globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlastní stavba a úřady
 
15.7.2009 v 17:38
zajímalo by mě kde se dají sehnat informace ohledně vlastnoručně postavené motorky kterou chci ofociálně dostat na papíry. poradíte?

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 18:27 | Nahoru | #1
řekl bych že by to bylo hrozný martýrium s homologací , ale zajímá mě to

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 18:31 | Nahoru | #2
to si piš že to bude očistec, věřím že to jde, ale potřebuju sehnat co nejvíc informací, ať vím jestli to má cenu dělat, chci vyjímečnou motorku kterou nebude mít nikdo, ale nechci aby byla jen na ježdění po poli a po zahradě kdybych ji nedostal na papíry kvůli nějaké kravině

Naposledy editováno 15.07.2009 18:32:27

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 19:12 | Nahoru | #3
co máš v plánu stavět?

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 19:45 | Nahoru | #4
něco vzdáleně mezi cesťákem a chopperem

motor chci použít nějaké běžně dostupné 2v véčko s kardanem a okolo toho postavit motorku podle svojích představ, brzdy budou taky nějaké homologované používané spolehlivé

Naposledy editováno 15.07.2009 19:48:22

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 19:57 | Nahoru | #5
mám pár projektů/nápadů v hlavě, všechno je to ve stylu posazu na choperu, ale lehce přispůsobené cestovámí na dlouhé vzdálenosti, motor véčko litr a víc nebo boxer bmw, nechci z toho dělat závodák ale silnou pohodlnou a spolehlivou motorku

co se mi líbí už jsem psal tady a po objíždění různých inzerátů a bazarů bráchu napadlo, že si postavíme něco sami tak zjišťuju co a jak

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 20:49 | Nahoru | #6
Tak abys postavil dvě, kdyby chtěl výzkumák destrukční test...

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 20:50 | Nahoru | #7
Tak to by mne taky zajímalo, již dlouho jsem neměl v ruce flexu a svářečku... V německu je TUV při dodržení určitých pravidel a funkce všech nutných celků celkem svolnej. Bohužel tam technik/úředník je schopen v rámci svěřené pravomoce i rozhodnout, je kvalifikován a rozumí tomu. A toho se u nás nedočkáme.

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 21:05 | Nahoru | #8
kup moto s papírama a z toho vycházej.nejjednodušší cesta.Co budeš potřebovat,vezmeš,zbytek prodáš.Držím palce.

Naposledy editováno 15.07.2009 21:08:03

2 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 21:11 | Nahoru | #9
Nechci tě odrazovat ale je to běh na dlouhou dobu.
Napřed než začneš něco stavět si vše pořádně zmapuj
abys nebyl po nakoupení dílů překvapen že ti to nepovolej.Kdysi
dávno asi před třiceti lety sis mohl postavit káru za
osobní auto a nechat otypovat bez nějakých problémů ale dnes to
už prostě nejde.Dnes je všechno mnohem přísnější normy,vyhlášky
atd...

Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 22:28 | Nahoru | #10
já postavil motorku taky a bez povolení ... na přední i na zadní

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 22:38 | Nahoru | #11
Stačí zadat do googlu: individuální stavba, přip. individuální přestavba - tady něco málo: http://www.autopress.cz/archiv-clanku/pre-d-stavte-si-automobil-jinak

Aspoň něco málo, co si pamatuju - je důležité rozlišovat, jestli se jedná o individuální stavbu nebo přestavbu vozidla - u přestavby máš motorku, která má TP, je z roku xx a ty do ní dáš úplně jiný motor, jiné kola, rám případně i upravíš - na takovou přestavbu se pak vztahují technické požadavky z doby, kdy byla daná motorka vyrobená - když máš mašinu z roku 85, technické požadavky, které musíš při přestavbě splnit nebudou podle mě až tak přísně jako dnešní...a naopak - pokud si chceš motorku od základů postavit (individuální stavba) - tzn. postavit si vlastní rám atd., budou se na tebe vztahovat současné technické požadavky...
Jinak jak přestavbu, tak stavbu povoluje příslušný obecní úřad. Součástí přestavby i stavby by měli být i technické výkresy. A všechno to myslím posuzuje technik na STK, který může na tvé náklady v případě najasností mašinu poslat do Statního zkušebního ústavu...Aspoň nějak tak si to pamatuju...Ale raději projeď net, tam toho ohledně legislativy apod. najdeš dost.

Být tebou, tak bych šel raději do té přestavby...Sehnat nějakou mašinu s TP, tu na sebe přehlasit a pak se dát teprve do díla.

Nedávno jsem řešil něco podobného - jelikož jsem velký fanda 2T, napadlo mě, že bych motor z Wartburgu 353 (3 válec,1000 ccm, 50 HP - po úpravách až 70 HP, 100nm) "dostal na dvě kola" . Sháněl jsem pro to vhodný rám a nakonec jsem sehnal Suzuki GS 550 E z roku 79 za mrzký peníz, jenže motor šlape jako hodinky a je mi líto motorku prznit, takže ji jenom z renovuji a předělám na Caferacer, no ikdyž ještě si to rozmyslím

Ale stejně mám spoustu nejasností - nevím, jak by legislativa nahlížela na to, že chci do motorky nacpat velkoobjemový 2T motor, který "šíleně znečišťuje životní prostředí" , i když se dle zákona u jednostopých vozidel do hmotnosti 400 kg emise neměří...
A taky mi není jasné, co by technik řekl na to, že sváry na rámu vařil člověk, který nemá "svářečák" - páč svářeč nejsem, ale svařovat umím....
Navíc ty technické výkresy by byly taky celkem problém, i když můj brácha umí dělat v Autocadu, ale byly by to rozhodně hodiny a hodiny strávené u PC místo v dílně.
No prostě nejlepší je, když si seženeš někoho, kdo tímto martýriem už prošel ....Ale bude to rozhodně běh na dlouhou trať

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 22:40 | Nahoru | #12
Kua, proč to nemůže být u nás jako v USA - tam zlegalizuješ cokoliv

(reakce na) Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 23:27 | Nahoru | #13

sedous>Nechci tě odrazovat ale je to běh na dlouhou dobu.
Napřed než začneš něco stavět si vše pořádně zmapuj
abys nebyl po nakoupení dílů překvapen že ti to nepovolej.Kdysi
dávno asi před třiceti lety sis mohl postavit káru za
osobní auto a nechat otypovat bez nějakých problémů ale dnes to
už prostě nejde.Dnes je všechno mnohem přísnější normy,vyhlášky
atd...



to není až tak pravda, kamarád si staví přívěs za smarta, a použije na to smarta, zkráceně smartem bude tahat druhého bez motoru jako 2nápravový s říditelnou přední nápravou!! a podle zákonů a vyhlášek vše legálně a bude to mít jako reklamní přívěs......
jo motorka je něco jinýho ale zákony pořád dovolují vlastní stavbu a já tomu věřím, jen hledám všechny informace co se sehnat dají, musím to mít zmapované, než se do toho pustím,

(reakce na) Vlastní stavba a úřady

15.7.2009 v 23:35 | Nahoru | #14

2stroke>


dík za info, takhle si představuju radu,

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady

14.12.2009 v 19:54 | Nahoru | #15
Jo tak sem dnes zašel na dopravku se přeptat na stavbu . Po vyslechnuti co všechno potřebuju sem to hned vzdal.
1 Na vše homologace!
2 Motor splnovat normy na , emise a hluk!
3 Projektova dokumentace na rám a to ne od kde koho!
4 Z rámem a motorem zajet do skušeby kvuli vyraženi čislum!
5 Modlit se ,aby ješte něco nejaky uřednik nevymyslel ?
6 Snad to potom dopadne a daj papiry
Zajde te se radši přeptat a opravdu si to rozmyslete ?

Naposledy editováno 14.12.2009 19:56:07

Vlastní stavba a úřady

14.12.2009 v 20:28 | Nahoru | #16
Hmm taky by se mi líbylo přihlásit mojí stavbyčku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlastní stavba a úřady

15.12.2009 v 00:10 | Nahoru | #17

2stroke>Kua, proč to nemůže být u nás jako v USA - tam zlegalizuješ cokoliv



Moc koukáš na filmy. Nebo až tam budeš, tak se zeptej. Naše předpisy jsou čajíček.

Vlastní stavba a úřady

15.12.2009 v 01:33 | Nahoru | #18
MarioV2 TUV máme i v čechách,ale myslím,že zrovna tento orgán to moc nezajímá ne-spíš napiš na Dekru ta tuším dělá homologace a jistě ti poradí.

(reakce na) Vlastní stavba a úřady

15.12.2009 v 16:50 | Nahoru | #19

qwes>Jo tak sem dnes zašel na dopravku se přeptat na stavbu . Po vyslechnuti co všechno potřebuju sem to hned vzdal.
1 Na vše homologace!
2 Motor splnovat normy na , emise a hluk!
3 Projektova dokumentace na rám a to ne od kde koho!
4 Z rámem a motorem zajet do skušeby kvuli vyraženi čislum!
5 Modlit se ,aby ješte něco nejaky uřednik nevymyslel ?
6 Snad to potom dopadne a daj papiry
Zajde te se radši přeptat a opravdu si to rozmyslete ?



pokud použiješ již hotový (nový) motor stačí doložit homologaci od výrobce(dovozce) to není problém, hlavně ale ohledně motoru jiná možnost pro nás normální lidi ani není, nebudu přece vyvíjet nový motor.........

ale k stavbě ještě třeba:
- rám musí svařovat člověk se svářečákem a ty to musíš doložit,
- projektová dokumentace samozřejmě musí obsahovat výpočty pevnosti jak samotnýc částí, tak i rámu jako celku, aby náhodou nebyl použit slabý materiál
- úředník tě múže a taky na 99% pošle s hotovou motorkou na jízdní testy(třeba Dekra) a to si samozřejmě zaplatíš(25-50tis) a pokud ti ji při těch testech poškodí(to radši neuvažuju že ji úplně zničí) jen proto že to bude zkoušet magor, tak máš smůlu a můžeš začít znova,

neboj zjišťoval jsem a je toho až nad hlavu

celkově to ohledně financí výjde tak na 2 nový motorky.................

Naposledy editováno 15.12.2009 16:58:17

(reakce na) Vlastní stavba a úřady

15.12.2009 v 16:53 | Nahoru | #20

Petrmoto>Moc koukáš na filmy. Nebo až tam budeš, tak se zeptej. Naše předpisy jsou čajíček.



ano v USA se dá zlegalizovat cokoli ale jen pokud splníš podmínky stejně jako u nás nebo kdekoli jinde, nebuďte z těch amíků tak potrefení, taky to tam není žádná prdel

Vlastní stavba a úřady

19.3.2010 v 07:56 | Nahoru | #21
Stavba + zlegalizování = cena nové motorky. O riziku zda to vyjde, popřípadě nebudu předělávat či stále peníze sypat a sypat nemluvě. Běh na dlouhou trať. Mně by se takhle líbila tříkolka alá Dva nosáči tankují super

(reakce na) Vlastní stavba a úřady

19.3.2010 v 08:11 | Nahoru | #22

sedous>Kdysi dávno asi před třiceti lety sis mohl postavit káru za
osobní auto a nechat otypovat bez nějakých problémů ale dnes to
už prostě nejde.Dnes je všechno mnohem přísnější normy,vyhlášky
atd...


hloupost . strejdovi jsme kreslili vlek pod cca 1700kg vážící loď. bez problémů na ní dostal papíry a jezdil s ní do chorvatska

Vlastní stavba a úřady

19.3.2010 v 08:26 | Nahoru | #23
Na káru musíš mít koupený schválený nápravy.... Tak nějak mám tucha. Pod tu loď možná ani není tolik na výběr. Ale malou káru koupíš za pár korun v každém marketu. Ale o ni tu neběží. Ale kára a motorka je stále rozdíl. Za tříkolku platil maník 70tis Jde spíš o to, má-li to smysl a stojí-li to za to. Některým ano, tak hurá do toho. Osobně jim fandím!

Vlastní stavba a úřady

21.3.2010 v 12:13 | Nahoru | #24
tu tříkolku by nebylo marný si vyrobit. Někde jsem to už prohlížel. Dávaj do toho motor z felicie 1.3. a převodouvku ze stodvacítky... Nápravu bych taky upravil stodvácovou a tudíž i brzdy... pak už jen to papírování....

Vlastní stavba a úřady

1.11.2014 v 19:39 | Nahoru | #25
Zdravim panove,tak presne tohle co se tu resi me napadlo na vykendove cestovani,jak to s tim vypada v dnesni dobe? Co chce legislativa,pokud vse budu shanet z jiz funkcnich vozu.je pravda ze chci trojkolku choper a nevim jak na tu predni vydlu.poradi v tomhle nekdo,co se svarovani tyka?

1 reakcí na tento příspěvek Vlastní stavba a úřady

1.11.2014 v 20:34 | Nahoru | #26
Zase kostlivec ze skříně...

(reakce na) Vlastní stavba a úřady

2.11.2014 v 20:34 | Nahoru | #27
rancher> a jake jsou tve zkusenosti?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist