globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr cestovního endura.
 
13.8.2009 v 12:31
Jen tak ze zajímavosti, a jednou snad i z důvodu koupě, si dělám takový teoretický výběrový test. Zjímaly by mě názory nejen majitelů, ale i názorý teoretiků. Pro mě jsou důležité následujicí priority. Cena, vzhled, komfort cestování, spolehlivost, spotřeba, celkový uživatelský komfort (možnost uchycení kufrů, kardan adt.) Vzhledem k tomu, že jsem vlastně nikdy na svých cestách nezabloudil do lesa, jsou v možnostech i motocykly (vlastně většina) fakticky neschopná jízdy v opravdovém terénu.
Předpokládám že se můj názor bude časem a s přibývajícími zkušenostmi bude vyvíjet (měnit) a až jednou půjdu s naditou šrajtoflí pro vyvolený stroj, vše si zpětně pročtu a snad mi to pomůže vybrat spávně.
Pokud bude mít někdo ještě jiný tip, doplním.Jedná se o stroje nad litr, a v případě Suzuki historii.
Díky za příspěvky.

Uzavřeno 06.07.2010 v 17:16 uživatelem Waltr
Anketa: Který motocykl by byl vaše volba
BMW R1200 GS
51%
72
Moto Guzzi Stelvio 1200
6%
8
Triumph Tiger
11%
16
Honda Varadero
13%
18
KTM 990 SM-T KTM
5%
7
Suzuki DL- 1000
12%
17
Ducati Multistrada
3%
4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 20:16 | Nahoru | #31
Pegos> jo souhlasím s tebou, že cenová relace Afriky je stále dost vysoko podle mého je to kvalitou motocyklu a asi i tím, že je to nebo byla taková ta meta enduro cestovních moto. Mám osobně Transalpa a jsem spokojenej jako beruška , ale přesto další motkou až Transka doslouží bude právě Afrika O Tigrech nemůžu mluvit bo o nich nic moc nevím a netvrdím, že jsou horší nebo lepší. Konec konců cestu po Rumunsku a Bulharsku jsem zvládl i na Kawě GPZ500R

Naposledy editováno 13.08.2009 20:17:54

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 20:24 | Nahoru | #32
motomyšák> jasně Afka je pro milovníky jen škoda,že do toho nedali litra a lepší podvozek pak by to na cestování bylo supr.

Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 20:37 | Nahoru | #33
pegos> honda litra udělala, ale dala ho na silnici a terén zavrhla...škoda, no

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 20:44 | Nahoru | #34

Waltr>Já jsem si tu tabulku udělal, a vítězí Tiger, vytlačil GS pro cenu, a pro spolehlivost. Na co je mi kardan když mě bude každých 40t stát 25t? Navíc po testech co jsem četl je víceméně Tiger všude vychvylován, a jako mínus mu dávají horší průchodnost terénem. Jenže já opravdu les jezdit nebudu, a šotolina mu prý nevadí. Taky torchu hraje roli že mi je anglie nějak blízká. Proti Stelviu je nutnost ji vytáčet, Varan u je nějak zastaralý, KTM je taky třeba točit(spotřeba) a Multistráda tam je opravdu spíš pro rozšíření výběru. Aprilku jsem netušil, že ještě dělají.
Já si ještě nic nekupuji, a vlastně je to hrozně daleko. Jen si mapuji půdu, at pak mám něco v hlavě. Vlastně nejde ani o kup, ale o to co si lidi myslí. Taky by mě od majitelů zajímaly slabé stránky, mám totiž nastudované ty od BMW a možná protože neznám slabůstky ostatních, tak jsem jej odsunul.


Já myslím, že nejlepší je si motorky projet a hned budeš vědět která ti nejlépe sedne. Není mi jasné proč o Varanu píšeš, že je zastaralý? Vstřikování, ABS, CBS má a co víc si přát-jediný problém u něj je jeho váha. Můj názor je takový, že čím více techniky,tím víc možných problémů.

Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 20:56 | Nahoru | #35

fakt je ten, že ty Truumphy se dají pořídit slušně, 3-3700€ rok 00-01 pokud kupuješ někde v Bavorsku, tak dovoz na severní Moravu a následné postavení "na papíry" cca od 85000,-Kč
link prodejce-servis

Naposledy editováno 13.08.2009 20:57:21

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 20:58 | Nahoru | #36
wolf> a proč to tahat z rajchu, když za stejné prachy to kupim i tady... Teď šly tigry dost dolů. což mne osobně dost sere!

Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 21:02 | Nahoru | #37
tady moto nekupovat raději si udělat cestu ven a dovézt ho.

Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 21:03 | Nahoru | #38
pegos> ono jak se to veme. I když, po zkušenostech, asi máš pravdu. Cenově to vyjde na stejno ,ale stav bude uplně jinde...

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 21:07 | Nahoru | #39
ZZR ani FJR rozhodně není dobrá volba, aspon pro mně ne. Věřím že je to ideální stroj pro přesun na dlouhé štreky, ale rozhodně jsou to mnohem mdlejší motorky v zatáčkách. Co jsem čet o FJR ta prý zvláště. A hlavně bych chtěl jiný posez. Hlavu výš, rád se kochám.
Mláďe Fidži>už zase nejsi tak mladý aby jsi věřil těmto pohádkám to bylo i u GSX, kdepak, nebo chceš říct že ten motor u suzuki nejezdí? Prodej-alfa-omega.
Lazyfucker>ahoj (to je dobře-zlatá motorka-to se pak špatně vybírá) Kardan není blbost- celá bmw spolehlivost není blbost.Forum BMW
Přečti si názvy témat, a to tě ujištuji, že je momentálně v ní nejméně poruch, byly časy kdy tam bylo 1 jiné téma než porucha.
A to je další věc, nevím nic o jiných strojích, začnu hledat ve foru Tiger, a třeba....
Mě se vážně nejvíce líbí, a i charakterem sedí GS 12 ale nechci se strachvat jestli dojedu, a ještě si za to řeknou balík. Proto to ted směřuji na Tigra, v testech ho vychvalují, a taky se mi celkem líbí.A třeba Adventure, moc nechápu. Do terénu snad, nebo pro dvoumetrového chlapa (že 3X?) ale proč něco co je na cestě horší, a víc to stojí?

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 21:16 | Nahoru | #40
Daliss> u našich bazaristů bych nekoupil ani kolo dovoz vyjde skoro stejně, ale raději u zavedeného obchodníka (nové-ojeté motky) v "D" nebo "A" než u nás. Ten tiger co jsem tu dal má najeto 90tkm, tedy u nás by ho udělali na 47tisíc km a cena by byla 93tisíce a k tomu papíry. Navíc stroje ježděný na našich a "evropských" cestách jsou v lepším stavu.
Přiznám se že moto nejsou má silná stránka, ale v letech 2005-2008 jsem převážně známým a rodině dovezl cca 50-60 aut tak vím o čem mluvím...asi tak

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 22:04 | Nahoru | #41
Waltr> Pokud by tvoje teorie byla správná, tak by na VStrom.cz nebo na VStrom Treffen Europe nebyl poměr 650 vs. 1000 vyrovnaný až mírně ve prospěch 1000.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 22:24 | Nahoru | #42
Je zvláštní, že 650 vyrál dvakrát alpský test, že kolega co si koupil DL- tvrdí že hromada lidí na DL foru tvrdí že kdyby nehráli na ego jdou z 1000 do 650 a hlavně ted nedávno o něm vyšel bazar test (a ted nevím jestli v ČMN nebo Motocyklu) a tam to posali jasně- nenaplnění očekávání prodeje, převálcování řadou 650. Salbá přední část, horší jízdní vlastnosti.
Ale to jsou jen vyčtené a slyšené věci. A můžu ti říci, že ani mě by ego nedovolilo koupit 650 i přesto že bych četl že je lepší. Ty motory dál jezdí, v tom to není, je těžké říct ,,nevyšlo"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.8.2009 v 22:46 | Nahoru | #43
Waltr> Je to jak říká Mládě.Fidži - litrový Strom skončil kvůli tomu, že splňoval jen normu Euro II. a to se teď u nových motorek už nenosí, když nové tahače splňují i Euro 5!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 07:52 | Nahoru | #44
Waltr: Co se spolehlivosti týče, je na tom fakt o dost líp staré BMW 1150. Dvanáctka je přeplácaná elektronikou a hi-tech blbinama a ty umějí páchat neplechu.
Ale on Tiger z druhé ruky taky nemusí být žádná výhra. Spálený alternátor nebo šprajclá škrtící klapka umějí majitele pěkně potrápit, že? Ještě že se to dá spravit dost levně, i když pracně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 08:07 | Nahoru | #45
cyklista>Prosimtě už naposledy, vážně myslíš že na Dl to pro ně byl problém a na SV ne? Nebo je ta norma na tvar říditek? U GSX to byla nedříve kvůli normy- jednolauf - a pak ukončení. Prostě nejdou Prodává se víc 650. Podívej se po evropě, nejprodávanější Alp 700, Yamaha velkou ani nezkouší -Teneré 660 Jako GSX,Bandit ho prostě zlikvidoval. To je celé, v dnešní době už by jste mohli trochu důvěřovat technikům, že si s normou poradí jako u jiných strojů. A trochu mín věřit ofic prohlášením. Nečekejte ,,udělali jsme neprodejný model"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 08:13 | Nahoru | #46
1100Virago>Víš co myslím. Jsou to dost závažné a opakující se problémy, většinou bez možnosti dojezdu. Nemá to cenu vypisovat, možná taky něco najdu u Tigrů, myslím tím něco co se opakuje co je jejich bolest. To že Dalissovi odejde altík je pochopitelné, má dlouhé nohy a furt do něj kope . Ne vážně jde o to, že si na kvalitě BMW zakládá a nechají si ji řádně zaplatit. Tak já o to víc k nim budu náročný. Chci motorku na cesty které budu věřit.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 08:24 | Nahoru | #47

Waltr>cyklista>Prosimtě už naposledy, vážně myslíš že na Dl to pro ně byl problém a na SV ne? Nebo je ta norma na tvar říditek? U GSX to byla nedříve kvůli normy- jednolauf - a pak ukončení. Prostě nejdou Prodává se víc 650. Podívej se po evropě, nejprodávanější Alp 700, Yamaha velkou ani nezkouší -Teneré 660 Jako GSX,Bandit ho prostě zlikvidoval. To je celé, v dnešní době už by jste mohli trochu důvěřovat technikům, že si s normou poradí jako u jiných strojů. A trochu mín věřit ofic prohlášením. Nečekejte ,,udělali jsme neprodejný model"



nezlob se na me, ale tohle jsou strasny kydy .. sezen si statistiky prodeje a zjistis za na zapad od nasich hranic bylo DL v roce 2004 prodavanejsi nez Varadero.. to, ze se nechytl u nas je mozna chybou marketingu, ale rozhodne ne tim, ze by DL neobstal. A jinak si projdi Tebou zminovana diskusni fora jednotlivych znacek. Budes mile prekvapeny, jaka je na VStrom strankach "strasna nuda" a to hlavne v sekci "opravy a zavady". To treba na GS foru je cteni tak na tyden ...

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 08:53 | Nahoru | #48
Waltr: Právě proto bych ti doporučil spíše starší jednoduchý ingot, než nové modely. Akorát je problém, že to už zas mívá o to víc nalítáno a životnost není u ničeho nekonečná. Já už s výběrem nástupce Viraga zápolím několik let a zatím se nic vyhovujícího neobjevilo.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 09:14 | Nahoru | #49
Waltr> Kdyz ctu tvoje odpovedi ... popravde dost nechapu proc si zakladal toto tema / anketu kdyz uz si vlastne rozhodnuty

Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 09:27 | Nahoru | #50
Kazdy ma ty preference trochu jinak, ja bych vyber rozsiril o BMW R 1150 GS (pripadne i Adventure). U piva ti klidne reknu hafo nevyhod co tahle motorka ma, ale ty vyhody co nabizi jsou vyborny - ale musi ti sednout.

Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 09:40 | Nahoru | #51
Nechybí ti tam Caponord?

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 11:25 | Nahoru | #52
A k tomu SV1000, ty skončily kvůli normě taky, takže tak nějak bych zakončil naše tápání o motorech a prodejích SV1000/DL1000. Přeju, ať si něco vybereš a jsi spokojený. Čau

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 11:45 | Nahoru | #53

cyklista>A k tomu SV1000, ty skončily kvůli normě taky, takže tak nějak bych zakončil naše tápání o motorech a prodejích SV1000/DL1000. Přeju, ať si něco vybereš a jsi spokojený. Čau

Byls rychlejší. SV1000 skončilo na stejno se Stromem.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 12:01 | Nahoru | #54
tak když koukám na tvoje požadavky "Cena, vzhled, komfort cestování, spolehlivost, spotřeba, celkový uživatelský komfort (možnost uchycení kufrů, kardan adt.)" tak je to jasné - potřebuješ malého Stroma...krom kardanu je prostě za ty prachy nejlepší
Během prázdnin (prý) by mi tu měl vyjít takový napůl test po 115.000 km..třeba tě nalomí

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 12:48 | Nahoru | #55
to je prece jasne.. ty potrebujes XT600..
vsechny vodniky (vetsina tebou vyjmenovanych motorek) jsou zdrojem potencialnich problemu.. zase BMW je hnusne, elektronicke a nejede

moje XT ma 86000km a jeste porad jede

Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 16:11 | Nahoru | #56
Moto Morini GranPasso,
mrkni na tenhle novejsi kousek. Nejni to okoukany a na cestovani po 'silnicich' by to mohlo bejt super.

edit: video


Naposledy editováno 14.08.2009 16:14:42

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 16:16 | Nahoru | #57
otompotom>

jj,kdo nezkusil, neví

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 16:35 | Nahoru | #58
yeuop> rozhodne to jede mnohem lip nez to tvoje xtečko. krom toho taky mam pres 86tis a verim ze dam dalsich 300tis bez vetsich problemu

Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 16:41 | Nahoru | #59
za me KTM 990 Adventure

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 17:13 | Nahoru | #60
trinidad> Tak na ten test se brutálně těším!
Téma je zamknuto


TOPlist