globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 750 a 350
21.9.2009 v 19:39
Týnecká Jawa oprášila koncepci motoru typu 824 a ve spolupráci s Motori Minarelli vyvíjí dvouválcový vzduchem a olejem chlazený boxer o objemu 750 ccm se čtyřventilovým rovodem DOHC a dvěma zapalovacími svíčkami na válec. Předpokládaný výkon činí 70 k. Polokapotovaný cestovně-sportovní motocykl bude vybaven CrMo rámem, šestistupňovou převodovkou, kardanem, integrálními brzdami s posilovačem a ABS, přední vidlicí USD a jednoramenou centrálně odpruženou zadní kývačkou. Jeho pohotovostní hmotnost by měla být jen mírně nad hranicí 200 kg. Určitou zvláštností bude použití 18" drátových kol s bezdušovými pneumatikami Avon Storm-ST o rozměru 110/80ZR18 vpředu a 160/60ZR18 vzadu.

Další chystanou změnou je aktualizace modelu 250 Travel spojený s dopingem v podobě objemu zvýšeného na tradičních 350 ccm, vstřikování paliva a chladiče oleje. Výsledný výkon by měl atakovat hranici 30 k. Velmi pozitivní změnou by měl být také sekundární převod ozubeným řemenem. Nová "třiapůla" bude z továrny taktéž vyjíždět na drátových kolech s bezdušovými pneu Avon. V tomto případě Roadrider o rozměru 90/90-18 vpředu a 110/80-18 vzadu.
Předchozí
1 2
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 750 a 350

7.10.2009 v 18:24 | Nahoru | #31
Bohužel jenom fake určený k rozpoutání diskuse . Což se až tak moc nepovedlo .

Tohle je cesta, kterou by se IMHO měla Jawa ubírat: http://www.motorcyc...60%20CALIFORNIAN.jpg . A je obrovská škoda, že k tomu v dohledné době asi těžko dojde . Chystaná 660 Dakar sice nevypadá špatně, ale v dané kategorii to bude mít hodně těžký. Retro by Jawě slušelo víc. A myslím, že by se i dobře prodávalo.

(reakce na) Jawa 750 a 350

7.10.2009 v 18:53 | Nahoru | #32

Omen>... Tohle je cesta, kterou by se IMHO měla Jawa ubírat: http://www.motorcyclenews.com/upload/222760/images/JAWA%20660%20CALIFORNIAN.jpg .


Jawa 750 a 350

7.10.2009 v 19:47 | Nahoru | #33
Jo, tahle studie od Oberdana Bezziho je pekna. Klasicka a moderni zaroven. Byt tam tak treba ten novy dvouvalec 800ccm3 od Rotaxu...

Jawa 750 a 350

7.10.2009 v 20:23 | Nahoru | #34
tady se dozvíte o nové jawě 660 Téma: Jawa 660 Minarelli

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 750 a 350

11.10.2009 v 22:30 | Nahoru | #35
problém Jawy je ta zdegenerovanost motoveřejnosti (a myslím nejen u nás i když věřím že na západě si vyjímečnosti dokážou cenit víc), že jen to co je japonský je dobrý
nejlepší názor co mě fakt pobaví je, že japonský motorky jsou "klasický" typická klasická motorka je pak Bandit nebo Hornet
Jawa prostě bude muset zariskovat a dát se cestou Moto Guzzi nebo Triumphu. Moto Guzzi taky bylo ještě nedávno 100 let za BMW a už jim pomaličku dotírá na paty. Chce to prostě ne motorku, ale srdeční záležitost, něco nad čím jezdci na R1 budou kroutit hlavou a vysmívat se tomu, protože to je stroj, kterej si spousta lidí koupí pro tu vyjímečnost a netuctovost.

(reakce na) Jawa 750 a 350

11.10.2009 v 22:31 | Nahoru | #36
paja.butcher> Souhlasim pane kolego!

(reakce na) Jawa 750 a 350

20.10.2009 v 19:34 | Nahoru | #37
paja.butcher> Pravdu díš...

Právě proto si myslím, že třeba právě Calif 660 by byla správná cesta. Podívejme se na V7 nebo Bonnie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

20.10.2009 v 22:12 | Nahoru | #38


tohle je skvělý. Ten člověk prý vycházel z dostupných věcí ve fabrice. Nádrž atd...
Určitě by se to prodávalo líp než ty ostaní 650...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

21.10.2009 v 15:36 | Nahoru | #39
Prusa #94> myslíš že ta nádrž je v Jawě dostupná protože jí před 40 lety vyráběli?
to je přece to o čem tu je řeč, návrh Califa

(reakce na) Jawa 750 a 350

21.10.2009 v 18:05 | Nahoru | #40

Deadman>Cobra: Jezdím ještě mnohem zaostalejšího boxera a má to něco do sebe. Sportovně s tím jet vůbec nejde, ale na cestování je ideální. Pochopitelně by nemohly dělat 824 ale museli by z toho udělat mnohem lepší motor.
Nicméně tohle teoretizování je k ničemu. V Týnci jsem byl ve fabrice sice naposled před 3 lety, ale od té doby se určitě nic nezlepšilo. Už tehdy to tam vypadalo jako opuštěný skanzen a skladiště nedodělků k opravě. Nehrozí nic jiného než ohýbání obyčejných železných trubek na rámy ala Jawa 350, svařování železa a výroba technologicky jednoduchých dílů na archaický motor 638.
Na pořádnou motorku nemají schopné lidi, výrobní zařízení, a už vůbec ne peníze.


stratili know-how.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

21.10.2009 v 21:30 | Nahoru | #41
paja.butcher> myslím že ty formy tam někde budou.

Naposledy editováno 21.10.2009 21:30:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

27.10.2009 v 01:34 | Nahoru | #42

Prusa #94>paja.butcher> myslím že ty formy tam někde budou.


ale v Jawě vytrvale tvrdí že nejsou, proto nemůžou dělat Califa, 500 OHC ani nic co by vypadalo podobně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

27.10.2009 v 13:24 | Nahoru | #43

paja.butcher>ale v Jawě vytrvale tvrdí že nejsou, proto nemůžou dělat Califa, 500 OHC ani nic co by vypadalo podobně


v tom případě mi řekni z čeho je tadle banda?


předpokládám že z něčeho tuhle starší museli udělat, tak asi někde maj i novější....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

27.10.2009 v 14:02 | Nahoru | #44

Prusa #94>v tom případě mi řekni z čeho je tadle banda?


předpokládám že z něčeho tuhle starší museli udělat, tak asi někde maj i novější....


no to jsem čekal že to někdo vytáhne
jo nádrž na klasiku dělaj jako kapku z kejvačky, ale upřímně, myslíš že ta nádrž je stejná?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

27.10.2009 v 21:27 | Nahoru | #45

paja.butcher>no to jsem čekal že to někdo vytáhne
jo nádrž na klasiku dělaj jako kapku z kejvačky, ale upřímně, myslíš že ta nádrž je stejná?


no minimálně je hodně podobná, určitě je širší. Dodnes jsou v archivu výkresy motoru třeba na libeňáka. Prostě nějak nevěřim tomu, že by ty formy někdo vyházel no....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

29.10.2009 v 01:18 | Nahoru | #46

Prusa #94>no minimálně je hodně podobná, určitě je širší. Dodnes jsou v archivu výkresy motoru třeba na libeňáka. Prostě nějak nevěřim tomu, že by ty formy někdo vyházel no....


no výkresy jo, ale tomu že by se vyházely formy atd. bych se vůbec nedivil
ostatně on i ten archiv je po stěhování prej pořádně probranej

(reakce na) Jawa 750 a 350

30.10.2009 v 00:34 | Nahoru | #47

paja.butcher>no výkresy jo, ale tomu že by se vyházely formy atd. bych se vůbec nedivil
ostatně on i ten archiv je po stěhování prej pořádně probranej


češi kradou ani poledne nedržej....
je to spíš možná o určitý neochotě něco takovýho spáchat.
Třeba je tam někdo, kdo je nejmoudřejší a je přesvědšenej o tom, že výrobou nějakýho exota vrátí Jawu tam kde byla.

(reakce na) Jawa 750 a 350

14.3.2011 v 23:05 | Nahoru | #48

Omen píše: Bohužel jenom fake určený k rozpoutání diskuse . Což se až tak moc nepovedlo .

Tohle je cesta, kterou by se IMHO měla Jawa ubírat: http://www.motorcyc...60%20CALIFORNIAN.jpg . A je obrovská škoda, že k tomu v dohledné době asi těžko dojde . Chystaná 660 Dakar sice nevypadá špatně, ale v dané kategorii to bude mít hodně těžký. Retro by Jawě slušelo víc. A myslím, že by se i dobře prodávalo.



presne tak, ale to by tam museli sedet trosku jinsi lide v JAWE. Jejich cas uz davno vyprsel. Udelali spoustu zajimavych veci, ale dnes tam nemaji, co delat. To je, jak s Havlem a podobnymi. Meli udelat revoluci a pak to nechat lidem, co tomu rozumi... Stejne tak JAWA, meli dat energii, zkusenosti a napady a nechat to ridit mlade, kteri se neboji riskovat, maji invenci a vedi, ze motorka, ktera vypada, jak ze starteku ci mad maxe z 80let (jawa dakar), nema dnes na silnici, co delat...muj nazor
osobne si ted kupuju scramblera od triumphu a kdyby byla jawka retro, urcite bych zauvazoval!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 750 a 350

16.3.2011 v 00:46 | Nahoru | #49
Jak dlouho tady ještě budu číst takovýhle bláboly než pochopíte co je smyslem toho co si v Týnci říká Jawa??

(reakce na) Jawa 750 a 350

16.3.2011 v 17:51 | Nahoru | #50
babajezi> A to je,prosím,CO?

Jawa 750 a 350

16.3.2011 v 21:42 | Nahoru | #51
pračka peněz, vemi zjednodušeně

(reakce na) Jawa 750 a 350

19.3.2011 v 15:46 | Nahoru | #52

z-x-r píše: a kcemu tu? Zname kwality Jawy



co je na jawě nekvalitního?

Jawa 750 a 350

19.3.2011 v 15:49 | Nahoru | #53
od 638 jsou všechno sypáci

Jawa 750 a 350

20.3.2011 v 13:19 | Nahoru | #54
i prd, velebnosti, i 638-9-40 má prostě pár bolístek, jako každá věc, stejně jako měla 634 jiné bolístky (slabé vidle, slabé brzdy, hajsavost na přehřátí) 638 vylepšila vidle 639 má částečně, 640 už dobře účinné brzdy a holt si to vynahrazují choulostivější spojkou, trochu sovětským zpracováním válců a hajsavýma litýma kolama....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist