globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 750 a 350
21.9.2009 v 19:39
Týnecká Jawa oprášila koncepci motoru typu 824 a ve spolupráci s Motori Minarelli vyvíjí dvouválcový vzduchem a olejem chlazený boxer o objemu 750 ccm se čtyřventilovým rovodem DOHC a dvěma zapalovacími svíčkami na válec. Předpokládaný výkon činí 70 k. Polokapotovaný cestovně-sportovní motocykl bude vybaven CrMo rámem, šestistupňovou převodovkou, kardanem, integrálními brzdami s posilovačem a ABS, přední vidlicí USD a jednoramenou centrálně odpruženou zadní kývačkou. Jeho pohotovostní hmotnost by měla být jen mírně nad hranicí 200 kg. Určitou zvláštností bude použití 18" drátových kol s bezdušovými pneumatikami Avon Storm-ST o rozměru 110/80ZR18 vpředu a 160/60ZR18 vzadu.

Další chystanou změnou je aktualizace modelu 250 Travel spojený s dopingem v podobě objemu zvýšeného na tradičních 350 ccm, vstřikování paliva a chladiče oleje. Výsledný výkon by měl atakovat hranici 30 k. Velmi pozitivní změnou by měl být také sekundární převod ozubeným řemenem. Nová "třiapůla" bude z továrny taktéž vyjíždět na drátových kolech s bezdušovými pneu Avon. V tomto případě Roadrider o rozměru 90/90-18 vpředu a 110/80-18 vzadu.
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 19:40 | Nahoru | #1
odkaz?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 19:44 | Nahoru | #2
a kcemu tu? Zname kwality Jawy

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 19:45 | Nahoru | #3
nekecej kdes to četl nebo slišel?podej víc info.

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 19:53 | Nahoru | #4
Proč tam cpou 18tky kola?

Jinak jsem teda zvědavej co z toho bude

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 19:53 | Nahoru | #5
Mam jednu Jawu, letos 50 let starou, ale dizajn je stale krasny. Z novodobe historie bych jeste zkousl 350/638 (tu jsem nejaky cas taky mel), 350/639. Ale ta posledni produkce nevim nevim. Jak technikou, tak dizajnem se Jawa zastavila do doby roku 1990. Uz to neni ono a nespravi to ani nova 650 a ted ta 750. Pomer cena - kvalita - dizajn - inovace tezce zaostava.
Jsem priznivec motocyklu JAWA, ale tak do roku 1970.
Osobne si myslim, ze Jawa ted moc nema sanci.
Pokud by oprasila starou vyrobu peraku, kyvacky a hlavne Jawa 500 OHC jak typu 01, tak 02, myslim si, ze urcitou skupinu zakazniku by si nasla.
S temito novymi vytvory nevim nevim, bude to mit hodne tezke.

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 19:55 | Nahoru | #6
Ten boxer od Jawy by byl moc pěkný, ale podle mě celý projekt opět zkrachuje...

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 19:57 | Nahoru | #7
No já četl jen o plánované Jawě 660..





*
Nová JAWA 660

Na výstavě Motocykl 2009 jsme představili nový model motocyklu o zdvihovém objemu 660 ccm. Jedná se o následníka řady motocyklů JAWA 650 Classic, Style a Dakar. Předvedené prototypy motocyklu jsou osazeny jednoválcovým motorem Minarelli a dalšími kvalitními italskými komponenty - přední vidlice Paioli, kyvná vidlice Verlicchi, zadní tlumič Bitubo, brzdy Grimeca apod.

Sériová výroba tohoto motocyklu byla původně plánována na letošní sezónu, avšak současná složitá ekonomická situace ve světě doléhá i na naši společnost a proto prodej tohoto modelu připravujeme na jaro 2010.

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 20:05 | Nahoru | #8
no bohužel to asi zas bude jen fáma..... a ve skutečnosti to max skončí u prototypu nebo jen na papíře...
ovšem byl bych moc rád kdyby ne

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 20:13 | Nahoru | #9
To zni moc jako pohadka... ani neresim, jestli by to technologicky zvladli, protoze mnohem vic by mne zajimalo kde na to vzali...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 20:24 | Nahoru | #10
Jawa zaspala, dnes by si to už stejně nekoupil ani nikdo z fandů..

(reakce na) Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 21:19 | Nahoru | #11
Držim palce ať to vyjde ,ono nadávat na Jawu je snadný,místo toho abyste nadávali na ty debilní patloně nahoře u otěží ,kteří rozprodávají co se dá a dělají z naši republiky tranzitní skladiště. A neříkal bych že Jawa zaspala ale že byla uspána.....

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 21:22 | Nahoru | #12
No jo, to by jsme mohli jít až do roku 68.. Já mám svou čvrtou jawu 350, kupoval jsem ji 4 roky starou, v podstatě ve stavu nové motoky. Mám jí devátým rokem a nedám na ní dopustit, kdyby mi měla zůstat jen jedna motorka, tak to bude jawa.. Ale novou bych si nekoupil, při té malovýrobě nemůžou konkurovat japonské produkci..

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 21:27 | Nahoru | #13
myslím, že v sobě ten kouř držíš moc dlouho....,-)
ale kéž by to byla pravda

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 21:41 | Nahoru | #14
Tak Triumph taky zaniknul,kvůli Japoncům a koukni kde je teď =0) Já pořád věřím ,možna naivně ale jestli ty motorky nebudou špatný tak nevidím důvod proč je nekupovat. =0)

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 21:52 | Nahoru | #15
hm, soudruzi s Týna nějak zaspali a těch pár fandů kteří si na to počkají a koupí je nazachrání...proboha, proč se odklánět od 17kol, proč ne USD a proč ten zatracený (horší než) design čínských hraček... mají něco skopčit, udělali by líp než tyhle posly záhuby

Jawa 750 a 350

21.9.2009 v 23:08 | Nahoru | #16
No bodejt by z toho neco bylo, akorat taky nechapu ten experimet s kolama. TEorie jinak zni zajimave... mame vic informaci nebo se jedna o pruzkum?

Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 07:08 | Nahoru | #17
Nekde asi vyhazovaly 18-ky kola, protoze uz je nikdo nechce, tak je Jawa pouzila

Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 07:25 | Nahoru | #18
Takhle po ránu tak hezkou pohádku
...ale úpřimě, kdybychom se tak dožili toho co byla jawa kdysi dávno, snad to tam kucí ňák zvládnou

Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 07:28 | Nahoru | #19
znackuju

Naposledy editováno 22.09.2009 14:08:31

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 08:41 | Nahoru | #20
No nevim 824 mohl byt mozna (stezi) zajimavy v 80 letech, ale pochybuju, ze ta koncepce by se dnes dala pouzit k necemu jinemu...Postavit motor ktery tak hrozne zvysuje teziste motorky by snad nedovedli ani v Rusku, naprosto nepouzitelna vec..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 10:02 | Nahoru | #21
PetrVTR_new: Co jsem o tom motoru četl, tak naopak měl těžiště poměrně nízko, díky převodovce umístěné pod motorem.

Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 10:26 | Nahoru | #22
No hlavně že už tam nebudou cpát ten ROTAX - starý, málo výkoný a koncepčně velmi zastaralý motor - to považuju za šlápnutí vedle, ale i tak bych nové typy Jawy nikdy nekoupil, vždy porovnání s cenou a výkonem konkurence ,

těch fandů co by zakoupilo nový model je v ČR jako šafránu, kdyby vyráběly raději repliku 500 OHC a péráka věřím, že by měli prodejnost větší........

Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 10:39 | Nahoru | #23
Tak tohle je kachna roku
Kdo viděl, jak to vypadá v Týnci, ví že nejsou schopni ničeho víc, než nahnat uklízečky aby namontovali čínský motor do starýho rámu, když si novou Jawu někdo omylem objedná.

Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 11:11 | Nahoru | #24
uvidime uvidime uvidime ale je asi malo tech co tomu veri

Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 11:12 | Nahoru | #25
Taky se to ke me doneslo z celkem duveryhodnyho zdroje ale mluvilo se o litru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 11:15 | Nahoru | #26

1100Virago>PetrVTR_new: Co jsem o tom motoru četl, tak naopak měl těžiště poměrně nízko, díky převodovce umístěné pod motorem.


A nebo vysoko kvuli klice nad prevodovkou

Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 12:25 | Nahoru | #27
Myslím, že kdyby udělali nějaký opravdu retro model na kvalitním podvozku s možností customizace vzhledu přímo ve fabrice dle přání zákazníka, tak by byl zájem větší. V segmentu moderních mašin podle mě nemají šanci, chce to jít cestou klasiky a oprášit věhlas starých modelů i za cenu dražší (ale o to exkluzivnější) konstrukce. Samozřejmě 50 ccm a 125 ccm stroje dělat dál.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 750 a 350

22.9.2009 v 12:49 | Nahoru | #28
Cobra: Jezdím ještě mnohem zaostalejšího boxera a má to něco do sebe. Sportovně s tím jet vůbec nejde, ale na cestování je ideální. Pochopitelně by nemohly dělat 824 ale museli by z toho udělat mnohem lepší motor.
Nicméně tohle teoretizování je k ničemu. V Týnci jsem byl ve fabrice sice naposled před 3 lety, ale od té doby se určitě nic nezlepšilo. Už tehdy to tam vypadalo jako opuštěný skanzen a skladiště nedodělků k opravě. Nehrozí nic jiného než ohýbání obyčejných železných trubek na rámy ala Jawa 350, svařování železa a výroba technologicky jednoduchých dílů na archaický motor 638.
Na pořádnou motorku nemají schopné lidi, výrobní zařízení, a už vůbec ne peníze.

Jawa 750 a 350

23.9.2009 v 23:52 | Nahoru | #29
Tu 660ku,co sem dal C.J.jsem viděl na srazu v Lužanech.Ale o tom boxeru,to neberu vážně,tak blbý snad nejsou,aby do něčeho takovýho šli.

Jawa 750 a 350

24.9.2009 v 18:43 | Nahoru | #30
Mne to zajima prave kvuli tomu boxeru.

Kdyz Guzzi predstavila svuj V2 taky si nekteri tukali na celo a ted je to "neco". Taky jsem mel dlouho Sport 1200 na plose monitoru.

Hlavne ze je to zajimave, to dnes prodava.

Verim, ze alespon ta 350 projde, protoze ta cinska 250 je pry pomerne "zebrak". Jen jsem zvedav, odkud by se ten motor vzal a jaky bude v realu. A klidne nechte ten 640 dizajn, zlikviduji se dily a stejne je ta 350 takhle jiz klasicka ikona...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist