paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
 
24.4.2007 v 08:15
Ahoj všem jawákům i nejawákům :) Kamarád touží po jawici a chce prakticky novou 350/640 (cena 55 tisíc). Já ho přesvědčuji, že když Jawu za tyhle peníze, ať vyzkouší tu novou 250 Travel.
Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

19.9.2011 v 14:52 | Nahoru | #1
Zdenalbenal> Dokud sám nevyzkouším, nebudu zatvrzele oponovat, naopak, časem mile rád vyzkouším.

Já vycházím jednak ze zkušeností z Jawy 350, kdy na rychlejší převod motocykl neměl sílu. Jen se zvedla spotřeba motorka zlenivěla.
Problematiku převodů u Jawy pěkně popisuje Jeník, viz. zde:
http://jenikovo.mist..._MAIL_/upravy/37.htm
Zde se totiž teorie z grafů v praxi plně shoduje.

Jeník totéž počítal i pro Jawu 250 Travel (byl jsme na brzdě s ním) s tím, že pro Travela vyšlo, že bude dosahovat při změně o 2 zuby na 4 i 5 st. stejné (původní) max. rychlosti. Jinými slovy, z 5.st se dle výpočtu stane jen takový rychloběh.
To by mi až tak nevadilo, od toho tam ta převodovka je. Je však pravdou, že od 6500 dost srmě klesá točivý moment... Max. Výkon je zase až na 8000 ot.
Praxe je praxe. Pokud je 5z ideální, rád vyzkouším a také si pořídím.
Nyní počkám, co se stane s -2 zuby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

19.9.2011 v 17:34 | Nahoru | #2
AlešT.> Přiznám se bez mučení, že než jsem si Travelku vůbec objednal, prostudoval jsem si všechny možné materiály a byly mezi nimi i Tvé zkušenosti s ní . No a s tou rozetou, samozřejmě, pamatuji i na Tebe, abys poté, co ji namontuješ, mohl říct, jaký rozdíl jsi zpozoroval .
Já měl 350/634 a můžu říct, že líp se mě jezdilo i na stopade Emzetě. Třinda měla výkon sice větší, ale papírové koně nejsou všechno...
S Jawou 350 i s Emzetou jsem jezdil za 4 až 5 litrů.
Podobně to je i s Travelkou...Stará známá poučka říká, že koně se prodávají, ale na krouťák se jezdí.
Ten je sice u Travelky v absolutní hodnotě menší, ale rozhodující je jeho průběh .
Srandovní je, že ta motorka vznikla "přestavbou pomocí flexy" z třindy, má menší objem, míň koní, ale je lepší...
Spotřeba travelky je pod tři litry (nemusím ju "držet u tlamy").
Ještě jeden postřeh, či vlastní zkušenost - pro cestování na silnici je tohle lepší stroj, než XR400R, která má koní dvakrát tolik (a spotřeba je kolem čtyř litrů).
Kdo si myslí, že jsem se zbláznil, ať si zkusí na obou motorkách ujet alespoň 500 km v kuse a pak mudruje .

Naposledy editováno 19.09.2011 17:39:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist