štěstím, protože jasně vedoucí Slavíček havaroval...naopak v roce 1964 měl Gusta snmůlu,když první místo musel opustit v posledním kole pro zadřenej motor, ale motorku tlačil dachovským kopcem do cíle a došel na pátým místě ...
a v roce 1966, jel Franta na zbrusu nový Jawě, ale jel mimo pořadí a stál v poslední řadě...předjel všechny, kromě vítěze Havla, ale Frantovi se druhý místo nepočítalo, jak bylo před závodem domluveno...
Havel byl i prvním držitelem oficiálního traťáku 2:53,4 min, což byl pprůměr 107km/h
Promiň Larry, ale přece jen si dovolím v něčem nesouhlasit! V tom roce 1963 totiž vůbec nevyhrál Havel se štěstím, žádný jasně vedoucí Slavíček totiž nebyl, Slavíček jel v závěsu za Havlem a havaroval už ve DRUHÉM kole, kdy byl na druhém místě! Závod se jel na 14 kol...!
V tom roce 1966 jel Šťastný mimo závod, protože si potřeboval vyzkoušet motocykl o objemu 410 ccm pro MS a jel ve 350kách protože se pětistovky v Hořicích, ani při M. ČSSR nejezdily a dojel druhý, ale body pochopitelně neměl žádné, když startoval se silnějším motocyklem.
Že měl s Šťastný s Havlem spíš kolegiální vztahy bylo známé, byli to přímí konkurenti a Havel byl "koněm" tehdejšího šéfkonstruktéra Křivky, což Šťastný špatně nesl. Navíc okolo roku 1966 už Šťastný stárnul a pociťoval následky těžkých úrazů a Havel šel přes něho. Nebyl sice taky žádný mladík, ale byl o 3 roky mladší než Šťastný!