Kdo si chce přečíst příčinu problému: (kdo nechce číct, doporučuji přeskočit na otázku níže)
Prékérka. A to velká. V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102. Je to hřídelka na ovládání spojky. Stará byla vymačkaná a znemožnovalo to serízení spojky. Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší. Toho si nikdo, kdo to montoval nevšiml a s jistotou tento nový díl nasadil. Na motorce jsem ujel bez problémů 30km a pak to přišlo. z ráz na ráz přestala spojka vypínat a páčka zůstala zamáčklá. A po rozborce jsem to uviděl. Díl 13 102 byl znovu (jak oten starý) vybroušený a zničený, to stejné díl 46 102, který byl původně v pořádku. Právě tento díl se přidřel ve vodící hřídeli (hřídel převodovky), kterou vevnitř vydřel. To vše bylo způsobené krátkou hřídelí 13 102, která tahala díl 46 102 šikmo nahoru, ten se pak zpříčil ve vodící osce převodovky a bylo to. Tam se samozřejmě přidřel, začal se točit a tím znehodnotil všechny uvedené díly. Není to stranda. Škoda na materiílu asi 5 000,- plus práce za opravu, a to nebude málo, protože motor se musí rozpůlit, aby se vymenila hlavní hřídel převodovky, takže kompletní rozborka motoru.
Otázka:
Co by jste dělali vy, dali to k soudu ? Jaký mám nárok na reklamaci a u koho. Předpokládám že u toho, u koho jsem to koupil. Mám využít soudního znalce ? Má s tím někdo zkušenosti ? Kolik se to dnes tak cenově pohybuje ? Jak se dopracovat spravedlnosti, když já jsem nijak nepochybil.
Díky za všechny názory.
2 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
Doplnění: A to ještě samozřejmě vycházím z toho, že je všechno jak říkáš, že dodavatel opravdu dodal špatný díl atd... což tak úplně být nemusí.
Naposledy editováno 06.10.2009 11:11:39
Wema> V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102... Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší.
Fakt si myslíš, že když jsi dostal stejné objednávkové číslo které jsis objednal, že ti dodali něco jiného? Kdyby tomu skutečně tak bylo (ani náhodou nevěřím) tak skutečně máš možnost ho nepoškozené reklamovat..
Dále máš samozřejmě, dle Občanského zákoníku, možnost nárokovat po prodejci ztrátu/škodu která ti vznikla z důvodu vadného výrobku (např. to, že by ti dodali skutečně jiný než jsis objednal, by byl jasný rozpor s kupní smlouvou) ale to v podstatě jen soudně.. A tam nemáš šanci uspět. O tom, že to za rok nebude vyřešené a ty po tu dobu nesmíš nechat nic opravit, ani psát nebudu..
Pokdu ti dodali díl, který jsis objednal, tak je vše v pořádku, samozřejmě nikdo neručí za škodu kterou způsobí nekomaptibilní/nevhodný díl..