mam dotaz na zkusenejsi. Mam Suzuki GS500F, pri 18 tis. jsem byl na garancce, pry jsem mel hodne volny retez (pri dojizdeni klepal o kyvku), takze mi ho utahli. Ted mam najeto dalsich 1000km a klepani se opet ozvalo, proto jsem ho zase o neco utahl.
No a muj dotaz je: cim to muze byt, ze se po takove chvilce povolil, kdyz vezmu v uvahu to, ze GS500 neni zadny trhac retezu a ze v autorizovanem servisu jiste chybu neudelali? Svedci to o tom, ze retez dosluhuje nebo muze byt problem jinde?
Jaka je priblizne jeho zivotnost s ohledem na ne moc vykonne moto?
Diky za radu.
Tom
1 reakcí na tento příspěvek Opakovane utahovani retezu
ja mel na puvodnim retezu najeto 28tis kdyz byl zraly na vymenu, najel sem nakonec 32tis, ted mam dalsi sadu DID (druhou nejpevnejsi), najeto asi 26tis a chova se to jako u tebe, musim casto dopinat (treba po 50km, jindy az po 400km, ale stejne je to prilis casto uz), zvetsuje se vule na rozete, planuju vymenu v nejblizsich dnech, dovolenou by to uz nezvladlo
to je jen priklad, kdybych tam dal slabsi retez, tak najedu treba taky sotva 20tis, s tou nejpevnejsi DID bych tipnul na 30-35, hodne to vodim po zadnim, tak to dostava taky vic zabrat
pokud to musis casto napinat, uvidis jak to jeste pujde no, jeste to neco vydrzi, koukej jak je nepravidelne napnuty treba (aby nebyl nekde napnuty akorat a jinde placal o kyvku), dobre ho maz a cas od casu vycisti a treba 25tis najede
Kup novou řetězovku, ale KOMPLET! tzn. kolečko, rozetu a řetěž. Pokud bys dal jen řetěz opotřebovaná kolečka ti ho zase brzy vytahají.
Nevím jak Suzuki, ale u Hondy investice 3500,- i s prací.
Každopadně souhlasím s Bubrak ZX9R že je lepší si koupit kvalitnejší řetez já jsem koupil v zime to nejlepší od DID a 3000km jsem nedopínal řetez pak když jsem zase měnil pneu sem ho trošku dopnul.Před dvouma rokama mě praskl řetaz protože byl davno po smrti a já furt jezdil měl jsem štestí že jen poškodil kartr *no* od te doby tuhle vec nikdy nepodcenuju
1 reakcí na tento příspěvek Opakovane utahovani retezu
1 reakcí na tento příspěvek Opakovane utahovani retezu
To caste vytahovani retezu vazne znamena blizici se konec. Zmer si delku na 21 cepu a porovnej udaj s novy retezem. Protazeni by nemelo byt vetsi nez 2% (nekdy se uvadi dovolene protazeni jen 1% - zalezi na vyrobci). Hlavne kdyz protacis kolo nemel by retez chodit nahoru a dolu. To bud indikuje nestejnomerne vytahany retez nebo opotrebovanou rozetu. Oboji ovsem znamena brzky konec...Nak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakovane utahovani retezu
A jak říkali kluci...když není vytahanej rovnoměrně,tak je na určitých mnístech už překročena hranice kluzu materiálu... už je v konci života..
Ale překvapilo mě,že jsi napsal že na rozetě nemá vůli!!!
není to možný,minimálně na tom vytahaným místě musí být vůle,a to dost veliká!!
Já sem měl na moto při koupi na rozetě vůli 9mm!!!!!! skoro přes zub!!
a choval se stejně jak popisuješ.
Nerovnoměrné vytahání,cukání během jízdy,enormní ulučnost a vůle jak prase...
Neriskuj,vyměň!!!!