globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ventily
14.6.2009 v 19:23
Zdravim ,chtel bych se zeptat jak je to z ventili mam crf 450. A ten chlapek rikal ze mam jezdit dokud to chyta napoprve kdyz to nakopnu a je horky motor , jenze ja mam nabehano uz asi 30 mth, polovina je rekreacni jizda a ta druha je vetsi zatez na motor, urco jako mx ale ne. Prave uz se mi zda ze to ma hodne nabehano a ze se to steluje tak co 10mth zavodni a tak co 20 normal jizda. Nemuzu neco pokazit kdyz na tom jezdim ted? Uz si to pekne zacina strilet do vyfuku takze si myslim ze uz je asi nejvyssi cas to zestelovat. Jo a jeste neco kdyz vylivam olej z motoru tak sem na nem najezdil 10mth a bylo ho tam tak 570 ml z 690ml. Coz me docela zarazilo, but si to vysvetluji ze pistni krouzky prousteji to je ten horsi pripad nebo me napadlo ze se vule zmensila ci zvetsila ted presne nevim jak je to u ventilu a ze propousteji olej do motoru , mozna je to blbost co sem ted napsal

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

14.6.2009 v 20:38 | Nahoru | #1
bud pres kruhy nebo gufera na ventilech, jinak ihned seridit jinak se ti muzou podpalit ventili!

ted nevim jiste jak to je tusim pri pridani jsou to kruhy a pri ubrani kdyz zakouri sou to gufera

Ventily

14.6.2009 v 20:40 | Nahoru | #2
Vzduchový filter čistíš?Ako často?...Ked motorka neštartuje za studena a roztlačiť sa dá,tak máš sacie ventily bez vôle...Je problém ich premerať(vôle)?

Ventily

14.6.2009 v 21:09 | Nahoru | #3
No ja prave vuli jeste nekontroloval, pac si na to zatim netroufam a nemam na to ani merky, ale uz pojedu za tim borcem co mi tu motorku prodaval tak rikal ze me to nauci zestelovat, stejne ted moto nejezdi pac sem pretesnoval tlumice , ale hned jak to dam dohromady tak pude na ty ventili a vzduchovy filtr cistim co 10mth, nejezdim v prasnem prostredi nejak, zatim se ucim s ni a jezdim jenom po lesich takze se extra neprasi, me rikal ten chlapek ze ten filtr prat az je spinavy

Ventily

14.6.2009 v 21:09 | Nahoru | #4
Ventily serid, vzdyt to neni zadna prace, nestoji to za riziko podpaleni nebo rozklepani driku.
Tesnost ventilu overis nejsnadneji zmerenim kompresniho tlaku.

Ventily

14.6.2009 v 21:11 | Nahoru | #5
a ono to urco asi ubira na vykonu kdyz je nemas zestelovane co ?

Ventily

14.6.2009 v 21:15 | Nahoru | #6
vule se meli kontrolovat davno tak sup.Raci na tom nejezdi jak se ti to potka nebo podpali nebo neco budes potom litovat zadna prdel

Ventily

14.6.2009 v 21:19 | Nahoru | #7
No ted na ni nejezdim a snad o vikendu bude ten borec na chate abych za nim dojel a zestelovali jsme to. Prave on mi primo rekl ze u CRF se to pozna tak ze se vule meni ze za horka nejde nakopnout naprd na postvrte, jenze me to chyta porad napoprve, jenom kkdyz treba se stane neco ze spadnu s moto a zdechne tak moc chytnout nechce tak dam horky start a zase to chytne napoprve

Ventily

14.6.2009 v 21:27 | Nahoru | #8
a myslite ze se ty ventily mohli podpalit ? to by me hodne mrzelo pak...

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

14.6.2009 v 21:33 | Nahoru | #9
Kdyz budes jezdit s malyma vulema (za tepla vule zmizej uplne a ventily nebudou dovirat), pak je podpaleni nevyhnutelny. Na serizeni fakt nic neni, nauc se to.
U takoveho Dnepra serizuji ventily skoro po kazde delsi vyjizdce

Ventily

14.6.2009 v 21:35 | Nahoru | #10
No takovej samouk nejsem, potrebuji aby mi to prave ten chlapek ukazal a pak uz to nejako zmaknu jen to potrebuji videti

Ventily

14.6.2009 v 23:02 | Nahoru | #11
pozri tu. V diskusii je aj popis aj link na video...

Ventily

15.6.2009 v 09:22 | Nahoru | #12
Ja to delal taky s kamosem co je automechanik a myslim,ze v tom neni zadnej problem

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

15.6.2009 v 12:49 | Nahoru | #13
Jo diky moc, ja alespon zkusim sehnat merky abych zjistil vule ale pak nevim jak se to to dela s temi podlozkami , oni se proste dobrusuji presne na miru ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

15.6.2009 v 13:11 | Nahoru | #14

Deadman>Kdyz budes jezdit s malyma vulema (za tepla vule zmizej uplne a ventily nebudou dovirat), pak je podpaleni nevyhnutelny. Na serizeni fakt nic neni, nauc se to.
U takoveho Dnepra serizuji ventily skoro po kazde delsi vyjizdce



Dotaz z pléna.... nechápu jak je možný, že když se mi motor hodně zahřeje, tak slyším cvakat výfukový ventily a přitom u studenýho nebo jemně zahřítýho nic? Podotýkám, že je mám seštelovaný na jaře a pak po 2000 km ještě kontolovaný a vůle sou přesný. Jde o moji CBF250.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

15.6.2009 v 14:47 | Nahoru | #15
Mike70> Existují dva pohledy na věc: Jeden je takovej,že za tepla se dříky natáhnou a vůle se zmenší. Druhej zas takovej,že se neroztahují jen ventilový dříky,nýbrž i ostatní díly,jako hlava samotná atp. a vůle se naopak zvětšuje. Docela dost ostře jsme tu už o tom diskutovali kdysi a asi fakt záleží na konstrukci motoru a na použitých materiálech. Tož tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

15.6.2009 v 15:26 | Nahoru | #16

Camča_v>Mike70> Existují dva pohledy na věc: Jeden je takovej,že za tepla se dříky natáhnou a vůle se zmenší. Druhej zas takovej,že se neroztahují jen ventilový dříky,nýbrž i ostatní díly,jako hlava samotná atp. a vůle se naopak zvětšuje. Docela dost ostře jsme tu už o tom diskutovali kdysi a asi fakt záleží na konstrukci motoru a na použitých materiálech. Tož tak



Mně připadá, že dokud byly vůle na vyfukových ventilech menší než výrobcem předepsané (naměřil sem 0,9 a 0,10 namísto 0,15), tak byl zahřátý motor tišší. Teď, když sou 0,15 tak je někdy slyším fest. Nejdřív sme myslel, že to je rozvoďák, ale z tý strany motoru je ticho a jde to přesně od přední části válce, kde je výfuk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

15.6.2009 v 18:30 | Nahoru | #17

A.R.E.S.E.K>Jo diky moc, ja alespon zkusim sehnat merky abych zjistil vule ale pak nevim jak se to to dela s temi podlozkami , oni se proste dobrusuji presne na miru ?



Bud je prohazujes mezi sebou a nebo na magneticke brusce

(reakce na) Ventily

15.6.2009 v 18:44 | Nahoru | #18

Spieke>A.R.E.S.E.K>Jo diky moc, ja alespon zkusim sehnat merky abych zjistil vule ale pak nevim jak se to to dela s temi podlozkami , oni se proste dobrusuji presne na miru ?

Bud je prohazujes mezi sebou a nebo na magneticke brusce



Tak to bude zajimavy pac ja takovou masinu nemam, ale tak nastesti by se to nejak dalo snad zaridit u otce v praci

(reakce na) Ventily

15.6.2009 v 19:04 | Nahoru | #19

Mike70>Camča_v>Mike70> Existují dva pohledy na věc: Jeden je takovej,že za tepla se dříky natáhnou a vůle se zmenší. Druhej zas takovej,že se neroztahují jen ventilový dříky,nýbrž i ostatní díly,jako hlava samotná atp. a vůle se naopak zvětšuje. Docela dost ostře jsme tu už o tom diskutovali kdysi a asi fakt záleží na konstrukci motoru a na použitých materiálech. Tož tak

Mně připadá, že dokud byly vůle na vyfukových ventilech menší než výrobcem předepsané (naměřil sem 0,9 a 0,10 namísto 0,15), tak byl zahřátý motor tišší. Teď, když sou 0,15 tak je někdy slyším fest. Nejdřív sme myslel, že to je rozvoďák, ale z tý strany motoru je ticho a jde to přesně od přední části válce, kde je výfuk.



No tak to odpovídá tomu,že ti při menších vůlích za studena zmizely úplně za tepla,tím pádem to bylo tichý,ale zralý na podpálení

Ventily

15.6.2009 v 20:13 | Nahoru | #20
Podlozky brousi na magnetce jen jezedaci, normalni je podlozku vymenit v servisu nebo v prodejne dovozce za pozadovany rozmer. To kilo za podlozku neni zas takova rana.

U OHV se vule s teplotou obvykle zvetsujou, tam se nastavuje nenulova vule, aby to nastartovalo i v mrazu. U OHC to byva vetsinou naopak. Hlavne jde o to, ze ventily se zahrivaj mnohem rychleji a chladnou pomaleji nez hlava, takze ta vule se behem provozu s teplotou vselijak meni.

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

17.6.2009 v 07:41 | Nahoru | #21
Nenulová vůle?Co to sakra je?
A co roztažnost rozvodových tyček u OHV? Ty se teplem zkracují,že se vůle zvětšuje? To asi ne,co?

Ventily

17.6.2009 v 08:33 | Nahoru | #22
Když jsem seřizoval na rusákovi ventily a dal jsem na radu kamaráda, který mě radil velmi malou vůli, tak za studena šel nastartovat a za tepla už ne. Takže se vůle zmenšuje.. Jo Dněpr MT 9..

(reakce na) Ventily

22.6.2009 v 19:10 | Nahoru | #23
cau.vzdyt jsem ti rikal co mas delat.sem tam prekontrolovat vůle.a jinak to dovez na bystricku.rikal jsem ti ,ze ti to seridim.a naučim te to.zaleží,jaky je vyrobce ventilů.ale proste kontrolovat.To ze ti to zežere kapku oleje,to je uplne normalní.ja mam treba letost 50 mth.a vule dobre.ale kontroluji to.Tak jestli tento vykend bude pekne tak kup balení
(10.ks piva)a prijed.dame to do kupy.Jen si do toho nenechej hrabat nejakyma blbcama.cau.Franta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventily

22.6.2009 v 19:22 | Nahoru | #24
Camča_ty jses myslim moc chytry s tím filozofovaním.nejake.ze se to zmensuje,pak zvetsuje.vule se merí za studena.asi se hodne divas na scifi filmy.

Ventily

22.6.2009 v 21:34 | Nahoru | #25
Rizek> Me se teda na Dnepru MT11-19 s teplotou vule zvetsujou. Cim je motor rozpalenejsi, tim vic mi rozvody zvoni. Rozvodovy tycky jsou sice z lehkyho materialu ale tepelnou roztaznost valce nekompenzuji. A to po nastartovani temer neni slyset zadne cvakani. Ze to tobe za tepla neslo nastartovat je tim, ze vyfukovy ventil se zahreje mnohem rychleji nez zbytek motoru.
Druha vec je ze u Dnepra slovo ventilova vule samo o sobe nema smysl bez uvedeni v jakem uhlu kliky. Zatimco u rejze je zadni strana vacky "rovna", +-0.01mm, u Dnepra je zadni strana vacky kriva a mezi horni uvrati a +45* je rozdil vic nez desetina, navic u kazdyho motoru jinak. Takze zatimco na jednom motoru muzu nastavit predepsany vule v horni uvrati podle navodu, na druhym motoru musim nastavovat vyfukovy ventily pri natocene klice o 60 stupnu za horni uvrat, aby mi nepodfukoval jeste dlouho pred otevrenim.

To nic nemeni na faktu, ze vyrobci rejzi nepredepisuji konkretni vule zbytecne, ale majitel by je mel poctive kontrolovat.

Naposledy editováno 22.06.2009 21:35:20

Ventily

22.6.2009 v 22:26 | Nahoru | #26
Deadman:
Potvrzuje mě to moji teorii, že při zahřátí zůstal díky absenci ventilové vůle pootevřenej ventil.
On Dněpr je kapitola sama pro sebe.... u rusa stejně člověk seřizuje ventily stejně každou chvilku
Jak jsi na tom s poruchovostí?? U mě,i když je po celkové repasy, celkem nic moc, je to r.v.1970. Tak jestli soudruzy něco za těch 20let vylepšili k lepšímu..

1 reakcí na tento příspěvek Ventily

22.6.2009 v 22:53 | Nahoru | #27
Co je to poruchovost? Vzhledem k tomu, ze ladim uniky oleje, hlucnost rozvodu, karburatory a dalsi drobnosti, tak se v tom hrabu porad a nikdy to nebude perfektni. Nadruhou stranu, neznam poruchu, ktera by me donutila zastavit a opravovat po ceste. Ale zatim na nem nemam najezdeny desetitisice km, abych si troufl tvrdit neco o spolehlivosti.

(reakce na) Ventily

23.6.2009 v 07:14 | Nahoru | #28

franta999>Camča_ty jses myslim moc chytry s tím filozofovaním.nejake.ze se to zmensuje,pak zvetsuje.vule se merí za studena.asi se hodne divas na scifi filmy.



Áááááájééééé,zas nějakej franata ....

(reakce na) Ventily

23.6.2009 v 09:55 | Nahoru | #29
Deadman> Kamarád si někdy kolem 95roku koupil novýho dněpra. Postupně ho přestavěl do stylu HD,pěkná práce, fotky vyšly v Supermotu?? už přesně nevim. Ale ten měl na něm dost divoký poruchy stylu prasklá klika, propálená hlava,vyšroubovaná záslepka vačky a následný oleje do spojky(najednou tak kolem 0,5L),atd..
S únikem oleje taky bojuju, všude nový gufera, okroužky a do tmelu.. stejně si olej někde najde cestu..
Ale je to Rus a u něj člověk spolehlivost japonců nehledá,má svý kouzlo a nádhernej zvuk..
Jo jestli řešíš hlučnost rozvodů, viděl jsem teď o víkendu v Polsku na burze zajímavou vychytávku. Oplastované ozubení..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R Hrobnik2005 6 22.2.2024 v 15:00 assassin
Špatný volnoběh CRF Honda CRF 450R kenzian 1 5.1.2024 v 18:46 assassin
vule vrtulky na vodni pumpe Honda CRF 450R tomikovic 3 4.1.2024 v 20:29 tomikovic
CRF450R teče chladič Honda CRF 450R kenzian 10 8.10.2023 v 18:19 kenzian


TOPlist