globalmoto_duben_nolan





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!

Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 20:21 | Nahoru | #1

tomini píše: Kohlstein> Ivan nemyslel rok 1970, ale tahle Kleva byla zhotovena v roce 1966 a to v té době, ostatní naši soukromý konstrutéři např. strojů BV, Hykati,Ravo, Vab Jaha, Ahra, Perti a další, dělali vzducháče.

V roce 1966 to byla asi jiná KLEVA,ne z motorem JAWA 90.Byl použít motor 4 kvalt,kde možná ta dvouřetězová převodovka,která má jinak velké ztráty,mohla něco-nevím ale co přinést.Ale u 5 kvaltu JAWA 90 který se dal snad koupit až po roce 1968 ty dva řetězy byli jen pro ty ztráty.Navíc od roku 1969 bylo povoleno jen 6 rychl.stupnu-samozřejmě nevím,jestli touto konstrukcí to šlo nějak obejít.Rozhodně toto řešení-vzhledem k umístění tohoto stroje v MR bez větších uspěchu toto řešení nemělo žádný smysl.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 21:12 | Nahoru | #2
imoladu> U tý Klevy z roku 1966 byl použit blok motoru ze sériové čtyřkvaltové čízi, motor byl vybaven redukční skříní která využívala pohon zadního kola pomocí dvou řetězů které byly střídavě v záběru, nevím přesně jak to řazení probíhalo ale při těžkém převodu bylo možno řadit 8 stupňů a při lehkém 4 stupně a pátý redukcí do rychla. Ale byly tam při této konstrukci velké třecí odpory. U těch motocyklů Kleva s motorem upraveným z Jawy 90 už žádné dva řetězy nebyly. Přikládám foto té Klevy s motorem z Jawy 90.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist