globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
 
5.10.2009 v 23:01
Zdravím pánové ....

Kdo si chce přečíst příčinu problému: (kdo nechce číct, doporučuji přeskočit na otázku níže)

Prékérka. A to velká. V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102. Je to hřídelka na ovládání spojky. Stará byla vymačkaná a znemožnovalo to serízení spojky. Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší. Toho si nikdo, kdo to montoval nevšiml a s jistotou tento nový díl nasadil. Na motorce jsem ujel bez problémů 30km a pak to přišlo. z ráz na ráz přestala spojka vypínat a páčka zůstala zamáčklá. A po rozborce jsem to uviděl. Díl 13 102 byl znovu (jak oten starý) vybroušený a zničený, to stejné díl 46 102, který byl původně v pořádku. Právě tento díl se přidřel ve vodící hřídeli (hřídel převodovky), kterou vevnitř vydřel. To vše bylo způsobené krátkou hřídelí 13 102, která tahala díl 46 102 šikmo nahoru, ten se pak zpříčil ve vodící osce převodovky a bylo to. Tam se samozřejmě přidřel, začal se točit a tím znehodnotil všechny uvedené díly. Není to stranda. Škoda na materiílu asi 5 000,- plus práce za opravu, a to nebude málo, protože motor se musí rozpůlit, aby se vymenila hlavní hřídel převodovky, takže kompletní rozborka motoru.

Otázka:

Co by jste dělali vy, dali to k soudu ? Jaký mám nárok na reklamaci a u koho. Předpokládám že u toho, u koho jsem to koupil. Mám využít soudního znalce ? Má s tím někdo zkušenosti ? Kolik se to dnes tak cenově pohybuje ? Jak se dopracovat spravedlnosti, když já jsem nijak nepochybil.

Díky za všechny názory.


1 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele

6.10.2009 v 07:40 | Nahoru | #1
To samé co jsi napsal sem, napiš na ČOI (Česká obchodní inspekce), oni už ti poradí, jestli máš nárok na náhradu škody. Kolega měl podobnou zkušenost. Sice šlo o plastová okna, ale o to větší škoda. Řemeslník se zdráhal v rámci reklamace napravit vlastní chybu. Jeden dopis na ČOI. Dostal pokutu a honem rychle se snažil dát vše do pořádku.
Takže pokud jsi v právu, pomohou ti.

Naposledy editováno 06.10.2009 07:43:57

(reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele

6.10.2009 v 09:33 | Nahoru | #2

BikeZ>To samé co jsi napsal sem, napiš na ČOI (Česká obchodní inspekce), oni už ti poradí, jestli máš nárok na náhradu škody. Kolega měl podobnou zkušenost. Sice šlo o plastová okna, ale o to větší škoda. Řemeslník se zdráhal v rámci reklamace napravit vlastní chybu. Jeden dopis na ČOI. Dostal pokutu a honem rychle se snažil dát vše do pořádku.
Takže pokud jsi v právu, pomohou ti.



To je něco jiného, jelikož ten řemeslník poškodil něco svou práci (tak jsi to psal než jsi to zeditoval, psal jsi že provedl nějaký neodborný zásah do stavby), ale mechanik svou práci nic nepoškodil..

Navíc to s ČOI není tak úplně pravda, nemá žádnou rozhodovací pravomoc, ČOI pouze zkontroluje postup, zda-li je legitimní a pouze za nedodržení daných postupů (např. 30ti denní reklamační doby) může udělit pokutu, ale ani pak nemůže nijak ovlivnit řešení ze strany prodejce/montéra. A pokuty ze strany ČOI jsou směšné..

Jinak jen příprava právníka a poplatek ze otevření soudního procesu jsou vyšší než cena opravy..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist