globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První pád na motorce

1.7.2009 v 15:57
podělte se o první pády a jaké byLy.

18.6.2012 v 15:59 | Nahoru | #91

18.6.2012 v 16:02 | Nahoru | #92

Sefo píše: A to si googlil jak dlouho? :))

Asi 5 vteřin

18.6.2012 v 16:05 | Nahoru | #93

DOOMer píše: Jedu si to takhle v Sosnový do zatáčky, trochu prší, a najednou jsem na zemi a jedu po břiše rukama napřed a za mnou motorka jede po boku úplně na druhou stranu

A proč to děláš?

18.6.2012 v 16:05 | Nahoru | #94
Ahoj.Taky přidám svůj příběh.Jawa 05 .Většinou jsem dvě hodiny opravoval a pak jednu hodinu jezdil. Ale přesto,jel jsem na tehdejší moje zkušenosti docela rychle.Spěchal jsem na brigádu,abych si něco o prázdninách vydělal.Zatáčka,já šlápnul na zadní brzdu.Motorka v náklonu - trochu štěrku.No a už to jelo!!!!!!Výsledek - Jawka měla takový ty "dědkovský" šus plechy.Takže se jí skoro nic nestalo.Jenže u mě neé.Skoro nový boty - totál prodřený.Kalhoty - prodřený až na maso.Bunda u lokte - prodřená na kůži.Brrrr,nikdy snad více.A to s odstupem času vím,že jsem zas tak rychle nejel.................

18.6.2012 v 16:05 | Nahoru | #95

FiZzeR píše: Asi 5 vteřin

Tak dlouho?

18.6.2012 v 16:06 | Nahoru | #96
Sefo> pomalej internet

18.6.2012 v 16:09 | Nahoru | #97
ale no jo no...

1. pád: u benzínky, vyklopil jsem stojánek, on se mrcha zase zaklap a já si toho nevšiml
2. pád: motorka na sračky, hadry na sračky, já relativně ok. byla to první vyjížďka v pořádnejch motohadrech, v džínách by to asi bolelo.
3. pád: v sosnový za cílovkou, hasan na vydechlý čtyřválcový hondě. naštěstí nebyla moje
4. pád: minulej tejden, vybrzděn důchodcem - pachatelem dobra (pouštěl auto z protisměru, ačkoli jsme měli přednost). ubrzdil jsem na milimetry, ale už jsem neudržel motorku, tak jsem ji něžně odložil na padáky

... a to by možná mohlo stačit

18.6.2012 v 19:09 | Nahoru | #98
Já to odhodila 5x, zajímavý, že za předchozí 2 sezony na dváce nic.

1. Silnice mezi Chyňavou a Kyšicema, manžel že mě prej vyfotí v zatáčce. Dal pokyn "Tak se otoč" No, holt není úplně dobrej nápad v kopci dávat dolů nohu mířící po svahu a ne tu opačnou proti svahu. Vystoupila jsem, muž řekl "co děláš prosímtě", motorka OK, já taky.
2. Uzenice, vyjížďka s kámoškou, já skoro s benzínem na dně. Zastavily jsme, že se mrkne do navigace, kde je nejbližší benzínka. Pak slezla, mě dala navigaci do ruky. Já si ji odložila na tankvak, abych si nasadila rukavice. Navigace se počala posouvat a chtěla spadnout, tak jsem zazmatkovala a začala ji chytat, jenže mi uklouzla na štěrku noha a hotovo. Opět škody 0.
3. Motoškola u Matyho v Kolíně, nácvik krizového brždění. Vzala jsem za předek konečně pořádně, motorka zastavila, jenže já dala pozdě nohy na zem, zavřely se mi řídítka a bum. Prasklé sklíčko od blinkru, jinak nic.
4. První pár v jízdě. Sosnová a na motorce jedna přemotivovaná kráva, co to chtěla dát na stupačku. Dala. V jiné zatáčce, než jsem čekala, škrrrrrrt, lekla jsem se, narovnala mašinu a místo toho, abych ji zas sklopila a odjela dál, tak jsem zírala na trávu. Kam čumím, tam jedu, takže bylo jasno. Škody - ohnutý řídítka, rozbitej blinkr.
5. Opět Sosna, tentokrát ale na zpáteční cestě domů, 1. železniční přejezd mezi Velvarama a Kralupama. Chytl mě déšť, domů 15km, už jsem to chtěla dojet. Vlítla jsem na koleje asi v 50km/h, vedou šikmo přes silnici, ne kolmo, chytly mi předek a už jsem letěla. Pamatuju si jiskřičky a jak jsem si říkala "kuwaaa, už zas, teď jsem měnila řídítka..." Škody na mašině - hnutý řízení, naštěstí jen v brejlích, lehce ohnutý nový řídítka, rozbitej blinkr, ohnutá páčka zadní brzdy, odřenej výfuk. Já lehce podřenou kombinézu na rameni, zničený plexi na helmě, naraženej loket a rameno. Ještě jsem dojela domů.

No a doufám, že mám už vybráno, je toho na můj vkus nějak moc

18.6.2012 v 21:20 | Nahoru | #99
Timi_2> Jestli se počítá "odložení" motorky v nulový rychlosti na nohu, tak jo, ještě se zelenou značkou

19.6.2012 v 10:03 | Nahoru | #100
1. auto přede mnou to zahamtlo a bez blinkru odbočil někam do pole, asi se jel vychcat, trošku moje chyba...moto OK já OK jeho výmluva "ani si toho nevšiml a odjel"

2. jedu do zatáčky a auto v protisměru, mrd do jeho boku, motorka KO já OK :) jeho výmluva "já myslel, že to projedu tim prostisměrem, místo toho abych vlétl do svodidel"

3. protijedoucí vozidlo mi nedalo přednost a začalo odbočovat doleva, mrd hodil jsem to pod něj...moto KO já OK :) jeho výmluva "a proč ses vlastně vysekal?"

4. jedu do zatáčky a přímo tam kde brzdim v ideální stopě mrtvá kočka, po ní mi to uklouzlo a jen tak sem to svalil na zem, ale vše OK :) jen páčka spojky pryč....

19.6.2012 v 10:28 | Nahoru | #101
Mustang na trávě, MZ150 přední brzda v zatáčce na štěrku. Kawa v garáži při dávání na hlavní stojan při údržbě

19.6.2012 v 10:39 | Nahoru | #102
První pád na pincku 21 sport kamenitá zatáčka jednotka a plnej knedlík.Pak x další pádů na čízách atd.Nsr ko sem položil na štěrku když sem neodhadl rychlost a zatáčky se přibližovala čim dál víc lehce sem se sklouzl a hodil kotrmelec do pole.No a poslední sranda se stala s Ninjou krátce po koupi co sem byl zvyklej na srada špatně sem si při parkování v garáži dal nohu Ninja má asi jiný těžiště neudržel sem to a začala mi pomalinku padat rukama sem ji pouštěl asi tak jako když sem na začátku vztahu přikrejval mladou dekou naštěstí bez jedinýho škrábance a oděrky

Naposledy editováno 19.06.2012 10:40:22

19.6.2012 v 21:53 | Nahoru | #103
Od tý doby, co jezdím v terénu, už ani nepočítám, kolikrát s tím kde třísknu.
Ale hodně kuriozní pád se mi povedl doma v garáži Máme v podlaze díru - odtok vody, z celý celkem velký garáže jeden malilinkatej kousíček, kam jsem se samozřejmě trefila bočákem. Motorku už jsem z náklonu nepochytala, přimáčkla mě ke zdi a já se z toho tak pět minut hrabala a přemejšlela, za jak dlouho mě tam někdo najde

19.6.2012 v 23:09 | Nahoru | #104
21ka: jeli sme 3, 2 cestou a ja vedle nich ale uz po trave, cumim do boku na ne, huba od ucha k uchu a bum predni kolo v kanalu takze pres riditka. 175ka: po silnici a vezu igelitku, jedu rovinka, dam hlavu dolu abych koukl jestli se mi to nechyta do kola a jak ji zvedam zpatky tak se nestacim divit, rovinka je ta tam a letim ksichtem do potoka. 640ka a SV zatim taky

20.6.2012 v 19:36 | Nahoru | #105
Kurna, tak tedy jsou pady.-)) Takze si ted pripadam jako totalni kreten. Ale muj standartni problem je pri sesedani z moto. Jelikoz jsu malinkata tak moc nedosahnu na zem a obcas se mi stane ze pri "hledani" stojanku se naklonim a ono to na me proste spadne. Teprve si delam papiry AN, ale timhle zpusobem budu mit mic modrin jeste nez se poradne rozjdeu.

20.6.2012 v 22:12 | Nahoru | #106
AZK21> co je malý, to je milý

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První pád na motorce

25.6.2012 v 20:27 | Nahoru | #107
FiZzeR> ale momentalne trochu bolestive

26.6.2012 v 08:42 | Nahoru | #108
AZK21> Porad je to jen o tom, abys udrzela balanc motorky, nenechat ji naklonit tak, abys ji neudrzela. Pokud to jde, zkus v sedle sjet trochu na pravou stranu a doslapnout co nejvic pravou nohou, levou pak budes mit volnou na hledani stojanu. Casem pak na svoji motorce budes automaticky vedet, kde stojan hledat.
Dalsi moznost je naucit se nasedat a sesedat bez stojanu, ale to je lepsi zkusit s nekym, kdo kdyztak motorku chytne. Kdyz stojis vedle motorky, tak ji v rovnovazny poloze udrzis uplne bez namahy. V tyhle pozici pak muzes zkouset prehodit nohu pres sedlo a postupne i uplne nasednout a sesednout. Zas tak narocny to neni a pri parkovani na nerovny plose se to muze hodit.

26.6.2012 v 09:08 | Nahoru | #109

AZK21 píše: FiZzeR> ale momentalne trochu bolestive

To přejde

26.6.2012 v 11:41 | Nahoru | #110
První pád: koleje + přední brzda. Druhý pád: to stejné o hodinu později na stejném místě...

28.6.2012 v 16:38 | Nahoru | #111
asi tak ve 14 jsem se vymaznul na enduru a helmou jsem vybral krasny hovno od psa

29.6.2012 v 20:11 | Nahoru | #112
Tak ja vcera. To vam musim napsat :D
Jedu jedu a ja kr.va! cumim dozadu a ne dopredu (coz obvykle nedelam). Letim dolu z kopecka pod barakem a najednou "aaaa prikop! Co ted?"....ani mi nedosly myslenky a uz jsem letela pres riditka...ruce pred sebe...smekly se, modlim se aby tam nebyl kamen- prd rana do bricha a nasledovne do hlavy:D Nebo snad opacne? Nevim. Sednu si rozhlidnu se, delnik motorka jeste bezi a je v opacnym smeru nez jela...hned taham telefon a volam pritelovi- dokud jsem ho neuslysela, neverila jsem ze jsem ziva. No ten z toho byl vic vydesenej nez ja (a to je zavodnik :D) a ja se pak uz jen smala, protoze jsme mela radost, ze to je jakz takz v pohode :) No jinak narazeny zebra, rameno, pravy zapesti a hrozne me bolel zaludek- ted uz jen pri nadechu, nebo kdyz se najim:D NA novacka docela slusnej uvod, ale spis to beru jako dalsi zkusenost
edit: jeste musim dodat ze nemam jedinou modrinu a jen trosku skrable prelokti, to fakt teda nechapu :D

Naposledy editováno 29.06.2012 20:16:24

13.7.2012 v 20:56 | Nahoru | #113
po moooc padech da fichtlu a pak na krosce muj prvni na silnici s velkou motorkou bylo pred 14 dnema na duby podjelo mi zad kolo asi v 90km/h a prez protismer do stromu (jedineho) motorka dost ja jen nohu v sadre diky bohu

27.7.2012 v 14:15 | Nahoru | #114
První pád byl na polňačce ve tmě. Vjela sem do vyjetých kolejí. Při pádu sem chtěla rukou utlumit pád, strčila sem ju ale přímo pod řídítka . Naražená ruka bolela jak čert, až sem z toho začala bulet jak malé děcko . Zavolala sem ségře a kámošce, aby dotlačily motorku na pevnu cestu, abych nedostala vynadané, kama to jezdím. Až potom teprv taťkovi, ať na ní odjede domů. Při pádu sem urvala pedál zadní brzdy. Tatík hned že musíme pedál najít. Tak sme hledali s mobilama v ruce pedál, který ležel o kilometr dál v trávě

27.7.2012 v 16:53 | Nahoru | #115
trvalo mi to 5 let a 24000 km.....únava, mokro....ehm tak 20 km domů....

Tuto vlákno

2.8.2012 v 15:04 | Nahoru | #116
lukesstorm> Mám ten samý pocit :D jezdím sice 1. sezónu a v dešti už sem k pádu měla párkrát blízko ale vždy sme to s moto nějak ustály... tak doufám, že jsou tu i tací co ještě nespadli a jezdí již delší dobu :D Každopádně před pár jedinci tady smekám, že ještě jezdí... Piště dál a hodně štastně najetých kilometrů

26.8.2012 v 21:28 | Nahoru | #117
Lucia> Čauky,

fakt dobrý,už jsem se dlouho od srdíčka nezasmál tak jako teď

Měj se a ať to jezdí ..hlavně bez pádů

3.9.2012 v 14:41 | Nahoru | #118
Moje první tlamy byly na dváce enduru (čína, viz. profil). Bylo mi šestnáct, začal jsem si trošku věřit no a tak jsem se pouštěl do kravin.

1. Smyk před barákem - Jel jsem z oběda od dědy a v báglu jsem vezl v ešusu oběd bráchovi. Pěkně kraťásky, krátký tričko, prach před vjezdem do baráku a první co mě napadlo - to bude boží smyk. Už jsem si to párkrát zkusil a povedlo se, tak jsem tam vletěl fest. Samozřejmě že jsem šel hned na bok a motorku jsem zarazil sousedovi pod škodovku tak, že auto musel zvednout na heveru, abych tu motorku vůbec mohl vytáhnout. Škody - poškrábaný plasty, kryt převodovky, zlomená páčka spojky a ohlá řadící páka. Já silniční lišej na celým levým boku a rozmrcanou omáčku po celým baťohu.

2. Motokros - Byl jsem se podívat na motokrosu, co se jezdí kousek od nás. Táta tam dělal požární hlídku. Když se dojely závody, půjčil si ode mě motorku a v klídku si projel trať (táta jezdil závodně motokros/autokros). Pak mě vyhecoval. Sed jsem na to a v první zatáčce jsem si efektně ustlal v bahně. Klasika - ohlá řadící páka (oprava kombinačkama). Na tom samým motokrosu se mi stala ještě menší nehoda - vezl jsem bratra (mohlo mu být okolo 11 - 12) a otáčel se na polňačce. Přední kolo mi spadlo do kravskýho dolíku a prakticky ze stoje jsme si lehli na zem (bez škod).

3. Zatáčka - Tohle byla nejvážnější nehoda. V 80 kilometrový rychlosti jsem vyletěl ze zatáčky, nevím, co jsem dělal, prostě se stalo (silnice v polích mezi Opočínkem a Lánama na Důlku - pardubáci asi znají). Prolít jsem rygolem, ten mě vykopl i s motorkou do vzduchu, hodil jsem několik kotrmelců a zůstal ležet (motorka mi skončila na nohou). Nemít zavřenou integrálu, tak asi bych měl ksicht na kaši, protože mě řidítka vlítla přímo do plexi. Ten se prohnul a vyskočil z helmy. A "nejlepší" bylo, že než jsem se sebral, tak okolo mě projelo pět aut a tři z nich se zastavili, vyfotili si mě mobilem a jeli dál. Škody - ohnutý řidítka (trubky), rám zkroucenej a rozsypaný přední světlo. Já už měl nějaký ty hadry, takže jsem až na pár modřin a připečenej svod k riflím a noze dopadl celkem dobře.

19.9.2012 v 23:54 | Nahoru | #119
To si už nepamatuju, bylo mi 5 let

24.9.2012 v 17:32 | Nahoru | #120
Yamaha YBR 125, týden řidičák, jel sem 50 po městě a z podélný řady aut mi tam najednou jeden vjel bez blinku a bez světel přímo přede mě. Zlomený obratle, 3 žebra, ztráta sleziny a půl roku doma na posteli. Hned rok na to sem si koupil silnější Varadero 125 a letos sedlám otcovu ER-5 a poslouchám, jakej sem blázen :)