globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Broušení podložek na magnetce...proč ne ?
25.8.2009 v 21:10
Proč je blbý zbrušovat ventilový podložky na magnetce? Vadí to něčemu i v případě, že se dávaj pod hrníčky? Nebo jde jen o to, že maj pak neudanou tloušťku? Několikrát se to tady kritizovalo, ale nikdo nevysvětlil proč.

Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

25.8.2009 v 21:16 | Nahoru | #1
ničemu to nevadí. jediná bolest tohohle může být, kdyby byly povrchově kalené..to by jsi pak broušením sundal tvrdou vrstvu a mohly by se vymáčknout o pár stovek, kdyby jsi je dal tím broušeným na ventil, ale to je jenom teorie a nemám to ničím ověřené...tvrdost před a po broušení jsem nikdy neměřil. Podložky jsem si dokonce vyráběl sám - vyříznul jsem je na laseru z plechu nástrojové oceli 19373, nechal zakalit na 48HRC a pak obrousil na danou sílu z obou stran a fertik..

Naposledy editováno 25.08.2009 21:17:20

Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

25.8.2009 v 21:33 | Nahoru | #2
JO TAK

při tloušťce podložky bude skoro celá tvrdá (ňáký měkčí jadýrko tam asi bude páč by prdla)

2 reakcí na tento příspěvek Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

25.8.2009 v 22:03 | Nahoru | #3
no ....a otazka jestli s s tim srat pri 150Kc za podlozku ....

Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

25.8.2009 v 22:15 | Nahoru | #4
když není ta pravá zrovna po ruce ?

1 reakcí na tento příspěvek Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

25.8.2009 v 22:22 | Nahoru | #5
Nevím jak podložky pod hrníčky, ale varianta s podložkou nad hrníčkem (časté u Suzuki) má kalenou tu stranu po které jezdí vačka.
Brousit je to prasárna k tomu človéku co to bude seřizovat po tobě.
Při ceně 300Kč za tu velkou nadhrníčkovou podložku nebo 100Kč při výměně nepoškozené podložky za jinou u autorizovaného prodejce, nemá smysl se trápit s magnetkou, nebo dokonce řešit povrchovou úpravu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

26.8.2009 v 07:56 | Nahoru | #6
mateSAS> joo mně na cbr stojí 340,-Kč. Na tvoje gixero stojí 4 kila:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

26.8.2009 v 07:57 | Nahoru | #7
Deadman> No jo, ty se ale bavíš o přežitém řešení z dob GS 750 atd..tohle řešení se už pěkně dlouho nepoužívá.
Ale jinak máš pravdu, povrch by musel být potom leštěný.

Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

26.8.2009 v 08:21 | Nahoru | #8
Ono je to totiž tak, že zbrušování podložek dělal i autorizivaný servisy (např. Honda)

(reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

26.8.2009 v 09:44 | Nahoru | #9

RUTAN>mateSAS> joo mně na cbr stojí 340,-Kč. Na tvoje gixero stojí 4 kila:)



co to meles? :D

jukni semka - tuto jsou origo japonsky podlozky, ktery byvaji uz v prvovyrobe...

1 reakcí na tento příspěvek Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

26.8.2009 v 09:48 | Nahoru | #10
sas - takové ceny jsem dostal v hondě a suzuki Liberec. V suzuki mně to ani nepřekvapuje, Lindner je známý zloděj a to dokonce za použité podložky!

dík za link:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

26.8.2009 v 09:56 | Nahoru | #11

RUTAN>Deadman> No jo, ty se ale bavíš o přežitém řešení z dob GS 750 atd..tohle řešení se už pěkně dlouho nepoužívá.



Toto "přežité" řešení ze 70-tých let se používá na nejedné dodnes vyráběné motorce, například Sůza GS 500. Výhoda oproti rozšířenější variantě s podložkama mezi hrníčkem a ventilem je v tom, že při seřizování nevyndaváš hrníček a tedy nemusíš sundávat vačku.
Jiné "přežité" řešení běžně používané už před válkou - klasické vahadlo se šroubem - se používá dodnes na 20% motorek. Nevýhodu v podobě 2x častější potřeby seřízení oproti podložkám vyvažuje vysloveně snadné seřízení šroubovákem a klíčem kdekoliv uprostřed pole, bez potřeby jakéhokoli dílu nebo nástroje. Mimo "civilizaci" velmi výhodné.

Zato zcela nejpokrokovější řešení nevyžadující žádnou údržbu po celou dobu životnosti motoru - hydroštely - dnes používá 95% aut - nenajdeš dnes v téměř žádné motorce, přestože v 80-tých letech ho Honda poměrně hodně používala v motorech CB750/CB900 a motorech VT, Suzuki v 90-tých letech v Intruderu 1400. Dnes bohužel hydroštely v Hondách nenajdeš, přestože byly (narozdíl od těch v Intruderu) zcela bezproblémové a majitelé byli spokojeni.
Asi prodražovali výrobu.

(reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

26.8.2009 v 10:13 | Nahoru | #12
RUTAN> jj ... origo ND bude dycky drazsi ... :( ... a to jsou uz po zdrazeni - byvavaly levnejsi :)

Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

26.8.2009 v 11:16 | Nahoru | #13
Nijak bych to nehrotil na e-bay je toho mraky valve shim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

1.9.2009 v 07:46 | Nahoru | #14

Deadman>Toto "přežité" řešení ze 70-tých let se používá na nejedné dodnes vyráběné motorce, například Sůza GS 500. Výhoda oproti rozšířenější variantě s podložkama mezi hrníčkem a ventilem je v tom, že při seřizování nevyndaváš hrníček a tedy nemusíš sundávat vačku.
Jiné "přežité" řešení běžně používané už před válkou - klasické vahadlo se šroubem - se používá dodnes na 20% motorek. Nevýhodu v podobě 2x častější potřeby seřízení oproti podložkám vyvažuje vysloveně snadné seřízení šroubovákem a klíčem kdekoliv uprostřed pole, bez potřeby jakéhokoli dílu nebo nástroje. Mimo "civilizaci" velmi výhodné.

Zato zcela nejpokrokovější řešení nevyžadující žádnou údržbu po celou dobu životnosti motoru - hydroštely - dnes používá 95% aut - nenajdeš dnes v téměř žádné motorce, přestože v 80-tých letech ho Honda poměrně hodně používala v motorech CB750/CB900 a motorech VT, Suzuki v 90-tých letech v Intruderu 1400. Dnes bohužel hydroštely v Hondách nenajdeš, přestože byly (narozdíl od těch v Intruderu) zcela bezproblémové a majitelé byli spokojeni.
Asi prodražovali výrobu.



no tak přežité ho považuju právě proto, že se používá už jenom na jedné mašině. Navíc je to nepoužitelné na dnešní vyhoněné moderní motory. Vem si z jakých dob je koncepce GS 500?! ten stroj se za těch možná 15 let co se dělá skoro vůbec nezměnil. Ta seřiditelnost bez sundávání vaček má svoje výhody, ale vzhledem k nutnosti seřizovat jednou za cca 30.000km to považuju už za detail a kolikrát normální člověk potřebuje seřizovat ventily někde v terénu..?. Vahadla nepovažuju za přežitá, holt se ale nehodí na vysoobrátkové motory, tak s nimi jedou dodnes.

(reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

1.9.2009 v 07:49 | Nahoru | #15

RUTAN>no tak přežité ho považuju právě proto, že se používá už jenom na jedné mašině. Navíc je to nepoužitelné na dnešní vyhoněné moderní motory. Vem si z jakých dob je koncepce GS 500?! ten stroj se za těch možná 15 let co se dělá skoro vůbec nezměnil. Ta seřiditelnost bez sundávání vaček má svoje výhody, ale vzhledem k nutnosti seřizovat jednou za cca 30.000km to považuju už za detail a kolikrát normální člověk potřebuje seřizovat ventily někde v terénu..?. Vahadla nepovažuju za přežitá, holt se ale nehodí na vysoobrátkové motory, tak s nimi jedou dodnes.



vahadla jsou ideální na nízkootáčkové twiny velkého objemu, třeba Guzzi a pod. Na čopry taky super. Seříditelnost a snadnost údržby uplně luxusní! A pokud opravdu nepotřebuješ točit pěticifernou hodnotu otáček tak je to levné, spolehlivé a účinné řešení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

1.9.2009 v 09:44 | Nahoru | #16
mateSAS> Když jsem dělal hlavu,potřeboval jsem všech šestnáct!Spočítej si to a za
pětikilo mi je všechny obrousili

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

1.9.2009 v 15:48 | Nahoru | #17

Pepa GSX-R>mateSAS> Když jsem dělal hlavu,potřeboval jsem všech šestnáct!Spočítej si to a za
pětikilo mi je všechny obrousili



Neříkej, že nešlo některý prohodit???

(reakce na) Broušení podložek na magnetce...proč ne ?

1.9.2009 v 18:14 | Nahoru | #18
Mike70> Šlo,ale zase by nějaké chyběly.A tak se všechny vzaly plus minus půl milimetru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou z těchto dvou motorek [1, 2] Honda CBF 250, Honda VTR 250 matej20 35 27.10.2023 v 16:12 Oki
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric
W5 suché mazivo na řetězy z Lidlu Honda CBF 250 Mike70 20 3.6.2023 v 09:08 Jerry_jr
CBF 250 zvuk motoru Honda CBF 250 nenazranej 13 9.9.2022 v 22:43 nenazranej
CBF 250 kontrola napínáku Honda CBF 250 nenazranej 6 25.8.2022 v 10:28 nenazranej


TOPlist