globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zničená motorka už od prodávajícího
 
30.11.2006 v 18:35
Dobrý den, mám docela problém, dával jsem si (v únoru) kupovanou motorku teď na seřízení karburátorů a ventilů. A mechanik mi volal, že je to špatný, hodně špatný, že mám vydřený vačky, táhla ap... a že kdybych si to nechával opravit, tak odhadu je cenu okolo 20tis. Tak se ho ptám jak to, dyť to "jelo" a že předchozí majitel to prý nechával seřídit u svýho mechanika ten mu říkal, že je to úplně OK a dal mi na to prodávající záruku rok na motor, že buď zaplatí opravu a nebo se smlouva ruší a já dostanu celou sumu zpět. Ptal jsem se ho, jeslti jsem to nemohl udělat já za sezonu a že prý rozhodně ne, že to už muselo být načnutý dávno předtím, že takhle vydřenej motor ještě neviděl (a to dělá v Suzuce v servisu). Majitel samozřejmě říká, že jsem si to zavinil já a že nic nezaplatí. Poraďte mi co mám dělat? Když ho dám za to k soudu, tak musím zaplatit odbornou expertízu a právnika a na to jako student nemám. Je to GSX 600F r.v. 1992, jo je to už babička, ale předchozí majitel mi přísahal, že je motor naprosto v pořádku.
koupil jsem ji za 49tis + jsem do ní nastrkal spostu nových věcí, jako řetězovku, filtr, všechny oleje, gufera, destičky brzdový ap.
Poraďte co mám dělat?

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 11:00 | Nahoru | #31
Nak>
Chlapy, jenže já na tu syntetiku nenajel 500km. Měnil jsem to prový za Q8mičku taky co bylo předtím, abych nemusel měnit i omlejovej filtr, protože se olejovej filtr mění za dvě výměny oleje.
Dneska jedu z Prahy domů a pak rovnou za mechanikem a fotky sem dám.
A i kdyby to udělal ten novej olej, tak budou ucpaný kanálky, ne? Tak toho si všimnu...
Kdyby to bylo tím olejem, tak se ale přidře hlavně klika ne?

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 11:05 | Nahoru | #32
A rozdíl mezi polosyntetikou a sintetikou není velký, jen v tom že v syntetice už nemá co degradovat tak nezáleží tolik na době co zůstane v motoru, takže ho nemusím po zimě měnit, (nezestárne).
I ta Qosmička má přísady na rozpouštění nečistot v motoru.

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 11:50 | Nahoru | #33
fly4fun>zkontroluj si tlak oleje,kolik dává čerpadlo,ať Ti ho změří mechanik manometrem.Syntetika je řídká a to čerpadlo to taky nemusí nahoru dotlačit.Do takové staré vrány patří např. Motul 10W40 a ne plná syntetika.

Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 11:50 | Nahoru | #34
Nevim jakej je presne rozdil mezi plnou syntetikou a polo,,jen rikam ze jestli tam on lil polo tys ji tam mel lit taky!..Vubec bych se nedivil kdybys to za sezonu pridrel diky tomu. Schvalne se na to zeptej toho mechanika az budete stat nad motorkou. Jestli cerstve nevylez z ucnaku mohl by mit nejaky zkusenosti.. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 11:53 | Nahoru | #35
fly4fun>Jo na ty fotky sem sam zvedavy. Jinak olejovy filtr menime KAZDOU!! vymenu oleje protoze NEJSME sporive PAKA. A pokud tady nekdo zacne tvrdit hypotezu, ze olejovy filtr provozem zlepsi sve parametry a tedy vymena spolecne s olejem je na skodu, tak ho necham poslat na ustavni lecbu...filtr je filtr a nove koste dobre mete. Nak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 12:23 | Nahoru | #36
Nak>
Syntetika nemůže být řidší, notak pánové, 10W-40 je viskozita! A co je vyskozita? Když tam má být 10w-40 a bylo tam 10W-40 tak předpokládámže to asi bude stejně řídké.
Ten mechanik dělá v servise v Suzuce a tohle dělá doma jako přívydělek

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 13:30 | Nahoru | #37
Minerální oleje s vyšším viskozitním indexem mívají paradoxně vyšší odolnost proti přetržení olejového filmu. U starších motorů, u kterých už jsou větší vůle, se proto občas doporučuje dávat "hustší" olej, protože v těch větších vzdálenostech se řídký olej neudrží. Pak jdou součástky kov na kov a vydírání proběhne překvapivě rychle.

Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 17:32 | Nahoru | #38
Hele,je mi divné,že až mechanik zjistil závadu na vačkách a vahadlech.Vydření těchto dílů se projevuje značným a stálým klepáním,je to tak slyšitelné,že to pozná skoro každý.A 7000 km se s tím taky najezdit nedá,většinou to začne lehkým cvakáním a za pár set km je to na odpis.No,jsem zvědavej na ty fotky.
Jo a věř těm co říkají :--filtr při každé výměně,--nelej syntetiku do staré vrány,--nechoď s tím vším ještě k soudu.

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 18:05 | Nahoru | #39
fly4fun>>
Tak s tímhle tvrzením bych byl kurevsky opatrnej, to je fakt a doslovně motor od motoru:
Před časem jsme se tady o tom dohadovali, někteří ob jednu výměnu, někteří se dohadovali že každou. S někým jsem se tady dostal do sporu ohledně GPZ-ka pětikila, on citovatl svůj manuál, já taky a to se jednalo o originál manuály. Pak jsem zabrousil do Haynese a ejhle: motory do roku výroby XY výměna oleje každých 10.000, výměna filtru každých 10.000, tedy každou výměnu. Motory od tohoto roku výroby: olej 6.000, filtr 12.000, tedy ob výměnu. Je to tam snad dokonce "rozparcelovaný" i přesně podle výrobních čísel motoru a provedení Evropa a USA. Znovu podotýkám že se jedná o fakt stejný motory. U těchto motorů se to lámalo někdy v druhé polovině devadesátých let. Ten Tvůj motor je z roku 1992, takže jestli nemáš skutečně originál manuál tak bych se ani do budoucna vůbec ani nesnažil přemejšlet o takovejch experimentech jako výměna filtru ob jednu výměnu oleje.
Přitom další věc: Ty jsi se spolehnul na to, že on Ti řekl, že je vyměněnej filtr, a co Ti řekl o tom guferu a o těch brzdovejch deskách? Když kupuju cokoliv staršího, tak po najetí nějakýho jednoho max. dvou tisíc kilometrů měním kopmlet všechny oleje, filtry, svíčky. Po tisícovce poznám jestli je tam nějakej smrtelnej a eventálně reklamovatelnej průšvih. Po delší době už vůbec nemá cenu o nějkým soudu uvažovat.

Nakonec je to i velmi jednoduchý, bez laboratoří, vědeckejch publikacích i vyšší dívčí, ale selským rozumem: vačka je jasná, jak vypadaj šály na klice? Jsou v pohodě? No tak to přeci mazat muselo, akorát to nemazalo všude.
Takže to co už jsme tu psali:
čerpadlo jako takový
jestli je samotný čerpadlo v pohodě, tak "dráha" oleje
- přicpaný, nebo i ucpaný filtr
- ucpaný kanály
Tedy není to sice olejem jako takovým, ale může to být způsobeno vedlejšími efekty onoho oleje.
Navíc u takhle starýho motoru je to, s maximální pravděpodobností, kombinace všech těchto faktorů: trochu vyběhaná vačka, trochu slabší čerpadlo, neideálně průchozí kanály, ne zrovna nejčistší filtr no a jseš přesně tam kde jseš.

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 18:45 | Nahoru | #40
¨nelej syntetiku do staré vrány¨ :( asi v září jsem se tady na fóru ptal co za olej do gsxfka a všichni doporučovali Motul 10W40 5100 a to je syntetika tak nevím :/ ,spíš bych teda řek že se to stalo ucpáním nějakyho toho kanálku co vede olej nahoru k vačkám než syntetikou olejem-teda doufám, protože novej olej se mě měnit nechce :puke: Jinak ten soud bych taky nedoporučoval holt je to pech koupíš mašinu celej natěšenej a pak se něco pos...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 19:14 | Nahoru | #41
MíraGSX> Já mam v GSXku motor z Bandita 03 a pasuje v pohodě, jen přes tu trošku jinou vanu neseděj svody. Je tu jen problém když bude chtít motorku prodat a to že nesedí typ motoru a neprojde evidenčkou! Řešim to už docela dlouho protože potřebuju moto prodat a legální cesta z toho neni. :(

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 19:17 | Nahoru | #42
Motor je dneska nahradni dil..Ja treba cislo motoru v TP vubec nemam..Nevim kdes vzal tyhle informace ale legalni cesta je..

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 19:21 | Nahoru | #43
Brusíno>zdarec vždyt jde zažádat o vymazání čísla motoru na stk (nebo né?) tak by to neměl být problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 19:31 | Nahoru | #44
Radson>>
Pardon, ale zdá se mi že tady stále někdo nechápe celou problematiku tohoto kroku. Není hlavní problém v tom, že by moderní olej neumazal starej motor, ale v oněch vedlejších efektech:
V naprosto každým motoru vznikají nějaký úsady, který se drží na stěnách. Část toho bordelu odstraňuje olej a jako mechanický části je doplaví k filtru, kterej je, zase částečně zachytí, zbytek zůstává v oleji a odstraní se jeho výměnou. Modernější oleje čistí ony stěny motoru líp, než oleje starší. A tam právě nastává ten problém: bordelu v oleji je tolik, že filtr nestíhá a právě díky tomu se ucpou kanály.

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 20:10 | Nahoru | #45
ZX6RR> Jo přesně s touhle myšlenkou jsem ten motor koupil.... ale problém je v tom že typ motoru neni číslo motoru. Konkrétně moje GSXF má typ motoru N706(jestli si to pamatuju přesně) a potom XXXXXXXX číslo který se u mě neeviduje. Bandit má typ N721 XXXXXXXX a v tom trojčíslí je zakopanej pes. Nepomůže ani že ten motor je v podstatě uplně stejnej, ověřeno u Suzuki motor Czech. Motor je náhradní díl ale puze když je ze stejnýho typu stroje a to v tomhle případě neplatí. Vyjímkou je Škodovka, tam existuje nějaká možnost záměny.

Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 20:11 | Nahoru | #46
měle sem to samý na stejném moto, v lednu v garáži sem sundal víko že seřídím ventili, vše ok...
v létě sem to hnal po dálnici pořád přes 2 kila ve dvou po 200 km doma klapot.. vydřená vačka a vahadlo..tyhle modeli měli problém s vačkama celkem dost, jinak je to nesmrtelnej motor.. tak sem koupil o 3 roky novější hlavu za 1500, dal origo těsnění 1200, když už sem to měl rohozený tak sem sundal i písty, zjištění vše perfektní, takže ještě origo těsnění pod písty 600... od té doby šlape jako hodinky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 20:17 | Nahoru | #47
Ricard>ok *yes* ale jinak teoreticky když měníš oléj při zahřátým motoru tak ten bordel by se měl výplavit ven spolu ze starým olejem,jasně že tam něco zustane ale z venku nepoznáš co se děje uvnitř.Takže se to nemusí stát jen změnou oleje.Ale taky může jak píšeš vedlejší efekt.Ale výměnou olejovýho filtru by se tomu snad mělo předejít ;)

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 20:49 | Nahoru | #48
fly4fun>>
Na co ti vlastně dal záruku? Na poškození... Co se tím vlastně myslí? Třeba zadření motoru nebo jiné nenadále zastavení motoru z důvodu nepředpokládaných při běžném provozu vozidla..... Stalo se to, musel jsi motor nechat opravit z tohoto důvodu? Je vlastně motor poškozen nebo se domnívaš, že opotřebení motoru je neadekvátní běžnému opotřebení ..... Je to možné i z tohoto hlediska tak posuzovat, ale to budeš muset dokazovat ty...... Kdyby ten motor odešel do věčných lovišť byl by jsi na tom lépe než jsi teď, ale bohužel ....... Dokazování bude velice problematické, dokonce se bojim říci nemožné .... :(

Zničená motorka už od prodávajícího

1.12.2006 v 22:46 | Nahoru | #49
Radson: Motul 5100 je polosyntetika, ne plna.

Motory GSX SACS (chlazeni olej/vzduch) maji urcite predepsanou polosyntetiku a uz jen pouziti plny syntetiky bych bral jako poruseni udrzby a poslani motoru do kopru (tj. zasadni poruseni podminek zaruky). Mel jsem GSXR 750 SACS '87, ted ho ma bracha, ma najeto ke 100tis km, leje se do toho vyhradne polosyntetika 10W40 (napr. ten Motul 5100) a slape to jak hodinky (20 let stary, minimalni spotreba oleje), s plnou synt. bych cekal nejakou takovouhle pohromu, bohuzel. Pravda je, ze o GSX-F motorech jsem cetl horsi zkusenosti nez o GSX-R, tim spis bych nedelal pokusy s jinym olejem. *no*

Jak pise Jurawood, sehnal bych starsi dily a opravil to za tech mene nez 3000. *yes*

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

2.12.2006 v 11:45 | Nahoru | #50
prohledej inzertní servery po čr...zkus taky www.motopuzzle.cz nebo www.motoMP.cz popřípadě čmn časem něco najdeš, zima je dlouhá.

Zničená motorka už od prodávajícího

2.12.2006 v 11:59 | Nahoru | #51
oprava... těsnění pod válce samozřejmě :shy: .. měl sem včera popito

Zničená motorka už od prodávajícího

2.12.2006 v 12:17 | Nahoru | #52
ja koupil enduro GILERA 350 DAKOTA.. a kdyz se serizoval hned po koupi ventily, na vahadlech nebyly serizov aci sroubky a maticky na serizeni ventil vůlí !!!!!!

motorka jezdila to tam byly vule zhruba 1 cm,

a nejvetsi GOOL: vsechny sroubky i maticky byly zapadly v hlave v hluchym prostoru, no klika jak blázen, ze to nespadlo dolu do kliky... aatd.....

MASTESTI ventily i vacky OK.. jeste ze gilera ma rozvodovy remen jak auta.. ze to nemohlo propadnout jinudy nez dirkou pro mazani..eee

takze kdyz kupujes starou vranu musis pocitat s investicema.. nejlip hned po koupi rozebrat,a vymenit.. pri koupi pocitat s investicema.. byt tebou skusil bych sehnat novou hlavu vacky atd.. inzeraty jsou toho plny...

soudne to nema cenu resit.. by ses z tohozblaznil.. *no*

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

2.12.2006 v 23:47 | Nahoru | #53
Pokračování, mně před tím došla baterka v notebooku.
Samotnou výměnou filtru při předepsané výměně oleje tomu nepředejdeš. Ten interval je příliš dlouhej, a jak píšu před tím, ten filtr prostě nestíhá. Jsou možné různé "obchvaty":
dát novej filtr mezi výměnama, tedy zasranej, nestíhající filtr nahradit "čerstvým", to bych ale řekl, že je nejméně spolehlivé, je to spíš "lepší něco než nic"
zkrátit intervaly mezi výměnami, ale jak sám píšeš: do motoru prostě nevidíš, víš houby totál co se děje vevnitř. Takže ani to není jistota.
naprosto spolehlivé je: rozhodit motor, všechny díly pořádně vypucovat, tím odstraníš všechny úsady a vyčistíš všechny kanály, tím máš jistotu že olej může jít všude tam, kam má jít.
Jinými slovy po kompletní generálce, nebo po kompletní zborce a rozborce motoru můžeš bez obav přejít na jiný typ oleje.

To zahřívání motoru před výměnou oleje se dělá předvším proto, aby olej vytekl rychleji, tedy aby jsi zkrátil dobu kdy čekáš než veškerej olej dokončí kap, kap, kap. Je pravda, že vyšší rychlostí vytékání i lépe odplavuje s sebou všechen mechanický bordel, ael i tak to neudělá opravdu dokonale. Při výměně olej je proto i důlžité pořádně si ten starý olej prohlédnout, a vidět co leze z motrou za sajrajt, protože to může o celkovém stavu motoru lecos napovědět, a i prozradit blížící se problém.

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

3.12.2006 v 12:31 | Nahoru | #54
Zdarec tak jsem hledal neco o výměně oleje za jiný typ a tady je tahle problematika docela dobře popsaná - Jak nato-Oleje *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

3.12.2006 v 12:33 | Nahoru | #55
Sory http://www.gsxr.wz.cz jak na to-oleje *yes*

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

3.12.2006 v 14:08 | Nahoru | #56
Radson> prosím ty jsi rozebíral efko? Nemáš ICQ? POtřeboval bych poradit jak mám začít.

A jinak tady jsou obrázky:
http://www.bazar.mo...mp;IDInzeratu=116578

(znovu mi mechanik říkal, že motor je v pohodě, že na to tyhle efka trpěj a že předchozí majitel pokud to dával seřizovat, tak o tom musel vědět, že to je takhle vydřený, že to je tak moc, že se už ani nedaj seřídit ventyly. A že ať jsem taky hajzl a ať to prodám, dokud to jezdí, že to začátečník nepozná, protože motorka startuje na první škrtnutí (a to mám už baterku před smrtí)
jenže když to prodám, tak už nemám dost penez na jinou mášu a nejsem hajzl a taky mám tuhle mášu rád, protože krom motoru jsem rozebíral už co se dalo a vím kde co je a jak to je. A taky mi to přijde pěkně hnusný, to poslat dál do světa s vědomím toho, že se mu to vysere. A pak mi půjde dát do huby a mám mu říct, ať to prodá zase dál, že je vůl?

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

3.12.2006 v 14:57 | Nahoru | #57
fly4fun>> http://www.motorbook.cz/
A jseš doma. Taktéž jednal předchozí mechanik s předchozím majitelem. Při seřizování zjistil, že jsou načatý vačky, tak mu doporučil, ať to pošle do světa. Jedinej rozdíl je v tom, že tehdy by ty vačky ještě snesitelný, teď už jsou na výměnu.

Jinak jestli si to chceš dělat sám tak zkus zauvažovat o jedný věci: na netu jsou k dostání opravárenský manuály, třeba tady:

http://www.techbook...engine.asp?skupina=0

nebo:

http://www.motorbook.cz/

Já používám německýho Buchelliho, velmi dobrý je také Haynes, ten je v angličtině, záleží co je ti blíž. Obé je doplněno řadou fotek nebo nákresů, takže i když nerozumíš dokonale textu, tak se podle nich dá taky velmi schopně dělat. Navíc tam máš uvedený i dotahovací momenty, seřizovací údaje.
Je pravda že dodací lhůta někdy bejvá i měsíc, ale je listopad, takže stejně není kam spěchat. A pokud si chceš nechat mášu i do budocna, tak ho určitě užiješ.

1 reakcí na tento příspěvek Zničená motorka už od prodávajícího

3.12.2006 v 15:24 | Nahoru | #58
chlape nevím co řešíš, ještě si asi neviděl vydřenou vačku a vahadlo :lol: já bych jezdil v klidu dál *yes*

(reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

3.12.2006 v 15:24 | Nahoru | #59
fly4fun> Jeee to je ten typ Fka, ktery ma podlozky a pro kazdy ventil svoji vacku. Ja mel ten s jednou vackou na 2 ventily a rozdvojenym vahadlem a stelovacimy sroubky. Vsechno je u toho jednodussi, ale to je jedno. Ty vacky vydreny jsou, ale ne nejak tragicky (jsou urcite na vymenu), ale videl jsem i horsi. Na me to pusobi, ze to s tim skutecne behalo dyl, ale tezko rict jak dlouho. Pozoroval jsi behem tech 7mi tisic co jsi s tim najel ze by to najdnou zacalo nejak vic klapat? Kdyby to bylo vydreny z nedostatku oleje, povrch by byl takovy hruby a potrhany. Tohle se alespon primazavalo. Podle me to zpusobilo budto netlakujici olejovy cerpadlo, nebo pricpany olejovy kanal. Nebo s tim treba nekdo chvili jezdil s nedostatkem oleje, pricin muze byt spousty. Vyndej ty vacice ven a koukni se na domecky v hlave, mohly by byt neposkozeny. Potom bys mohl menit jen ty vacky a vahadla a nemusel sundavat hlavu(tesneni je drahy). Taky se pak koukni na tkoustku vymezovacich podlozek na ventilech. Jestli jsou ty tlousky podlozek prizpusobeny tomu vydreni vacek, aby se dodrzely predepsany ventilovy vule, defakto by to usvedcilo predchoziho majitele a jeho mechouse, ktery o tom v takovem pripade musel vedet a poskozeny to bylo uz pred prodejem. Kdyz nad tim premyslim, asi to tak bude, ponevadz pri velky ventilovy vuli by to tu podlozku vyfluslo ven a zacalo to delat kraval kteryho by sis urco vsimnul. Bohuzel zijeme v Cechach a najdou se lidi pekny kurvy, muzes to slozit a prodat, ale snad jsi lepsi nez prave ty kurvy. Tezko nekoho soudit :/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zničená motorka už od prodávajícího

3.12.2006 v 15:25 | Nahoru | #60
havrajz: zdá se ti drahý originál suzuki těsnění za 1200?? mě teda ne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist