Téma: Rozvodový řetěz - kdy měnit ???
13.9.2009 v 10:54
Ahoj, kdy by se měl měnit rozvodový řetěz?
Je třeba dát na doporučení výrobce, nebo na nějakou obecnou cifru (něříkal někdo že kolem 70 tisíc km?) a nebo se to dá nějak poznat?

Vzpomínám si, že jednou u jedné motorky (myslím Suzuki LS650 Savage, ´80 léta) když se napl rozvoďák už moc, tak vyskočila nějak pružinka od napínáku (nebo ta tyčinka s pružinkou) a motor v tu chvíli vydával hrozný zvuk. Po výměně rozvoďáku zas bylo všechno OK.

No jo, ale to už je asi extrém, nechat to dohnat tak daleko..... že jo?

(jo a mimochodem to ukázalo, že motorka asi neměla najeto kolem 30 tisíc, jak ukazoval tachometr, ale třeba 3x - 4x více...)

No tak co by jste doporučili.
Dá se to poznat nebo ne?
Anketa: kdy měnit rozvoďák
přesně jak doporučuje výrobce
47%
20
jak doporučuje výrobce + klidně 10 tisíc km
0%
0
jak doporučuje výrobce + klidně 20 tisíc km
0%
0
jak doporučuje výrobce + klidně 30 tisíc km
2%
1
jak doporučuje výrobce + klidně i více
0%
0
až bude vytahaný (dá se to poznat/změřit)
51%
22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvodový řetěz - kdy měnit ???

4.10.2009 v 22:39 | Nahoru | #1

C.J.>Levnější to možná v součtu máš, ale mě je zase příjemnější vyměnit sekundární řetěz, než se drbat s výměnou rozvoďáku



no a kolikrát vyměníš vzadu řetězovku za 70 až 110 tisíc km ?
sečti cenu
k tomu přičti údržbu, drbačku, že po x stovkách km řetěz mažeš (popř. měl bys), popř. čistíš.
a až to je komplet výsledek.

(reakce na) Rozvodový řetěz - kdy měnit ???

4.10.2009 v 22:44 | Nahoru | #2

Roman2bk>no a kolikrát vyměníš vzadu řetězovku za 70 až 110 tisíc km ?
sečti cenu
k tomu přičti údržbu, drbačku, že po x stovkách km řetěz mažeš (popř. měl bys), popř. čistíš.
a až to je komplet výsledek.



To je jasný, něco má to a něco zas ono... s řětězem je větší sranda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvodový řetěz - kdy měnit ???

5.10.2009 v 11:42 | Nahoru | #3

Roman2bk>no a kolikrát vyměníš vzadu řetězovku za 70 až 110 tisíc km ?
sečti cenu
k tomu přičti údržbu, drbačku, že po x stovkách km řetěz mažeš (popř. měl bys), popř. čistíš.
a až to je komplet výsledek.



Kardan je jasná výhoda NTV, rozvodové kola jsou výhoda VFR, tím bych to uzavřel a už bych se k tomu nedejbože někdy vracel

Rozvoďák jsem na motorkách měnil až když chrastil nebo byl slyšet. Jinak nevím o žádném případu, že by rozvodový řetěz někomu praskl nebo jen přeskočil. Dokonce na staré GSXR, kde je ještě jednoduchý řetěz (vypadal stejěn jako řetěz z kola ) , vydržel přes 100tis km, rachtal jak prase a bývalému majiteli to nijak nevadilo.. Pokud ale někdo chce rozvoďák vyměnit preventivně, tak proč ne, ničemu neublíží.. A pokdu už je víko dole třeba kvůli ventilům, tak proč ho při jedné práci nevyměnit..

Naposledy editováno 05.10.2009 11:44:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tlaky v pneumatikách po zahřátí Honda NTV 650 Deauville OldCrow 18 23.6.2024 v 11:21 JMan
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville OldCrow 3 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 11 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville OldCrow 8 12.12.2023 v 18:53 OldCrow
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville OldCrow 5 23.11.2023 v 11:40 pps2


TOPlist