globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jak a čím ? rady a zkušenosti
 
21.10.2009 v 18:51
Několikrát jsem se zde na foru setkal s dohady okolo dotazů "jaký průměr vrtáku na závit M..."
a jiné . Poraďte prosím méně technicky nadaným kolegům jak na to a co používáte za přípravky k ulehčení oprav svých miláčků . I co se týče čištění od hmyzu , mastnot , asfaltu a jiného bordelu co nám vadí.

jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 18:54 | Nahoru | #1
Pruměry vrtaku pro řezani zavitu maš i na většině posuvek (šuplééra )
Je tam taky stoupání zavitu ruznych šroubů

Na umyvaní moto od hmyzu je nejlepší stary dobrý jar, namočit, nechat odmočit, setřít.
Drahé spešl přípravky mi mužou políbit blatník

Naposledy editováno 21.10.2009 18:55:23

jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 18:58 | Nahoru | #2
Tabulka s doporučenými průměry vrtáků je zde: Tabulka s různými druhy závitů a doporučenými vrtáky.

jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 18:59 | Nahoru | #3
tady se pokusím dát tabulku pro pruměry vrtáků

[img]

jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 19:12 | Nahoru | #4
Na mouchy je dobrý MILIT Auto, stojí cca 78Kč a udělá stejnou práci jako Motul MotoWash za 500vočí. Mouchy jsou uplně luxusně i z kapoty auta zaschlé půl roku, nezanechává flerky a umyje i mazivo řetězu z kyvky a kol

jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 19:26 | Nahoru | #5
na čištění od vseho možnýho zvířectva se mně osvedčil Metaflux 75-16v pěnovém spreji
na jiné nečistoty jako kola, kotouče , ale i řetěz a jeho krytje metaflux75-32
ekologicky odbouratelný čistič

1 reakcí na tento příspěvek jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 20:07 | Nahoru | #6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 20:55 | Nahoru | #7
Spieke> Průměr díry na závit M(metrický)=velikost(M8)x 0,8 + 0,1až 0,2mm(do M5 0,1nad 0,2).Toto platí do průměru závitu M10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 21:59 | Nahoru | #8

sajosa>Spieke> Průměr díry na závit M(metrický)=velikost(M8)x 0,8 + 0,1až 0,2mm(do M5 0,1nad 0,2).Toto platí do průměru závitu M10

Tuhle poučku nenávidím.Tepno vem si šupleru,změř si stoupání závitu(vzdálenost mezi hroty závitu,je lepší meřit mezi deseti hroty a vydělit deseti),a odečti stoupání od vnějšího průměru šroubu.Př.norma 10*1,5=8,5.Jemný závit 10*1=9.Nejběžněji používaný závit v auto i moto průmyslu-10*1,25=8,75.Tabulkově o desetinu milimetru menší díru.Při větší hloubce závitu(nad 15mm)spíš 2 desetiny přidat,hrozí zalomení závitníku.Fermež na ocel,petrolej na hliník.Na mosaz nic,ale je větší náročnost na ostrost nástroje.Opatrnost při slepých dírách,nutnost častého vyfukování.Při mytí se mi neosvědčil šampon s voskem,dělá mapy.Jarem myji.Tu fermež až při problémech,stačí obyčejný olej.Řez je základ lomu,šrouby mají válcovaný závit.Řezaný závit jen na opravy na nenáročné spoje.Se zkušeností nebo vzděláním i výše.Snesou menší moment,dobré je,pomoci si lepidlem na závity,(nad 100stupňů povoluje).

(reakce na) jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 22:45 | Nahoru | #9

nazlobenej>Tuhle poučku nenávidím.Tepno vem si šupleru,změř si stoupání závitu(vzdálenost mezi hroty závitu,je lepší meřit mezi deseti hroty a vydělit deseti),a odečti stoupání od vnějšího průměru šroubu.Př.norma 10*1,5=8,5.Jemný závit 10*1=9.Nejběžněji používaný závit v auto i moto průmyslu-10*1,25=8,75.Tabulkově o desetinu milimetru menší díru.Při větší hloubce závitu(nad 15mm)spíš 2 desetiny přidat,hrozí zalomení závitníku.Fermež na ocel,petrolej na hliník.Na mosaz nic,ale je větší náročnost na ostrost nástroje.Opatrnost při slepých dírách,nutnost častého vyfukování.Při mytí se mi neosvědčil šampon s voskem,dělá mapy.Jarem myji.Tu fermež až při problémech,stačí obyčejný olej.Řez je základ lomu,šrouby mají válcovaný závit.Řezaný závit jen na opravy na nenáročné spoje.Se zkušeností nebo vzděláním i výše.Snesou menší moment,dobré je,pomoci si lepidlem na závity,(nad 100stupňů povoluje).


...tak to nemá chybu,lépe bych to nenapsal,asi jsi profíííík... ,ale výstižné pro amatéry

jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 23:21 | Nahoru | #10
na bordel je dobrý cosi od Militu čemu se říká lidově "muchožer", to znamená že to bude něco orčenýho na odstraňování much. a nejenom že tě to bez práce zbaví much, používal jsem to vždycky jak na fichtla tak na třipade na čištění motoru. aji když je to čerstvý nebo zapečený, stačí nastříkat, nechat působit, když to spláchneš, zmizí to a je to jak nový. a neni to drahý, přesně bohužel už nevim

jak a čím ? rady a zkušenosti

22.10.2009 v 03:48 | Nahoru | #11
Na mouchy funguje dobře i NOVAPĚN

jak a čím ? rady a zkušenosti

22.10.2009 v 10:58 | Nahoru | #12
Zkus vodu- muj Lojzo - muj Lojzo - zkus vo-du

jak a čím ? rady a zkušenosti

22.10.2009 v 11:48 | Nahoru | #13
Na mouchy používám břečku co se leje do ostřikovačů a na závity a podobnou problematiku jsou strojnisćké tabulky...

(reakce na) jak a čím ? rady a zkušenosti

22.10.2009 v 18:42 | Nahoru | #14
nazlobenej>
zdravím, já tyhle věci znám , živím se jimi 20 let. šlo mi o to at se pořád někdo nedohaduje jak to má být. dal jsem sem tabulku , sic pozdě ,kde je to dost srozumitelný. Závit, stoupání a vrták. Jinak díky za vysvětlení, je vidět že jsou tu i lidi co se jen neposmívají a umí i pomoct!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist