globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Průvěs řetězu u cestovního endura

21.5.2007 v 14:39
Polovina lidí tvrdí - průvěs dělám podle manuálu 3-4 cm na bočáku
Druhá polovina tvrdí - průvěs dělám 3-4cm na zatížený moto
Obě skupiny mají vcelku slušný argumenty, proč to dělat. Rozhodl jsem se pro tu první variantu, nakonec jsem zjistil, že ani není třeba příliš dopínat a jen jsem upravil kolo, který nesedělo o jednu drážku, čili řetěz se lehce přišponoval-na bočáku 4-5cm průvěs. po zatížení řetěz bez vůle.
Najeto 300 km řetěz na zatížený moto má vůli cca 3cm, drhne o horní gumový kryt kyvky. takže mě za 1. zajímá jak na svých cestovních endurech nastavujete průhyb vy a pokud na bočáku, tak jakou vůli má spodek řetězu když na motorku nasednete.
no a druhá otázka - kde se během 300 km mohla vzít tak velká vůle řetězu?
naštěstí měním v úterý řetězovku, tomuhle už nějak nevěřím
dík za rady tipy názory

21.5.2007 v 18:48 | Nahoru | #1
vyřešeno. po celý svojí dýlce je řetěz +- stejně volnej, ale v určitým místě se najednou vyšponuje a po projetí 10ti článků opět povolí. řetěz jsem porovnával na třech místech při napínání, takže jsem tenhle kousek minul. jen mi není jasná příčina-kdyby házela rozeta, šponuje na víc místech? taky bych čekal, že řetěz bude +- stejnej a na určitých místech naopak volnější vlivem nerovnoměrnýho vytahání..

1 reakcí na tento příspěvek Průvěs řetězu u cestovního endura

21.5.2007 v 20:30 | Nahoru | #2
Řetěz se na manuálem stanovenou hodnotu napíná, když motorka stojí nezatížená na bočním stojanu.
Tak bylo psáno v manuálu ZX12R.

(reakce na) Průvěs řetězu u cestovního endura

21.5.2007 v 22:20 | Nahoru | #3
bukowski634>Moje zkušenst:
koupi jsem Alpa, řetěz byl naplej, vzadu na rozetě se ani nehnul. Po namazání a cca 500 Km se uvolnil a prověsil-
- chápu motorka stála kdoví kde na jihu Itálie a čekala na kupce, řetěz byl zatuhlej a asi měl poskládaný články tak, že působil jako napnutej, po rozhejbání se uvolnoly články a vytáhnul se-
-došponoval jsem ho a on se během cca 2000 km uvolnil tak, že už mu nestačilo značení na kyvce v zóně pro funkční řetěz a na rozetě šel ze zubů zvednout cca o 10 mm. Navíc je známo, že jak se řetěz vytáhne, tak se pak už vytahuje tak rychle, že ani nestačíš šponovat, prostě to sním pak jde rychle z kopce.
Nasadil jsem novou řetězovku, kola JT a ČZ řetěz X-kroužek, napnul dle manualu =
35 mm-45 mm na bočáku, v mém případě 40 mm.
Mám najeto asi 2000 km a průvěs je stále stejnej.
Na fórech se otom živě diskutuje, tak mi to nedalo a provedl jsem toto. postavil jsem Alpa na bočák, naměřil průhyb +-40mm, posadil jsem na Alpa asi 68 kg težkýho chlapíka
(na motorce mám kufr s obsahem - asi 5 kg)
sednul jsem si vedle motorky a čuměl, kyvka byla skoro narovnaná a řetěz měl průhyb asi 10 mm nahoru a 10 mm dolu tedy 20 mmcelkem.
Můj názor je, že vůle v řetězu dle manuálu je počítaná na maximální prodloužení kyvky, tedy souhlasím s chlapem z TA konfery, co to vysvětloval na tom obrázku (jstli jsi to tam četl).

Měj se hezky a ať ti Alpík jezdí.

21.5.2007 v 23:02 | Nahoru | #4
MarekXL600V - u mě už byla řetězovka v červeným, takže s výměnou se počítalo a jen jsem ho chtěl dojezdit. ale zabalil to vcelku rychle, asi jak to popisuješ Ty. Psal to Sim. četl jsem všechno a argumenty obou táborů mi přijdou vcelku přesvědčivý. ale dělají to tak vesměs lidi, který se tu a tam proháněj hrubším terénem, než je rovná lesní cesta. což můj případ není, takže to vidím taky na 4mm na bočáku.
mně objednali D.I.D., kola ani nevím. a to jsem chtěl nechat vydělat český firmě, tak snad za rok..

edit..jo..4cm na bočáku..dík

Hovez>stejne i na dakaru a na LC8

(reakce na) Průvěs řetězu u cestovního endura

22.5.2007 v 11:23 | Nahoru | #7
M&D> musim se honem podivat doma do manualu, kolik mam mit proveseny kardan :lol: :P :P :P