globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 750 a 350
21.9.2009 v 19:39
Týnecká Jawa oprášila koncepci motoru typu 824 a ve spolupráci s Motori Minarelli vyvíjí dvouválcový vzduchem a olejem chlazený boxer o objemu 750 ccm se čtyřventilovým rovodem DOHC a dvěma zapalovacími svíčkami na válec. Předpokládaný výkon činí 70 k. Polokapotovaný cestovně-sportovní motocykl bude vybaven CrMo rámem, šestistupňovou převodovkou, kardanem, integrálními brzdami s posilovačem a ABS, přední vidlicí USD a jednoramenou centrálně odpruženou zadní kývačkou. Jeho pohotovostní hmotnost by měla být jen mírně nad hranicí 200 kg. Určitou zvláštností bude použití 18" drátových kol s bezdušovými pneumatikami Avon Storm-ST o rozměru 110/80ZR18 vpředu a 160/60ZR18 vzadu.

Další chystanou změnou je aktualizace modelu 250 Travel spojený s dopingem v podobě objemu zvýšeného na tradičních 350 ccm, vstřikování paliva a chladiče oleje. Výsledný výkon by měl atakovat hranici 30 k. Velmi pozitivní změnou by měl být také sekundární převod ozubeným řemenem. Nová "třiapůla" bude z továrny taktéž vyjíždět na drátových kolech s bezdušovými pneu Avon. V tomto případě Roadrider o rozměru 90/90-18 vpředu a 110/80-18 vzadu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 12:49 | Nahoru | #1
Cobra: Jezdím ještě mnohem zaostalejšího boxera a má to něco do sebe. Sportovně s tím jet vůbec nejde, ale na cestování je ideální. Pochopitelně by nemohly dělat 824 ale museli by z toho udělat mnohem lepší motor.
Nicméně tohle teoretizování je k ničemu. V Týnci jsem byl ve fabrice sice naposled před 3 lety, ale od té doby se určitě nic nezlepšilo. Už tehdy to tam vypadalo jako opuštěný skanzen a skladiště nedodělků k opravě. Nehrozí nic jiného než ohýbání obyčejných železných trubek na rámy ala Jawa 350, svařování železa a výroba technologicky jednoduchých dílů na archaický motor 638.
Na pořádnou motorku nemají schopné lidi, výrobní zařízení, a už vůbec ne peníze.

(reakce na) Jawa 750 a 350

21.10.2009 v 18:05 | Nahoru | #2

Deadman>Cobra: Jezdím ještě mnohem zaostalejšího boxera a má to něco do sebe. Sportovně s tím jet vůbec nejde, ale na cestování je ideální. Pochopitelně by nemohly dělat 824 ale museli by z toho udělat mnohem lepší motor.
Nicméně tohle teoretizování je k ničemu. V Týnci jsem byl ve fabrice sice naposled před 3 lety, ale od té doby se určitě nic nezlepšilo. Už tehdy to tam vypadalo jako opuštěný skanzen a skladiště nedodělků k opravě. Nehrozí nic jiného než ohýbání obyčejných železných trubek na rámy ala Jawa 350, svařování železa a výroba technologicky jednoduchých dílů na archaický motor 638.
Na pořádnou motorku nemají schopné lidi, výrobní zařízení, a už vůbec ne peníze.


stratili know-how.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist