globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje keihin CVK 32
 
20.8.2009 v 21:43
Nedávno jsem tady cosi řešil a zajímal se, jak funguje jedna tryska v karburátoru.
Nakonec jsem našel celou stránku, kde je funkce a složení keihinu cvk 32 jak popsaná, tak vyobrazená :)
http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained


edit - radost může trochu kalit fakt, že se jedná o CVK 40, ale pohledově a funkčně je to stejný snad :)

Naposledy editováno 20.08.2009 21:46:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

30.1.2010 v 12:07 | Nahoru | #1

Němec>já to s tou pružinou furt nechápu :)
mám plácnu 10 závitů pružiny na určitou dýlku 9cm - ale pružina je delší, čili samotný víčko ji zmáčkne o 3cm ještě a pak dochází k dalšímu stlačení vlivem pohybu šoupátka..

když pružinu zkrátím o 3-4 závity a 1,5 cm a přiklapnu víčkem, tak se pružina stlačí jen o 1,5cm - tzn. protitlak stlačený pružiny by neměl být tak velkej, jako s delší pružinou, ne.. ??
zítra to ještě budu zkoušet, tak na to schválně mrknu, jak se mění protitlak když zkusím ručně šoupátko zvednout.

k tý dýlce sání - myslíte, že je tam nějakej prostor na laborování s dýlkou sání?
to se jedná o milimetry nebo spíš centimetry?
to výrazný pulzování je jen kolem "lechtání" plynu - jak motor točí víc, tak už je to pravidelnější, protože pružina už šoupě nestíhá tak rychle vracet.



předpětí a tuhost pružiny je trochu něco jinýho....
zkrátiš tu pružinu a tím ji víčko smáčkne míň. ano, tím zmenšíš předpětí. Čili zmenšíš sílu (potažmo ovládací podtlak), která bude potřeba, aby se to šoupátko žačalo nadzvedávat z nejspodnější polohy (tlačí na něj menší síla od víčka karbce). to pozmění začátek zdvih šoupátka.

tím, že "zrušíš" (svážeš) některé závity, tak je vyřadíš z funkce. pružina má tedy méně funkčních závitů. tím se ale změní její tuhost (viz vzorec výše), čož je vlastně síla potřebná na stlačení pružiny o jistou délku (k=F/deltaL). čili na stlačení pružiny (zdvihnutí šoupátka)o stejnou délku bude potřeba větší síla (oproti původní pružině).
schálně si zkus vzít původní nestlačenou pružinu a smáčknout ji třeba o 2cm. A pak ji chyť v půlce a smáčkni jednu půlku taky o 2cm (druhý půlky si nevšímej, je to stejný, jako bys ji zkrátil na polovinu, ale kvůli tomuhle pokusu ji přece nebudem řezat). jde to hůř, co?
to jen potvrzuje, že zmenšení počtu závitů má vliv na tuhost pružiny.
(samo, pokud bys takhle krátkou pružin dal do karbce, tak by to nefungovalo, protože by nejspíš ta pružina byla kratší než ten prostor v šoupátku, ale jako demonstrace je to ok.

zkoušení délky sání můžeš udělat tak, že buď to "koleno" (přirubu) mezi karbcem a válcem nahradíš něčím rovným (a pak už máš místa dost a můžes si hrát jak s délkou mezi karbcem a válcem (jak řikal jindra), tak od karbce "do vzduchu."
nebo hoď mezi přírubu a karburátor koleno a jsi na tom podobně, karbec bude čumět do bok a můžeš zkoušet jaký trubky chceš.
sem se zas rozkecal

E:písmenka

Naposledy editováno 02.02.2010 12:53:18

(reakce na) Jak funguje keihin CVK 32

30.1.2010 v 12:26 | Nahoru | #2
Dargas> to sem udělal, pak sem tu pružinu hledal čtvrt hodiny po garáži takže z pokusu sešlo a zkoušel sem to jen s šoupětem :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist