globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
 
5.10.2009 v 23:01
Zdravím pánové ....

Kdo si chce přečíst příčinu problému: (kdo nechce číct, doporučuji přeskočit na otázku níže)

Prékérka. A to velká. V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102. Je to hřídelka na ovládání spojky. Stará byla vymačkaná a znemožnovalo to serízení spojky. Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší. Toho si nikdo, kdo to montoval nevšiml a s jistotou tento nový díl nasadil. Na motorce jsem ujel bez problémů 30km a pak to přišlo. z ráz na ráz přestala spojka vypínat a páčka zůstala zamáčklá. A po rozborce jsem to uviděl. Díl 13 102 byl znovu (jak oten starý) vybroušený a zničený, to stejné díl 46 102, který byl původně v pořádku. Právě tento díl se přidřel ve vodící hřídeli (hřídel převodovky), kterou vevnitř vydřel. To vše bylo způsobené krátkou hřídelí 13 102, která tahala díl 46 102 šikmo nahoru, ten se pak zpříčil ve vodící osce převodovky a bylo to. Tam se samozřejmě přidřel, začal se točit a tím znehodnotil všechny uvedené díly. Není to stranda. Škoda na materiílu asi 5 000,- plus práce za opravu, a to nebude málo, protože motor se musí rozpůlit, aby se vymenila hlavní hřídel převodovky, takže kompletní rozborka motoru.

Otázka:

Co by jste dělali vy, dali to k soudu ? Jaký mám nárok na reklamaci a u koho. Předpokládám že u toho, u koho jsem to koupil. Mám využít soudního znalce ? Má s tím někdo zkušenosti ? Kolik se to dnes tak cenově pohybuje ? Jak se dopracovat spravedlnosti, když já jsem nijak nepochybil.

Díky za všechny názory.


2 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele

6.10.2009 v 09:58 | Nahoru | #1
Já nemůžu pochopit proč viníte mechanika. Ten přišel k hotové věci. Navíc starý díl vůbec neměl u sebe. Mechanik montáž provedl dobře a nic nepokazil. A pokud jde o objednávku, samozřejmě že jsem objednával přes VINko. Podle roku je to sporný. Mám ro kvýroby 97 ale modelový rok 98. Co se týče opravy, tak jen cena za materiál je kolem 6 500,- + cena za roztpůlení motoru a následovné složení ... zas taková zanedbatelná částka to není. Zásadní problém je v tom, že dealer nedodal to co měl i přes to, že jsem mu dal všechny potřebné podklady pro správnou objednávku. Mě může být jedno jestli udelali chybu v partsdepot nebo treba v kawasaki. Navic je to originalni dil. Ja to resim s tim, od koho jsem to koupil a jestli mi prodal spatny dil, je na vine on. Mam regulerni doklad a vse co potrebuju ... proc to neresit ?

(reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele

6.10.2009 v 10:38 | Nahoru | #2
Wema> Jak se zdá, tak toho nemůžeš pochopit víc. Prodejce Ti prodal to "číslo" co jsi chtěl, jestli jsem to správně pochopil, takže i když Parts Depot nemám rád, tak je to v pořádku. Pokud se Ti díl nezdál z nějakého jasného důvodu, mohl jsi ho vyměnit/vrátit než jsi ho použil. Poté jsi vyhledal nějakého mechanika a řekl mu, že chceš tento díl namontovat, takže on tak učinil. Je pravda, že každý správný mechanik nevěří nějakému číslu a vždy by si měl ověřit jestli díl který montuje plní správně svou funkci. Půl centimetru si musí všimnout. Obecným řešením je, zadat komplexní vyřešení problému jedné firmě, tzn. ať identifikuje závadu, sežene díl a namontuje. Potom za to ručí. Ovšem když je někdo vychytrálek a snaží se ušetřit každou korunu, tak pak se nemůže divit, že nemá šanci na někom vymáhat nějakou náhradu, maximálně může sám sobě dát po tlamě Pro mě vina 80% TY, 20% mechanik (s nulovou vymahatelností). Prodejce pokud dodal číslo, tak nemá žádný kontrolní mechanismus jak to ověřit, prostě chybička při dodání se může stát.

Doplnění: A to ještě samozřejmě vycházím z toho, že je všechno jak říkáš, že dodavatel opravdu dodal špatný díl atd... což tak úplně být nemusí.

Naposledy editováno 06.10.2009 11:11:39

(reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele

6.10.2009 v 10:50 | Nahoru | #3

Wema> V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102... Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší.



Fakt si myslíš, že když jsi dostal stejné objednávkové číslo které jsis objednal, že ti dodali něco jiného? Kdyby tomu skutečně tak bylo (ani náhodou nevěřím) tak skutečně máš možnost ho nepoškozené reklamovat..

Dále máš samozřejmě, dle Občanského zákoníku, možnost nárokovat po prodejci ztrátu/škodu která ti vznikla z důvodu vadného výrobku (např. to, že by ti dodali skutečně jiný než jsis objednal, by byl jasný rozpor s kupní smlouvou) ale to v podstatě jen soudně.. A tam nemáš šanci uspět. O tom, že to za rok nebude vyřešené a ty po tu dobu nesmíš nechat nic opravit, ani psát nebudu..

Pokdu ti dodali díl, který jsis objednal, tak je vše v pořádku, samozřejmě nikdo neručí za škodu kterou způsobí nekomaptibilní/nevhodný díl..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist