globalmoto_duben_nolan





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

9.12.2015 v 21:15 | Nahoru | #16201
rosho - Ak mas toho viac o Cene Slovenska tak sa tesim.

Zpátky do minulosti!!!

12.12.2015 v 20:28 | Nahoru | #16202
11.12. by oslavil 70. narozeniny mistr sveta z roku 1972 Jarno Saarinen











Naposledy editováno 12.12.2015 20:29:18

Zpátky do minulosti!!!

13.12.2015 v 10:16 | Nahoru | #16203
Řekl bych, že na té ´červenobílé´ fotce je patrno, o kolik
"macatější" byla sedmpade-Yamaha (či půllitr?) než 250 / 350 ...

Zpátky do minulosti!!!

15.12.2015 v 13:28 | Nahoru | #16204
Něco pro ty, kdo měli (a mají) rádi Steva McQueena



Zpátky do minulosti!!!

15.12.2015 v 20:32 | Nahoru | #16205
Ja pridávam niečo z éry 2-taktných beštií - nádherný dokument

Zpátky do minulosti!!!

16.12.2015 v 09:52 | Nahoru | #16206
Díky, Rosho - mám Vánoce už dnes, díky Tvému příspěvku o "neřiditelných / nezvládnutelných"
dvoutaktních půllitrech Jak bych to mohl vydržet až do Štědrého dne ...

Zpátky do minulosti!!!

16.12.2015 v 13:48 | Nahoru | #16207
2rosho: Znamenité.... kriste, to byly časy; doufám, že nejsem moc sentimentální, ale tohoto se nemůžu, jako Ivan, nabažit ... kapánek mi jen vadí, že ne všemu úplně rozumím, ale za mě je to podstatné- kromě jiného - v replice Wayna na dotaz Mika "jak jsi to sakra udělal" kdesi kolem 21. minuty odpovídá "nemám šajna"... rád mu to věřím

Zpátky do minulosti!!!

16.12.2015 v 14:45 | Nahoru | #16208
A mám(e) to komplet ...



Naposledy editováno 16.12.2015 14:46:29

Zpátky do minulosti!!!

16.12.2015 v 15:15 | Nahoru | #16209
A ještě něco "na doplnění představy o někdejší rivalitě Kevin S. vs. Wayne R.

Zpátky do minulosti!!!

19.12.2015 v 20:37 | Nahoru | #16210
A něco z irských příroďáků - Ulster GP
Nevím, kdo toto video "otitulkoval" TT2014, každopádně je to blbě .



Naposledy editováno 19.12.2015 20:38:59

Zpátky do minulosti!!!

20.12.2015 v 10:35 | Nahoru | #16211
Před necelým týdnem proběhlo tradiční předvánoční setkání "někdejšího" MotoKlubuBrno (1971- )
v salonku *Depo* restaurace *Na Trati* v Brně-Kohoutovicích, tedy v těsné blízkosti "někdejšího"
okruhu Velké ceny a GP, při níž relaxovali nejen "někdejší" členové klubu, ale taky např. oba
naši brněnští Karlové Hanikové a pořadatel setkání, chief MotoForzy Zdeněk Sýkora ...
Minulost tedy jen nedávná ...




















Zpátky do minulosti!!!

21.12.2015 v 12:54 | Nahoru | #16212
Video parádní

a k těm fotkám - komu patří ta jawa V4?

Zpátky do minulosti!!!

21.12.2015 v 13:02 | Nahoru | #16213
Ač patřím k "otcům zakladatelům" MotoKlubuBrno,
nevím ani jsem nepátral po jednotlivých majitelích těch klenotů české historie
okruhových závodů. Nevím ani kolik těch Jawa350V4 existuje v originále a replikách,
ale jednu jezdí při závodech klasiků pan Kružík, tuším že z Kyjova ...

Naposledy editováno 21.12.2015 14:12:26

Zpátky do minulosti!!!

21.12.2015 v 13:11 | Nahoru | #16214































Velká škoda, že ta Jawácká "kopie" Yamahy 250V4 (a 125V4!) nedostala čas na "vychytání" poruch klikovky ... !
Fotka č.2 - Jack Findlay a Silvio Grasetti v Imole 1969 a na té poslední Bill Ivy "solí vnitřkem" Aga v Assenu ...

Naposledy editováno 21.12.2015 14:18:46

Zpátky do minulosti!!!

21.12.2015 v 17:28 | Nahoru | #16215
Kopie YAMAHY to asi nebyla,při tempu vývoje a výroby záv.moto v té době v ČSSR by 4 válec JAWA vyjel až tak po roce 1970, a ne v roce 1967-1968.Na startu v Imole je vidět vzadu přilba podle zbarvení F.Štastný-možná ten třetí čtyřválec . JAWA měla kazetovou převodovku aj patenty. Nemyslím,že by 4 vál YAMAHA měl kazetovou převodovku,-to měla YAMAHA o 20 roku později-1988.

Naposledy editováno 21.12.2015 17:33:14

Zpátky do minulosti!!!

21.12.2015 v 18:54 | Nahoru | #16216
Tahle jawka je momentálně k mání
Make:JAWA
Origin:Czech Republic
Model:673 GP
Vehicle typeRace bike
Capacity:350 cm3
Year:1968
Condition:Used
Reference:AMC118
AVAILABILITY:Inmediately
PRICE:AsK









2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

21.12.2015 v 18:55 | Nahoru | #16217
Co je tohle ze jawu ???250 a typ ???









