globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele
 
5.10.2009 v 23:01
Zdravím pánové ....

Kdo si chce přečíst příčinu problému: (kdo nechce číct, doporučuji přeskočit na otázku níže)

Prékérka. A to velká. V mototechně jsem si nechal objednat díl 13 102. Je to hřídelka na ovládání spojky. Stará byla vymačkaná a znemožnovalo to serízení spojky. Servis, resp. mototechna mi dodala tento díl (alespoň na sáčku bylo toto číslo), jenže tento díl byl o 5mm kratší. Toho si nikdo, kdo to montoval nevšiml a s jistotou tento nový díl nasadil. Na motorce jsem ujel bez problémů 30km a pak to přišlo. z ráz na ráz přestala spojka vypínat a páčka zůstala zamáčklá. A po rozborce jsem to uviděl. Díl 13 102 byl znovu (jak oten starý) vybroušený a zničený, to stejné díl 46 102, který byl původně v pořádku. Právě tento díl se přidřel ve vodící hřídeli (hřídel převodovky), kterou vevnitř vydřel. To vše bylo způsobené krátkou hřídelí 13 102, která tahala díl 46 102 šikmo nahoru, ten se pak zpříčil ve vodící osce převodovky a bylo to. Tam se samozřejmě přidřel, začal se točit a tím znehodnotil všechny uvedené díly. Není to stranda. Škoda na materiílu asi 5 000,- plus práce za opravu, a to nebude málo, protože motor se musí rozpůlit, aby se vymenila hlavní hřídel převodovky, takže kompletní rozborka motoru.

Otázka:

Co by jste dělali vy, dali to k soudu ? Jaký mám nárok na reklamaci a u koho. Předpokládám že u toho, u koho jsem to koupil. Mám využít soudního znalce ? Má s tím někdo zkušenosti ? Kolik se to dnes tak cenově pohybuje ? Jak se dopracovat spravedlnosti, když já jsem nijak nepochybil.

Díky za všechny názory.


2 reakcí na tento příspěvek Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele

5.10.2009 v 23:37 | Nahoru | #1
Diky za všechny názory. tad yjsou odpovědi pro vás:

- montáž provedl soukromý automechanik, samozřejmně v oboru vyučený a jelikož se nejedná o záruční opravu (garanční servis) nemusí to vůbec dělat autorizovaný servis, tudíž zde problém není

- to, že si nevšiml půlcentimetrového rozdílu je jasné, jelikož se to mění, aniž by byl motor rozebraný a pouze se to zasune do víka spojky. Bohužel nikoho z nás nenapadlo tyto dva díly porovnat. pro mě byl orozhodující číslo na obalu, které souhlasilo

- podle mě se stalo pochybení buď tam, kde se to babilo, nebo je to prostě zmetek

(reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele

6.10.2009 v 01:13 | Nahoru | #2

Wema>Diky za všechny názory. tad yjsou odpovědi pro vás:

- montáž provedl soukromý automechanik, samozřejmně v oboru vyučený a jelikož se nejedná o záruční opravu (garanční servis) nemusí to vůbec dělat autorizovaný servis, tudíž zde problém není

- to, že si nevšiml půlcentimetrového rozdílu je jasné, jelikož se to mění, aniž by byl motor rozebraný a pouze se to zasune do víka spojky. Bohužel nikoho z nás nenapadlo tyto dva díly porovnat. pro mě byl orozhodující číslo na obalu, které souhlasilo

- podle mě se stalo pochybení buď tam, kde se to babilo, nebo je to prostě zmetek



A tady je právě to zásadní.
- mechanik je zodpovědný za to co namontuje, pouze kdyby namontoval něco se skrytou vadou, tak to není jeho vina !!!
- že si nevšiml 5 mm rozdílu, tak to je mechanik na hovno a patří mu useknout ruce nebo do nich minimálně nasrat.

To Ti tam taky mohl namontovat tyčku od lízátka s tím, že si nevšiml.

Měl jsem obdobnou reklamaci ve značkovém servisu Peugeot, kdy si mechanik nevšiml, že montuje díl na inovovaný motor (oproti starému typu motoru zde muselo být o 3 mm silnější těsnění nebo mezikus). Škoda na materiálu byla cca 18 tisíc. Servis se nejprve zdráhal, ale majitel firmy nakonec sám uznal (bez soudu), že kdo jiný než mechanik je POVINEN vědět co montuje. Od toho je to značkový servis. A jelikož dnes existuje tzv "bloková vyjímka" (asi 5 let už existuje), tak je zcela zbytečné zde používat terminus technikus "značkový", protože toto označení o ničem nesvědčí a nic neznamená. Každý kdo má živnostenské oprávnění je vlastně značkový a tedy zodpovědný. Spíš by mělo být použito označení "příslušně školený".

Znovu opakuji, zodpovědný je mechanik !!!

(reakce na) Dát to k soudu ? Pochybení dodavatele

6.10.2009 v 01:24 | Nahoru | #3

Wema>Diky za všechny názory. tad yjsou odpovědi pro vás:

- montáž provedl soukromý automechanik, samozřejmně v oboru vyučený a jelikož se nejedná o záruční opravu (garanční servis) nemusí to vůbec dělat autorizovaný servis, tudíž zde problém není

- to, že si nevšiml půlcentimetrového rozdílu je jasné, jelikož se to mění, aniž by byl motor rozebraný a pouze se to zasune do víka spojky. Bohužel nikoho z nás nenapadlo tyto dva díly porovnat. pro mě byl orozhodující číslo na obalu, které souhlasilo

- podle mě se stalo pochybení buď tam, kde se to babilo, nebo je to prostě zmetek



promin,ale k pochybeni doslo hlavne u tebe. Uz jsem par veci opravoval,a jelikos jsem pracoval s neorig.dili...vzdy jsem si porovnal stary opotrebovany dil s novim! Je to snad uplne normalni... Nic ve zlem,ale nemyslim si ze v tpmhle state tenhle spor vyhrajes. Ale drzim palce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist