Tak jsem chtěl vyhovět jednomu z nás (on už ví) a přeložil jsem jsem do češtiny z jedněch Amerických stránek jedné renomované tuningové firmy OXHERD spolupracující mimo jiné s Orange Country Chopers a nebo Chip Foose. Zkopíroval jsem jednoduchý náčrtek na zvýšení výkonu motocyklových motorů. Jedná se o navrtání pístu přesně v jedné třetině jeho průměru (směrem od výfukového potrubí) vrtákem o průměru 2,6mm. Tím dojde k odvodu přebytečného tlaku nad pístem který píst při stoupání brzdí. Samozřejmně se zvýší otáčky cca o 50% (záleží na typu motoru. Je to úspěšně odzkoušeno na jednoválcových motorech do objemu 125 ccm. Tyto motory se začnou chovat jako dvoutaktní, ale s ohromným krouticím momentem jako čtyřtaktní. (zkráceně - spodek silný jako u 4t a vysoké otáčky jako u 2t) Samozřejmně má to i své nevýhody - musí se do motoru dát velmi kvalitní olej a mění se jednou tak častěji což může přijít na pěkné peníze.
Tak malá oprava. Průměr díry se odvíjí od průměru pístu. Průměr vrtání se vydělí 16,15.
Naposledy editováno 01.06.2009 13:08:28