1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

21.12.2015 v 21:53 | Nahoru | #16218
gorkin> JAWA na obrázku-amatérská stavba,motor symetrák-voda,pravděpodobně z odlitku,které se dali v roce cca 1975 sehnat.Podvozek kopie MAXTON,ten byl použit a vyroben firmou MAXTON pro JAWA 250 2V 1978 soupátko pro závody v ANGLII-snad jel i TT,jezdil to E.Roberts,možná i Hickman.Kopie rámu vyráběl M.Vašík,já ho mám na své YAMAZE 350.

Naposledy editováno 21.12.2015 21:56:26

Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 07:44 | Nahoru | #16219
jj., TT 1978 - Eddie Roberts - Jawa 250




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 08:27 | Nahoru | #16220

imoladu píše: gorkin> JAWA na obrázku-amatérská stavba,motor symetrák-voda,pravděpodobně z odlitku,které se dali v roce cca 1975 sehnat.Podvozek kopie MAXTON,ten byl použit a vyroben firmou MAXTON pro JAWA 250 2V 1978 soupátko pro závody v ANGLII-snad jel i TT,jezdil to E.Roberts,možná i Hickman.Kopie rámu vyráběl M.Vašík,já ho mám na své YAMAZE 350.


takže to není fabrika?
takže poslední fabrická byla ta Balážová ? mam na mysli typ

Naposledy editováno 22.12.2015 08:41:58

Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 15:12 | Nahoru | #16221
Polovina 70.let (minulého století ) - v Brně se závodilo i za výstavištěm, na okruhu Riviéra - Poříčí ...
Na první fotce Jarda Matuška ze Zlína na jeho ex- fabrickém dvouválci Jawa 350 OHC , na druhé
fotce se start.č.6 pravděpodobně Jarda Holík z Březůvek u Zlína na 2T jednoválci "vzduchu" ČZ 350










1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 16:22 | Nahoru | #16222
Navazuji na předchozí příspěvek k závodům U výstaviště. Pamatuju pár ročníků ( moc se jich stejně nejelo - brňáci pamětníci jistě upřesní ).
Mám program z roku 1974 a to pokud vím se jelo jak píše I2T kolem Riviery, Poříčí, kolem dnešního hotelu Voroněž, potom přes koleje jak v Imatře kolem výstaviště.
V programu toho roku mapka bohužel není:






Pak mám program z roku 1978 a to se jelo kolem dnešní bohunické nemocnice ( start,cíl, depo ) potom po Jihlavské směr Bosonohy , pár zatáček na přivaděči a pak směr k dnešním pisáreckým tunalům a doprava zpět k nemocnici.











Pamětníci jistě rádi doplní, kolik ročníků a kdy se jelo u toho Výstaviště a kolik u té nemocnice.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 17:24 | Nahoru | #16223
Na přivaděči / u nemocnice se, tuším , jelo v r.1977 a 1978.
Za výstavištěm / kolem hotelu Voroněž jsem v r.1974 naposledy jel moji Jawku 4V ...
V r.1977 už se kolem Voroněže nejelo, točilo se u autoservisu na Poříčí a na Riviéře
kolem zábradlí - vyhrál Reisman, druhej Benda, třetí Holík.




























Naposledy editováno 22.12.2015 17:56:25

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 17:34 | Nahoru | #16224
Darmah> Hm, takže okruh vypadal asi takto? Dneska je to tam už trochu jiné, ty tramvajové koleje se přejížděly kde? Jezdilo se to doprava a start byl tedy před hotelem Voroněž...



Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 17:54 | Nahoru | #16225
Byly to železniční koleje ( ne tramvajové ) co vedly do areálu výstaviště a kolmo protínaly ulici Křížkovského kousek od dnešního hotelu Voroněž.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 18:16 | Nahoru | #16226
IvanDvoutakťák> ten rok 1977 - 78 - na Riviéře kolem zábradlí - OK, ale kde je na Poříčí..?

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 19:07 | Nahoru | #16227
1977 se na jaře jelo ještě za Výstavištěm,v roce 1978 již Bohunice-myslím že v tomto roce 2x- na jaře 13-14 květen startovalo i M-ČSSR 50,potom na podzim přebor ČSR-B ,Volná třída do 350.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 19:14 | Nahoru | #16228
gorkin> Fabrika to není,snad jsem to napsal srozumitelně-takový motor měl jen bubnové brzdy ,drátěná kola,klasické pérování se dvěma zadnímy tlumičema. Baláž i Staša jeli oba typy 250, napřed symetrák,naposledv 1977 šoupátko-klasický rám JAWA,litá kola,kotoučové brzdy.

Naposledy editováno 22.12.2015 19:22:07

Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 19:35 | Nahoru | #16229
Pro kanaráda Kawase













"Bohunice" se jely,. tuším , dvakrát - na podzim 1977 a 78 (??) na mírně pozměněné trati (?) .
Až v r.1978 se jelo "směr dnešní tunely" a zpět na Jihlavskou

Naposledy editováno 22.12.2015 19:41:53

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.12.2015 v 19:38 | Nahoru | #16230

kawas1 píše: IvanDvoutakťák> ten rok 1977 - 78 - na Riviéře kolem zábradlí - OK, ale kde je na Poříčí..?


Není to ulice Na poříčí, ale Poříčí a je na té mapce co jsem tu dal vpravo, a z ní se jel levý vingl na ulici Křížkovského přes ty koleje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist