globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč mizí velká cestovní megaendura?
 
9.5.2009 v 21:52
Při výběru motorky jsem zjistil, že se výběr megaendur celkem ztenčil. Suzuki a Aprilia přestala vyrábět DL1000 a Caponorda, že by je už nikdo nekupoval? Co si o tom myslíte?
Anketa: Proč mizí velká cestovní megaendura?
není o ně zájem
46%
18
přežijí jen kultovní stroje
51%
20
přestáváme cestovat
3%
1
Předchozí
1 2
Následující

Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 21:53 | Nahoru | #1
mamuti taky vymřeli

Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 21:56 | Nahoru | #2
V tom segmentu bych tipoval že maj velkej tržní podíl BMW
Ty maj několik modelů týhle kategorie

Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 22:33 | Nahoru | #3
U Suzuki čekám, s čím vylezou.. když přestali s velkým Stromem, tak snad představí něco novýho... ale jinak jsem spokojenej maximálně i s "malým" Stromem

Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 22:34 | Nahoru | #4
Netuším proč tomu tak je, ale když se podívám třeba dneska na litrovýho jogurta a na stejnou motorku deset let starou, tak bych řekl že ty dnešní jsou takový tříčtvrteční. Proč!? Asi se šetří materiálem nebo co. A myslím že je to škoda. Nicméně pokud by byla po těchhle mastodontech poptávka tak by na to reagovalo snad nejen BMW. Taková vychytaná SuperTenere by nemusela být špatná.

Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 22:39 | Nahoru | #5
Je to specialni kategorie pro fajnsmekry, kteri neco uz s motorkou umi a ta motorka musi vydrzet cokoliv, tj. vyssi cena, drahy vyvoj atd.

Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 22:42 | Nahoru | #6
Většina lidí s tim stejně jen cestuje po asfaltu, řekl bych, že to tak nějak vyšlo z módy, cestuje se na obyčejných cestovních motorkách, který sou dostatečně pohodlný a levnější. Prostě se poptávka zmenšila. A těch pár zarytejch, co zbyly pokreje evropská produkce - BMW, Guzzi....

1 reakcí na tento příspěvek Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 22:43 | Nahoru | #7
No u Suzuki šlo určitě o EURO 3

Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 22:45 | Nahoru | #8
Na vině je Ojro

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2009 v 22:50 | Nahoru | #9

Dědóch>No u Suzuki šlo určitě o EURO 3



To asi jo. Ale když se tak člověk zamyslí... vybrat si mezi Stromem 650 a 1000... já myslím, že ta 650 stačí celkem v pohodě - navíc rozměrově jsou tyhle motorky stejný, stejnej rám, stejný pohodlí, jen prostě větší motor... Mám na 650 naježděno už skoro 18 tis. km a i když veze dva lidi a je na ní naloženo třeba něco přes 200 kg, tak bych řekl, že pořád výkon dostačuje a nemám problém vzít někde do kopce za plyn a předjet kdy se mi zachce... ty litrový Stromy se myslím neprodávali tak jak 650tky. Ale jsem zvědavěj, jestli Suzuka něco chystá...

Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 07:21 | Nahoru | #10
... když slyším slovo "enduro", tak si hned představím motorku s drátěnýma kolama a to se dneska už u VELKÝCH endur přestává nosit. Snad nám nevymřou verze Adventure.

Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 07:40 | Nahoru | #11
Při výběru motorky jsem zjistil, že se výběr megaendur celkem ztenčil.

Protože není tolik dlouhejch motorkářů a ti malí se vejdou na choppery...

Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 09:27 | Nahoru | #12
mel jsem 650ky ale proste ten vykon v plne bagazi a se spolujezcem tam vubec neni na predjizdeni a je to moc riskantni a hodne lidi hleda kardan u cestaku a vykon a to splnuje jen malo masin

Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 11:00 | Nahoru | #13
No zrovna DL a Caponord už byli dost zastaralý,takže se nedivím,ale je fakt,že japončíci na to nějak dlabou.To samý co Africa.Mýsto,aby to průběžně modernizovali,jako KTM a BMW,tak to nechaj 10let ve stejným stavu a pak to přestanou vyrábět.Což je škoda,protože s takovouhle bude mít brzo BMW na takový mašiny monopol a to není moc dobrý pro cenu ani kvalitu.

Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 11:14 | Nahoru | #14
Stačí se podívat na silnici, BMW GS je dost v kurzu...klesají ceny ojetin i nových motorek, takže i BMW se stává dostupnějším...a pokud člověk uváží, co za ty peníze koupit, tak stejně zjistí, že ojeté BMW GS je lepší investice než Caponord a VStrom, kteří se tváří "jako trochu na silnici, jako trochu na pole, jako trochu na prašnou cestou", ale nic z toho pořádně neumí a jejich hlavní devizou je hltání kilometrů, pokud možno v přímém směru...

2 reakcí na tento příspěvek Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 11:15 | Nahoru | #15
Caponordu je škoda.Byl lepší než Varadero,ale asi doplatil na italský rodný list.Ve verzi Rally raid byl k sežrání.

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 11:17 | Nahoru | #16

restore>Caponordu je škoda.Byl lepší než Varadero,ale asi doplatil na italský rodný list.Ve verzi Rally raid byl k sežrání.



Caponord byl fešák, to zase jo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 11:27 | Nahoru | #17

restore>Caponordu je škoda.Byl lepší než Varadero,ale asi doplatil na italský rodný list.Ve verzi Rally raid byl k sežrání.



JJ, je to fešák, ale spolehlivost vůči Varaderu na pováženou-prostě ital

Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 11:52 | Nahoru | #18
No uvidíme co se bude dít dál..
Moto Guzzi přišlo s něčím,Moto moriny taky...
Jen ti japonci asi furt neví

Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 12:02 | Nahoru | #19
Uff..musel jsem rychle do garáže, mně naštěstí nezmizelo! Když tak sleduju trh velkejch ojetejch GSek, mám pocit, že se to vůbec neprodává..nicméně, kdo si k tomu cestu najde, asi si může v klidu říct "moje nezmizí"

Na vině je degenerace motorkářů..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 12:03 | Nahoru | #20

technics>restore>Caponordu je škoda.Byl lepší než Varadero,ale asi doplatil na italský rodný list.Ve verzi Rally raid byl k sežrání.



JJ, je to fešák, ale spolehlivost vůči Varaderu na pováženou-prostě ital



Myslím že je minimálně stejně spolehlivý. Ani varan není bez poskvrnky ( regler,čerpadlo,napínák... )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 18:51 | Nahoru | #21
restore> No nevím, všichni v mém okolí na Caponorda dost nadávali-hlavně na elektro.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 20:10 | Nahoru | #22

technics>restore> No nevím, všichni v mém okolí na Caponorda dost nadávali-hlavně na elektro.



To je možné,ale zrovna tak najdeš lidi kterým se odporoučelo něco na Varanovi.Na každé motorce najdeš nějaké ty masařky

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2009 v 20:43 | Nahoru | #23

restore>technics>restore> No nevím, všichni v mém okolí na Caponorda dost nadávali-hlavně na elektro.

To je možné,ale zrovna tak najdeš lidi kterým se odporoučelo něco na Varanovi.Na každé motorce najdeš nějaké ty masařky


JJ, máš pravdu. Někdo jen jezdí a druhý stále opravuje , prostě asi záleží na jakou motorku natrefíš

Proč mizí velká cestovní megaendura?

30.1.2010 v 18:33 | Nahoru | #24
Vymizela no jo.... V Strom nebyl úplně špatný i když to bylo spíš jen takové terénní SV a motor původně pro superbike se taky nepodařilo zrovna kvalitně odladit pro účely cest.motorky. Caponord to byl prostě průser a Aprilia to asi jenom zkusila, aby jí nechyběla díra v nabídce.

Naposledy editováno 02.02.2010 20:34:18

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

1.2.2010 v 21:07 | Nahoru | #25

w-karlos>To asi jo. Ale když se tak člověk zamyslí... vybrat si mezi Stromem 650 a 1000... já myslím, že ta 650 stačí celkem v pohodě - navíc rozměrově jsou tyhle motorky stejný, stejnej rám, stejný pohodlí, jen prostě větší motor... Mám na 650 naježděno už skoro 18 tis. km a i když veze dva lidi a je na ní naloženo třeba něco přes 200 kg, tak bych řekl, že pořád výkon dostačuje a nemám problém vzít někde do kopce za plyn a předjet kdy se mi zachce... ty litrový Stromy se myslím neprodávali tak jak 650tky. Ale jsem zvědavěj, jestli Suzuka něco chystá...



Ty aby sis nepřihřál tu svoji půlmotorkovou polívčičku. :\ K

3 reakcí na tento příspěvek Proč mizí velká cestovní megaendura?

1.2.2010 v 21:29 | Nahoru | #26
Dneska každá továrna dělá "cendura", nebo jednobuchový endura. V rally soutěžích v profi třídě (alespoň co jsem s zajímal o dakar) můžou jenom jednoválcový motorky.Dvouválce typu Afriky si už dneska na profi osutěžích kvůli restrikcím neškrtnou, natož pak tříválec Triumph Tiger. Když už tady píšu o mém oblíbeném Triumphu, tak zrovna to je jedna z dokonalých ukázek toho, co se dneska děje- Tiger 955i ještě docela slušný enduro, pletený kola, karbec, ke konci výroby udělali stříkačku (což není to špatné) a prdly na mašinu litý kola. A pak udělali "modernizaci" na Tigera 1050, kterej má nižší světlou výšku, nižší zdvihy tlumičů, litý kola. Takže na polňačku dobrý, ale víc už to nezvládne. Stejněj případ transalp. Lidi jsou bohužel čímdál tím víc pohodlnější, popř. dnenší škrty v rozpočtech a honba za mamonem nutěj továrny vyrábět modely, který oslověj nejvíc lidí, takže okrajové segmenty jdou do háje (u velkých značek). To ale zase na druhou stranu dává šanci prosadit se menším továrnám a vyplnit díry na trhu. Doufám, že se nezmagoří BMWčko a nezačne vyrábět podobné jebky, jaké dělají v dnešní době Japonci, byla by ohromná škoda, kdyby se dali koupit čistovrenvá andura jen z bazarů. KTM má už dneska slušnej monopol mezi offroadovejma mašinama, je to vidět i na Dakaru. Nevím, jeslti je dobře, že tu v těhle segmentech vznikají monopoly. NA jednu stranu je menší výběr, na druhou stranu, jak už tu bylo zmíněno, jdou ceny BWMček dolů....Na druhou stranu když si to tak člověk vezme, tak na dlouhý cestování jsou endurový litrový mastodonti stejně k ničemu- při vyšších rychlostech to není tak stabilní jako cestovní mašiny, ne silničních pneu je stejně sebelpší enduro mašina v terénu na prd a naopak na drapákách se zase nedá pořádně jezdit na silnici a rychle se sjedou :-/

Edit: pár písmenek

Naposledy editováno 02.02.2010 23:38:03

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

2.2.2010 v 07:35 | Nahoru | #27
Hofner> souhlasim

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

9.5.2010 v 23:57 | Nahoru | #28
w-karlos> mám litra a super škoda. V kopci naložený s plnou polní nevím nevím

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 07:50 | Nahoru | #29
Hofner> Že jsou litrová endura na cestování k ničemu to mě fakt dost pobavilo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 19:40 | Nahoru | #30

Hofner>Dneska každá továrna dělá "cendura", nebo jednobuchový endura. V rally soutěžích v profi třídě (alespoň co jsem s zajímal o dakar) můžou jenom jednoválcový motorky.Dvouválce typu Afriky si už dneska na profi osutěžích kvůli restrikcím neškrtnou, natož pak tříválec Triumph Tiger. Když už tady píšu o mém oblíbeném Triumphu, tak zrovna to je jedna z dokonalých ukázek toho, co se dneska děje- Tiger 955i ještě docela slušný enduro, pletený kola, karbec, ke konci výroby udělali stříkačku (což není to špatné) a prdly na mašinu litý kola. A pak udělali "modernizaci" na Tigera 1050, kterej má nižší světlou výšku, nižší zdvihy tlumičů, litý kola. Takže na polňačku dobrý, ale víc už to nezvládne. Stejněj případ transalp. Lidi jsou bohužel čímdál tím víc pohodlnější, popř. dnenší škrty v rozpočtech a honba za mamonem nutěj továrny vyrábět modely, který oslověj nejvíc lidí, takže okrajové segmenty jdou do háje (u velkých značek). To ale zase na druhou stranu dává šanci prosadit se menším továrnám a vyplnit díry na trhu. Doufám, že se nezmagoří BMWčko a nezačne vyrábět podobné jebky, jaké dělají v dnešní době Japonci, byla by ohromná škoda, kdyby se dali koupit čistovrenvá andura jen z bazarů. KTM má už dneska slušnej monopol mezi offroadovejma mašinama, je to vidět i na Dakaru. Nevím, jeslti je dobře, že tu v těhle segmentech vznikají monopoly. NA jednu stranu je menší výběr, na druhou stranu, jak už tu bylo zmíněno, jdou ceny BWMček dolů....Na druhou stranu když si to tak člověk vezme, tak na dlouhý cestování jsou endurový litrový mastodonti stejně k ničemu- při vyšších rychlostech to není tak stabilní jako cestovní mašiny, ne silničních pneu je stejně sebelpší enduro mašina v terénu na prd a naopak na drapákách se zase nedá pořádně jezdit na silnici a rychle se sjedou :-/

Edit: pár písmenek



Souhlas, až na tu poslední pasáž. Na cestování neznám lepší motorky než velké cendura.Dlouhé zdvihy,dostatečně silný motor a možnost navěšet tuny bagáže.Se silničníma gumama vjede do terénu stejně jen buď velký srdcař,nebo absolutní idiot (někdy ta hranice bývá fakt tenká ).Univerzálnost velkých mastodontů z nich dělá to nejlepší cestovatelské nářadí.Kdykoliv a kamkoliv.Dneska do alp a zítra lítat po poloninách na Ukrajině.Která jiná kategorie tohle umožňuje?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist