<strong>19436 - 1.2080 (X210Cr12) dle DIN 17350</strong> : Ocel nástrojová. Legovaná ušlechtilá ocel, vhodná pro práci za studena - pro účely použití, kdy teplota povrchu je obecně pod 200 °C. Pro vysoce výkonné střižné a lisovací nástroje, nože strojních nůžek, plochá kovadla, protahovací trny, frézy na dřevo, tažné matrice a tažné trny, atd.
ta X210Cr12 je ledeburicka s 12% Cr - mozna prave pracujes s oceli ze ktere se delaji ventilova sedla a mozna i podlozky na ventily. Asi bych spis pouzil tuhle, nez 19312ku..i kdyz podle me vyhovi obe. Pod 200°C se nedeformuji a neztraci tvrdost, coz na podlozkach nikdy nedosahnes. Nak
1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí
Rozvod OHV,ventily seřizované za tepla 75°C na 0,35.
Ventilová vůle se za tepla zvětšuje. (s vůlí nastavenou za tepla bych tedy podle vás neměl nastartovat)
Záleží na materiálu hlavy,bloku,materiálu těsnění pod hlavou,druhu rozvodu,časování-vůle má podstatný vliv, vše závisí na konstrukci. Držte se pokynů výrobců:kde měřit,kolik naměřit,při jaké teplotě.
PS:rád bych diskutoval, odjíždím na testování
1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí
Souhlasím s tebou ve všem,na čem záleží ve tvém výčtu,ovšem až na časování - to na zvětšování,nebo zmenšování vůlí vlivem teplot nemá pražádný vliv.
Navíc bych rád podotkl,že tebou zmíněný motor,má se sériovkou společný pouze první pohled - nic víc.Výkon nenaroste na dvojnásobnou hodnotu jen tak z ničeho nic,takže zde je nutné brát v úvahu i jiný tepelný namáhání atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí
kam ten svět spěje :/
někde to tak zřejmě skutečně bude