globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje keihin CVK 32
 
20.8.2009 v 21:43
Nedávno jsem tady cosi řešil a zajímal se, jak funguje jedna tryska v karburátoru.
Nakonec jsem našel celou stránku, kde je funkce a složení keihinu cvk 32 jak popsaná, tak vyobrazená :)
http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained


edit - radost může trochu kalit fakt, že se jedná o CVK 40, ale pohledově a funkčně je to stejný snad :)

Naposledy editováno 20.08.2009 21:46:33

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32

15.5.2010 v 19:41 | Nahoru | #1
Tím provrtáním šoupátka tam myslej zvětšení díry, která už na dně šoupátka je. Je to ta díra, co spojuje prostor pod šoupátkem s prostorem nad membránou. Čím je ta díra větší, tím rychleji se zvětšeným podtlakem pod šoupátkem při přidání plynu vycucává prostor nad membránou a tím rychleji se zvedá šoupátko při přidání plynu. Nepíšou tam ale jiný problém který to způsobí, a to že v nízkých otáčkách pak bude skákat šoupě v rytmu pulzování sání s otvíráním sacího ventilu.

To z tím ochuzením při prudkém přidání plynu je u rovnotlakého karbecu blbost, což v další větě přiznávají. Starý rovnotlaky mají akcelerační pumpičku, ale ta má jinou funkci, než vyrovnávat bohatost. Ta naopak dělá záměrně bohatší směs při přidání plynu, než by byla při plynulé jízdě při takhle otevřeném plynu a naopak chudší než normální směs při zavření plynu. Dnes ji rovnotlaky už nemaj, protože to při takto záměrném obohacování a ochuzování sice líp reagovalo, ale produkovalo v těhlech situacích výrazné emise typické pro bohatou a chudou směs. Dřív bylo důležitější jak to jede, dnes jsou důležitější emise.

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

15.5.2010 v 20:15 | Nahoru | #2
Deadman> tak jsem pohledal a existujou dvě varianty - přidání druhý díry a zvětšení původní.



na těch stránkách triumphu jasně píšou, že je to jen o lepší reakci na plyn, tak nevím, proč někdo na můj problém s chudou směsí doporučuje vrtání šoupěte, který bohatost nijak neovlivní.
http://www.frontiernet.net/~dmclec/slide.html

stejně tak mi na odzkoušenou jehlu, kterou neměli a nesrovnali, napíšou, že je to blbost a že sem měl dát jinou emulzní trubici, abych směs obohatil. akorát zapomínaj, že zrovna cvk keihiny snadností sehnání nějakejch alternativních dílů moc neoplývaj :)

jen pro zajímavost - spotřeba s upravenou jehlou, která podle nich směs obohacuje až škodlivě pro motor, je cca stejná, jako s původníma zvedlýma jehlama (bez podloženejch to dole nejelo). tak nevím, kde chlapec vidí tak zásadní problém v použití jiný jehly, kor ještě odladění přímo na uralu.. :) při cca stejný spotřebě mnohem lepší chování motoru, neber to..ale pořád to ještě testuju, potřebuju zjistit spotřebu při lechtání plynu, zatím sem zkoušel jen horní rozsah, ale nejvíc mě zajímá právě ten spodek, kvůli kterýmu jsem jehly bral.

Carb tuning is like anything else...you can not change one thing where it does not effect anything else. When you change a taper that much you will need to change the emulsion tube. Your fuel will not vaporize properly (too many droplets...droplets don't burn) and over time this will w@$# the pistons/rings/cylinder causing accelerate wear.

This is one reason you guys are shimming for a flat spot. The placement, number and size of the emulsion tube orifices need to be changed.

Also, I think I read were these needles are stainless steel. If the are, they will wear your needle jet out in short order. Wear is normal, but S.S. will accelerate it.

As for fuel burn...it has to change. Bigger jets, shims, small taper...any or all equal greater fuel burn. No way around it. Of course, you will see a worse economy as you get beyond 1/2 throttle...depending on set-up.

no je to zábava občas, nejhorší je, že co člověk, to názor, takže si můžu hodit korunou, kdo vlastně má v čem pravdu.. navíc se mi v jazyce anglickém dost blbě diskutuje, ptá a vysvětluje..to tý diskusi taky moc nepřidá..

na druhou stranu si říkám jehly odladil oficiální importér uralů, takže o tom něco málo ví, má vyzkoušíno a není to jen teoretik - tak doufám ví, co a proč dělal, když jehly postupně upravoval.

ta škodlivost příliš bohatý směsi a oněch kapiček by mě teda zajímala. extrémně bohatá vím, že se motor chová tvrdě a blbě táhne, ale nějaký drobnější obohacení mi nějak uchází, v čem by mělo bejt škodlivý.. ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist