globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?
3.6.2009 v 20:17
Zdarec, máte někdo na alpovi vzadu 130 pneu?Mám 120 tak by mě zajímalo jestli je to se 130 lepší?Dík
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 21:12 | Nahoru | #1
mám 130, nevidím razantní rozdíl, měl jsem jinak 120 - koukni např. na novou Tenere má vepředu 90/90-21 a vzadu 130/80-17 a nehádá se to (ač jako nevím jakou šíři má ráfek na tenérce )

A když koupíš Mitas - 120 je široká jak 130 a 130 je široká jak 140

A jinak v tom o 1cm širším rozměru nevidím problém, krom toho co je psáno ve velkém TP - jinak mám širší jak kvůli vzhledu, tak i kvůli větší styčné ploše s vozovkou

Naposledy editováno 04.06.2009 00:00:00

(reakce na) Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 21:28 | Nahoru | #2

jinak mám širší jak kvůli vzhledu, širší jak kvůli vzhledu, tak i kvůli představě že mám větší styčnou plochu s vozovkou

to jako čím širší guma tím vyšší sebevědomí no jak tak občas koukám na své jednostopé spolubojovníky má to něco do sebe

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 21:56 | Nahoru | #3
w.o.l.f.> když už píšu tak i pravdivě, jako nejdu do garáže a než usednu neříkám: "hej vole jsem hustej 130 vzádu" já o ní nevím běžně, že tam je, když se někdo zeptá tak vím, že je to prostě o chlup širší, mám vzato, že možná index zatížení je vyšší, ale to bych kecal rozhodně krom TP nejsem proti, kdo chce jezdit terén ať si nechá 120 tam jde přeci spíš o větší plošné zatížení a tím lepší zakousnutí do půdy

jiný rozměr šíře zadní pneu u TA650 než 120mm se neschoduje s TP

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 22:05 | Nahoru | #4
Mě přijde užší manévrovatelnější

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 22:14 | Nahoru | #5
Ještě k té manévrovatelnosti měl jsem tu čest se svést na 130 gumě na 2 TA první mělo Mitas E-08 a druhé mé Metzeler Tourance - stejný psaný rozměr, ale jiné chování, někdy nezáleží jen na šíři, ale i tvaru zaoblení styčné plochy - u Mitasky jsem padal na místě a to nebyla přehuštěná, měl jsem při rozjezdu pocit ztráty stability.

Takže sice je hezké co říká výrobce mota o šíři, ale každej výrobce pneu si dokáže udělat tu křivku/zaoblení/poloměr jiný

PS: a něco jiného je mít vzádu např. na čopru 140mm a zvýšit na 200mm, tam už to bude mít jiné jízdní vlastnosti dle mě znatelné - centimetr u TA neřešitelnej, řeší ho akorát ten TP a co jsem měl tu čest poslyšet tak TA 600 má dokonce 130 houbu povolenou

hou domluvil jsem

Naposledy editováno 03.06.2009 23:34:21

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 22:23 | Nahoru | #6
no já sem právě dneska viděl Ta 600 a měl vzadu 130 a vypadá to líp než ta 120cítková galuzka.Proto jsem se ptal.Jinak ještě se chci zeptat ohledně sitiče.Běží mi na 2000 ot/min.Dnes u toho TA 600 mu to běželo i na 4000 ot/m.Jak jste na tom?

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 23:33 | Nahoru | #7
Za mě: sytič a jeho maximální poloha mi běhá taky k těm 2000ot./min - pokud řadím z místa se sytičem, snižuji volnoběh k těm 1300ot./min, ono to pak nedělá takovou mrdu/ránu a vůbec žádnou ránu to nedělá, když už je tam za jedna strčeno předem

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 23:45 | Nahoru | #8
no ja teďka se sytičem nestartuju.Z lehka plyn, start, podržím 20 s až se to přestane hádat
a pohoda.

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

3.6.2009 v 23:53 | Nahoru | #9
Já pořád se sytičem pokud mám studený start, mě ani nemá kdo podržet plyn, když jsi jdu otevírat vrátka . Manuál není křesťanská bible , ale je tam psáno, že bez sytiče od 35°C ...

[img]

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 00:33 | Nahoru | #10
a tak záleží na chuti každého soudruha No mě se to teda nad 2000 nedostane nikdy tak snad je to i tak OK.Jo když chceš sundat nádrž-jak postupuješ aby mi nevytekl benál.Musím něco vypnout nebo je tam dlouhá hadička od nádrže tak že stačí jenom nadzvednout.Chci vyndat vzduchovej filtr.

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 01:02 | Nahoru | #11
má to podtlakový ventil paliva, pouze vypojíš hadice u nádrže a zajistíš případné vylití z hadice viz. obrázek

[img] sundavat nádrž, aby jsi se k tomu filtru dostal - není zapotřebí sundávat boční plasty, ty jen "odtrhneš" od nádrže (případně pomůže povolit spodní šroub kapotáže)

takže: povolit šroub nádrže (pod sedlem), rozpojit konektor palivoměru, rozpojit hadice u podtlakového ventilu paliva, odtrhnout kapoty (na každé straně jsou 2 špunty), rozpojit zespodu nádrže hadice přepadu a odvětrávání a bandaska musí jít dolu

Pokud chceš sundat i jako komplet vzduchovej filtr, to už se mě neptej na tento LEVEL se teprve chystám

Naposledy editováno 04.06.2009 01:34:11

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 01:13 | Nahoru | #12
díík moc.A filtr čistíš jak často?Za 8 tisíc kiláků sem to ještě neřešil takže je to pro mě všechno novinka.

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 01:29 | Nahoru | #13
píší v manuálu po 18tkm

uživatelská příručka TA650

manuály zde na motorkářích

[img]

Originál Honda vzduchový filtr má červený papír, kolega měnil a byl úplně černej, mám takovej počernalej místy ale stále vidím červenou, v zimě budu měnit jak to tak vypadá - jinak najeto o trochu víc než 18tkm

[img]

PS: a u těchto filtrů se prý žádná údržba nedoporučeje (můžeš si koupit od KN třeba prací apod. tam jo) - sice nevím proč, ale v zimě jsem ho alespoň vysál... (klidně si neber ze mě příklad )

Naposledy editováno 04.06.2009 01:39:24

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 01:34 | Nahoru | #14
hmm tak to kašlu a vyměním to až v 36 tis.Akorát to sítko palivového ventilu asi bude oříšek.Bojím se do toho vlíst.

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 01:42 | Nahoru | #15
To neříkej nahlas, že až v 36tkm, ráno nikdo přijde a zmrdá nás že neposloucháme výměnné intervaly - asi takhle, krom motorového oleje vše posuzuji podle momentálního stavu...

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 01:51 | Nahoru | #16
[img] podtlakovej ventil co tu není rozkreslen na části, jsem neměl rozebraný, ale tu horní filtrační trubku (3) jsem čistil, tudíž netuším zrovna, pokud bych rozebral to těleso podtlakového ventilu zda najdu nějaké další sítko, tam spíš očekávám jen membránu (třebas toho je tam víc - otevři to a pak mi dej vědět )...

Naposledy editováno 04.06.2009 01:52:00

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 01:59 | Nahoru | #17
obrázek je hezkej ale co je to sítko? Asi ta 2. Nene servisní intervaly dodržuju.Novej filtr tam byl danej v 18 tisících.

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 02:00 | Nahoru | #18
né nic.Blbě sem četl.

2 reakcí na tento příspěvek Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 05:04 | Nahoru | #19
Skutečně má TA650 ve velkým TP zadní gumu 120??? nemělo by to bejt náhodou 130.

Podle Haynesáckýho manuálu mají TA600 i 650 zadní pneu 130/80-17 !!! o alternativě šíře 120žádná zmíňka

Naposledy editováno 04.06.2009 05:12:58

(reakce na) Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 05:37 | Nahoru | #20
Dingo> V manuálu na TA 650 je technickým popisu 120 tka Takže zmínka tam je

(reakce na) Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 07:08 | Nahoru | #21
Dingo> A ve velkém TP je 120/90-17 64 S!!!

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 09:30 | Nahoru | #22
V malém průkazu není řečeno nic, tudíž se nabízí otázka, zda poliš v jakékoliv zemi světa, může odstavit vozidlo či napařit pokutu za pneu jiné velikost než je uvedena ve velkém TP - předpokládám, že velký TP snad zůstává doma...

Ví někdo?

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 11:37 | Nahoru | #23
to bohužel nevím ale taky mě to zajímá

ale jinak mi to přijde nelogické
600 má 130 i 120 - nebo se to snad liší i podle roku výroby před a po 97
650 má jen 120
a 700 má už zase 130

ale je to škoda protože kdyby tam šla 120 i 130 tam by byl větší výběr, některé gumy se ve 120 nedělají

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 18:35 | Nahoru | #24
Podle Haynes servisního manuálu je předepsaná guma 130/80-17 65S pro TA600 i 650 !!!
Takže ta 120 bude pouze alternativa povolená od dovozce

Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 18:38 | Nahoru | #25
tady:

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 19:24 | Nahoru | #26
[img]

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 19:40 | Nahoru | #27
SiSpo> to co je v TP není směrodatný jak říkám, je tam naspaná jen ta alternativa, kterou výrobce určitě povoluje. Správně by tam mělo být 130 a pod tím uvedena i ta 120
Jenomže víš co sou schopni na DI kolikrát napsat

Prostě správná pneu co tam patří je 130 a az tím si stojím.
Jo a klidně si zajdi na DI s manuálem a nech si tam tu 130 zapsat - do toho TP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 20:43 | Nahoru | #28
Dingo> Ještě k extrému dám jsi tam 160gumu , zastaví mě poliš v ČR bude trochu od fochu a nebude mít rád jednostopaře, podle čeho mě bude pokutovat za bačkoru? Mám ho poslat ke mě domů a ukázat mu velký TP .

Jako pokud se nechytá tak OK, tak leda STK by to mohlo zajímat .

PS: ještě k té 120/90-17, nevíš náhodou když tam nemá být, proč se tam dávala již z prvovýroby ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 20:46 | Nahoru | #29

SiSpo>Dingo> Ještě k extrému dám jsi tam 160gumu , zastaví mě poliš v ČR bude trochu od fochu a nebude mít rád jednostopaře, podle čeho mě bude pokutovat za bačkoru? Mám ho poslat ke mě domů a ukázat mu velký TP .

Jako pokud se nechytá tak OK, tak leda STK by to mohlo zajímat .

PS: ještě k té 120/90-17, nevíš náhodou když tam nemá být, proč se tam dávala již z prvovýroby ...



Na každou motorku je možno dát víc rozměrů
Proč a jaký důvod je vedl to tam cpát už prvovýrobě netuším a je to věc výrobce.

(reakce na) Co je lepší za pneu na TA 650-120 nebo 130?

4.6.2009 v 21:58 | Nahoru | #30
Dingo> Pokud najdeš štourala na STK-tak z toho múže být problém ,a policie-to samé-myslíš že si nedokážou zjistit co tam má být???
Asi je nebude zajímat manuál.
ale to je uplně jedno,mám taky 130
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist