globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Startovaní na gs500
 
8.3.2007 v 12:55
zdarec lidi. Ted po zime sem se pokousel nastartovat svoje gs ale misto toho toho se jen ozvalo cvakni nekde pod sedlem.Myslel sem na baterku tak sem ji vymenil a nic.Motorka vubec nereaguje jinak ale vsechna elektrika funguje.Jediny zpusob jak moto nastartovat je ze dam kvalt a se spojkou kousek popojedu pak starter zpusti a funguje to.Po jizde sem zastavil a stejny problem zase jedine s kvaltem a spojkou jinak to jenom cvaka a nic se nedeje.Nekdy se stane zo treba parkret za sebou jde v poho ale potom zase jenom cvakani. NEVITE NEKDO CO BY MOHLO BYT SPATNE??

1 reakcí na tento příspěvek Startovaní na gs500

8.3.2007 v 13:12 | Nahoru | #1
Vypadá to na nějakou mechanickou závadu, i když čert ví. Tím že tam dáš kvalt a popojedeš se zmáčknutou spojkou možná trošku pohneš v převodovce kolem, přes který se startuje. Možná něco s pastorkem, ale to hádám. Uvažuju takhle - start funguje tak, že se elektromagneticky vysune pastorek, tím se sepne kontakt, který přivede proud do startéru a už to točí. No a tobě se nevysune pastorek a je ticho. Jestli si s tím nic nedělal, možná je to jen zalehlý.
Nic moc rada co ? :)

1 reakcí na tento příspěvek Startovaní na gs500

8.3.2007 v 13:29 | Nahoru | #2
Startery motorek nemaji vysuvne pastorky, funguji na principu volnobezky. Pokud starter nereaguje tak bych proveril zda neni spatne rele starteru nebo silova kabelaz, pokud je v poradku tak bych rozebral starter - prohledl stav komutatoru, delku a stav uhliku, stav planetove prevodovky ... zda nekde neni zavada. Nak

btw. kdyz se ozyva to cvakani, pohasinaji znatelne kontrolky na budicich i svetlo? Zasekly starter nebo zablokovany nejakou vnejsi zavadou by mel poradny odber proudu...na poklesu napeti by si to hned poznal.

(reakce na) Startovaní na gs500

8.3.2007 v 13:39 | Nahoru | #3
Nak>nejakeho poklesu sem si nevsimnul.takze tezko rict.v kazdem pripade se podivam po tech vecech co si psal takze diky za radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovaní na gs500

8.3.2007 v 13:42 | Nahoru | #4
Rudýn>Co presne znamena to zalehly.ja se v tom jeste tolik nevyznam :D .ale diky za pomoc

32767 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovaní na gs500

8.3.2007 v 13:50 | Nahoru | #5
123666> No tak to jsme dva, co se v tom nevyznáme :) Nevěděl jsem, že u motorek to funguje jinak než v autě, takže moje rada je k ničemu. Udělej to, jak radil Nak. Ale stejně mi nejde do hlavy, že když s tím popojedeš, tak to jde.

1 reakcí na tento příspěvek Startovaní na gs500

8.3.2007 v 13:57 | Nahoru | #6
Když s tím popojede, tak tomu startéru odlehčí práci a on už s tím pohne = ve startéru máš problém a to buďto zaoxidovaný kontakty, bordel, malý uhlíky a třeba křivej pastorek - sou v něm rejhy dokola. Takže to nejhorší co tě čeká je maximálně nechat stočit komutátor na soustruhu do roviny a koupit nový uhlíky (je to celá deska se 4ma uhlíkama - žádná laciná věc)
-
Jen dodám, že pomáhat sem musel strtéru na CBXku, teprve když sem do něj vlezl :puke: a bylo to jasný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovaní na gs500

8.3.2007 v 14:02 | Nahoru | #7
Dingo> Jakto že se startér pohne, ta volnoběžka přece udržuje startér odpojenej od převodovky, připojí se jen když s tím točí starter, nebo jak to je ?

Startovaní na gs500

8.3.2007 v 14:07 | Nahoru | #8
Za origo desku do starteru si rekli v krame 3k...rekl sem nashle a skocil vedle do kramu koupit ctyri uhliky za par kacek do starteru pro nejakou skodovku. Vim ze jde hlavne o tvrdost smesi uhliku = zivotnost, ale za 3k si muzu koupit cely jety starter na ebay. Vodni bruskou sem upravil rozmery a vymenil stary uhliky za novy. Med se sice privaruje bodove v argonove atmosfere, ale zkusil sem to sproste vzit cinem a funguje to. Nak

(reakce na) Startovaní na gs500

8.3.2007 v 14:08 | Nahoru | #9
Rudýn>dobry postreh :D starterem pootocis jenom kdyz budes se zarazenou rychlosti couvat ;) Nak

32767 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovaní na gs500

8.3.2007 v 14:14 | Nahoru | #10
123666>ještě mrkni na spinač na spojce mohla by to být náhoda že to startuje jen s kvaltem a problém je ve spinači nebo čidle neutrálu proměř to vezme ti to minutu sundat startér trvá dýl :D

Startovaní na gs500

8.3.2007 v 21:16 | Nahoru | #11
a nestartuje ti to vubec nebo nekdy jo a jindy ne?ma startre vubec snahu tocit?cvaka to na urcite frekvenci nebo sem tam.a pokud toci ma snahu alespon trochu prenaset moment na prevodovku? u meho byvaleho GS jsem resil podobny problem,nekdy startovala a jindy si starter ani neskrtl.primym pripojenim proudu na starter jsem zjistil jestli neni vadnej.vzal jsem normal drat a z kumulatoru vazl fazi a pripojil na starter,a pokud toci je chyba jinde.A muze to byt bezpecnostni spinac(stojan,spojka)nebo spinac starteru,nebo kabelaz ve svetle(to bylmuj pripad)byla jen lehce zaoxidovana svorka,skoro to nebylo ani videt.takze jsem jen ocistil,osetril WDckem a vse dal krasne frcelo. :thmubup:

Startovaní na gs500

8.3.2007 v 21:26 | Nahoru | #12
NO právě se dost takových dotazů vždycky vyhemží po zimě a ještě navíc u starých strojů. Na to já doporučuju koupit nějaký kontaktol (sprej na kontakty) každý kontakt rozpojit stříknout kontaktolem (dříve se to menovalo kontox) a znovu zapojit. Pokud to člověk udělá poctivě a závada trvá dál, tak je jeden možný problém eliminován. Většinou se to ale "zázračně spraví" :lol:
-
Jo pánové, o starší motky se musí starat a není to jen o tom, že se řádně maže řetěz mění olej svíčky,.... ale i jiné věci mezi nimiž je právě ošetření elektroinstalace proti oxidaci. (mj. dodám, že to potkalo i náš plynový kotel, pár stuďáků a můžete hledat záhadnou závadu donekonečna :puke: , nakonec sem vyndal plošňák, propájel kontakty u konektorů prostřík kontoxem a hle zázrak :cool: - funguje)

Startovaní na gs500

9.3.2007 v 08:20 | Nahoru | #13
Hele, úplně prvně než se pustíš do nějakýho rozbírání to zkus rozjet přes káble z auta. Dělalo mi to teď na jaře úplně to samý. Baterka byla sice OK, ale jak to celou zimu stálo, tak to bylo všechno zalehlý a prostě s tím nedokázala otočit. Po nastartování přes kabely a projetí asi pěti KM se to krásně všechno rozhýbalo a už to funguje jak má.

1 reakcí na tento příspěvek Startovaní na gs500

9.3.2007 v 08:57 | Nahoru | #14
Jo proto doporučuju aspoň 1x za sezónu očistit a stříknou všechny kontakty, já to tak dělám a zatím bez problému!

(reakce na) Startovaní na gs500

9.3.2007 v 12:58 | Nahoru | #15
JirkaGS>no vidíš a někdo to ještě u motky nedělal a ani třeba ten před ním a pak se tady množej takovýhle dotazy. A přitom stačí málo, jen se o to pořádně starat.

Startovaní na gs500

9.3.2007 v 13:27 | Nahoru | #16
Pak se nemusíš bát, když motku prodáváš, že ti ji za týden někdo vrátí, že nejde to a to! Já měl vždycky všechno v cajku a nejen co se týče motorek! Mám rád, když se můžu na něco spolehnout...Tak se o ty svoje brka starejte dacani! :lol:

Startovaní na gs500

10.2.2010 v 13:26 | Nahoru | #17
může zto být uvolněným přívodním vodičem co jde ze strtovacího relé na startér a to cvakání vydává to relé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist