Téma: Královská třída 500ccm-historie
 
29.10.2009 v 17:47
Asi je všem známo že pullitrové dvoutakty sou pro motokros už dávno historii a často sou odsuzovány pro nevyužitelný výkon na trati a zastarale podvozky ktere se napr. u hondy cr 500 od roku 91 už nijak vyrazně nevyvíjely.Zaujala mě honda cr 500 af a tak sem se o ni chtěl něco dozvědět, jestli se jeětě vyrabí a taky kde a kdo ji vyrábí.Nějaka firma v usa HONDASERVICE ale motory cr 500 začla davat do deltabox ramu už od roku 97 kdy se poprve objevily u cr 125 a 250.Na jejich strankách sem něco početl (za pomoci překladače anglicky umim akorat yes a no)třeba že motorky rok od roku vyvyjí a kompletuji pod dohledem a normama značky honda.A taky sem narazil na zajímavý test v transworld motocross crf 450 vs. cr 500 af z roku 2004 a zaujali mě časy na trati.Jeli 3 jezdci kazdy na obou motorkach na stejne trati.

CR500AF Limited Edition VS. CRF450R
CR500AF LE
Donn Maeda: 158.69
Mitchell Bailey: 153.44
Ryan Cooley: 149.03
CRF450R
Donn Maeda: 159.06
Mitchell Bailey: 155.12
Ryan Cooley: 153.78

Jména jezdců neznám a sám z vlastnich zkušeností nevim jestli tomu veřit nebo ne pač sem nikdy na čas na trati nejezdil.A tak přemýšlím proč vlastně tyto motorky přestali vyvíjet???Jak by to asi vypadalo kdyby se tyto motorky vyvíjeli ze stejným důrazem jako dnes 4takty.Zajímají mě vaše názory, zkušenosti a komentáře.

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:38 | Nahoru | #1
Guik - Ono to je s těmi dvoutakty složitější, jeden čas dokonce většina firem tvrdila, že s dvoutakty končí a tuto snahu měly i světové federace, co o motokrosu a enduru rozhodují. Když se zavedly čtyřtakty, tak se vlastně chystal administrativní zákaz dvoutaktů, s tím, že se příště pojedou na motokrosu a enduru, jen čtyřtakty. Protože byl o dvoutakty pořád zájem / menší váha, cena atd./ a čtyřtakty by dvoutaktům samozřejmě při stejném obsahu motoru nestačily, zavedly se nové třídy, kde byly čtyřtakty zvýhodněny vyšším objemem motoru. 1252T/2504T, 2502T/4504T, 5002T/6504T. S tímto vyšším objemem motoru postupně vytlačily čtyřtakty dvoutakty z vrcholového motokrosu a také částečně i z Endura. Do Endura se dvoutakty pomalu zase vrací, protože se u některých firem pořád dvoutakty vyvíjejí a začínají zase stačit a je s nimi zase šance vyhrávat, hlavně v nejvyšší třídě. Také je kupuje pro nižší náklady hodně jezdců nižších soutěží a hobíků. Pokud jde o nejvyšší třídu, tam jezdí většinou dvoutaktní třístovky, které v soutěžích vyhrávají MS a údajně zatím není potřeba jít s objemem motoru výše. V terénních závodech všichni špičkoví jezdci jezdí čtyřtakty a zatím není nikdo,kdo by na dvoutaktu dokázal jet špičku. Některý hodně dobrý jezdec by to zřejmě dokázal. Všechny nejlepší jezdce, ale firmy poslaly do čtyřtaktů. Kdyby měly dvoutakty za sebou v posledních letech podobný vývoj jako čtyřtakty asi by čtyřtaktům stačily. Spíš o to není zájem ani od federace, a zřejmě ani od výrobců.

Naposledy editováno 29.10.2009 20:46:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

29.10.2009 v 19:43 | Nahoru | #2
AKRO>nj je to skoda.......honda uz definitivně skončila s dvoutaktama!myslim ze uz se nedela ani cr 125
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist