Tak už to asi slyšeli všichni, zákon o řízení ´´velkých´´ motorek má projít novelou a změnit se má právě věkový limit pro získání řidičského oprávnění A, ktzerý má být stanovej na hranici 24 let.. Co to má za význam? Už takhle - 21 let musíme my postižení láskou k motorce čekat na dovršení tohodle věku, kdežto od 18ti mohu mít jakkoli nabušený auto. Motorka je sice levnější a dostupnější záležitost (v poměru výkon/cena), ale na sociální rozdíly řidičů by se přece při vytváření zákona přihlížet nemělo. Prostě je možné mít neomezeně silné auto, které je sice při nehodě pro posádku vozu bezpečnější, než pro ty kolem něj, ale fakt, že auto, které vylítne někde do lidí zabije asi tak o 70% víc než motorka, ten už zde zřejmě nehraje roli. To, že v 21 letech je člověk mentálně vyspělejší, než v 18ti, to už není pravidlem, to záleží přeci čistě na daném jedinci. Takže podle čeho milí páni zákonodárci tyto zákony sestavují? Myslím, že zhatit sny rozumným lidem, kteří už přístí sezonu chtěli kupovat mašinu s legálními kW v TP, a ne žádné přepisy na 25kW,kvůli pár jednincům, kteří neměli motorku zrovna dvakrát pod kontrolou a doplatili na to, není zrovna výhra. Páni poslanci zřejmě zase brzy ukáží, že každý problém jde vyřešit elegantně rychle... Možná tím zachrání pár životů, ale spíše než to, zničí sem každého čerstvě dospělého motorkáře. Měl to přijde, že to bude krok vedle...