S tímdle problémem se už chvíli potýkám a zatím sem nenašel řešení. Při prudkém brždění dochází k odskakování zadního kola, když do toho chci ještě podřadit o dost se to zhorší. Zkoušel jsem při brždění sedat až dozadu, pomáhá to, nicméně odskakuje to furt. Na zadním tlumiči jsem přitvrdil útlum o půl otáčky od standardu, žádná pozorovatelná změna...
Mám ještě přitvrdit útlum? (teď byl na 1 otáčce), nebo to má být spíš naopak a povolit ho?
Mám problémy i s přední vidlicí. Už od koupě moc nefungovala, nechal jsem vyměnit olej (za toho mechanika ruku do ohně nedám) a zlepšilo se to, nicméně na okruhu je pořád měkká, přitvrdil jsem předpětí o dvě drážky, komprese je na půl otáčce a tlumiče chodí asi půl centimetru od dorazu...
Rád bych nechal celou mašinu odborníkovi, někomu kdo mi ji sešteluje na okruh, ale o nikom nevím, znáte někoho na moravě kdo to dokáže?
Díky všem co mi poradí!
Tohle se mi stalo jen při prudkém brždění na cílovce ,,, kde jsem si ani neuvědomil že dlaní kterou zvedám k páčce si lehce přidávám i plyn ...
A co se týká předku, pružiny bych osobně vyšteloval na tvou váhu a spíše se to snažil dohnat kompresí. koukni na: http://www.eagleracing.cz/ a projdi záložku "tech. info" a nastavení podvozku.
Plyn si urcite nepridavam, tim sem si jisty. Motorka ma najeto 8 tisic, jestli sou loziska v kyvce v haji no tak to potes koste .
Ze kolo odskakuje to chapu, ale todle je extrem, dela mi to v kazde zatacce.
MaRRos> komprese na predku ej skoro nadoraz a porad to nepomaha, navic ty vidle moc nereagujou na jakykoliv nastaveni, mam podezreni ze je neco spatne...
EDIT: eagle racing mam procteny, proto sem taky pritvrzoval, viz:
Příliš malé tlumení odskoku může způsobit:
* Záď stroje půjde nahoru pod brzděním příliš rychle, to způsobuje skákání zadního kola.
Naposledy editováno 13.09.2009 21:57:39
1 reakcí na tento příspěvek Odskakující zadní kolo při brždění
a co se týká toho zadku může to být i naopak...ale to už musíš poznat asi sám. těžko radit.
Příliš velké tlumení odskoku může způsobit:
-zadek odskakuje na hrbolech namísto sledování povrchu.
-zadek "plave" pod brzděním.
Naposledy editováno 13.09.2009 23:58:18
1 reakcí na tento příspěvek Odskakující zadní kolo při brždění
2 reakcí na tento příspěvek Odskakující zadní kolo při brždění
vepredu jestli to chodi 1 cm od dorazu tak to je ok, skoro uz tvrdy bych rek... od toho tam to odpruzeni je, kdyz se to pritahne tak ze to na okruhu chodi par mm tak je ta funkce uplne zabita.. no pocit z toho ze je to mekky, z toho takhle na dalku tazko soudit... ale muzes zkusit jeste pritahnout kompresi - ten sroubek dole...
na miste poznas jestli je to uplne v haji(ze to netlumi a jenom se to houpe na peru) a nebo ze pritvrzujes a odezva zadna.
Ale pokud to funguje tak z pulky, tak jsem presvedcen, ze to vetsina lidi ani nepozna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odskakující zadní kolo při brždění
Ale jestli ta vidlice tak ma chodit, tak ok :)
jecma89> co je to za borce? kotouce sou v poradku
Naposledy editováno 14.09.2009 13:47:03
Holy-600ccm.cz>assassin> No kamos na CBR 600 RR 08 ma seriove nastaveny podvozek a predni tlumice mu chodi tak do 3/4. Me spis stve to, ze me ta vidlice chodi porad stejne (0,5-1cm od dorazu) i kdyz sem ji fest pritahl, neprijde mi to normalni. Pri brzdeni de predek skoro na doraz a zadek se prilis odlehci.
jecma89> co je to za borce? kotouce sou v poradku
no zaklad je rozlisovat dve funkce co jsou ve vidlici naskaladane... pruzina a tlumic...
pruzina je proste nejak dana a muzes u ni nastavit predpeti (ikdyz spravne je nejlepsi takova pruzina ktera da spravnej sag i bez predpeti) ale s prubehem pruziny nic neudelas... jestli je mekka tak jedine vymenit... pak se da jeste si hrat s mnozstvim oleje, kdyz das vic ta to kek konci zdvihu je tvrdsi a naopak...
pri jizde ma vliv na to jak jde do zdvihu i nastaveni utlumu pri kompresi, ale zase mi prijde nesmysl uskrtit vidli na kompresi tak aby se neponorila pod brzdama a pak to je jak jet na neodpruzenym kole....
jestli si koukal na to eagle racing.. tak predpeti nastavis tak aby byl ok SAG... jakmile je vidle mekka a chodi po dorazech muzes trochu vylepsit vyssi hladinou oleje, ale taky dost mozna budes potrebovat silnejsi pruziny do vidli... jde to castecne dohanet tlumicem, ale zase tim pokurvis chovani tlumice v jinejch situacich..
1 reakcí na tento příspěvek Odskakující zadní kolo při brždění
Zadni tlumic zda se reaguje na nasteveni odskoku a komprese normalne, je videt znatelny rozdil.
Na predku jsem provedl nasledujici...
Kompresi sem uplne dotahl a pokusil se co nejvice zatlacit na tlumic. Pak jsem ji uplne povolil a zase co nejvice stlacil vidle. No rozdil mezi nejtvrdsi a nejmekkci kompresi je asi 1cm. Je to normalni?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odskakující zadní kolo při brždění
Holy-600ccm.cz>Tak udelal sem takovy maly pokus.
Zadni tlumic zda se reaguje na nasteveni odskoku a komprese normalne, je videt znatelny rozdil.
Na predku jsem provedl nasledujici...
Kompresi sem uplne dotahl a pokusil se co nejvice zatlacit na tlumic. Pak jsem ji uplne povolil a zase co nejvice stlacil vidle. No rozdil mezi nejtvrdsi a nejmekkci kompresi je asi 1cm. Je to normalni?
no podle me by nastaveni komprese nemelo mit vliv na to jak hodne dokazes vidli zmacknout.. je to ciste dynamicka vec, pujde zmacknout do toho zdvihu pomaleji ale mela by jit zmacknout stejnou silou do stejneho zdvihu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odskakující zadní kolo při brždění
Dawe02>assassin> samozrejme, ale on neaplikuje to zatizeni asi "staticky", cili propruzi impulzne a dynamika je tu... takhle se to zkouset neda. Zkusebni stolice aplikuje dany tlak/tah skrz frekvencni spektrum a sledujes odezvu... Je to zajimave sledovat, novy tlumic (lepsi) nema skoro zadnou hysterezi, starsi ano, podobne s linearitou..
Ty foe děte do háje!! :\ Nemůžete mluvit česky?Me to taky zajímá,ale vůbec vám nerozumim...přece nemůžu furt čumět do wiki... sim,sim česky!