globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr cestovního endura.
 
13.8.2009 v 12:31
Jen tak ze zajímavosti, a jednou snad i z důvodu koupě, si dělám takový teoretický výběrový test. Zjímaly by mě názory nejen majitelů, ale i názorý teoretiků. Pro mě jsou důležité následujicí priority. Cena, vzhled, komfort cestování, spolehlivost, spotřeba, celkový uživatelský komfort (možnost uchycení kufrů, kardan adt.) Vzhledem k tomu, že jsem vlastně nikdy na svých cestách nezabloudil do lesa, jsou v možnostech i motocykly (vlastně většina) fakticky neschopná jízdy v opravdovém terénu.
Předpokládám že se můj názor bude časem a s přibývajícími zkušenostmi bude vyvíjet (měnit) a až jednou půjdu s naditou šrajtoflí pro vyvolený stroj, vše si zpětně pročtu a snad mi to pomůže vybrat spávně.
Pokud bude mít někdo ještě jiný tip, doplním.Jedná se o stroje nad litr, a v případě Suzuki historii.
Díky za příspěvky.

Uzavřeno 06.07.2010 v 17:16 uživatelem Waltr
Anketa: Který motocykl by byl vaše volba
BMW R1200 GS
51%
72
Moto Guzzi Stelvio 1200
6%
8
Triumph Tiger
11%
16
Honda Varadero
13%
18
KTM 990 SM-T KTM
5%
7
Suzuki DL- 1000
12%
17
Ducati Multistrada
3%
4
Předchozí
1... 8 9 10 11
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

9.10.2009 v 20:40 | Nahoru | #301
Motoblb> bo mi nebylo jasné, proč na BMW se mi jezdí ve stupnách líp než na tigrovi. zas z tego robiš kovbojku

(reakce na) Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 08:58 | Nahoru | #302

Daliss>Motoblb> bo mi nebylo jasné, proč na BMW se mi jezdí ve stupnách líp než na tigrovi. zas z tego robiš kovbojku

Stačí kuknut co ti zafasi a ni mně na staré kolena honit-stupačka půl loktu,sedadlo 2 lokty a plachta je ušitá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 09:24 | Nahoru | #303
Daliss>Těžiště.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 10:17 | Nahoru | #304
Waltr> to mi vysvětli, co má společného težiště s postojem . Mi totiž nejde o ovladatelnost, ale o postoj. Páč kdybych řešil ovladatelnost, nezajímaly by mne výšky řidítek a stupaček, nemyslíš

(reakce na) Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 11:37 | Nahoru | #305

Waltr>Daliss>Těžiště.

Waltr to mu ani nepisaj,bo jak donde budu muset přizdvihnut kobzola a hledat střed aby se nepřevažoval

Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 11:49 | Nahoru | #306
maro> na těžiště jebu, s tím nic nezrobím, lae řidítka zvednout či stupny snížit jde lehce

(reakce na) Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 11:52 | Nahoru | #307

Daliss>Waltr> to mi vysvětli, co má společného težiště s postojem . Mi totiž nejde o ovladatelnost, ale o postoj. Páč kdybych řešil ovladatelnost, nezajímaly by mne výšky řidítek a stupaček, nemyslíš


Kolego tak napiš ,,lepší postoj" a ne ,,jede se mi lépe ve stupačkách" protože k tomu, že se jede lépe pomáhá i ,,ovladatelnost"
- já myslím
- vzdálenost stupaček od osy předního kola.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 12:03 | Nahoru | #308
waltr> dobrá, beru zpět. Ale nemůřžu za to, že to tu Maro vytahuje
cos myslel tou vzdáleností stupaček od předního kola? nerozumím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 17:45 | Nahoru | #309
Daliss>To je podle mě nejdůležitější rozměr. Prostě jako rozvor. Když stojíš od kola dál máš jiné vše než naopak. S říditky uděláš vždy něco. Pak bude důležité to větší kolo, ale to už je zase jízdní vlastnost.
[img]
[img]

(reakce na) Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 17:53 | Nahoru | #310
Waltr> tady můžeš kouknout jak je to zprávně.. [img]

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 19:54 | Nahoru | #311
waltr> jo takhle, ale mi šlo vážně jen o postoj a na ten sem už došel, páč mám stupny asi o 5 cm výš než brambor a vyřítka ve stejné urovni.
qwert> dej mi na to kardan, stáhni spotřebu pod 5 litrů a beru to

(reakce na) Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 20:30 | Nahoru | #312
Daliss> Ano na KTM to máš ukázkové, stupny na ůrovni přední osy (stejně jako brambora) ale podstatně dál vůči řídítkům. Tak u sportů by se řeklo ideál. Máš vlastně větší plochu pro opření.
[img]

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

10.10.2009 v 20:40 | Nahoru | #313
dle těch fotek to máme všici stejně.. jen já mám neorigo řidítka, tak si to zvednu

(reakce na) Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 08:17 | Nahoru | #314
Daliss>To rozhodně ne. KTM má delší část od stupen k řídítkům, nebo ne rozhodně tak krátkou jako GS a Tiger. Tam je zřetelně delší kolo- řídítka. Postav se k zábradlí tak 30cm, a pak 50. Když máš řídítka pod sebou tak se musí hůř držet.

Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 09:03 | Nahoru | #315
Daliss však to tak bylo nic nevytahuju mám to schované

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 11:02 | Nahoru | #316
no tak hosi, tohle uz je tedy na me moc .. posuzovat ovladatelnost podle nejakych os od riditek .. paneboze , vzdyt ty riditka si tam muzete dat jaky chcete a napolohovat +- 15cm horizontalne .. a asi je taky mnohem zasadnejsi jakou stavbu tela ma ridic - on takovej 60ti kilovej cvrcek ma riditka v jine poloze a s masinou se pere uplne jinak, nez sto kilovej chachar. To se uz radeji bavte o uhlu krku rizeni - ikdyz to jsou taky debaty o nicem. Mam pocit, ze uz si fakt vymyslite nesmyslne berlicky, aby jste si zduvodnili spravnost sveho vyberu a nakonec se vsadim, ze vyuzivate moznosti sveho stroje tak maximalne z 50% ...

(reakce na) Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 11:23 | Nahoru | #317
Satila>Musím tě upozornit že by jsi měl lépe číst. On ten cvrček je pořád jeden a ten samý jen na jiném stroji. Takže zpět proč se mu na něčem ve stupačkách jede lépe? Nebo že by se po přesednutí na jiný stroj scvrknul?
Zkus doporučit výrobcům at takové blbosti neřeší- stejně je každý jiný.
A nejhorší je, že se mu jede lépe na stroji který si nekopil. To naštve...a trochu popře tvou teorii. :\

Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 16:49 | Nahoru | #318
Waltr> nedobře to říkáš, nejde mi o jízdu ale o postoj . O jízdě sem neřekl ani slovo. Nebo možná řekl, ale nebylo myšleno ve smyslu ovladatelnost. Tu totiž nedokážu posoudit, páč mi nevyhovuje postoj. Holt sem dlouhej a řidítka mám neoriginální a nízko. Až to upravím, pak ti řeknu

Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 16:53 | Nahoru | #319
Proto v terénu jezdím skoro všechno v sedě a stát ve stupačkách skoro nepotřebuji.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 18:16 | Nahoru | #320
Pegos> no mi se třeba výjezdy lépe jezdí ve stupnách ale sjezdy taky raději sedím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 20:29 | Nahoru | #321
Daliss>Ale ano proč se ti na něčem ,,lépe stojí" ale ,,hůř jede"?
Takhle jsi to myslel? Nebo ,,lépe stojí když se hůře jede"? Nebo ,,něco co hůře jede, ale přitom se lépe stojí"?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 22:35 | Nahoru | #322
Waltr> ja myslim, ze ctu dobre, cituji:
"Vzhledem k tomu, že jsem vlastně nikdy na svých cestách nezabloudil do lesa, jsou v možnostech i motocykly (vlastně většina) fakticky neschopná jízdy v opravdovém terénu".

a zaroven tu resis neco, co v zivote nebudes potrebovat. Pripominas mi souseda, ktery ma expedicni Pajero a v zivote NEPOTREBOVAL zapnout redukci. ... a aby ji vyzkousel, tak vyhledava a dela bordel na cizim poli - kdyz uz toho ofrouuuta ma.
Nejlepe se ti ve stupackach pojede na trialu - ale to asi nechces, ze ? Tak si kup GS, ale proste z duvodu, ze se ti libi a je "IN", ale nehledej vyumelkovany duvody, proc ses tak rozhodl.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 23:02 | Nahoru | #323
Satila> možná trochu tvrdě řečeno ale upřímně taky vybírám silnější enduro, taky jsem se svez na GS a je to paráda, je v současnosti in bezesporu, navíc stromů a varader je jako sraček...prostě si kup co se Ti líbí zdejší otřelá fráze...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

11.10.2009 v 23:30 | Nahoru | #324
wolf:zatímco GéeS jezdí vskutku málo, že?! :\
Mám pocit že když dnes potkám cestoví enduro, tak je to bud GS nebo Strom..nic jinýho

Naposledy editováno 11.10.2009 23:31:20

(reakce na) Výběr cestovního endura.

12.10.2009 v 07:25 | Nahoru | #325
Rico>
no podle mého subjektivního dojmu jezdí víc Varadér jak Baworů, myslím, že to není zas až tak profláknutá mašina málo vidíš třeba Aprilií Caponordů nebo Tigrů

(reakce na) Výběr cestovního endura.

12.10.2009 v 07:43 | Nahoru | #326
Satila>To je jako malé děti. Nečteš nebo ne....
Ten terén a postoj tadý řeší Daliss. Ne já. A opravdu si stále myslím že nebudu jezdit terénem, nebo aspon né takovým co by nezvládlo normální GS, Varan, DL.
Ano o jizdních vlastnostech Adv. jsem psal že jsou určitě (logicky kvůli vyššímu těžišti) horší.
Otázkou zůstává o kolik, dnes po tom co jsem několikrát naháněl 3X na ADv, vím že ne tak aby mě to trápilo. Je to něco jako výkony supersportů- pro většinu nezdolná hranice-pro většinu z nás strašně důležitá hodnota.
Ano byl to můj názor, a ten se změnil- dle mě normální vývoj. Nevím jak to máš ty. Možná víš vše hned a nejlíp. Já založil toto téma i z tohoto důvodu. Zpětně si přečtu celý svůj vývoj, a třeba se pobavím.
Jasné jsem měl co od motorky chci, a vše ostatní se vyvíjí od toho jestli na to člověk má- kompromis se tomu říká. Já díky shodě náhod a štěstí, nemusím dělat až tak velké. Myslím si upřímně že DL i Varan jsou výborné motorky a jistě se i některým líbí více než GS. Ale mě ne, i konečné rozhodnutí Adv se mi líbí méně, jenže je tady otázka jízdního komfortu. Opravdu mám GS malé. Asi by se dalo jezdit, ale já raději uberu tady a přidám v komfortu.
To je celé. A ted jen čekat jak budou vypadat modely 2010.

Výběr cestovního endura.

12.10.2009 v 08:46 | Nahoru | #327
Jestli cestovní enduro tak BMW GS 1200

Výběr cestovního endura.

12.10.2009 v 19:48 | Nahoru | #328
waltr> ty si prostě nedáš pokoj . Tiger mi vyhovuje, co sem se svezl na R1200GS, tak sem rád že ho mám,páč brambor mi přijde dost těžkopádný, v porovnání s tigrem. Ale jel sem jen kousek a šolich. Někdy si pučím alespoň marovo 1150 a porovnám pak. A to že se mi blbě stojí ve stupnách je dáno mojí výškou a níže položenýma řidítkama Tak tu nech své úvahy o tom, že bych měl kupit bewko stejně si ho nekupím, to si raději kupim pěkného veterána

P.S.: souhlas s Ricem, GS je jak sraček a má ho kde kdo. Ale je to dáno tím, že je jedno z nejlepších v kategorii

Naposledy editováno 12.10.2009 19:49:36
Předchozí
1... 8 9 10 11
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist