Guik - Ono to je s těmi dvoutakty složitější, jeden čas dokonce většina firem tvrdila, že s dvoutakty končí a tuto snahu měly i světové federace, co o motokrosu a enduru rozhodují. Když se zavedly čtyřtakty, tak se vlastně chystal administrativní zákaz dvoutaktů, s tím, že se příště pojedou na motokrosu a enduru, jen čtyřtakty. Protože byl o dvoutakty pořád zájem / menší váha, cena atd./ a čtyřtakty by dvoutaktům samozřejmě při stejném obsahu motoru nestačily, zavedly se nové třídy, kde byly čtyřtakty zvýhodněny vyšším objemem motoru. 1252T/2504T, 2502T/4504T, 5002T/6504T. S tímto vyšším objemem motoru postupně vytlačily čtyřtakty dvoutakty z vrcholového motokrosu a také částečně i z Endura. Do Endura se dvoutakty pomalu zase vrací, protože se u některých firem pořád dvoutakty vyvíjejí a začínají zase stačit a je s nimi zase šance vyhrávat, hlavně v nejvyšší třídě. Také je kupuje pro nižší náklady hodně jezdců nižších soutěží a hobíků. Pokud jde o nejvyšší třídu, tam jezdí většinou dvoutaktní třístovky, které v soutěžích vyhrávají MS a údajně zatím není potřeba jít s objemem motoru výše. V terénních závodech všichni špičkoví jezdci jezdí čtyřtakty a zatím není nikdo,kdo by na dvoutaktu dokázal jet špičku. Některý hodně dobrý jezdec by to zřejmě dokázal. Všechny nejlepší jezdce, ale firmy poslaly do čtyřtaktů. Kdyby měly dvoutakty za sebou v posledních letech podobný vývoj jako čtyřtakty asi by čtyřtaktům stačily. Spíš o to není zájem ani od federace, a zřejmě ani od výrobců.
Naposledy editováno 29.10.2009 20:46:54