globalmoto_kveten





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 23:57 | Nahoru | #15061
Ideme spať nie?

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 00:00 | Nahoru | #15062
Dobrou noc Retro! Já ještě vyrazím do nějakého nočního klubu, ale na Rampouch tam myslet asi nebudu!

Naposledy editováno 26.01.2015 00:03:16

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 07:43 | Nahoru | #15063
Retro> Ahoj Mariáne,až se probudíš tak si vzpomeň že Srnův rám rampoucha mám přeci já na své ČZ od Zděnka Němce z Fryštáku.Nebo ze Žabárny,to je stejné.Ahoj Jirka.

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 08:09 | Nahoru | #15064
Ahoj Jirko! Veď ja viem že máš Rampouchový rám... Ale nebudeme to kade tade roztrubovať

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 08:59 | Nahoru | #15065
Slibuju, že už to nebudu dělat, ale dočkal jsem se ...
A sice poučení, že "to" není Franta Š., ale Fero S., když jsem můj
komentář psal coby "léčku" - poznám přece rozdíl jejich přileb

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 10:03 | Nahoru | #15066
Jirko musím Ťa zatiahnuť do debaty, lebo do 13.2. nevydržím . Čo je Žabárna???
To som v živote nepočul...

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 10:57 | Nahoru | #15067
Jestli se můžu vložit já, tak Žabárna je malá obec asi 3 km od Fryštáku směrem na Holešov.
Tu odkaz na Němcovi: http://www.ncpower.cz/

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 14:02 | Nahoru | #15068
Několik fotek ze závodů na "Sendražickém trojúhelníku" v roce 1987. Diváci těsně vedle trati, to byl ten pravý adrenalin .































Naposledy editováno 26.01.2015 14:10:54

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 14:57 | Nahoru | #15069
Nejlepší je Karel Březina s tím cigárem v komentátorském přívěsu

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 17:11 | Nahoru | #15070
Jirko díky - takovéto fotky(bez ohledu na kvalitu)
jsou tím pravým návratem do minulosti !
A nejzajímavějším shledávám fakt, že v těch "dřevních" dobách
příroďáků(nakonec ani v současnosti) nedocházelo k žádným
"masakrům" diváků při haváriích jezdců, když někdy bývali
opravdu v bezprostřední blízkosti trati ...

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 17:15 | Nahoru | #15071
Na hornej fotke s č.9 nestojí Ilja Zachoval s Esom?

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 17:37 | Nahoru | #15072
Ano, to je Ilja Zachoval. A vedle něj myslím tlačí motocykl Sláva Junek. Ale už nepamatuji, jak je možné, že se sešli na jedné fotce. Možná se jela po Klasikách volná třída a mezi tím nebyl svoz?

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 17:42 | Nahoru | #15073
Pokiaľ si dobre pamätám, tak on s tým Esom jazdil normálne prebory.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 17:46 | Nahoru | #15074
Retro>jezdil.A dobře

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 20:37 | Nahoru | #15075
TT 1965 alebo 66?




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 20:40 | Nahoru | #15076
Retro> 66 v roce 65 jel s č.1

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 21:13 | Nahoru | #15077

JV píše: Retro> 66 v roce 65 jel s č.1



Krásná fotka Pánové znalci. Jaký poslední model 4T Jawy 250 jezdili tovární jezdci? Přesně řečeno mám na mysli nástupce Jawy 250 R z roku 1959.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 21:29 | Nahoru | #15078

AKRO píše: Imoladu - Vůbec nepochybuji, že Rain a Voňka to přenechali a prodali Jawě, v tom máš pravdu!



Tvůrci strojů RAVO pánové Rain a Voňka zkonstruovali stroje nejdříve pro třídu 250ccm a později pro třídu 125ccm. 350tku nikdy. Jawa 350 Rampouch byl čistě počin Jawy. V roce 1965 snad měla být předána do Jawy dokumentace a jeden motocykl pro třídu 250. Jawa podle toho pak vyrobila několik 250tek a 350tky zvané Rampouch. Jak moc stroje oproti RAVU upravila nevím. Snad měl být vyroben i 1 motor stejné koncepce 175ccm. Ten ale nikdy nebyl zabudován do rámu. Kolik zůstalo v Česku motocyklů RAVO?Vím o těch pana Jadrníčka a posledním RAVU 5. Jinak Helikar jezdil v roce 1965 po tom co mu shořely v Dukle motorky ČSAO 350, tedy motocykl podobné konstrukce který mu zapůjčil pan Rathouský. Třeba se AKRO přehlédl Podle pamětníků ale řešili spoustu technických problémů na RAVECH už Rain s Voňkou. A podobné technické trable měl i Rathouský se svýma konstrukcema, takže mě poruchovost Rampouchů nepřekvapuje.

Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 21:34 | Nahoru | #15079
Pánové nemáte někdo plánek, nebo výkres na trubkový rám a vidli Jawa 250 Junior vzduch? Už ho přes 2 roky marně sháním, abych mohl dodělat motorku

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 21:57 | Nahoru | #15080
pekelneknieža spomínal si tu prototyp Juniora v ráme OHC. Vieš o tom niečo bližšie? Z akého zdroja máš tú informáciu?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.1.2015 v 22:40 | Nahoru | #15081
knizepekel> Mě je to nakonec jedno, ale mám tady knihu Zkrocené oktany, která popisuje Helikarovu kariéru a kde sám píše o posledním závodu, který v životě František Helikar jel na silnici. Byly to Neratovice 1967, kde ukončil závodní činnost. Vyhrál třídu 250 ccm před Miroslavem Špakem a také třídu 350 ccm, před Gustavem Havlem, Jiřím Hlaváčem a Františkem Šťastným. Píše sám takto: Moje třistapadesátka RAVO byla vždy na začátku trochu ulitá, přehlcená, než se ohřála atd. Tak co s tím, kde se tam ta 350tka Ravo vzala? František Helikar tuto knihu se spisovatelem Janem Suchlem psal už v roce 1968 a tak těžko za necelý rok po skončení závodění mohl zapomenout na jaké značce vyhrál svůj úplně poslední závod....

Naposledy editováno 27.01.2015 03:44:54

Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 10:35 | Nahoru | #15082
S p. Rainem jsem na sklonku jeho života měl možnost nahlédnout trochu pod pokličku a pokud mne paměť neklame třipade tak jak tu řešíte nikdy nepostavil. Dvěpade ano,to také prodali do Jawy. Co z toho udělala Jawa je věc druhá. Že z toho byl zklamán a to moc. Po té se už začal věnovat dvackám. Než umřel,ve Světě motorů vydával serial na pokračování,kde popisoval motory a motocykly které vyrobil s panem Voňkou.Mám to někde schované. Retro a Imoladu mají pravdu.

Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 11:27 | Nahoru | #15083
Celý ten seriál mám vystrihany. Brzda by ho měl mít v elektronické podobě,když si to půjčoval ode mne.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 11:29 | Nahoru | #15084
Já mám Ravo 5, vodník, dvouválec do V a FB - Ravo, oba 125. Ale ta situace je trochu složitější. Pokud si vezmeme ten seriál ze SM motorů a pak se podíváme do programů, je v nich strojů Ravo neskutečně více, než uvádějí. Ono to bylo tak, že Rain s Vonkou vyrobili jen motory, ty prodali, ale nikde to oficiálně neudávali, aby neměli problém s neoficiálními výdělky. AKRO má pravdu v tom, že v knize Helikara o Ravu 350 zmínka je, dokonce je tam fotka z Karviné, s císlem 7 Helikar, Ravo 350, takový je popisek. Ale v oficiálních výsledkách je Helikar - Jawa 2. Ovšem není to tak dlouho, co se objevil inzerát a tam byla na prodej motorka nazvaná Ravo 350, ale z fotek se mi to zdálo nějaké divné. Já mám prokazatelně motor jednoválec Ravo 250 a o něm taky nikde zmínka není. A je to vlastně zvětšený motor vzduch 125, jako přes kopírák, jen trochu větší. Tohle všechno už bude stejně věc neobjasněného tajemství.

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 11:57 | Nahoru | #15085
Nepamatám presne na obrázky z tej knihy, ale na sto percent je tam Rampouch zboku odfotený. Čo sa týka Helikara, tak v r.1967 jazdil jednoznačne na Jawe Rampouch, čo sa aj pokúsim dokázať. Viem že niekde sa to uvádzalo ako RAVO, ale neviem prečo.

Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 11:58 | Nahoru | #15086




Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 12:02 | Nahoru | #15087
A tu to je.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 14:09 | Nahoru | #15088
Retro>

Dávám také příspěvek z výstřižků Světa motorů ohledně rampoucha.













1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 14:17 | Nahoru | #15089
tomini>

Přidávám foto z knihy J.F Jawa 350 (ravo)



(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

27.1.2015 v 15:03 | Nahoru | #15090
tomini>

ještě dávám ohledně té 350 výtažek z knihy rychlá řídítka.



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist