globalmoto_duben_nolan





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!

Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

4.4.2023 v 18:01 | Nahoru | #1
Můj trvalý názor, že ten starý způsob startu s motorem v klidu a roztlačením stroje
nebyl nebezpečnější než současný, přestože dnes jsou pouze tři jezdci v jednotlivých
řadách, i když byl oproti dnešku v každé řadě násobek jezdců, si i nadále uchovávám .
Ten současný start na spojku při zhasnutí světel s motorem v chodu totiž vždycky(!) přináší
jedno velké nebezpečí a sice, že když někdo v předních řadách špatně odstartuje,
jezdci ze zadních řad ho míjí už ve velké rychlosti . A když ho neminou ...

Ale i za stara , v té *zlaté éře dvoutaktní*, někdy nastávaly při startu dramatické situace ,
jako tady se Spencerem, Mamolou a Pellandinim ...



Naposledy editováno 04.04.2023 18:11:59

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

10.4.2023 v 19:45 | Nahoru | #2
IvanDvoutakťák> Push-starty se sice rušily s odkazem na bezpečnost, nicméně si myslím že tento typ startu, a obdobně jako starty typu Le Mans, prostě ztratily svůj význam. Tento způsob startů pochází z dob, kdy závody motoristické závody měly nejenom vygenerovat nejrychlejšího závodníka, nejrychlejší stroj, ale také nejspolehlivější stroj, a k tomu pochopitelně patří i schopnost rychle a bezproblémově nastartovat.
A mimochodem to riziko při startech s běžícím motorem, tedy že někoho sestřelí někdo ze zadní řady, se v podstatě stalo Wayne Gardnerovi při Monze 1986, tedy v době push-startů, a i tímto incidentem se tehdy argumentovalo.
Ostatně Američané vždy argumentovali právě bezpečností ve prospěch letmých startů typu Indianopolis, protože tímto typem startu se zmenšuje riziko, že se jezdec "neodlepí".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist