globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prodloužená ojnice?
 
26.4.2007 v 21:43
zdarec, na netu jsem narazil na ojniční sadu, která má delší ojnici. Prý to přidá nějaké koně, krouták, jde to líp do otáček a prý se zvýší i životnost.

Chci se zeptat, má s tím někdo konkrétní zkušenosti?
Předchozí
1 2
Následující

Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 22:12 | Nahoru | #1
Standa_xl600>a do prdele....to tady ještě nebylo:)))) začíná přituhovat.

delší ojnice říkáš? o kolik je delší? předpokládám, že to bude v desetinách milimetru. Jediné, co to způsobuje je to, že "vyšším" zvdihem zvyšuje kompresi ve spalovacím prostoru. Takhle jsme si snad každý tunili fichtla - válec pod frézku, půl milimetru z toho líznout a hned to byla střela jak sviňa:))
efekt zvyšování komprese má největší vliv na životnost klikovky. Pokud ji měníš celou a je na to dimenzovaná, tak není problém. výsledkem je tvrdší motor s ostřejším chodem. Nechápu jak to může prodlužovat životnost, to je podle mně kravina. Koně a krouťák...mno nevim..žádný zázrak neočekávej. líp do otáček to možná pude..o něco. Když se tenhle tuzing přežene, tak je motor už přehnaně tvrdý, chod není uhlazený, ale takový syrový, hrubý, projevují se vibrace a výkon nezřídka jde spíš dolů než nahoru.

Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 22:22 | Nahoru | #2
mám význam v případě excentricky přebroušené kliky - zvětší se zdvih,tím pádem zdvihový objem se všemi klady,bez změny pístu a válce

1 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 22:31 | Nahoru | #3
ne, ne, žádný desetiny, je to o cca 1,25 cm, pod válce je samozřejmě patřičný mezikus, který zajistí, aby míst nenarazil do ventylů.
Ani přebrušovaná klika, zdvih je stejný.

Je prostě jen delší ojnice. Ty výhody jsou údajně daný tím, že okolo horní úvrati má píst menší rychlost a tím zřejmě lepší spalování, dále to, že uprostřed dráhy je menší úhel vůči rovině osy pístu, takže rozložení sil je příznivější pro menší namáhání, rázy. Z toho údajně plyne vyšší životnost motoru (údajně - otázka, zda je to měřitelné)

Proto se ptám, zda s tím někdo zkušenosti a co je na tom pravdy.

(reakce na) Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 22:40 | Nahoru | #4
Standa_xl600>Nebo to taky utrhne hlavu.
V podstatě jak píše Rutan: pokud se to bude hejbat v desetinách, tak to zvýší trochu kompresi. Je ale otázkou jestli je na stavěná klika, ojniční ložiska. Takže o zvýšení životnosti, nemůže být vůbec řeč, budeš rád když to bude mít životnost alespoň tu samou.
Jedná-li se pouze o takovouto sólovou úpravu, tak to motoru změní možná trochu charakteristiku, ale nic víc. Co se skutečného výkonu, nebo krouťáku týče, tak se vždy jedná jen o bohapusté placebo - když už do toho navrážíš prachy i práci, tak přeci nebudeš přiznávat, že to jede pořád stejně, ne-li hůř.
Naprosto stejnéh efektu se vždy dosahovalo zbroušením hlavy, použitím tenčího těsnění pod válec nebo makovici. Kam až můžeš jít je potom otázka konkrétního motoru a to nesouvisí jen s životností, ale i s prostou geometrií. Mě se jednou podařilo upravit motor tak hezky, že píst normálně narážel do hlavy, Tak nějak mu na tu jeho dráhu, danou excentricitou kliky, nezbýval plac. Takže ono se vším odsuď-posuď.

Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 22:48 | Nahoru | #5
nevím, jestli píšu japonsky nebo co,

vždyť píšu, že se pod válec dává podložka a že komprese se nemění /resp. není to ta podstata věci/

Pro ty, co maj menší představivost:
http://www.trengarac...o.php?products_id=63

a tady přímo pro hondu:
http://cgi.ebay.com/...mZ140110230901QQrdZ1

Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 22:57 | Nahoru | #6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 23:08 | Nahoru | #7
Standa_xl600>a jo ták, tak ta podložka mi to vysvětlila. Zajímavé řešení... víš vrtání a zdvih válce? dopočítal bych si zkusmo o kolik se zvětší objem.

to s tím úhlem je sice hezký nápad, nicméně ten úhel bude menší jen opravdu nepatrně. když mi dáš délku ojnice a průměr, na kterém je ojnice uložena v setrvačníku, tak ti to dopočítám.,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 23:17 | Nahoru | #8
RUTAN>prodloužením ojnice se přece objem vůbec nezmění. ten zdvihovej. a jestli o stejnou délku podloží válec tak se prakticky nezmění vůbec nic protože zdvihovej objem i objem nad pístem bude pořád stejnej.
a ten rozdíl úhlu bude +- 1°.

Prodloužená ojnice?

26.4.2007 v 23:33 | Nahoru | #9
přesně tak, objem je stejný.

Změna toho úhlu je malá, samozřejmě, ale když si uděláš rozborku sil, kde máš goniometrický funkce, tak to může pár procent hodit a to už může hrát roli

Láka mě to zkusit :) I když to asi nepoznám, aspoň budu mít motor exot :) Akorát mě napadlo, abych ale ten motor narval do rámu, už takhle je to jako ježek v kleci :(

(reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 00:01 | Nahoru | #10
karf>asi tak

Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 07:06 | Nahoru | #11
:o)

Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 08:45 | Nahoru | #12
Zdvih pistu neudava delka ojnice ale polomer otaceni osy ojnicniho cepu. Dej si ojnici klidne o 100mm delsi, ale zdvih porad bude jen 2x vzd. osy ojnicniho cepu od osy klikove hridele. Jedine co tim dosahnes bude zvednuti valcu o tech 100mm nahoru. Kdyz chces menit zdvih musel bys prekopat celou klikovku. Objem se proto vzdy meni diky prevrtani na vetsi prumer valce. Krom toho vetsi vrtani/nizsi zdvih je pro motor vysokootackovy, mensi vrtani/vetsi zdvih mas pro nizkootackove dvouvaly do V. Rozhodne neni vhodne menit charakter motoru z podctvercoveho na nadctvercovy. Nak

2 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 10:15 | Nahoru | #13
ještě podotýkám, že ta delší ojnice bude jistě těžší takže se motor bude rozbíhat do omezovače celej den...ale zase pojede kopec nekopec pořád stejně - asi jako takový ty malý autíčka se setrvačníkem pro děti :lol:
mimochodem to je i důvod, proč se písty nedělají vysoký jak půllitr, dělá se v nich vybrání pro klikáč a všechno je tak nějak co nejmenší a nejlehčí. aspoň u normálních motorů. u čopru je to jedno. tam se platí za kg místo kw :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 10:23 | Nahoru | #14
karf>kdyz to bude ojnice z titanu tak to nevidim jako problem :lol: :lol: :lol: spis problem budou finance :thmubup: Nak

(reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 10:33 | Nahoru | #15
Stando, jestli Ti prachy, tecou z kapes ven, tak to zkus, jinak, je to dle meho nazoru, pekna pitomost... :lol:

Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 11:22 | Nahoru | #16
ještě by mohl ty prachy rozmetat mezi nás socky :)

(reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 11:24 | Nahoru | #17
karf: Ojnice by těžší být neměla, to by se musela převažovat klika. Tipuju, že i ta delší bude hmotnostně shodná se sériovou a odchylky budou nepatrné.

1 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 11:35 | Nahoru | #18
A pokud by jenom zvýšil zdvih a nedával delší ojnici? :shy:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 11:40 | Nahoru | #19
Jawaweb>řešite tady pičoviny nehlede na to že to nijak motoru nepomuže tak bys musel u 4t řešit rozvod šrouby co drži hlavu s valcem a jine veci a taky uchyceni do ramu *no*

(reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 12:15 | Nahoru | #20
Rekl bych, ze se venku, skutecne OTEPLILO... :D :D :D :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:05 | Nahoru | #21
gsxr> No já to dělat nechci, jen mě to zajímá

(reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:18 | Nahoru | #22
Jawaweb>zdvih by zvetsil klikovkou s vetsim prumerem (laicky receno) ...otazkou je, kolik by to stalo a esi by ji do puvodniho motoru dostal :D Nak

Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:26 | Nahoru | #23
přebroušením ojničního čepu - jaxem už hlásil na začátku *yes*

2 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:34 | Nahoru | #24
camca: no taky jedinej rozumnej prispevek asi... se i dobornici jako rutan nechali chytit na to ze se delsi ojnici zvetsi objem....nechapu.....

ale nevim jestli by sel ten cep bez nasledku ubrousit ke strane skoro o milimetr....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:37 | Nahoru | #25
assassin> Ale houby, bylo tady napsáno, že se zárověň dá jakási podložka pod válec a tím se zvětší zdvih, takže ve výsledku budeš mít motor se stejným objemem a kompresí, jenom bude vyšší. No a když nedáš delší ojnici, tak máš chopper :lol:

(reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:43 | Nahoru | #26
assassin>nu coz o to. Udelat jde cokoliv, ale kdyz zbrousis cep z prumeru 30mm na 29mm tak zvysis napeti v cepu o 10% ;) (30/29=1,034na3=1,107 - cili 10,7%). Ubrousis, zvysis napeti a to celkem dost a stejne si na zdvihu hodne malo pomuzes. Nesel bych do toho...Nak

Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:45 | Nahoru | #27
Asasinek má pravdu,že zdvih dává poloměr klikovky - vzdálenost os hlavního a ojničního čepu,samotná ojnice nemá na tohle vliv.

Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:46 | Nahoru | #28
jawaweb: no rozhodne zdvih je dan jen a pouze prumerem kliky (resp prumerem na jakym je stred ojnicniho cepu)

delsi ojnici se jen ta pracovni plocha(objem) posune dal od kliky a o tu vzdalenost se musi pro zachovani stejneho kompresniho pomeru zvetsit tesneni pod hlavou.... s tim ze je objem a vse stejne jen vyssi stavebni vyska souhlasim....

(reakce na) Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:47 | Nahoru | #29
Jawaweb>trosku to upravim - zdvih zvysis pouze upravou kliky. Kdyz tedy bez upravy kliky zvednes valce, pist bude dojizdet pod hlavu o tolik o kolik zvednes valec nahoru. Tim jsi zvetsil kompresni prostor a samozrejme snizil kompresi. Muzes to zase opravit jinym tvarem pistu (vyklenuti dna) abys kompresi dohnal. Proste je to vylej nalej, zase budes tam kde si byl pred upravou. Pokud neprekopes zdvih na klice tak si dej pod valce XYZ podlozek a ojnice dlouhe az do nebes ale ZDVIH nezvysis :) Nak

1 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?

27.4.2007 v 13:50 | Nahoru | #30
jawaweb... mas pravdu asi jen spatne podavas termin 'zdvih' .....
jinak souhlas i s NAKem i camca_v ........
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist