paolo_novy Přidat reklamu

Téma: xt600ztenere
6.11.2009 v 06:30
dobry den mam xtz600 v horní části motoru se ozývá tukání ,probíral sem to s klukama ,že prý endura to dělají může mi někdo poradit čím to je díky

1 reakcí na tento příspěvek xt600ztenere

6.11.2009 v 06:47 | Nahoru | #1
Zkontroluj si hlavne olej. Muzou to byt rozstelovane ventily, vydrene ulozeni vacky nebo cokoliv jinyho. Jinak tyhle motorky jsou opravdu trosku hlucnejsi

xt600ztenere

6.11.2009 v 06:54 | Nahoru | #2
trosku prej

(reakce na) xt600ztenere

6.11.2009 v 06:57 | Nahoru | #3
jak psal miyamoto,ale jestli to je vylozene tukani tak to povetsinou byva čep,ale neplas se pokud to je jenom tukani a ne mlaceni tak OK.To je proste daň za jednovalec.Dělá to 90% starsich jednovalcu.

xt600ztenere

6.11.2009 v 07:21 | Nahoru | #4
U TTR (což je skoro sternej motor), mi to začlo klepat po 3000 od GO... hold je to starší jednovál. Ale neboj se, ten motor tě s klepáním přežije, pokud se o něj budeš dobře starat.

Naposledy editováno 06.11.2009 07:22:02

xt600ztenere

6.11.2009 v 08:02 | Nahoru | #5
Pokud se klepání změní v mlácení, tak to začni řešit. Jestli ti motorka jede jak má tak to hoď za hlavu. Neznám člověka co by mu na XTčku nebo XTZku něco neklepalo

xt600ztenere

6.11.2009 v 08:42 | Nahoru | #6
Není ťukání jako ťukání.. :\ Dobrý by bylo ten zvuk nahrát a hodit to sem, aby každej vědět co to je za ťukání. Mě to taky ťukalo a vydřel sem vačky Na to, že to je u starších jednobuchů normální bych se moc nespoléhal a rači to zkontroloval.

xt600ztenere

6.11.2009 v 09:19 | Nahoru | #7
Já vim o jednom XT kterýmu po 80tis km taky ťuká-ale to už spíš ťuká ojnice že si chce podat ruku.

1 reakcí na tento příspěvek xt600ztenere

6.11.2009 v 16:30 | Nahoru | #8
Jestli si jseš jistý, že se to ozývá shora, podívej se na ventilové vůle, pak na rozvoďák s napínákem a nebo nakonec sundej víko hlavy, uvidíš vačku a vahadla, obvykle jako první odejde levé výfukové, je nejdál od mazacího kanálu.

(reakce na) xt600ztenere

22.11.2009 v 21:30 | Nahoru | #9
geloš> Taky mi tam něco cvaká.Ventily zkontrolované nekolikrát.Sundal jsem to víko.Jak se na tom vahale projeví že je v háji?Jinak v nedavny době byl vybrus a nova ložiska,vim že si cvaka i pistni čep,to ale po zahřátí skoro zmizí,ted jsou tam pazvuky dva.Pokud bude v háji uložení vačky tak to bude asi vytrhaný material v uložení a bude vyžíhaný od přehřátí že?Časem sundam ještě válec a necam zkontrolovat hlavu,četl jsem že se muže uvolnit i sedlo ventilu.Ještě jedna otazka:když protočim motor za kliku tak pri kompresi se sykotem utika tlak-to je ok nebo ne?-při vyndane vačce.

1 reakcí na tento příspěvek xt600ztenere

23.11.2009 v 09:32 | Nahoru | #10
Takto vypadají vydřené vahadla (Suzuki DR 350)

Zadní vahadlo se začíná vydírat (XT 600)

Markatně vydřené uložení vačky (DR350)

Levé uložení vačky je vydřené (TT 600)


Při podezření na únik komprese je dobrá metoda pro diagnostiku natlakovat otvorem pro svíčku spalovací prostor, pak je velmi zřetelně slyšet buď ve vzduchovém filtru nebo ve výfuku nebo v oddechu z motoru vzduch unikající přes netěsné sací ventily, výfukové ventily nebo přes pístní kroužky.

Naposledy editováno 23.11.2009 09:33:12

(reakce na) xt600ztenere

23.11.2009 v 10:42 | Nahoru | #11
geloš> diky mrknu na to.

1 reakcí na tento příspěvek xt600ztenere

23.11.2009 v 20:00 | Nahoru | #12
Tak vyfukové vahadlo je totalne vydřený,a sací načatý,budu je muset koupit.ty vahadla mají na těch plochách nějaký chrom nebo cementaci?Odešlo to poměrně rychle a materialu tam chybi opravdu hodně.Ještě k tomu natlakovani-stačí prostě pevne podržet hadici kompresoru u otvoru na svičku nebo je na to fígl?Pokud to bude sičet u vzduch.fitru nebo z vyfuku tak to budou ventily,jestli z oddechu tak to uchazi kolem pistu že?

(reakce na) xt600ztenere

24.11.2009 v 09:09 | Nahoru | #13
MartasCE>
Jestli jsou hodně vydřené vahadla, určitě bude chycená i vačka, porovnej vrcholky na palcích u dobrých a sjetých vahadel. Nšjaké vahadla doma mám, vačku ne, ale dělám jejich renovace.
K tomu natlakování je dobrá nějaká ofukovací pistole, samotnou hadici spolehlivě neudržíš a vzduch bude syčet všude okolo. Ventily by měly těsnit na 100%, okolo pístu vždycky nějaký únik tlaku bude patrný, zkus pak třeba nalít do válce husty motorový olej aby dotěsnil kroužky a provnej změnu.

xt600ztenere

4.3.2012 v 12:37 | Nahoru | #14
zdar chlapi měl bych jednu prosbu .... koupil jsem xt 600 a měnil sem olej vše bylo oká ..a teď my začelo něco motoru cvakat cvaká to v hlavě a cvaká to ve válci nebo pod válcem ...
tak se bojím abych nezadřel motor... tak se chci zeptat jestli nemůže být tím že v motoru je málo oleje .. a kde seženu nové vahadla vačku atd...porad tě prosím ..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
závity ve válci Yamaha XT 600 Hanz_XT600 4 1.10.2023 v 20:19 Rolda89
válec XT 600 43F Yamaha XT 600 Hanz_XT600 1 21.9.2023 v 11:45 ja1
Nová zadní guma Yamaha XT 600 Bugi111 30 28.8.2023 v 16:55 krokoš
Start páka Yamaha XT 600 Yamaha XT 600 Michal729 2 31.5.2023 v 13:37 Michal729
Nenažrané XT 600 2kf, karburátor, s... Yamaha XT 600 Markoš89 3 2.5.2023 v 11:22 Markoš89


TOPlist