globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 660 Minarelli
4.10.2009 v 21:30
V roce 2010 ma prijid na trh nova Jawa s motorem miranelli. jeden z akteru jawi se ukazal na jawamanii kde se strhla velmi zhava diskuze o tom co vylepsit, o technickych detailech atd atd. myslim ze to bude i pro vas velmi zajimave.

http://jawamania.inf...spx?questionid=33909

*pro laiky, na manii se ctou prispevky od spodu, pac kazdy novy prispevek je nahore.

strucny vytazek diskuze:
Motor minarelli 660, 35KW, 58NM. maximalka okolo 190km/h
ram i kyvna vydlice je vylepsena oproti modelu 650 a ma 2 kotouce ve predu.
motor ma prime vstrikovani a vyvazovaci hridel
jedna se o prototip a mnoho doplnku se teprve diskutuje, ma prijit zasuvka, mozna i vyhrivane rukojete.


Naposledy editováno 04.10.2009 22:55:07
Anketa: Myslite ze nadchne jawa se svym modelem 660?
ano, urcite
46%
69
nevim, vzhled neni pro mne
13%
19
nevim, motor je prilis slaby
1%
2
ne, neverim tomu
40%
60

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 00:09 | Nahoru | #31
[quote]Mr.Magor>na manii zrovna nadseni pegaso nevzbuzuje.. napr jeden velmi duveryhodny uzivatel:

http://jawamania.inf...03&nodeid=198559

moto: vezmes BMW, snizis mu zdvih,y pridas 15kg pak celou motorku zauzlujes aby neslo nic rozdelat a vsechno se motalo, otocis vidle aby co nejdriv chcali a provrtas karby aby co nejvic zrali a vznikne pegaso
[/quote

A jé Milánek ...i tu si vzpomínám, kterak mi Poustevník (skalní z jawamanie znají) sděloval, jak Milánkovi a ještě někomu dalšímu pro ty Pegasa jel. Prý elektronika jako na favoritu . Říkal, že mu to úplně stačilo - raději si koupil Suzuki 650 Freewinda.

No to se divím, že Milánek otočil a jak se prý kasal, že je to skvělá motorka ...Ale tak je mi po tom prd, osobně ho neznám...

(reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 00:26 | Nahoru | #32
No to se divím, že Milánek otočil a jak se prý kasal, že je to skvělá motorka ...Ale tak je mi po tom prd, osobně ho neznám... [/quote]

** milanek tvrdi, ze jeho special jawa 350 jede mnohem svizneji a temperamentneji nez to pegaso, udajne testovali i v kopci a serpentinach, kdy pegaso ani nestihalo jawce asi proto na ni tak zanevrel..

Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 00:47 | Nahoru | #33

Mr.Magor>

probehla i studie tohoto modelu, ale dle mne znamych informaci se vyrabet nebude, protoze takove retro by melo udajne minimalni zajem. jawa asi zaspala na jahodach. priznam se ze ja bych osobne bral stejne 660tku, ale mnoho starsich panu by jiste nevahalo nad timto kalifem, a verim ze by jich bylo vice, nez mladych usaku po 660tce, kteri stejne sahnou po yamaze..



Jak bylo psáno dál, ne že proběhjal studie, ale nějaký student si vzal an mušk ustarého Califa, protoež se mu líbil a založil na jeho zákaldě designovou studií, skutečně to není nijak spjato s Jawou, která něco podobného odmítá. Banda idiotů.

Já se nepovažuju ani za staršiho pána, nebo mladé ucho, ale kdyby byl takový Calif v prodeji, klidně i s minarelli nebo rotax nebo jiným motorem ,ale byl by to Calif, tak já bych si ho koupil raději než japonce, i kdyby něměl parametry japonce, bral bych ho už jen pro tu zvláštnost mít něco jiného - jawu

Ale to co jawa vytváří za modely dnes, to je fakt výsměch..

Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 06:11 | Nahoru | #34
kdysi tady proběhla diskuze že značka JAWA se prodala do číny ne? jinak ten model co chystají pěkný, studie kalifa luxusní- s 25 kw a slušnou cenou dobrá motka na začátky- ale to by se asi trochu muselo chtít- no jako fanda značky držím palce, i když nejspíš marně

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 08:13 | Nahoru | #35
ty jo kdyz si oporad pucuji motory od kde koho proc si nepujci nejaky jiny treba z cb 500 nebo neco litroveho ne porad ty jednovalce..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 12:05 | Nahoru | #36

p.tojejedno>ty jo kdyz si oporad pucuji motory od kde koho proc si nepujci nejaky jiny treba z cb 500 nebo neco litroveho ne porad ty jednovalce..



Pro vyrobce jako je Jawa bude asi pomerne obtizne ziskat smlouvu na dodavani motoru od vyrobce motorek. Mnohem levneji vyjde jednoduse kupovat motory od vyrobce motoru.

Ale problem bych videl spis v tom, ze postavit motorku s padesatikonovym jednobuchem jde v podstate na kolene, ale postavit motorku s litrovym veckem od Rotaxe uz bude chtit asi nejakej ten vyvoj. Dalsi otazkou pak je, kdo by to kupoval. Udelat krasnou a drahou motorku (neco jako Voxan) by mozna i zvladli, ale pak by nebyli schopni ji prodavat.

Vem si, ze i treba firma Blata, ktera ma velmi schopne lidi jak ve vedeni, tak v designu a konstrukci (Hanus) vyrabi seriove jen malorazky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 12:39 | Nahoru | #37

Cobra357>No je vidět, že máš perfektní informace hned z první ruky.Nebyls náhodou v Jawě vrátnej?



Těsně vedle. Ty nevíš kdo je Drátík, viď? A co v jawě dělá, že ne? Nápověda - vrátnej to nebude

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 13:48 | Nahoru | #38
se ptám je to ještě Jawa ?

(reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 14:04 | Nahoru | #39
CryingDragon> Ta motorka, nebo ta firma?

(reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 14:28 | Nahoru | #40
TTrs> osobně si myslim, že velkej jednoválec v šasi klasickýho vzhledu, jako třeba ten Californian, by pro Jawu nebyla špatná cesta. Motor má dostatečný charisma pro takovej bajk a Jawka by mohla v marketingu navázat na svou tradici. Jen mi trochu nesedí moderní vzhled motoru :\ Vyčerpávat se vývojem něčeho rádoby moderního, jako je ta žlutá "raketa" na úvodní fotce, mi přijde v porovnání s tím, co dneska produkuje zbytek světa, jako plácání klackem do ho... Pouze můj názor...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 14:31 | Nahoru | #41
Jednoválec nemá moc význam, aby se to prodávalo, tak by to měl být dvouválec 500-750ccm.. Pak by to už stálo za to..

Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 14:59 | Nahoru | #42
začkuju

Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 15:36 | Nahoru | #43
Teď se hluboce omluvuju, já měl za to, že se jedná o 650 s jiným motorem

ale on to je ze základu nový stroj, čtu si pořádně zmíněnou diskuzi na JM s Drátíkem a tohle je velký skok dopředu oproti 650 Dakar.. I když pár věci se mi nelíbí, 650 dakar měl nové sedlo a nový plast za sedlem. Nechápu (no asi cena) proč se u 660 vrátili zpět k sedlu z 640 a použili i stejný zadní plast? To je jako pěst na oko..

edit: už vím, sedlo tam je z 640ky, protože motorka je kratší a sedlo z dakaru by se nevešlo

Naposledy editováno 06.10.2009 16:11:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 15:56 | Nahoru | #44

C.J.>Jednoválec nemá moc význam, aby se to prodávalo, tak by to měl být dvouválec 500-750ccm.. Pak by to už stálo za to..



Dvouvalec vyrabeny v CR alespon s prumernou kvalitou komponentu se bude pohybovat s cenou kolem 250 tisic. Takze by ho cekal asi stejny prodejni "uspech" jako Sachs Roadster 800.

Nerikam, ze postavit nejakyho exota s odkazem na minulost pro par priznivcu znacky je blbej napad. Ale ten muze Jawa nabidnout, az si to bude moci dovolit. Cestka k penezum vede pres masovy prodej "malejch mrdek". Bohuzel tyhle transformers co ukazala ji nejaky velky penize neprinesou a pritom by nedalo moc prace z toho udelat normalni motorku.

Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 20:51 | Nahoru | #45
Jawa je moje srdcovka.Bohužel musím souhlasit,Jawa nemá v současné době čím zaujmout.Bohužel je v situaci,ze které se špatně dostává.Měli navázat na to,co bylo nejůspěšnější-Enduro.Pokud tedy nechtějí Retro.S cenou stejnou jako u renovované konkurence nemají šanci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 21:09 | Nahoru | #46

Mr.Magor>ty retezy stoji za hovno! ale treba JRM se chytla dobre..



Na litrovym V2 drzej dost slusne..

EDIT: na VFR800i taky, na B12 taky, ted jsem zvedav, kamos to dava na Blackbirda..

Naposledy editováno 05.10.2009 21:15:25

Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 21:23 | Nahoru | #47
mašina vypadá dobře. Podle mě je ale blbě vybraný motor. Všichni až na lidi z Jawy přece vědí, že nejprodávanější cestovní mašiny jsou 2 a 4 válce.

Naposledy editováno 05.10.2009 21:31:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Minarelli

5.10.2009 v 21:42 | Nahoru | #48

TTrs>Dvouvalec vyrabeny v CR alespon s prumernou kvalitou komponentu se bude pohybovat s cenou kolem 250 tisic. Takze by ho cekal asi stejny prodejni "uspech" jako Sachs Roadster 800.

Nerikam, ze postavit nejakyho exota s odkazem na minulost pro par priznivcu znacky je blbej napad. Ale ten muze Jawa nabidnout, az si to bude moci dovolit. Cestka k penezum vede pres masovy prodej "malejch mrdek". Bohuzel tyhle transformers co ukazala ji nejaky velky penize neprinesou a pritom by nedalo moc prace z toho udelat normalni motorku.



No jasně že by nemusel být vyráběny v ČR, to je nerálné, ale získat někde nějaký levně.. N ojen sen.. Ale ona 660 Minarelli taký není v podstatě Minarelli ale je to licence od Yamahy.. Tak kdyby měli licenci na Twin 850 nebo 900 od Yamahy, tak to by byla paráda

Jawa 660 Minarelli

6.10.2009 v 11:04 | Nahoru | #49
Ten novej Kalif je nádhernej. A že to nemá Jawáckej motor, vidle, kola a nevím co ještě - to přece vůbec nevadí. Vždyť takhle se dnes "kompletují" motorky leckde. Jen ta cena by asi byla problematická....

(reakce na) Jawa 660 Minarelli

6.10.2009 v 12:36 | Nahoru | #50

C.J.>No jasně že by nemusel být vyráběny v ČR, to je nerálné, ale získat někde nějaký levně.. N ojen sen.. Ale ona 660 Minarelli taký není v podstatě Minarelli ale je to licence od Yamahy.. Tak kdyby měli licenci na Twin 850 nebo 900 od Yamahy, tak to by byla paráda



A co takhle Hyosung tvin 650. Jsou to tuším licenční SV 650.Když celá mašina stojí do 120.000 v naháči. Kolik by vyšel ten motor?

Naposledy editováno 06.10.2009 18:22:29

(reakce na) Jawa 660 Minarelli

6.10.2009 v 15:58 | Nahoru | #51

Cobra357>Synku, synku! Musíš pořádně číst kdo co komu! Já s Dratikem nejsem ve sporu, naopak. Ta hláška o vrátným byla určena někomu jinýmu. Zkus být příště pozornější a nevnášej se ještě větší binec než tu je



Taťko, taťko - už to vidím - pardon, opravdu sem v tý diskuzi lehce zabloudil... Omlouvám se

Jawa 660 Minarelli

6.10.2009 v 16:19 | Nahoru | #52
Lidi, já jsem hlasoval že ne, ale rozmyslel jsem si to, klikněte někdo za mě na ANO

Jinak diskuse na jawamanii se pěkně rozběhla Nová Jawa 660

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Minarelli

8.10.2009 v 18:44 | Nahoru | #53

PetrVTR_new>Na litrovym V2 drzej dost slusne..

EDIT: na VFR800i taky, na B12 taky, ted jsem zvedav, kamos to dava na Blackbirda..



kazdej kdo kupuje primar na jawu 350 634+ nadava, kdyz se mu po 2000km vytaha tak, ze mlati o kartry. proste na hovno. a neboj, koleckama to neni. vseobecny problem tehhle primaru, pac maji atipicky rozmer a od jine firmy se poridit nedaj.. najdi si to na jawamanii..

(reakce na) Jawa 660 Minarelli

11.10.2009 v 16:01 | Nahoru | #54
Mr.Magor> Jsou řetězy a řetězy... Podívej se na klasickej ČZ Favorit, který se normálně dává do 350... Je levnej, ale je to bláto. No a potom se podívej do sortimentu té samé značky na vyšší řadu řetězů, který ovšem stojí víc a ty řetězy ti na 350 vydrží skoro věčnost.
ČZ dokáže vyrobit kvalitní řetěz, mají ho v nabídce. Jen hold stojí peníze. Co se týče primárních řetězů do 634, 638 platí to samé. Pokud by si u ČZ někdo s majitelů nechal vyrobit ten samý řetěz z kvalitnějšího materiálu - určitě by měl po problémech. Vzhledem k tomu, že jsou 634 a 638 už poměrně zastaralé, vyrábí pro ně ČZ jen řetězy z málo kvalitního materiálu - hold poptávka a nabídka a ochota zákazníka zaplatit.

Jawa 660 Minarelli

11.10.2009 v 16:52 | Nahoru | #55
Hroznej aušus, spatlanej ze všeho možnýho. Mnohem horší než čína a drahý jak japonská motorka. Kdy už se na to konečně vyserou v celý slavný jawě. Od dob péráka nevyprodukovali nic, co by za něco stálo. Je to ostuda, že taková značka ještě vůbec existuje......

Jawa 660 Minarelli

11.10.2009 v 18:49 | Nahoru | #56
dratik » a v tom je problem, nemaji ho v nabydce. kdyby mely, spousta lidi by si rac priplatilo. a kdyby to nekdo chtel na zakazku z lepsiho matrose, tak se nedoplati.. tady ani nejde tak o nabydku a poptavku, jako o neurotickou degradaci nekolika jedincu ve vedeni. a jeste to maji zapatentovany bo co, pac tenhle rozmer zadna jina znacka nevyrabi. kazda 350 ma extremni problemi s tim primarem, o upravenych ani nemluve. ale je zajimave, ze ty stare retezy ze zasob dedku vydrzi vecnost.. proste kvalita jde do sracek. i na jawu jsem slysel hodne pomluv, kterym i verim. jen doufam ze neskoncime jako s polskymi smejdy a ten novej model 660 nebude ojeb.

Jawa 660 Minarelli

11.10.2009 v 19:01 | Nahoru | #57
Když už se dohadujete o tom primáru, tak se teda vložím. Měl jsem první 350/632 cca před 15ti roky, byl to rok výroby kolem 82, primární řetěz jsem měnil minimálně jednou ročně, protože mlátil o blok, ankonec jsem na blok nalepil kus gumy a už to neřešil, spojkový koš jsem za 3 roky měnil 2x - vždy místo zubu byla pila.

Teď mám odjetou devátou sezónu na 640-1, najeto 85tis km a primární řetěz jsem měnil jednou nebo dvakrát, ale preventivně, nikdy neklepal o víko. Takže podle mě jsou novější řetězy bez problémů.. Nedá se to srovnávat s těma co jsem dával do 634 a 632.. Nevím jestli mám kliku na kus, ale já si na primár stěžovat nemůžu..

Naposledy editováno 11.10.2009 19:03:18

(reakce na) Jawa 660 Minarelli

11.10.2009 v 19:02 | Nahoru | #58

memphis.unv>předpovídám jí dva problémy:
1) cena
2) nedůvěra ke značce- jsou věci co i když se vám líbí, o koupi neuvažujete, případně když jsou někomu pod úroveň i mašiny italský, americký, anglický, pochybuju že by si všimli jawy

na druhou stranu jí upřimně přeju aby je oba překonala

zapomněl jsem- před časem tady proběhla informace, že jawa za peníze z eu vyvijí vlastní velké motor- neví o tom někdo za tu dobu něco víc?


stačí pohledat-JAWA 1000

Naposledy editováno 11.10.2009 19:03:19

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Minarelli

11.10.2009 v 19:51 | Nahoru | #59
jawa 1050

(reakce na) Jawa 660 Minarelli

11.10.2009 v 22:38 | Nahoru | #60

Mr.Magor>kazdej kdo kupuje primar na jawu 350 634+ nadava, kdyz se mu po 2000km vytaha tak, ze mlati o kartry. proste na hovno. a neboj, koleckama to neni. vseobecny problem tehhle primaru, pac maji atipicky rozmer a od jine firmy se poridit nedaj.. najdi si to na jawamanii..



Primarni retez na 350 me prilis netrapi. Naopak jsem spokpojen s retezem CZ 530 SDZ, ktery na litru dostava obcas slusne na prdel a pritom jsem 8000 km nemusel napinat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist